Matus kalandozásai - világjárás 5.

2010.01.15. 13:00 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló

Tizenhetedik nap
Marrakech  – Essauoria – Marrakech

Egy tegnapi hirtlen felindulás eredménye lett a mai nap. Reggel nyolcra kimentünk a helyi buszállomásra és fejenként 100 dirhamért elmentünk Essauoria-ba. Ez a város három órás út, 160-170 km-re található Marrakechtől az óceánparton. Mivel még egyikünk sem fürdött az Atlanti óceánba, így örömmel vágtunk neki az útnak.  Fél tizenkettő volt mire elértünk az óceán, rögtön neki is vetkőztünk fürödni.

Első ránézésre az óceán olyan szép, a hullámai is nagyok. Első benyomásra viszont baromi hideg volt a víz. Szerintem a 20 fokot is csak épp, hogy nyaldosta volna a hőmérő higanyszála alulról, de azért fürödtünk egy jót. A busz indulásáig végig az óceánparton süttettük a hasunkat.
Tizenhét harminckor indult volna a busz a visszafele. De szinte csak turisták voltak rajta. Negyvenkor még mindig nem indult. Poénból mondom a többieknek, hogy kinézem ezekből, hogy csak akkor indulunk mikor tele lesz a busz. Így legyen igazam. Kb. 80 perc múlva úgy nézett ki, elindulunk.

De pont belefutottunk (vagy inkább beleálltunk) az imádkozás szentségébe, kézifék, ima idő, sofőr el. A végén 100 perccel később indultunk el. A sofőr mentségére szóljon, hogy nem sajnálta a kb. 20 éves vasat, halált megvető bátorsággal száguldott. A GPS-ünk szerint az út nagyobb részét 120-szal tekertük le. Még ezzel a sebességgel is este tíz óra volt mire beértünk Marrakechbe. Lacikának viszont jót tett ez a több, mint négy órás buszút. Mellé ült egy nagyon is szemrevaló francia lány. Azt látni kellett volna hogy, hogy kommunikálnak. Kézzel-lábbal, mivel nem beszéltek semmilyen közös nyelvet. Lány is megjegyezte, hogy tényleg bátrak vagyunk spanyol és francia nyelvtudás nélkül eljönni ide.

Furcsaságok:
- Nem ismerik az indexet. A dudát használják helyette.
- Az átlag Taxiban 700.000 km van minimum.
- A húskészítésben nem ismernek higiéniát. Azt látni kell. Utána meg enni :P
- Rengeteg a macska
- Itt nincs kátyú az utakon, már ha van út :)

Buszok műszaki állapota:
Amikor vártunk a buszra, az egyik mellettünk álló járművet, amivel visszafele jöttünk beindították. Sokat láttam, de az amekkora füstöt eregetett három percen keresztül, hát a környezetvédők sírnának az biztos. Kitört a busz ablak. Nem probléma, helyettesítjük rétegelt lemezzel. Busz alja teteje össze-vissza rohadva. Nem probléma, de a 120-at ki lehet belőle hozni. Valami kegyetlen.
Buszablak manuális tisztítása: vaslétra, emberünk rajta, az ablaküvegnek támasztva.  Mi csak így lestünk kifele a fejünkből, mert úgy meghajtott az üveg. Még jó, hogy az arabok vékonyak.

Emberek:
Boldogok. Mutatja ezt a francia lány is, aki visszafele Lacika mellé ült. Apja Air France pilóta, anyja sztyuvi és Dubaiban élnek, de ő inkább Marokkót választotta. Megteheti.

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez