Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Erre kell figyelni az utasbiztosításnál

2010.07.02. 08:03 | lokoszt | 2 komment

Egy újabb, a fapados utazást is érintő téma következik szakmai megközelítésben: az utasbiztosítás. A megfelelő biztosítás (+ EU kártya) megléte minden utazásnál fontos, persze nem feltétlenül a légitársaság által felajánlott szolgáltatást kell elfogadnunk. 

 

 

Bár a nyugat-európai szintektől még messze elmarad Magyarország, évről-évre többen kötnek utasbiztosítást külföldi útjaik előtt. Azzal ugyanakkor a biztosítást kötők kevésbé foglalkoznak, hogy az általuk választott módozat valójában milyen károkra, mekkora fedezetet nyújt. Az ügyfelek még mindig elsősorban az árak alapján döntenek, ám kis odafigyeléssel hasonló áron lényegesen magasabb szolgáltatást nyújtó biztosítást vásárolhatunk - olyan többletszolgáltatásokkal, amelyek baj esetén sokat jelenthetnek.

Fontos lehet - és elvben minden hazai szerződésnek tartalmaznia kell - a magyar nyelvű, non-stop elérhető asszisztencia szolgáltatást. A komolyabb szolgáltatások ugyanakkor nem csak egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó segítséget adnak, hanem például a gépjárművünkkel kapcsolatban fellépő problémák, illetve más váratlan szituáció kapcsán kialakult kiszolgáltatott helyzetben is segítséget nyújthatnak.


A Magyarországon elérhető utasbiztosítások minden esetben tartalmaznak élet-, baleset-, betegség-, illetve poggyászbiztosítást. Az egyes szolgáltatásokhoz az adott biztosítók - a módozattól függően - ugyanakkor más-más kockázati limitet vállalnak, és ennek megfelelően térítik meg külföldön fellépő orvosi és egyéb költségeket.

Külföldön nem csak a pihenés drágább; az orvosi szolgáltatások költségei is jóval magasabbak az itthon megszokottnál. Az utasbiztosítás megkötésénél a térítési limiteket érdemes az adott országnak megfelelően választani, hiszen az egészségügyi szolgáltatások költségei kontinensenként, sőt, országonként is nagyon eltérőek lehetnek.

Az Európa legtöbb országában „elegendő" 10 millió forintos biztosítási limit az Egyesült Királyságban, vagy a Benelux-államokban már korántsem biztos, hogy kellő fedezetet nyújtanak egy hosszabb kórházi kezelés esetén - tájékoztat Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója. A szakember szerint ugyancsak fontos lehet a felelősségbiztosítás kérdése is, hiszen az utazás során mi magunk is okozhatunk kárt.
Érdekes kérdés az is, hogy bár egy bécsi bevásárlóút vagy egy hétvégi rokonlátogatás a határ túloldalán esetleg csak egy napot vesz igénybe, a baj azonban szinte mindig egy pillanat alatt következik be. Ezért a szakemberek szerint erre az egy napra is feltétlenül szükséges utasbiztosítást kötni - más kérdés, hogy a legtöbb biztosítási szerződés minimum 3 napos kockázatvállalást ír elő minimumként.

Napi Online cikke.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr102122726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Art Mooney 2010.07.03. 01:22:51

ez egy jó blog, mit keres itt ez a semmitmondó copypaste poszt?

ha már ez a téma, írhatnátok arról, ami tényleg érdekes: a közvélekedéssel ellentétben mire NEM jó a biztosítás, milyen életszerűtlen módon lehet intézni a káreseményt, mire JÓ az eu-s egészségbiztosítás, stb.

a poszt jelenlegi formájában egy álmos, pr-közleményszagú fosch.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.07.03. 09:11:48

@Art Mooney:
Gondolatébresztő szakcikk :)
Szerencsére nincs sok tapasztalatunk a témában, ezért nem tudunk saját élményből merítve írni. Bár nekem egyszer ellopták külföldön a személyimet egy bankkártya és némi kp társaságában. Ebben az esetben a biztosítás túl sokat nem ért, max. a személyi cseréjét fizették volna 80 oldalnyi papír kitöltése után :)
süti beállítások módosítása