Nápoly, Capri, bónuszkör

2010.06.13. 22:50 | lokoszt | 2 komment

Címkék: budapest repülés utazás beszámoló olaszország capri wizz nápoly fapados wizzair lowcost repülőterek lokoszt

Thomasz82 barátaival tesztelte a WizzAir nápolyi járatát, majd kirándultak egyet Capri szigetére is. Beszámolójában sok hasznos információt találnak azok, akik szintén benevznének egy BUD-NAP körre.

Nápoly-Capri
06.10-12.

Reggel 4-kor találkoztunk hatan a ferihegyi repülőtéren, majd a 6 órakor induló géppel célba vettük Nápolyt. Az LF kb. 80-85%, a kapitány Szilágy János. Eseménytelen volt az út, viszont a nápolyi megközelítés az csodálatos.

Mindezt egy borzasztóan csúnya leszállás követett háromnegyed 8-kor. Alibus-al mentünk be a városba, egy út 3 euro per fő. Sajnos a város rettentően zsúfolt, koszos és szemetes. Elfoglaltuk a szállást, ami a Hostel of the Sun volt. Csak egy éjszakát foglaltunk, tekintettel a szombat reggeli vissza indulásra. A szálláson megengedték, hogy ott hagyjuk a csomagokat, amíg átmegyünk Caprira. Nagyon kedves volt a  személyzet, egy éjszaka ára 20 euró/fő,ebben benne foglaltatik a reggeli is.

A szoba légkondicionált, emeletes ágyakkal felszerelt. A csomagok lepakolása után célba vettük a Solfatara vulkánt, ami Pozzuoli városban található. A 152-es autóbusszal lehet megközelíteni,menetidő kb. 30 perc, buszjegy 1,40 euró. A busz egyébként minden egészkor és félkor közlekedik.
Belépő a vulkánhoz 6 euró fejenként,de megéri, mert nem csak egy sima kráterben lehet sétálni. Kénes kigőzölések,fortyogó iszap látványa fogadja az embert. A kigőzölések környékén rettenetes a hőség, mivel a gőz kőmérséklete kb. 160 fok.

Itt szeretném megjegyezni, hogy a buszon találtunk 60 eurót,ami természetesen fedezte mindenkinek a belépőjét, egy hideg sört/üdítőt, és a visszafelé buszjegyet. Visszaérve Nápolyba célba vettük az archeologiai múzeumot,ahol volt egy egyiptomi, római időszakos kiállítás, de csak 12:30-ig volt nyitva. Mi du. 4-re értünk oda, de a múzeum többi része megtekinthető maradt 10 euroért.

Kb. 21-22 óra felé vissza a szállásra, mert reggel 7:35-kor indult a hajó Caprira. Reggel 9 felé kötöttünk ki Capri szigetén, de a látvány már messziről lenyűgöző volt. A siklóval felmentünk Capri "belvárosába". Onnan 1,40 euróért felmentünk autóbusszal Anacapriba. Az autóbusz rettentő pici, de az utak sem túl szélesek. Anacapri buszmegállójából kb. 50-60 méter a libegő,amit véleményem szerint nem szabad kihagyni. Oda-vissza út 9 euró, kb. 20 perc menetidő,de ami oda fent fogad....elmesélni nem lehet.

2-3 óra szájtáti után vissza le libegővel, majd busszal Capriba, majd gyalogosan séta le a tengerpartig. Egy gyors ebéd után kifeküdtünk a tengerpartra, ami sajnos kavicsos, zsúfolt, de hűsölni jó. Én személy szerint ezt 2 óra után meguntam, így béreltem egy robogót 25 euróért 2 órára és mindenkit elvittem más és más helyre :)
19:50-kor indult vissza a komp, ezzel csak 1 óra volt az út. Visszamentünk a szállásra, ahol még megengedtek egy gyors zuhanyt, majd felszedtük a csomagokat, és irány a reptér, szintén Alibus-al. A repülőtér éjszaka nyitva van, a székek kényelmesek, nincs nyüzsgés, kivéve a 3 fős takarító személyzetet. Ezúton köszönet az egyik takarítónak,mert bevitt egy olyan helyre hajnali 4-kor ahová már utas nem mehet, viszont csak ott volt kávéautomata.

Csak javasolni tudom, hogy körültekintéssel csomagoljon aki Nápolyból jön haza repülővel, mert nagyon szigorú a biztonsági ellenőrzés.
Kifelé Ferihegyen a kézipoggyászomban volt egy fotósállvány, amit szó nélkül át is engedtek, de hazafelé már nem, mondván, hogy veszélyes, így kénytelenek voltunk feladni az amúgy keretbe beférő, „méreten aluli” cuccot, 35 euróért).
Hazafelé ismét szinte eseménytelen volt az út, megközelítés közben azonban nyertünk egy átstartolást, amiért ismét csak köszönet a tornyosoknak, én szülinapi ajándéknak tartom :)
A bónusz repülés során Budapest felett tettünk egy szép kört, majd leszálltunk a 31-es pályára.

Capri nagyon szép, mindenképp megér egy napot, de akinek van ideje, többet is. Mi visszamegyünk.

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Math94 2010.06.14. 09:27:40

Cakk-pakk mennyiből jött ki az út(a +60 €-t leszámítva)?

Akarmiszalami 2010.06.14. 10:29:41

@Math94: Ehhez add hozzá a repjegy árát,ami 11e ft fejenként oda-vissza,plusz némi költőpénz.