Éjszakázás a reptéren

2010.03.08. 20:55 | lokoszt | 16 komment

Címkék: fapados lowcost repülőterek lokoszt

Örök vitatéma a reptér hotel. Kényszerből, vagy kalandvágyból sok lokoszt utazó töltött már minimum egy éjszakát valamelyik fapados repülőtér termináljában a földön, vagy jobb esetben egy karfás széken. Köztük volt Matus is, aki le is írta néhány gondolatát a témában.

Először is nézzük Bergamo repterét, ahol előbb utóbb mindenki meg fog fordulni az utazásai során. Pestről korán érkezünk, tehát nagyon sok lehetőségünk van a nap folyamán tovább utazni. Cserében - ha erre jövünk haza – a a 8 órakor startoló visszaút már elég nyűgös.

Ilyenkor ugye három lehetőség adódik:
1. Veszünk egy transzfert Milánóba, ami legjobb esetben is 14 € oda-vissza és bent a legolcsóbb szálláson 16 €-t hagyunk ott, majd másnap hajnalban megpróbálunk kiérni a 8 órai induláshoz. (bár ha mindenhol beindult az online check in, egy picivel beljebb vagyunk)
2. Csak Bergamoba megyünk, ez a megoldás akár 24 euróból is kijöhet, itt már pár perccel tovább is aludhatunk.
3. A reptéren alszunk, ergo nem kell korán kelni, nem kell még kora reggel tömegközlekedni,  csak odamenni a check in pulthoz vagy a biztonsági ellenőrzéshez…

Persze a hármas pont a legkényelmetlenebb, egyesek szerint egyenesen balkáni megoldás, ezért sokan elutasítják ezt a megoldást. Tény, hogy nem túl kényelmes, de sokan "egy éjszakát ki lehet bírni" jeligére simán bevállaják, de a menetrend is erős érv.
Legutóbb három lánnyal voltunk Milánóba és a reggel 8-as indulás miatt kint aludtunk. A lányok nem voltak hajlandóak a földre feküdni, mert milyen ciki. (bezzeg anno a csajok - a szerk.) Én felálltam és elmentem a kedvenc helyemre, (érkezési oldalon jobbra ,a széksorok végénél a futópálya oldalán van egy kis beugró, ami két ember számára tökéletes, mert balról, jobbról és elölről fal határolja) majd lefeküdtem.

Hiába mondtam nekik, hogy addig kell helyezkedni, míg lehetőség van rá, mert estére úgy fog kinézni, mint egy menekülttábor, nem hittek nekem. Aztán engem keltegettek fél éjfélkor, hogy menjek már arrébb jönnének ők is aludni, mert tényleg úgy nézek ki az egész váró mint egy menekülttábor. Az már más kérdés hogy hajnali négykor jött a biztonsági őr és szó szerint egy bokán rúgással ébresztett.

A másik repülőtér, ahol eddig összesen 8 éjszakát töltöttem, az a madridi. Minden nap korán reggel sötétben indultam és minden nap késő este sötétben érkeztem. A legviccesebb az volt, hogy már lassan kívülről tudtam mi merre hány méter, mikor egyszer nappal, délután 4-kor szállt le a gép... Azt sem tudtam hol vagyok, mert világosban még nem láttam a repülőteret, a terminált :)

A madridi reptérről az kell tudni, hogy ha online becsekkoltál és kora reggel indul a géped, akkor ha éjfélkor odamész a biztonsági ellenőrzéshez, mindig átengednek, igaz néha kicsit hisztizni kell. Bent az indulási oldalon a kettes terminálon – már pontosan meg nem mondom, melyik kapu közelében - de hármas székek vannak karfa nélkül és össze lehet tolni. Egész jó kis ágyszerű képződményt kapunk, van konnektor és a nyugodt alvásunkat a terminál  fényei sem zavarják, mert a lámpákat is lekapcsolják éjszaka. Szóval maga a tökély.
A harmadik reptér, ahol eddig éjszakáztam az a római Ciampino. Itt is mint a legtöbb kis reptéren a check in részt éjszakára bezárják és csak az érkező oldalon lehet aludni, bár az anno elég lepusztult volt és hideg, de itt is legalább huszad magamba aludtam.
Egy reptérről tudok igazán pozitív élményeket mondani, mégpedig a Heathrow-ról, mert ott van zuhanyzó is…

