Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Nem költ a magyar a fapadoson

2009.12.16. 20:39 | lokoszt | 81 komment

Címkék: wizz fapados wizzair lokoszt


A hír már kb. két hetes, a WizzAir megszünteti a párizsinak csúfolt (BVA) járatát. A háttér új, vagy ha nem is annyira, egy kis történetet megér.


Egy mai cikkben a WizzAir szóvivője azt ecsetelte, hogy bár jónak mondható töltöttséggel (LF 80+%) jártak a BUD-BVA járatok, nem tolerálható az utasok azon negatív hozzáállása, hogy csak a nyamvadt 20-50 eurós jegyért hajlandóak fizetni, nem visznek magukkal bőröndöt, (10 euro)  nem akarnak felárért elsőnek buszra szállni, felfújható repülőt (13 euro) és parfümöt (44 euro) venni.

„Kázmér Natasa, a WizzAir szóvivője a Napi kérdésére elmondta: a járat valóban stabilan 80 százalék feletti foglaltsággal közlekedett, ám a légitársaság megítélése szerint a járat utasai nem tartoztak abba a kategóriába, akik további szolgáltatásokat (elsőbbségi beszállás, poggyász, biztosítás, stb...) illetően hozni tudták volna az a szintet, amitől a járat gazdaságossága biztosítható lett volna.”


Nézzük. Abban azért kiegyezhetünk, hogy egy járat esetén nem csupán a jegybevétel, hanem az eladott kapcsolt szolgáltatások és a repülőtér díjai is sokat nyomnak a latba.  Abban is, hogy alapvetően olcsón szeretünk utazni, viszont ma már olyan szolgáltatásokért is keményen kell fizetni, amelyek korábban ingyen voltak. Éppen ezért senki nem fog feladni a repjegy árával vetekedő összegért egy félig üres bőröndöt, csak, hogy jó legyen a cégnek. Sokszor kitárgyaltuk már, hogy fölösleges elsőbbségi beszállásért fizetni, hisz Pesten úgyis csak a buszig garantálják az elsőbbségünket, helyünk meg mindenképpen lesz valahol. (sokáig azt hittem, hogy mindenki az ablakokhoz rohan, de kb. ugyanennyien szeretnének inkább a folyosó felől ülni, csak a középső székeknek kicsi a rajongótábora) A cég által kínált transzferek sem tűnnek versenyképesnek (Pesten 4 euro egy útra) a helyi tömegközlekedéssel szemben, arról sem hallottam még, hogy valaki a wizzair.hu-n foglalta volna a szállását. A biztosítás is sokaknál megoldott egy megfelelő hitelkártyának köszönhetően, valószínűleg erre is minimális az igény. Tehát pár tétel kiesik a cég kasszájából, marad a kaja és pia.
A lokoszt és ultra lokoszt utasok körében is állandó téma a fedélzeti fogyasztás. Van a nem eszünk, nem iszunk tábor, mondván, ha már 1 euróért vettük a jegyet mindennel együtt, akkor miért is költenénk el ennek a tízszeresét egy kis szendvics+kóla menüért?
Aztán ott a hálás tábor, aki azt mondja, ha ilyen rendesek voltak, hogy 1 euróért adták a jegyet, akkor igazán megérdemlik, hogy lecsússzon az egészségükre egy 3 dekás Heineken 4 euróért.
Ebben a kérdésben nem fogunk igazságot tenni, mindenki úgy bánik a pénzével, ahogy neki tetszik. Max. ne csodálkozzunk, ha burkoltan leskótoznak bennünket, vagy újabb járatokat törölnek azért, mert keveset költ az aki olcsón repül. Vagy ez csak egy rossz ürügy? Párizs esetében esetleg bejátszik a jobb helyre kb. ennyiért repülő konkurencia? Aki viszont komolyan gondolja, hogy többet kell tejelni a cégnek, az a legközelebbi útjára foglaljon minimum 2 extrát. De ne neten, mert az olcsóbb. A repülőtéren, vagy a cég drága emelt díjas telefonszámán….

Az idézett cikk teljes terjedelmében itt olvasható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr601603051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zahal 2009.12.16. 22:08:11

Nem is értem, mi kerül a 3 dkg-os, mélyhűtött, felmelegített, tálcaízű kaján 50.000 Ft-ba?! ha egy 5000 és 55000 Ft-os jegyárat összevetünk.

dex.ion 2009.12.16. 22:09:35

pont a napokban foglaltam jegyet lókosztra. bazze, 1 db bőrönd feladása többe került, mint a jegy maga. nem az első utam, de eddig sose tűnt fel, h ilyen mértékű lehúzás megy...

szcsongor 2009.12.16. 22:16:06

@dex.ion: Nem lehúzás, mert ha belegondolsz, csak a páreurós jegyekből nem tudnának megélni a társaságok, a Malév és társai jegyáraiban meg bőven benne van ugyanez a csomagdíj (csak ott senki nem anyázik, mert nincs részletezve, hogy az 50.000ftból mennyi a csomagdíj, a kaja, az útdíj stb...). Mindenki csodálkozik, h ilyen meg olyan drágák az egyéb szolgáltatások, pedig csak a jegyek olcsók :) Ha úgy tetszik, a fapadosok tényleg a plusz szolgáltatásokból élnek meg.

?aztaaa? 2009.12.16. 22:19:07

Eletemben egyszer utaztam fapadossal, de soha tobbet.
Mert velemenyem szerint az olcso jegy igazabol nem is olcso. Sarmellekrol utaztam Londonba fapadossal, es utaztam Londonba normal aron Becsbol.
Fapados kitesz valami varos melletti pusztan, se kaja, se ital, se service, es mindig minden szarert fizetni kell.
Nem vagyok gazdag, de egy kis utanajarassal kozel fapados aron lehet normal legitarsasaggal utazni. Pl. legutobb becsbol mentem Londonba(heathrow) 100euroert, es ebben minden benne van, semmi kisbetus extra dij.
Ugyhogy felolem aztan mind eltunhet, mert egy nagy szemfenyvesztes az egesz.

szcsongor 2009.12.16. 22:20:16

@szcsongor: mondom én ezt úgy, hogy én se költök semmi extrára, szóval belőlem se élnek meg, az biztos :)

?aztaaa? 2009.12.16. 22:21:29

amugy meg ha mi is annyit keresunk mint egy atlag nemet polgar, akkor itt is megvesszuk a 4euros heinekent a gepen.Meg a szendvicset is.
De addig is marad a hazi szenya...

szcsongor 2009.12.16. 22:23:47

@elinnen: Miért szemfényvesztés? Kurva olcsón eljutottál A-ból B-be, és ennyi. Azt, hogy pontosan melyik reptérről melyikre mentél, azt nyilván tudtad, mielőtt megvetted a jegyet... A Ryanair egyébként szerintem is az egyik legspúrabb fapados, hidd el az Easyjet vagy a Germanwings ezerszer kulturáltabb.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.16. 22:26:25

Piát sok euróért? Inkább a vámmentesben venni pár palackkal, aztán had szóljon!

rath.dinen 2009.12.16. 22:27:38

Nem értem, hogy miért csodálkoznak. Ha van pénzem, normális légitársasággal megyek, ahol nem kell pluszdíjat fizetnem nevetséges indokokkal, kulturált körülmények között zajlik a várakozás-beszállás, kiszámítható (viszonylag), mikor indul a gép, nem mondják le az utolsó pillanatban a járatot és ha változtatni akarok, arra is van lehetőség.

Az emberek azért hozzák meg azt a kompromisszumot, hogy fapadossal utazzanak, mert ennyi pénzük van és pont. Senki nem fog viccből fapadot választani, ha bársonyszéket is tudna.

Egy kempingben sem panaszkodik a fenntartó, hogy nem fogy a kaviár, és tönkremegy a kemping, mert a vezetőség arra építette az üzleti stratégiáját, hogy a kempingezőknek drezdai porcelánt meg antwerpeni brilliánst fog eladni. Nézd már meg a célközönségedet, banyek!

ampelmann 2009.12.16. 22:41:07

ez valahol már lerágott csont de...
én sokat fapadozok. igaz hogy általában megnézem hogy a célhoz melyik reptéren tesz le. távol vagy közel. amugy mi a szart rinyálnak? azért vitték le az árakat hogy olcson utazzanak többen, és majd megprobálják behozni az egyéb dolgokbol. De miért hibáztatja az utast?

?aztaaa? 2009.12.16. 22:43:18

@rath.dinen:
errol van szo pontosan. Senki enm utazik fapadossal csak azert mert az akkora buli.

Nem vagyok gazdag, de en soha tobbet nem utazok fapadossal. Nekem tul nagy macera. En szeretem ha minden mukodik, es minden szolgaltatas benne van egy fix arban.
De valoszinuleg nem en vagyok a celkozonseg. Nem vagyok mar 20 eves,nem szeretem a rejtett koltsegeket, es hajlando vagyok aldozni a kenyelemre...

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.12.16. 22:49:29

@Krajcs: a fedelzeten tilos a sajat alkohol fogyasztasa.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.16. 22:49:34

@szcsongor:
Egyszer volt egy rövid Ryanaires utam, a kutya nem vett semmit. (portugálok, spanyolok, majdnem telt ház) Hálából a sztyuvik betolták csuma hangerőn a reklámokat. Valami 20 fölé kellett "tekerni" a hangerőt az mp3 lejátszón, hogy ne halljam.

?aztaaa? 2009.12.16. 22:49:56

@jpmjpm: biztos fapados.... olcson adtak ... :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.16. 22:51:33

@zotya-DUB:
Kajával kapcsolatban mi a policy? A magyar ugye olyan, hogy ha elindul alatta valami jármű, akkor eszi az otthonról hozott szalonnát :) Nekem sosem fordult meg a fejemben, hogy előre csomagolt szendvicset egyek. Vagy semmi, vagy ha nagyon nagy ingerenciám van rá, megveszem. De sört azért mindig iszok hazafelé :

?aztaaa? 2009.12.16. 22:55:45

austrian airlines-nel vannak ezek a Red Ticket utak. Nagyon jo aron.
Ha 5kolat kerek, akkor 5 kolat kapok. Ha 5 sort, akkor 5sort...Ha kerek extra szenyat, akkor kapok megegy szenyat.
Ugyhogy ha mindent osszeadok nem isten bizony hogy a fapad olcso...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.12.16. 22:58:07

@elinnen: Én meg ennek a árnak a feléért jöttem ide, Londonba. És ebben benne volt a transfer is.

