Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Hogyan találhatjuk meg a legolcsóbb repjegyeket?

2010.11.10. 10:52 | lokoszt | 54 komment

Szilárd talált egy programot, amely sokaknak hasznára lehet az olcsó, átszállásos  megoldások keresésben. Megosztotta velünk tapasztalatait, (Gdansk 10 euróért mindenki álma :)  de várjuk a rutinos lokosztosok véleményét is :) Ha használható, kéretik nem 5 ezerért árulni a Vaterán, vagy angol bálásruhák közé rakott printelt pdf-ben.

 

A napokban találtam egy új fapados járatkereső progit, amivel nagyon gyorsan és könnyen lehet megtalálni a legolcsóbb repjegyet egy adott desztinációra.

 

Hasonlít a már létező repjegy kereső oldalakra (skyscanner.compelikan.hu), azonban valahogy ezzel mégiscsak jobb utakat találtam, mint a többi programmal. Kedvenceim közép tartozik Budapestről Frankfurton át London vagy Gdansk elérése összesen 10 euróért.

A program nagy erénye, hogy képes utakat keresni akár 3 átszállással is! Ezeket eddig ugyebár manuálisan kellett keresgélni, (van ezt aki szereti, de tény, hogy rengeteg időt vesz igénybe), azonban ez a progi képes megmutatni adott nap legolcsóbb a útvonalát bármely két európai város között.

Mivel könnyen be lehet állítani az átszállások közti időt vagy éppen lehet engedélyezni a közeli repterekről továbbindulást, így most már az eddig elérhetetlennek tűnő helyekre is el tudunk jutni, 2-3 átszállással. Igen meglepődtem, hogy milyen olcsó kombinációk léteznek!

Szóval a program képes több kiindulási repülőtér illetve több célállomás is kezelésére is, de a bárhonnan bárhova opció is működik, így azonnal kiderül, hol vannak a legolcsóbb repjegyek J

A programban is is tetszik, hogy a végső árat mutatja, adókkal, illetékekkel, valamint beállítható, hogy milyen módon fizetünk, így már a foglalási díjat is automatikusan hozzá tudja adni. Ugyanígy lehet feladott poggyászt is, így tényleg azt az árat látjuk, amivel a végén a kártyánkat terhelni fogják.

Ja igen, a progi neve Azuon, s ezen a linken lehet ingyenesen letölteni: http://www.azuon.com/download.php?lang=en

 Az ingyenes verzió korlátlan ideig használható, annyi korlátozással, hogy a járatok negyedét mutatja csak, ha minden járatot látni szeretnénk, azért egy évre körülbelül 10 eurót kell fizetni.

Szerintem hasznos progi, érdemes próbálgatni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr122437988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.10. 11:22:40

"Gdansk 10 euróért mindenki álma :)"

Mi ez az ironizálás? :) Gdansk k. jó hely, simán megér 10 eurót.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.10. 11:25:06

@mestska:
Nincs lenézve a lengyel város, simán elmennék én is, nézem is a lehetőségeket.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.10. 11:53:02

BUD-FCO nem talál csak átszállással...

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.10. 11:58:02

meglett, csak a beállítások még furák ;)

mrandor 2010.11.10. 13:22:09

@mestska: Bizony, a Zasszonnyal már mi is gondoltunk rá, hogy érdemes lenne elmenni oda.

beszabo 2010.11.10. 14:29:00

Repülőutakat a www.expedia.de/Fluege szoktam megtervezni. Ez is tud átszállással is tervezni és a legtöbb fapados légitársaságot is támogatja. (Sajnos kivétel a WizzAir, amit emiatt mindig külön meg szoktam nézni.)

DePassant 2010.11.10. 16:04:37

Gdansk baromi jó hely, olcsó szálláslehetőségekkel, mindenképpen érdemes egyszer elmenni oda!!!

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.10. 18:25:18

Jó kis progi, szerintem megveszem egy évre. Arra figyeljetek, hogy a demo, mint olvasható, a találatok 25%-át mutatja, ami nem feltétlenül a legjobb, hanem random, néha egy-egy nap ezért kimarad a szórásból.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.10. 20:24:55

@sYg:
...de demo ide vagy oda, Nálad minden találat látható, foglalási igények pdf jeligére küldhetők :D

andiandi43 · http://www.veszelynet.hu 2010.11.11. 04:56:03

Olcsó Repülőjegy: Budapest - Tenerife
Komplett fapados járat kombinációkat ajánl a skyscanner
Utazzon fapados járattal Madridba vagy Londonba. Folytassa utazását fapados vagy menetrend szerinti járattal. Repülőjegy foglalás kizárólag az Interneten lehetséges! Várakozási idő átszálláskor: 6 - 16 óra. Megtakarítás: legalább 50 eFt! Hova: TFS Tenerife Sur Reina Sofia

mámorka 2010.11.22. 10:05:24

De ha csak a járatok negyedét "látja" egyszerre, akkor honnan tudjuk hogy az a legolcsóbb az adott napra? A maradék 3/4 járatok közül, lehet hogy van olcsóbb. Szerintem csak teljes verzióval érdemes keresgélni; mondjuk 10 euróért lehet hogy még akkor is megéri, ha csak évente max egyszer repül - mint én. :)

Kozomago 2010.11.22. 13:17:15

@mámorka: A mai repjegyárakkal - főleg, ha még a legolcsóbbat is ki tudja keresni az ember - egyáltalán nem nagy luxus a repülés, úgyhogy tényleg elég gazdaságos ez a program, de amúgy akár az is elképzelhető, hogy olcsóbb útvonalon is elérhető... :P (nem tudom, hogy működik az aktivációja, úgyhogy nem tuti, de lehet - na jó, nem szóltam, nem warez fórum ez)

csesztella 2010.11.22. 14:39:36

Eléggé gyanús ez nekem. 2, 3 átszállással olcsóbb mint átszállás nélkül? És mi lesz a sok illetékkel? Amikor nincs átszállás akkor ugye csak 2x szer kell fizetni. De ennyi átszállásnál ez azért elég sok plusz lehet. Európán belül biztosan nem éri meg. Viszont a tengerentúlról nem tudok véleményt mondani.
Az biztos, hogy nincs olyan sok légitársaság , hogy ne lehessen külön program nélkül megnézni, hogy mi mennyibe kerül és ez nem olyan sok idő. Persze most is Európán belül gondolkodok, mert csak ott van tapasztalatom.
Talán annak éri meg ez a program aki tényleg nagyon nagy távolságokat akar repülni, mondjuk Ausztrália vagy Thaiföld. Ott már lehet kombinálni, de olyan sok lehetőség szerintem így sem adódik.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.22. 15:19:50

Az illeték minden esetben benne van már az árban. Az átszállós verziók azért jóval hosszabbak időben. Itt mindenki manuálban bogarászik, de ez a program azért mindenképpen segítség, ha csak azért is, hogy kidobja a lehetőségeket...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2010.11.23. 10:53:46

@csesztella: Milyen "sok" illetékre gondolsz? Ha egy légitársaságnál megveszed a jegyet akkor én még olyat nem láttam, hogy a reptéri illetéket külön kérték volna a reptéren.
Olyat már hallottam, hogy az utazási iroda meglepte a charter utasait így, de a Ryanair vagy Wizz biztosan nem, mert ha kifizettem a 20€-t a jegyre és online megcsináltam a check-int is, akkor nincs semmi több :)
A reptéri illetéket az utazási irodák használják előszeretettel...

Kozomago 2010.11.25. 09:57:56

@lokoszt: Gyanítottam én is, hogy nem csinálnak olyat, hogy külön még fizetni kéne illetéket, gondolom csesztellát is az kavarta meg, amit Írországi Utazók is írt, hogy azért vannak olyan esetek, amikor előfordulnak ilyen kellemes pluszköltségek váratlanul, csak ahogy ő is mondja, ezt nem a légitársaságok szokták csinálni...

Egyébként én személy szerint olcsóság ide vagy oda, nagyon nem szeretem az átszállásokat, csomó stressz, hogy az ember eléri-e a járatot, nehogy késések legyenek vagy satöbbi, ha meg biztonságos távolban vannak egymástól a járatok időben, akkor meg nagyon sokat kell várni - szóval teszem azt, egy hosszú hétvégére való kiruccanáshoz vagy rövidebb tartózkodás mellett nem igazán jön szóba átszállásos lehetőség, én mindig utánaszámolok, hogy többet spórolok-e meg az átszállással, mint ha az alatt az idő alatt, amivel így hosszabbodik az út, dolgoznék, és akkor kiderül, hogy megéri-e, többet ér-e a spórolás, mint az időm...
Úgyhogy én alapból a közvetlen járatokat preferálom, szerencsére azért van elég választék abból is.

Tracktick 2010.11.25. 13:12:11

@Kozomago: Szerencsére Ferihegyről egyre több közvetlen járat indul, nagyon fejlődik ilyen téren, ahogy olvastam jövőre elkészül az új terminál is ezzel pedig sokkal gördülékenyebben lesz képes kiszolgálni a növekvő forgalom által támasztott igényeket. Elég nagy közlekedési csomópont lehet ebben a régióban, amivel az árak is csökkennek majd. Szóval kíváncsian várom a fejleményeket. Amúgy egyik nap néztem az oldalukat, és ott is vannak ilyen kedvezményes utak országok és légitársaságok szerint. Itt meg tudjátok őket nézni: repuljmost.bud.hu

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.25. 15:41:31

bizony, néha átszállva olcsóbb mint direktbe. illetékes árat ad, az illeték egy igazi "gumi-ár" 0 HUFtól nyúlhat több tízezerig. jó kis progi ez, nekem bejött

CsapsziBp 2010.11.27. 13:16:43

@sYg: szerintem is király a program, én lelkesen felajánlottam nekik a segítségem, szóval van már magyar honlap is :) www.azuon.com/index.php?lang=hu

Mivel elég dinamikusan fejlesztik a programot, nyugodtan lehet szólni, ha felmerül valami új igény!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.27. 20:27:22

@CsapsziBp:
Hol lehet az oldalon regisztrálni? Egyszerűen nem lelem :)

CsapsziBp 2010.11.28. 09:16:17

@lokoszt: szerintem csak a vásárlással együtt megy a regisztráció (www.azuon.com/purchase.php?lang=hu)

Blende79 2010.11.28. 16:38:13

Nem igazán működik valami jól. Egy szimpla BUD-LIS kereséstől lehasalt. 16 percig szöszmörgött és egy "remek" Germanwings kombó lett az eredmény... pedig ez nem túl bonyolult. pl easyjet - GVA felé..

De egy szimpla KUL-SIN is kifektette.. 8 perce megy 0 találattal.. pedig ennél könnyebbet...

CsapsziBp 2010.11.28. 22:20:48

@Blende79: nálam megy minden gond nélkül, megtalálja a BUD-BCN/LTN/FCO-LIS irányokat is. A KUL-SIN-re szintén van AirAsia találat.
Esetleg a többi beállításodban nem lehet valami gond? Pl átszállások száma...

epresmilkacsoki · http://www.lepjat.hu 2010.11.29. 09:41:27

Szerintem is egyre színvonalasabb szolgáltatást nyújt Ferihegy. 2012-ig megépítik a Skycourt-ot. Ezzel kevesebb időt kell majd várakozással töltenünk, mivel megnövelik a chek-in területet. Olcsó repjegyeket kínálnak, útvonaltervező, és járatkereső is elérhető webes szolgáltatásukban. Nem kell messze mennünk olcsó repülőjegyekért. És aki sokat utazik, annak mindenképpen az ár és a kényelem az elsődleges szempont. Nekem mindig melengeti a szívem, ha valamit könnyen és olcsón nyerhetek, és a Budapest Airport most indított egy nyereményjátékot, melyben Samsonite bőröndöket lehet nyerni...nekem kifejezetten jól jönne, mert sokat utazom, és a bőröndöm már elég elhasznált :(

mámorka 2010.11.29. 16:11:01

@Tracktick: na ez nekem szimpatikusabb mint ez az azuon, valahogy nem tudok bízni ebben a keresőben, hiába mondtátok sokan hogy jó. Én 1-szer utaztam eddig messzire repülővel, ezáltal egyáltalán nem vagyok kompetens a témában, így tényleg jobban bízok BUD keresőjében és ajánlataiban.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.11.30. 17:00:15

@mámorka: hát az baj. eléggé szponzorált oldal, ráadásul átszállásokkal nem biztos hogy jót kombinál.

Kozomago 2010.12.02. 09:58:33

@sYg: Miből látszik, hogy szponzorált? Mármint én nem láttam rajta hirdetést, persze ettől nyugodtan lehet az, mert más módjai is vannak a szponzorálásnak persze. Némely desztinációkra egészen sok lehetőséget kidob, igaz olyan is van, ahova nem, de azok, ahogy nézem, zömében egzotikusabb helyek. De simán lehet, hogy elkerülte a figyelmemet valami.

@mámorka: Lehet, hogy pont ez a céljuk vele, hogy a tájékozatlanabb embereket megnyerjék az egyszerűségével, mert elsőre nekem is rendben lévőnek tűnt, de úgy látszik, hogy tapasztalt szemek jobban átlátnak rajta.

Kecskemekk 2010.12.02. 13:19:06

Szerintem a plusz illeték akkor jön be a képbe , mikor átszállásnál már légitársaság képével mész tovább. Úgy tudom ilyenkor újra kell fizetni az illetéket.
Szponzorált oldal, amikor azok a légitársaságokat jeleníti meg akiket valamiért előnyben részesít. De szerintem egy jó kiindulási oldal. Sok helyen meg kell nézni a repjegyeket. Utána kell járni a dolgoknak és nem szabad, hogy az idővel spóroljunk, mert aztán lefoglalunk repjegyeket és kiderül, hogy volt sokkal jobb koncepció is.

ToToM 2010.12.06. 09:55:49

Szerintem ez egy nagy humbukk. Én biztosan azokon a járatkeresőkön nézelődöm csak ami tudom, hogy megbízható. Pl. bud.hu-n ami a Budapest Airport hivatalos oldala és nem engedhetik meg, hogy elferdítsék az infot. Amúgy meg ott vannak a légitársaságok honlapjai amiken szerintem elég könnyű kiigazodni. Ha valaki nem beszél angolul akkor ezen a magyar oldalon, simán mindenről tájékozódhat.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.12.06. 10:06:18

@ToToM:
Nincs baj ezzel az azuonnal. Milliméterre ugyanazokat az infókat dobja ki, amit a honlapon találsz, párszor leellenőriztem az árakat is. Átszállásokra és egyéb alternatívák megtalálásra szerintem nagyon jó, mert időt takarít meg.

tg_mak 2010.12.07. 19:05:17

Látom sok az új kommentelő, ez örömmel tölt el. Helyes, hisz repülni jó, pláne olcsón. :-)

Megnéztem ezt a repuljmost.bud.hu-t, és nem olyan rossz, mint számítottam rá: nem rejti el az olcsó árakat, megtalálhatók a a fapadosok is. Így kezdőknek megfelelő lehet.
Egy dolog azonban nagyon nem tetszik benne, az átszállások kapcsán, ez pedig az, hogy csak azt mutatja, ahová lehet venni jegyet. Ez így hülyén hangzik, pedig sokat jelenthet árban.

Leírok egy példát:
Egy hagyományos légitársaság elad pl. egy Budapest-Edinburgh jegyet a KLM gépére, holott nincs Budapest-Edinburgh repülőút. Ezt úgy oldják meg, hogy a "jeggyel" elvisznek mondjuk Amsterdamba, ahol egy ún. csatlakozó járatra szállsz át (ami megvár mindenképp, ha késnél, akkor is). És így egy második vasmadárral érkezel meg célodhoz. Ez az ajánlat szerint 59000 foriont oda-vissza, ellenőriztem, január 14-én pénteken pl. tényleg ennyi.

A fapadosoknál mivel a jegy A-ból B-be szól mindenképp (vagyis A-ból C-be nem vehetek jegyet B-n keresztül, csak ha veszek egy A-B-t és egy B-C-t), átszállás és csatlakozó járatok nincsenek, így ha Edinburghba akarok menni, nem ad ki olcsóbb lehetőséget. Kis utánajárással rájövök, hogy vehetek egy Wizzair jegyet Budapestről Brüsszel-alsóra 3990 forintért, ahonnan 4 órás várakozás után épp indul egy Ryanair gép Edinburghba, és - mit ad Isten - épp 6 eurós akció van! Ha mondjuk csomagot is adok fel, az utanként +4000ft, így vagyok BUD-EDI-re 51 eurónál, vagyis bővel 15000 forint alatt. Hol van ez a 30-hoz (egy irány) ? :-)

Szóval itt van a kutya elásva: a fapadosoknak csak azon úti céljaira mond árat, ahová jegyet is lehet rájuk kapni _BUDAPESTRŐL_.

