Remélhetőleg hiánypótló, remélhetőleg minél kevesebb embernek lesz rá szüksége.
Az Európai Unió (EU) joga (261/2004-es Rendelet) értelmében a légitársaság köteles az utas számára segítséget (telefonálási lehetőséget, frissítőket, étkezést, szállást, a szállásra közlekedési lehetőséget) biztosítani, amennyiben
- legfeljebb 1500 km-es járat esetén a késés meghaladja a két órát;
- 1500 km-t meghaladó, Európai Unión belüli járatok, valamint 1500 és 3500 km közötti egyéb járatok esetén a késés meghaladja a három órát;
- 3500 km-t meghaladó, az Európai Unión kívüli úti céllal rendelkező járatok esetén a késés meghaladja a négy órát.
A fentebb említett teljes segítségnyújtást abban az esetben is biztosítani kell, ha a késést rendkívüli körülmények okozták.
Az Európai Bíróság által hozott döntés értelmében (C-402/07 és C-432/07-es ügy**: Sturgeon-Condor és Böck&Lepuschitz - Air France 19-11-2009) három órás késés esetén is nyújtandó az utasoknak kártalanítás. A kártérítési kérelem elbírálására az utas választása szerint azon bíróságnak van joghatósága, amelynek az illetékességi területén a repülőgépnek az említett szerződésben megállapított indulási vagy érkezési helye található. Ha a légitársaság bebizonyítja, hogy a késést rendkívüli körülmények okozták, akkor az utasoknak nem jár kártalanítás. Figyelmébe ajánljuk az Európai Bíróság 102/09 sajtóközleményét a késéssel érintett légi utasok kártalanításáról:
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2009-11/cp090102hu.pdf
További tájékoztatás:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/contact/index_hu.htm