?aztaaa? 2009.12.16. 23:02:21

@tildy:):
ha retour jegyet kapsz 50 euroert , az nagyon jo ar.
Ha csak egy ut akkor nam nagy ugy,mivel en 100ert vettem retour jegyet az Austrian-nal. A tranzit nyilvan ebben az arban nincs benne.

norbi2k 2009.12.16. 23:02:40

Akkor miért nem adják annyiért a jegyeket amennyiért megérni nekik? Az összes többi csak plusz bevétel... igy is fizetni kell minden szarért, még azért is ha kártyával fizetek, beszarás...

Darth Revan 2009.12.16. 23:04:12

Eleg sokat repulok (Dublinbol). Altalaban a legolcsobb tarsasagot valasztom. Meglepo modon ez nem mindig fapados tarsasag.

Az utobbi ket evben pl a kovetkezo tarsasagoknal talaltam a Ryanairnel olcsobb jegyet Dublin - Budapest viszonylatban:
- AerLingus (ez is low cost tarsasag, azt hiszem)
- Malev
- KLM (atszallassal)
- Swiss (atszallassal)
- AirFrance (atszallassal)

Persze ha az idopont nem szamit, akkor mar versenyben van a Ryan air is.

de pl. Londonba mindig a British Midlanddel megyek, mert az a Heathrow-ra reppul es onnan lehet metroval tovabb menni, szoval igy mindig olcsobb, mint akar az akcios ryanair (a gatwick express pl. kb 25-30 font)

?aztaaa? 2009.12.16. 23:07:09

@Darth Revan:
pontosan errol beszeltem. London viszonylatban nagyon nem mindegy hogy felulsz az elso metrora, es bent vagy a belvarosban, vagy kitesznem valahol messze, es ugy indul hogy 25font a city. Plusz hazafele is 25 font.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.16. 23:07:20

@elinnen:
Meglepődtünk november végén: LTN-BUD retúr január 6-12. 40 font alatt, persze csak a jegy.

Pitta2 2009.12.16. 23:09:07

@elinnen: Én is utaztan Londonba kb 100 EUR-ért. A feleségemmel együtt és ebbe már benne volt a Luton - Victoria Station transzfer is.
Nem azért megyek fapadossal, mert nincs pénzem másra, hanem mert feleslegesen nem költök olyanra ami nem kell.
Jártam már néhány fapados reptéren és eddig mindenhonnan gond nélkül jutottam be a városba.
Az a jó, hogy olyan emberek szólják le a fapadosokat, akik saját bevallásuk szerint is csak egyszer próbálták. Én elég sokszor és eddig még mindig minden rendben volt.

Natasa nagyott hibázott. Nem ez a fő gond. Az Easy Párizshoz közelebbi reptérre megy nem drágábban mint a Wizz Air, a transzfer idő és költség kedvezőbb ORY-ról, ezért - gondolom én - elpártoltak tőlük az utasok.

Pitta2 2009.12.16. 23:10:33

@norbi2k: Bizonyos kártyákkal ingyen lehet fizetni.

Pitta2 2009.12.16. 23:12:24

@zotya-DUB: Valószínűleg ezt a szabályt ismerte az a 4 fiatal is, akik a duty freeben vett 1 üveg Jim Beam-t benyomták még a gépre szállás előtt. :))

ejha! 2009.12.16. 23:21:56

@Pitta2: "Az a jó, hogy olyan emberek szólják le a fapadosokat, akik saját bevallásuk szerint is csak egyszer próbálták."

Tudod, az ember már csak ilyen. Ha egyszer valahol sz*rba nyúl nem akar mégegyszer sz*ros lenni.
Te se nagyon vásárolsz ott ahol egyszer zöld és büdös húst sóztak rád.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.16. 23:32:47

@ejha!:

csak az a baj, hogy elinnen nemes egyszerűséggel nem nézte meg milyen a hús. (azaz problémázik, hova repült a ryanair sármellékről, holott ezzel tisztában volt, mikor elindult)

\m/ 2009.12.16. 23:36:35

Kicsit OFF, de:
Ugy lattam nem volt hir arrol, hogy a parizsi jarat ugyan megszunik, de VEGRE jon helyette Turku-Budapest 2010 marciusatol (a Wizz Gdanskbol mar regota repul Turkuba... gondolom az alkoholturizmus tartja eletben a jaratot ;)

Es hogy miert vegre? Manapsag csak a Malev/Finnair repult a ket orszag kozott es eleg nehez volt mar 100 euro kornyeken is (retur)jegyet foglalni. A Blue1 (ami nem is annyira lokoszt) par eve szuntette meg a jaratot, elotte meg ha jol emlekszem a Sterling repult Finnorszagba, de ok is hamar kivonultak . A Ryanairrel lehetett regebben frankfurti atszallassal repulni Pestre, de az is megszunt. En biztos iszom majd sort a fedelzeten, ha ezen mulik hogy megmaradjon az utvonal...
Esetleg meg az AirBaltic johetne szoba Becsig, de nagyon ki kell fogni a jegyeket (minden gepuk Rigan keresztul megy, de neha meg igy is baratsagosak az araik), mondjuk ok tobb finn varosbol is repulnek.