Egy szó mint száz: nyugodtan be lehet vállalni a reptéren éjszakázást, mert minden reptér legalább egy része nyitva marad éjszakára és biztos nem te leszel az egyetlen, aki ott alszik.  Nem szégyen lefeküdni a földre, mert kényelmesebb, mint a szék és ha találsz egy jó helyet, akkor 19-20 óráig mindenképpen foglald el, mert tuti más is pályázik rá.
Egy lokoszt út során az sem elhanyagolható szempont, hogy nem kell kidobni fölöslegesen egy szállás árát azért, hogy az ágyból indulj a repülőtérre hajnal 2 vagy 3-kor.

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Catella 2010.03.08. 21:26:39

Ha egyedül van az ember lánya, nem félő, hogy éjjel lába kel a bőröndnek, amíg alszom? Mi a megoldás?

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.08. 21:33:09

külföldön vagy nem magyarországon vagy romániába :) de amúgy én mindig a fejem alá teszem a batyut.

F.hunter 2010.03.08. 23:15:09

Eddigi reptéren alvásaim:
- BGY: Legkényelmesebb, de csak hálózsákkal.
- FCO: kényelmetlen karfás ülések, néhány hajléktalan is akad, a T3 galériája a legjobb hely a pihenésre... Fények és zaktoló mozgólépcsők azért elég zavaróak. A Subway non-stop nyitva.
- BRS: kényelmes padok, de elég kevés. A klíma miatt hálózsák nélkül elég fagyoskodós, amúgy tiszta és biztonságos. Egyetlenegy hely van, ahol kényelmes lehet: A Subway előtti részen a fal mellett van egy darab pad. Sajnos már elfoglalták, úgyhogy nekünk maradt a hideg.
- LTN: a check-in teremben sokan alszanak, de csak hálózsákkal lehet a földön, mert nincsneke padok. Nincs is túl világos, ami szinrtén előny. Az érkezési oldalon vannak padok, de karfásak és nem túl sok, és ez a rész amúgy is elég zajos.

KEEP · http://joomla.blog.hu 2010.03.09. 10:06:02

Sajnos egy tételt cáfolnom kell, ez pedig az, hogy "minden reptér legalább egy része nyitva marad éjszakára"
Erre számítottam én is, mikor megterveztem az őszi kiruccanásunkat, de Pisa (PSA) reptere bezár éjszakára éjfél-egy körül és csak hajnalban nyit.
Érdemes körbevizslatni a www.sleepinginairports.net/ weboldalon, hasznos tippeket adnak.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.03.09. 17:35:07

KEEP eszrevetelet csak megerositeni tudom, a jenki repterek eleg nagy szazaleka is becsukja a kaukat 11-5-ig. Marmint nem konkretan lelakatoljak a repteret, de nincs szekuriti csekk, es logikusan be sem lehet menni.

