A hír már kb. két hetes, a WizzAir megszünteti a párizsinak csúfolt (BVA) járatát. A háttér új, vagy ha nem is annyira, egy kis történetet megér.
Egy mai cikkben a WizzAir szóvivője azt ecsetelte, hogy bár jónak mondható töltöttséggel (LF 80+%) jártak a BUD-BVA járatok, nem tolerálható az utasok azon negatív hozzáállása, hogy csak a nyamvadt 20-50 eurós jegyért hajlandóak fizetni, nem visznek magukkal bőröndöt, (10 euro) nem akarnak felárért elsőnek buszra szállni, felfújható repülőt (13 euro) és parfümöt (44 euro) venni.
„Kázmér Natasa, a WizzAir szóvivője a Napi kérdésére elmondta: a járat valóban stabilan 80 százalék feletti foglaltsággal közlekedett, ám a légitársaság megítélése szerint a járat utasai nem tartoztak abba a kategóriába, akik további szolgáltatásokat (elsőbbségi beszállás, poggyász, biztosítás, stb...) illetően hozni tudták volna az a szintet, amitől a járat gazdaságossága biztosítható lett volna.”
Nézzük. Abban azért kiegyezhetünk, hogy egy járat esetén nem csupán a jegybevétel, hanem az eladott kapcsolt szolgáltatások és a repülőtér díjai is sokat nyomnak a latba. Abban is, hogy alapvetően olcsón szeretünk utazni, viszont ma már olyan szolgáltatásokért is keményen kell fizetni, amelyek korábban ingyen voltak. Éppen ezért senki nem fog feladni a repjegy árával vetekedő összegért egy félig üres bőröndöt, csak, hogy jó legyen a cégnek. Sokszor kitárgyaltuk már, hogy fölösleges elsőbbségi beszállásért fizetni, hisz Pesten úgyis csak a buszig garantálják az elsőbbségünket, helyünk meg mindenképpen lesz valahol. (sokáig azt hittem, hogy mindenki az ablakokhoz rohan, de kb. ugyanennyien szeretnének inkább a folyosó felől ülni, csak a középső székeknek kicsi a rajongótábora) A cég által kínált transzferek sem tűnnek versenyképesnek (Pesten 4 euro egy útra) a helyi tömegközlekedéssel szemben, arról sem hallottam még, hogy valaki a wizzair.hu-n foglalta volna a szállását. A biztosítás is sokaknál megoldott egy megfelelő hitelkártyának köszönhetően, valószínűleg erre is minimális az igény. Tehát pár tétel kiesik a cég kasszájából, marad a kaja és pia.
A lokoszt és ultra lokoszt utasok körében is állandó téma a fedélzeti fogyasztás. Van a nem eszünk, nem iszunk tábor, mondván, ha már 1 euróért vettük a jegyet mindennel együtt, akkor miért is költenénk el ennek a tízszeresét egy kis szendvics+kóla menüért?
Aztán ott a hálás tábor, aki azt mondja, ha ilyen rendesek voltak, hogy 1 euróért adták a jegyet, akkor igazán megérdemlik, hogy lecsússzon az egészségükre egy 3 dekás Heineken 4 euróért.
Ebben a kérdésben nem fogunk igazságot tenni, mindenki úgy bánik a pénzével, ahogy neki tetszik. Max. ne csodálkozzunk, ha burkoltan leskótoznak bennünket, vagy újabb járatokat törölnek azért, mert keveset költ az aki olcsón repül. Vagy ez csak egy rossz ürügy? Párizs esetében esetleg bejátszik a jobb helyre kb. ennyiért repülő konkurencia? Aki viszont komolyan gondolja, hogy többet kell tejelni a cégnek, az a legközelebbi útjára foglaljon minimum 2 extrát. De ne neten, mert az olcsóbb. A repülőtéren, vagy a cég drága emelt díjas telefonszámán….
Az idézett cikk teljes terjedelmében itt olvasható.