Tudni kell, hogy a kornyeken csak Stockholm illetve Riga azok a repterek, ahova konnyen lehet eljutni fapadossal. Szoval orulok!

(Kerestem a blogtulaj emailjet, nem leltem, igy inkabb ide irtam :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.16. 23:43:40

amúgy meg szerintem Kázmér Natas rosszul fogalmazott egyszrűen, nem kell ebből ekkora cikket csinálni.

ejha! 2009.12.16. 23:45:24

@mestska: Ha neki Sármellék volt közel. Persze mehetett volna Ferihegyről is csak hát akkor hiába olcsóbb a fapad valamivel odáig is el kell menni.
És az sincs ingyér.

Aztán ugye az eredeti kérdés meg az, hogy jó-occsó
a szimpla fapad jegy de fapadék is csak akkor maradnak meg hosszútávon ha mindeféle extrát tudnak
az utasra sózni jó drágán.

hullagalopp 2009.12.16. 23:48:18

nyehe, diregt buta leszek, nade: kiadok egy könyvet, 3200 ft. mert nagyregény ő. én vagyok a Kiadó.
kiadok egy másik könyvet. én vagyok a Beadó. a tartalom 890Ft. akarsz hozzá fedlapot? 300. ha védőborítót is akarsz, az 760. a fülszöveg 1200. ja, nemmondtam, saját védőborítót nem használhatsz.
mármost én ezen (vállaltan) ostoba analógia alapján nem tudnám eldönteni, ki a szemét. beadom tehát a kiadóm kulcsát ezennel.

fourgee 2009.12.17. 00:12:15

@elinnen: Ha jól emlékszem, 18 font volt a retúr jegy Lutonról Londonba. Az messze van a 2x25 fontodtól :)

Tavaly volt 7 retúr utam, tehát összesen 14 utazásom, problémám 1x sem volt, késés 1x volt, amikor a lutoni reptéri személyzet fél óra alatt kerített csak olyan autót, amivel le lehet szedni a kerekesszékes utast a repülőről (egy cateringes autót küldtek).

A jegy megvásárlása előtt mindig megfordult a fejemben, hogy megnézem a Malév-British járatát, hátha az jobb lesz. Drágább volt, valamint azt csinálják, hogy a British gép megy Heathrow-ra, viszont a járat Malév-es gépeit kitették Gatwick-ra, ahonnan nekem macerásabb bejutni, mint Lutonról. És azokban az időpontokban amikor utaznom kellett, persze nem British gép volt, hanem Malév... Így maradt Luton és a Wizzair...

Blazsej 2009.12.17. 00:18:29

Nem szeretem úgy érezni magam a repülőn, mint mondjuk a népligeti aluljáróban:

Öt csoki egy százasé'
Parmümöt? Parfümöt? Parfümöt?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.12.17. 01:36:21

@elinnen: Ketten jöttünk ki 26 ezer forintból, ebben benne van a tranzit is, 20 kgos csomagokkal , anélkül 20 ezer lett volna, tranzit nélkül meg 14 (6700 volt a jegy átutalással fizetve) . Most néztem egy oda vissza utat februárra , 20 kgos pakk nelkul 14bol haza is tudnék menni, meg visszajönni cakkompakk retúrban(tranzit nélkül).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.12.17. 01:38:45

nem 25 font a city, ha lutonba érsz: easybusszal ha előre veszed , a retúrtranszfer nem lehet több 11 fontnál emlékeim szerint, illetve a wizzairnél kb 20 font a retur transzfer .
Easybusnál szoktak 2 fontos jegyek is lenni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.12.17. 01:44:11

Mégvalami: van pannonos malév akció akinek ez kell: 24 ezer forintból csomaggal megjárja - de nekem is kiesős gatwick.
A másik: az alábbi fapadosokkal repültem már: skyeurope: bp-stansted , ryanair : stansted-oslo, torp, norwegian : oslo-bp, wizz: Bp-Frankfurt, Hahn, Bp-London , Luton.

A ryanair volt kicsit érdekes, a sok gyerekkel, és a sky a legjobb. De nincs okom panaszra, semmi gond nem volt.

Martian (törölt) 2009.12.17. 02:31:57

@lokoszt: "Nekem sosem fordult meg a fejemben, hogy előre csomagolt szendvicset egyek."

A magyar az ismert, házias ízeket szereti és bizalmatlan a műanyag kaja iránt, amit drágán rá akarnak sózni... mint otthon az Utasellátó.

Martian (törölt) 2009.12.17. 02:37:02

@mátyáskirály: "mit hiszel, hogy 5000 ft-ert megeri repulot inditani?"