A fapadosok másik előnye, hogy nem kötelező (nem is lehet) retúr jegyet venni, amit ha a hagyományos társaságoknál akarnék megjátszani, lehet hogy drágább lenne egy egyirányú jegy, mint a retúr. :-(

Aki pedig kezdőnk érzi magát, olvassa buzgón ennek a blognak a bejegyzéseit, mert bizony tényleg lehet fillérekért repülni.
Továbbá érdemes követni a fapados fórumot, ahol kérdezni is szabad: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9080771

Huhh, ez hosszú lett. :-)

CsapsziBp 2010.12.07. 19:59:21

@lokoszt: Azért tutira pontos az ár, mert közvetlenül a légitársaságok honlapjáról szedi a jegyárakat.

@tg_mak: Igen, igazából az átszállások keresésénél kezd bonyolódni a helyzet, amit az Azuon elég jól kezel. Pl. egy BUD-Kanári szigetek kereséshez nem kell külön nézelődni a wizzair/ryanair/easyjet/... honlapját, hanem 2 kattintással beállítod a programban a keresést, és kidobja az eredményt.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.12.07. 20:11:11

@CsapsziBp:
Ezt mondtam én is :) Hogy maximálisan megbízható, hiszen a honlapokon látható aktuális adatokból dolgozik.

tg_mak 2010.12.07. 21:19:20

@lokoszt: Ja igen, így van!
(Értetlenkedőknek: Honnan máshonnan szedné? :D)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.12.07. 21:22:05

@tg_mak:
Meg nem mondom melyik online kereső/értékesítő portál volt olyan, hogy totál más árakat adott meg, mint az adott légitársaság és nem azért, mert rátették az ő hasznukat, hanem valamiért nem frissült rendesen. Na meg aztán még rá is tették a saját hasznukat :)

CsapsziBp 2010.12.07. 22:23:05

@lokoszt: szerintem a skyscannerben sem mindig a legfrissebb árak vannak. mivel elég sok társaság járataiban keresnek, valószínűleg 1-1 repjegy árának a változása nem jelenik meg rögtön a rendszerükben (pl. régebben a Ryanair 4/6/8 euros heti akció-változásait nem mindig jól követték)

evanagy 2010.12.09. 11:51:14

Én sem értem hogy ez a program hogy kezelheti a repjegy árak változásait. Szerintem a legtisztább ha magam járok utána a légitársaságoknál egyenként. Én akkor érzem a legbiztosabban magam, hiszen fixen tudom, hogy hol és mit néztem meg. Ráadásul nem repülök annyit, hogy egy programért még megérjen plusz használati díjat fizetnem. Ez szerintem csak ingázóknak vagy világjáróknak nyújthat újat. Én maradok a légitársaságok honlapjánál.

Metric Galactic 2010.12.09. 16:11:30

@evanagy: Azért egy ilyen progi, vagy webes kereső sokat tud segíteni, mert sok olyan úticél létezhet ami nem közelíthető meg Budapestről átszállás nélkül, így meg nem kell neked végigjárnod hatmillió légitársaság tizenhétmilliócsilliótrillió járatát, hogy kiderítsd melyik átszállással jársz a legjobban és melyik az amit el is érsz... sok tényező közre játszik.

Ami viszont tény, hogy a fent említett Budapest Airport-os kereső (repuljmost.bud.hu) arra jó ha arra vagy kíváncsi, hogy az általad ismert, közvetlen elérésű városokba való repülés aktuális ajánlatait megnézd, nincs túlbonyolítva, ingyenes a használata és az az igazi "két kattintásos" fajta.

Ha én most meg akarok nézni egy Budapest - Zürich vagy egy Budapest - London viszonylatot akkor csak felugrok ide és már sasolom is. Erre jó! :) Nem kell manuálisan végigmenned élből 4-5 légitársaság ajánlatán, itt van mind egy helyen.