doki.zsuzsa 2010.03.09. 20:59:21

CAG- (Cagliari) reptere is bezár éjszaka
PIK- repterén lehet jól aludni,csak kevés a hely- mi a csomagszállító sinek meleltt próbáltunk aludni,de ott baromi hideg volt
BGY- tényleg mint egy menekült tábor - a nagyobbik fiam nem akart elaludni,mondván ez "ciki"- akkor még nem voltak a földön,csak a székeken- majd elbóbiskolt, s amikor felkelt 3kor,körbenézett -nem tudta hol van- hegyén-hátán emberek--- mi még jól jártunk,mivel 2 személyes felfújható vendégágyat vittünk- és baromira élvezték
BRE- a kedvencem... a legjobb hely ,mert kényelmes fotelok vannak, csak a takaritószemélyzet és a tábla kattogása zavaró
NYO- kevés szék, hideg föld- leginkább ez jut róla eszembe
DUB- emelet-indulási oldalon a masszirózófotelban nagyon kényelmesen el lehet tölteni az éjszakát
HHN- menekülttábor 2.- már csak lent lehet aludni az alsó szinten,összetolható műanyag székek avagy a föld
BRS- igaz hogy hideg az ajtó melletti széksor(az internetes gépek mellett)- de ha szabad a hely- rá lehet tolni a székeket aradiátor felé..és isteni meleg jön "alulról"
STN- easybus bodé háta mögött a radiátoron jókat leeht pihizni- de ha idejében kint van az ember a reptéren akkor pár szék összetolásával jó kis fekhelyhez juthatunk- bár ezt a földön maradtakm nem nagyon tollerálják- mármint ha töb széket foglalunk el

hirtelen ennyi jut eszembe erről a témáról

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.03.10. 08:05:21

Szerintem egyebkent nem csak a lokoszt utazokra jellemzo a repteren alvas, szoval...

- SFO: a nemzetkozi terminal soha nem zar be, amolyan atlagos, lehet talalni sok-sok csendes vackot, foleg az ures csapok melletti varokban. A belfoldi terminalok mar neccesek, 23-05-ig nincs biztonsagi ellenorzes, tehat csak kint lehet csovezni. En a T3-on voltam kenytelen egy ejszakanyit eltolteni, a galerian van egy ejjel-nappali Subway, aminek kenyelmes fotelei vannak.
- LAS: az egyik legjobb repter ilyen szempontbol, helyenkent karpitozott padloval (!!!), sok-sok csendes sarokkal - az egyetlen problemat az jelenti, ha valaki nekiall hajnal 2-kor felkaru rablozni.
- LAX: a belfoldi resze szimplan szanalmas, sot...
- ORD: minden szempontbol SFO Intl reszehez hasonlo, sok csendes kis beugroval, kurva nagy forgalommal egyebkent. Meg ejszaka is.
- JFK: a T4 brutalis forgalmat bonyolit, ettol fuggetlenul lehet talalni boven csendes zugokat. Allitolag van valami cucc a tranzitutasoknak, de annyira nem kerestem.
- CAI: kenyelmetlen, de megteszi. A sok csap kozul valamelyik ugyis ures lesz, tuti lehet talalni szekeket valahol.
- JNB: remek repter, este 11-ig kipucoljak az europai jaratokat, onnantol siri csend es hullaszag - nem teljesen, de mindig lehet talalni egy egesz szarnyat, ami kihalt. Ettol fuggetlenul ez az egyik repter, ahol soha tobbet nem ejszakaznek, mert van szallas is occsoe'.
- DOH: a Qatar Airways, a tizensokoras layoverek mesterenek bazisa. alapveto kellekek: gb-eu konnektoratalakito, fuldugo, esetleg matrac. Mivel a sivatagban van, es keletre nez a terminal, ezert a nap jo reszeben az ablak feloli oldal elviselhetetlen, nincs legkondi ami le tudna huteni. De probaljak. Kovetkezeskepp a terminal hatuljaban befagy az ember segge. Van ket "alvoszoba", aminek a fele horkol. A legjobb megoldas vegul a repteri mecset lett, noknek ez a verzio szopoag. Egyebkent DOH iszonyat idegrongyolo, pl mindent visito hangszinnel 4x mondanak be, 2x arabul, 2x angolul. Marmint kozlendokkent 4x, nem osszesen. Dohat gyulolom.
- KWI: ejjel mar nincs annyira brutaldurva civilizalatlansag, mint nappal, szoval gond nelkul lehet alduni szinte barhol. A csapokhoz tarozo varokba sajnos nem lehet bejutni, ugyhogy padlo vagy kenyelmetlen szekek.
- HKG, KUL, SIN: szuperlativuszok, nem veletlenul tartjak oket a vilag legjobb repterei kozott szamon. Kulonosen SIN-t zartam a szivembe a parnazott, labtartos fotelekkel, tropusi dzsungel hatterrel, mesterseges toval es halakkal az egyik oldalon, stb stb stb. Vagy inkabb ugy mondom, hogy itt csak a budi dizanjara tobbet koltottek, mint mashol az egesz repterre.
- CMB: sajna csak a jarat indulasa elott 6 oraval lehet becsekkolni (nemzeti legitarsosag, gondolom a tobbieknel meg rovidebb ez az ido) - a csekkinpultokon kivuli resz olyan, mint egy allatkert. Amint tulesett az ember a biztonsagi ellenorzesen, az erzes hirtelen atadja a helyet egy menekulttabornak, de azert van hely boven.
- AKL: nagyon kenyelmetlenke, kicsike, van ugyan csendes zug, de sarokban-padlon, szoval...
- MAD: T4s, mindig, mindig van olyan hely, ahol eszmeletlen jokat lehet aludni, es aldja meg az osszes szent a Barahas angyalait, csendes repter.