Persze... de ez legyen a légitársaság marketingeseinek problémája. Ha a beetetés kedvéért túl olcsó a jegy, akkor korrigáljanak.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.12.17. 04:14:24

@lokoszt: nem tudjak a hangot feltekerni mert ezeken a gepeken nem lehet.

navigare necesse est 2009.12.17. 05:44:05

Csak azért szólok hozzá, mert kipróbáltam a Wizz-t. Kétszer is. Másodszor azért, mert az elsôre azt hittem csak pechem volt.De nem. Ez a társaság nem csak low-cost, de low-level is. Two-in-one. Megbízhatatlan indulási idôpontok, udvariatlan és nagyképû személyzet, elérhetetlen információ és szemetes utastér. Négy felszállásból négyszer! Ja, és a reklamáló e-mailre - mikor igazából elszakadt a cérna - 4 hónap (nem elírás!) múlva jött egy válasz, melyben a felvetett problémákra egy szó válasz sem volt, csak idézetek egy egyébként elérhetetlen szabályzatból... Lehet, hogy tényleg azon múlnak ezek a dolgok, mennyit eszem-iszom a fedélzeten?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.17. 05:50:48

Ihaj.
Valaki tudna segíteni, hol találom a 3 betűs retéri kódokat? A google sem hoz érdemi találatot.Olyasmire gondolok, hogy egy komplett táblázat legalább a legnagyobb európai és "turistacélpont" repterekről a világban.Köszi ha van valakinek linkje.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.17. 05:55:01

Amúgy meg az anyja valagát az ilyen Kázmér Natasáknak, tessék olyan árakon hirdetni a szolgáltatást, ami fedezi a költségeket, befektetést, hasznot.Ja, hogy az már nem 5 ojró lesz Londonig, és mindenki más céggel fog repülni?? Hát istenem, így jártak, verseny van.Nehogy már az én(utas) problémám legyen, meg én legyek a hibás...fakjú. :-[

totyatotya 2009.12.17. 06:16:17

@geegee: google elso hit.www.world-airport-codes.com/
masodik ugyanilyen jo. megis mire kerestel???

@Martian: aha persze. vagy inkabb smucig, masokra nulla tekintettel levo kocsog, marmint a szendvicsezos fajta. es ez nem orszagfuggo, viszont mindenhol egysegesen undorito. nincs is annal jobb mint mikor a repulon felszallaskor mar tele pofaval, hagymaszaguan uvolt a csalad osszes csemeteje.

?aztaaa? 2009.12.17. 07:01:41

@mátyáskirály: teljesen igazad van.
Nem kell azon haborogni hogy megszunik egy jarat, mert gyakorlatilag jegyen kivul nem tudtak eladni semmit.
Ha valaki szerint akkora nagy buli repjegyet 5000ert arulni londonba, annak azt kivanom hogy vegyen/lizingeljen egy repulot mondjk havi 20millaert, vegye fel a szemelyzetet, fizessen ki minden adot. Majd akkor rajon hogy ez bizony sehogyan sem uzlet, hanem szintaszta bukas az egesz.
Vagy van komolyan ember aki azt hiszi hogy ilyen 20-40 fontos repjegyeket megeri eladni??????Es meg profit is marad????

Ugyhogy en megertem ha megszuntetik a jaratokat.Senki nem szeret rafizetessel elni.

Megprobaltak, de nem jott be. Ennyi a tortenet.
Tesco orszagban jelenleg nem lehet igazan jo uzleteket csinalni.

Nem puffogni kell, hanem orulni annak hogy egyaltalan eddig lehetoseg volt ilyen olcson akarhova is eljutni. Csak eppen kinyilt a fapadosok szeme is , es rajottek hogy tartjak az arszintet, vagy csodbe mennek.

carmichael 2009.12.17. 07:08:07

A vilag legjobb "fapadosa" az amerikai Southwest. Nincs reklan,
Ingyen a csomag, meg szorpit is adnak 'ingye...es no secondary
Airport.

F173 2009.12.17. 07:32:19

@elinnen: Tescos országban Tescot kell üzemeltetni! :-) Mindenhol lehet jó üzletet csinálni csak tudni kell jó üzleti tervet csinálni!

A Wizz Air problémája Párizzsal az volt, hogy van egy fapados konkurenciája (Easyjet), amely központi reptérre megy és itt a különbség nem 5-10 kilométer, hanem 50 km! Ahhoz hogy folyamatosan tele legyen a járat a Wizz air-nek állandóan álá kellett kínálnia az Easyjet áraina és itt nem jött ki a számolás!

Akik meg fikázzák a fapadosokat, azt mondom nekik repüljenek többet! Azt, amit a legtöbb hagyományos légitársaság fedélzeti szolgáltatás címen nyújt egyszerüen botrányos! Ehetetlen és kicsi szendvicsek és sör mindig elfogy a szalon közepén!! Én inkább fapadossál utazom, mert ott legalább jó minőségű dolgokat tudok venni és pont azt, amit éppen kívánok. Ha éhes vagyok akkor 2 szendvicset és egy levest eszek, de ha nem vagyok éhes csak egy sört iszom!
Egyre többször veszem észre, hogy a hagyományos légitársaságokon annyira szar a szendvics, hogy az utasok fele otthagyja!

flimo13 2009.12.17. 08:16:50

@ejha!: még szerencse, hogy az ősember nem úgy gondolkozott, hogy ha egyszer megégettem magam, akkor többet tűz közelébe nem megyek.

TuskóHopkins 2009.12.17. 08:22:26

@elinnen: "Vagy van komolyan ember aki azt hiszi hogy ilyen 20-40 fontos repjegyeket megeri eladni??????Es meg profit is marad????"

Akkor miért nem annyiért adják a jegyet, amennyiért nekik is megéri?

A következő légitársaság jegye valahogy így fog kinézni:
Felszállás a gépre: 1000 Ft
Ülőhely: 1200 Ft
Biztonsági öv: 800 Ft
Pilóta: 1800 Ft
Másodpilóta: 1500 Ft
Stb...
:-)

2009.12.17. 08:39:58

Nem tolerálható az utasok negatív hozzáállása?

Ki az az ember, aki önszántából többet fizet bármiért is, amint ami szükséges? Főleg ilyen hókamóka dolgokért, mint pl. mosolygunk rád 30 euróért. Szar az üzleti modell, ha nem tud belőle megélni a cég, de ezért nem a potenciális ügyfeleket kell sározni.

2009.12.17. 08:46:51

@mátyáskirály: Felejtsd el a nyelvünket légyszíves te gyökértelen bunkó.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.12.17. 08:47:40

Új üzletpolitikát fogok kidolgozni. Lesz árengedmény, de annyiért nem adom oda az árút! :-/

anarch 2009.12.17. 08:57:41

??? Szóval az anyázás oka az, hogy megindokoltak egy döntést: nem üzemeltetik mert számukra nem gazdaságos. Nem tökmindegy nektek, hogy miért?!?

Gyakran utazom, classic és fapad vegyesen. Őszintén szólva a hagyományos jobban bejön: át lehet velük szállni, és számomra kevésbé rizikós. Ha beüt a gebasz akkor a classic-nak (mérettől függően) vannak tartalékban gépei és emberei amit be tud vetni mint felmentő sereg - vagy ha nincs szól a haver társaságnak hogy gáz van, ugyanmár vidd el az utasaim helyettem. Ismétlem: mérettől függően :). Ezt egy fapad sosem fogja megtenni, inkább pereskedik.

Mentolosmájkrém 2009.12.17. 09:01:16

A Wizz-el nincsen baj, leszamitva, hogy vilagvegi kis istallokban teszi le az utasokat. Az altaluk Stockholm-nak nevezett repter kb 100 km-re van Stockholmtol es baromi maceras barhova eljutni a repterröl. Nekem tovabb tartott eljutni a lakasig, mint a Bp-St-Nyköping repules. Arlanda-n meg felulsz a vonatra es pikk-pakk megy minden, plusz nem sokkal dragabb a dolog, ill. annyival kenyelmesebb, hogy megeri, max. kettövel kevesebbet repul az ember evente.

F173 2009.12.17. 09:06:57

@TuskóHopkins: Nincs igazad! A fapadosnál csak azért kell fizetni, amit nélkülözhetsz! Miért kell nekem csomag díjat és kaját fizetnem, ha csak egy kézicsomaggal szeretnék átugrani a hétvégére Rómába és utálom a repülőgépes kaját! Nekem sokkal szimpatikus az a politika, hogy én választom ki milyen szolgáltatást veszek igénybe és nem kötelezően csomagárban drágán adnak nekem mindent!

Az AlItaliánál velem többször történt meg, hogy tisztán üzleti okokbol töröltek járatot (kevés volt az utas) és utána csak egy szállodát fizettek és semmi kártérités!!!
A Malév messze az egyik legmegbízhatóbb légitársaság a hagyományosok között, de nem is véletlen, hogy ennyire veszteséges és ilyen sokba kerül a magyar adófizetőknek!!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.17. 09:07:51

határozottan nem tesz jót ennek a blognak, ha kint van index.hu címlapon.

anarch 2009.12.17. 09:15:38

@F173: Alitalia csődölt is egyet. Akkor szoktak csak úgy törölgetni amikor már nagy a gáz... De gondolom ennek tudatában voltál amikor jegyet vettél tőlük.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.17. 09:19:43

@Bukowszky:
Minden poszt után előjön a kultúra, meg a fapadosok lehúzása, olyanoktól is, akik azt sem tudják mi az... :)

tompus 2009.12.17. 09:29:26

@Bukowszky: Igen, sajnos ilyenkor megjelennek a negatív IQ-val rendelkező kommentelők. :-(

ZX 2009.12.17. 09:29:36

Na ja. Ha pénzed van, akkor normál menetrendszerintivel mész és nem fapadossal. Ha ezt a csóringereknek találták ki, akkor ne csodálkozzanak, hogy csóringerek módjára nem vesznek semmit.
Ezektől a lókoszt, szingli, meg gugli faszságoktól meg feláll a szőr a hátamon.

vajdasagi 2009.12.17. 09:36:13

Én rengeteget utazom. Jobbára "menő" légitársaságokkal, de nagyon sokszor fapadossal is. Két fontos dolgot szeretnék itt elmondani:

1. Aki szidja a fapadosokat, az ne felejtse el,
milyen méregdrága jegyeket vettünk mi régen a
MALÉV-től, Lufthansától, British-től. Miután
megjelentek a régióban a Wizzair, a SkyEurope
meg a többi fapados, csak azután estek vissza
a nagyok árai. így a rinyálás és kritizálás
közben azért ez is jusson mindenkinek az
eszébe.