Almatlanoknak Dohaban es Vegasban van ingyenwifi.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.10. 08:25:03

@KennyOMG: Bakker változtatom a nevemet.. :) Te aztán sok felé voltál, szabad kérdezni, hogy jöttek össze ezek a repülőutak? Több, mint a feléhez google kellett, hogy tudjam miről beszélsz :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.03.10. 08:28:11

@AzUtazó:
Jaja :) Engem az is érdekelne, hogy ezek előre eltervezett ott alvások, vagy csak ezt dobta?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.03.10. 08:38:26

@lokoszt: Jo resze elore eltervezett koltsegkimelesi cellal. Foleg a sok koa reggeli utazas miatt, igy a taxikoltseg is le lett harapva, mert hajnal 4 korul a vilag nagy reszen semmi nem jar.

A dohai layover mas kerdes, ott ezt dobta a gep. 17:30 ora es 19:30 ora. Katarban a magyaroknak nincs visa on arrival, szoval repteren dekkolas van. Detto Kuwait, de az nem volt olyan hosszu. Illetve Chicago azert ugrott be, mert epp februar elejen mentem volna Washingtonba, de a Dulles akkor mar potom 82 centi ho alatt volt, es reroute-olni kellett - kellemes 5 ora szunya Chicagoban.

Most latom, hogy Delhi kimaradt: ugyanaz, mint CMB, bar az allatkert-filing nem olyan veszes.

evee 2010.03.10. 22:06:10

En AMS-ban aludtam mar 2x is, hajnali erkezes keso delelotti tovabbutazas miatt. A galerian nagyon kenyelmes bor labtartos fotelek vannak :) Sot van zuhanyzo is! DXB-ben is aludtam egyszer par oracsakat reggel mert nagyon koran ertem oda, de ott nem talaltam ilyen jo helyet, csak "fapadosat", de labtartos volt legalabb :) Najo ezek mondjuk nem lowcost repterek (vagyis regen AMS-ba volt sky)...es nem is egesz ejszaka egyik se

sportswear 2011.07.21. 12:26:17

A Forli repteret bezárják estére?

sportswear 2011.07.24. 19:26:47

Hát szerintem itt pont azt írja, hogy estére bezárják

tg_mak 2011.07.24. 21:34:43

@sportswear: Szerintem is, és ezt is írtam.
Amúgy én is örülnék ha nyitva lenne éjszaka, mert így nagyon rossz a w6 menetrendje, még az őszi w-s is.

Zen_ 2014.11.21. 23:11:32

Sziasztok, a madridi t1 terminálon benn lehet maradni éjjel?