A Wizzair-nek és hasonlóknak hála és legutóbb
nem 600 Euróért mentem Oslóba és vissza a
Lufthansával, hanem 200 Euróért.
(Pedig régen átlagban 600 Euró volt a tarifa.)

2. A MALÉV mostanában pár járaton ugyanúgy nem
adott ingyen kaját és piát, mint a fapadosok.
A Scandinavian sem. Amúgy a MALÉV-es
kiszolgálás csak egy paraszthajszállal jobb,
mint a Wizzair-é. (Mellesleg mostanában
szerintem a Lufthansa az egyetlen, aki
stabilan jól kiszolgál mind a földön, mind a
gépen, olcsón ad jegyet, stb. Csak attól
tartok, hogy ez majd drágábbá válik ha netán
eltűnik a Wizzair.)

Végül: nekem minden fapados szimpatikus volt, és ma is az, de talán még a Wizzairt kedvelem a
leginkább. Ez a mostani nyilatkozatuk nem volt
szernecsés. Persze lehet ám az is, hogy kiforgatták a szóvivő mondanivalóját. Nem az első
ilyen eset lenne. Ha mégis ezt mondta, és így, akkor egy barom, és el kellene talán bocsátani. Merthogy pl. én sem veszek méregdrága kaját a gépen, pedig amúgy nem vagyok és spórolós típus. És nehogy már a szolgáltató kritizálja a
vendéget, hogy az nem vesz semmi extrát. Ez ma már megendedhetetlen!!!

F173 2009.12.17. 09:38:16

@ZX: Ez tipikus kelet-európai gondolkozás! Európa leggazdagabb embere (az Ikea tulajdonosa) nyugdijas bérlettel utazik a svéd BKV-n és régi Volvot vezet. Az USA második leggazdagabb embere Warren Buffet még mindig abban a családi házban lakik, amelyet 40 éve vett 30 000 dollárért vett.
Csak az újgazdag kelet-európai barmok hiszik azt, hogy a pénzzel parádézni kell és lenézik azt aki spórol!!!

2009.12.17. 09:39:11

Elinnent nevezném a modoros blogba. Ugyan csak egyszer utazott fapadossal Londonba, de akkor egy életre kitanulta a fapados repülés csínyját-bínját. Aki járt a Ryanairrel Londonban, az mindent látott. Ne is győzködjük. És ha történetesen 1 euróért elviszi a seggét valaki Európa másik végébe, ő akkor is kifizet 200 eurót, mert hogyan fogja így játszani az eszét társaságban?

ZX 2009.12.17. 09:44:04

@F173: Félreérted. Én inkább abban az értelemben mondtam, hogy aki kurvának áll, ne csodálkozzon ha megbasszák.
Miután utazási irodában dolgozok és repjegyet is értékesítünk, tudom, hogy általában kik milyen légitársaságot választanak. Persze ez sok egyéb tényezőtől is függ, de abban biztos lehetsz, hogy mondjuk üzletemberek nem fognak fapadossal utazgatni, aki meg utazik már a száját húzza 20,000 Forintos repjegynél, hogy nincs olcsóbb? Na ő valószínűleg a gépen nem fog költeni egy fillért sem.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.12.17. 09:56:18

@carmichael: A legkiralyabb a JetLite, naluk allatabb legitarsosag egyszeruen nem letezhet. Az meg hagyan, hogy a Jet siman hozzajuk vagja a gepeit, ha beut a geobasz, de olyan helyekre es ugy repkednek, hogy az emberbe meg a.. "vegtermekmateria" is belefagy, na. :]

@ZX: Ez igy nem teljesen igaz, vannak olyan viszonylatok, amiket a fapadosok sokkal jbban szolgalnak ki, es egyszeruen a kieso ido miatt nem eri meg az "uzletembereknek" atszallogatni. Gondolok itt pl a 4U Bp-Koln jaratara, ami nem kivalthato.

ZX 2009.12.17. 10:04:36

@KennyOMG: Az igaz, hogy nem sok közvetlen járat van, de pl. Lufthansával átszálással együtt 3,5-4 óra alatt ott vagy, napi 5 járat van minimum és 60.000 Forintból meg is úszhatod.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.12.17. 10:47:08

@ZX: üzletemberek nem fognak fapadossal utazgatni

Nem igaz, ismerek svájci céget, amelyik kifejezetten javasolja a fapadost üzleti utakra.

Nekem mondjuk rokonszenvesebb, ha én választhatom ki, milyen szolgáltatásokat veszek igénybe külön összegekért, mint ha mindent ki kell fizetnem, azt is, amit nem használok.

F173 2009.12.17. 11:08:57

@ZX: Na ez az amiben nagyot tévedsz! Nagyon sok céget és üzletembert ismerek kis és közepes vállalkozásoknál, akik direkt fapadossal utaznak és alapvető cégpolitika a spórolás, de egyre több nagy cég is már csak a felsővezetőkre korlátozta a business osztály használatát.
Vannak persze olyan sznobok, akik soha nem utaznak fapadossal. Egyik ismerősöm inkább átszállással Németországon keresztül repült Nizzába, hogy ne kelljen a Sky Europe közvetlen nizzai járatával mennie! Erre csak azt tudom mondani, hogy hülye sznob!

ZX 2009.12.17. 11:33:12

@F173: Biztos vannak kis cégek, ez igaz. Akkor úgy fogalmazok, tőlünk még soha nem foglaltak cégek fapados járatot.
Ezzel szemben sok utas már a 20.000 Forintos repjegynél nyekereg, hogy ő ennyit nem fizet (és persze erre jönnek még költségek), szóval ha már a 20 ropoit sajnálja akkor tuti nem fog 1.100 Forintos sört venni meg 600 Forintos szendvicset.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.12.17. 11:34:50

@ZX: Az általam említett "kis" cég >50 ezer alkalmazottal rendelkezik világszerte.

ZX 2009.12.17. 11:37:40

@Szárnyati Gézа: És ők vásáriolnak extra szolgáltatásokat?

ZX 2009.12.17. 11:51:37

Mondjuk az említett BUD-CGN viszonylatban megnéztem, az árkülönbség elenyésző, maximum 15-20 e Ft, előnye, hogy közvetlen, de pl. Germanwings napi 1x közlekedik, szemben a Lufi 5 járatával.
Más repterek esetében viszont lehet nagy hátrány is, hogy Kenyából kell valahogy elvergődni a városba.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.12.18. 02:13:57

Nos, a fapadosnak van egy kurva nagy elonye a legacy carrierekkel szemben Europan belul: a one way lenyegesen olcsobb, es ez a lenyegesen LENYEGESEN olcsobb. Ha egy ceg vagyok, aki nem biztos benne, hogy mikor akarom visszahozni az alkalmazottat, akkor maris jobban megeri anyagilag a fapados. Sokkal jobban. Egy datummodositas a legeslegolcsobb jegyeken nem is lehetseges, a kovetkezo kategorian altalaban 50 Eur + fare difference, ami mondjuk elozo nap foglalva kitehet jopar fullaras oda-vissza fapadost.

Ertsd, a fapad elerheto aron ad fullflex jegyet. Nem lesz olcsobb, mint a legacy carrier (mondjuk Lufi) restricted jegye, de uramatyam, mennyire messze van a fullflex jegytol vagy a modositas koltsegetol.

Misiu 2009.12.22. 18:28:17

Én a fapadosoknak köszönhetem, hogy bejártam majd egész európát. Nekem is vannak kifogásaim pl a ryan személyzetével kapcsolatban, de amíg 1 pennyt fizettem a jegyemért inkább kussba maradok és elviselem. Nagy légitársaságokkal max 3-4 országba juthattam volna el. Meg kell tanulni a játékszabályokat, és el kell fogadni azt, hogy a járulékos költségek magasabbak mint maga a jegy (pl. reptéri transzfer, csomag, fedélzeti fogyasztás). Én amíg Londonban éltem 1 heti fizetésemből kb. 4 országba jutottam el (minden költséggel együtt,szállás,transzfer,stb.), ha British Airways-zel repülök ugyanez az összeg egy repjegyet fedezett volna. Ezzel nem lehet vitatkozni...

Col.Maybourne 2009.12.28. 12:56:34

Jot szorakoztam!
valoban tenyleg azt hiszitek hogy 200utas x 50€ jegybevetelbol meg nyereseg is kepzodik? Es a szemet Viccair bezarja a jaratot. Mocsok banda, rothadt kapitalista dogok... :) Szeretnenek megelni, ennyi. Veszteseges a viszonylat es azt is elmodjak miert. Mi ebben a baj?
(Nem szeretem a fapadosokat, de elismerem a szuksegesseguket.)
A kajan meg nem kell kiakadni; hogy van/nincs, joizu/rossz. Csak azt kapod amiert fizetsz. Vegyel C osztalyos jegyet, ott garantaltan jo a kajcsi, sosem fogy el a pezsgo es hideg a sor...

cbc 2010.10.18. 20:24:46

Ezen szerintem felesleges vitatkozni, mindenki egyéni igényszintje alapján választ. Aki nem óhajt tolongani a gépre, dekkolni valami kültelki repülőtéren, az megfizeti, hogy kulturált körülmények között utazzon. Egyébként pedig uticélfüggő, Berlin pl. teljesen ok mondjuk az Easyjettel, az említett BVA viszonylat már meggondolandó volt (próbáltam élesben is - most már ugyan nem aktuális, de akkor megfogadtam, hogy KÖSZÖNÖM, többet BVA nem).

Olyan ez valahol mint a szállás. Van akinek jó a reptéri váró, más youth hostelbe megy, én személy szerint 3* hotel alatt nem vagyok hajlandó, kinőttem már a kalandokból. De azért, hogy ki mivel szeret utazni felesleges egymásnak esni. Aki olcsón szeret utazni, és nem zavarják a low-cost körülmények, tegye jó szívvel, aki inkább fizet többet, hogy nyugi legyen és komfort, az is érthető.
süti beállítások módosítása