Tracktick 2010.12.13. 10:51:30

@tg_mak: Köszi a hozzászólásod, hasznos és egyben érdekes is. Minden keresőnek van előnye illetve hátránya ez így van, mindenesetre egy hasznos dolog lehet akinek az ár kevésbé fontos. Amúgy egy másik oldalon néztem hogy a Skycourt hogyan alakul + volt egy betekintés úgymond a "kulisszák mögé". Azt kell hogy mondjam nagyon jól fog kinézni, iszonyatosan modern lesz, végre kicsit felvesszük a nyugati stílust és hangulatot. Hogyha a közlekedést értem ezalatt a ki-bejutást akkor egy nagyon jó repülőtér lesz a miénk:)

stuncenpudli 2010.12.13. 14:50:07

@Metric Galactic: Ez így van, ez csak és kifejezetten a közvetlen járatokra jó, de ha megnézed látsz egy árat meg egy úti célt és ennyi, ha több kell rá kell kattannod akkor meg nem a járathoz dob, hanem az adott légitársaság főoldalára amin azért kicsit dolgozhattak volna hogy legalább úgy dob az adott oldalra hogy ott már be van írva az indulás és a cél, persze így is nagy segítség, de na, ha tovább akarják fejleszteni ez egy elég korrekt dolog lenne, tekintve hogy az az ár amit ír az tényleg a jelenlegi, ha meg valaki előre foglal akkor az sokkal olcsóbb!!

Toopsy 2010.12.16. 11:15:42

A Budapest Airport keresője tényleg nagyon hasznos tud lenni. Én többször is használom, mivel évente 2-3 alkalommal repülök munkám miatt. Csak vigyázni kell, hogy részletesen megtudakoljunk mindent, mert hiába olcsó a jegy, ha másra fizetni kell..
A Skycourt nagyon szép része lesz a repülőtérnek, én személy szerint már nagyon várom az átadást, és hogy megnézhessem majd. Szívesebben várakozok majd az új terminálban, mint a régiben. Furcsán fog hangzani, de sokkalta lesz repteresebb hangulata az egész épületnek a sok üvegfelület és modern elemek miatt.

borat55 2010.12.16. 13:50:29

Az biztosan, hogy a sok üveg felület, nagyon jól mutat egy terminálban. Lehet nézelődni, gépeket figyelni ahogy le-fel szállnak. Több bolt is lesz, végre nem csak a falat bámuljuk unalmunkban mikor késik több órát a gépünk. Remélem nagy kivetítők is lesznek és a focimeccseket mutatják vagy valami sport közvetítést, ahol nem feltétlenül kell hallani a hangot.

tg_mak 2010.12.16. 16:35:18

Skycourt ide vagy oda, abból mi (fapados turisták) aligha tapasztalunk valamit, mivel gyakorlatilag csak hagyományos társaságok használják T2-t. :-(

evanagy 2010.12.20. 11:03:05

Nekem a boltkínálat szempontjából nagyon szimpatikus, ma olvastam a közleményt ahol leírták, hogy lesz magyar sarok (Herendi,Kolbász,Szalonna), Gundell kávézó, de fix áron dolgozó burger king és Normális duty free is.

Ami miatt biztos jó hogy bár az eddig induló gépek ezután is a t1ből mennek, segítheti majd a beszállás gyorsítását és a várakozási idő eltöltését is egy kis plázázással :)

Azért remélem a személyi állomány is frissül egy kicsit mert mint tudjuk a külcsín mellett fontosabb a belbecs.

Tajogkepu 2010.12.20. 13:01:50

@evanagy: Ez tényleg üdvözlendő, hogy a külföldiek többet tudhatnak meg rólunk, meg vehetnek magyar cuccokat, de az biztos, hogy én nem oda fogok járni vásárolni :)
Egyébként én sosem értem, hogy hogyan vannak még hagyományos társaságok, legalábbis rövid távú utakra, hogyha egyszer a fapados sokkal olcsóbb azokra... Vagy van ahova megéri a hagyományos is, a járulékos utazási költségek - pl távoli reptér - miatt?

tg_mak 2010.12.20. 14:13:01

@Tajogkepu: Nagyon sok üzleti utas van, akinek az (állami) cége térít, vagy csak simán lusta / nem tud nyelveket / szerencsétlen tájékozatlan, így egy utazási irodára bízza a szervezést, aki jó pénzért felteszi egy Malévra pl. No meg a fapadosoknál több a kockázati tényező is, mint tudjuk...

Joel Teitelbaum 2010.12.20. 14:35:56

@tg_mak:
"Ezt úgy oldják meg, hogy a "jeggyel" elvisznek mondjuk Amsterdamba, ahol egy ún. csatlakozó járatra szállsz át (ami megvár mindenképp, ha késnél, akkor is)"

Ne haragudj, ez így félrevezető. Kevés légitársaság szokott egy-két utast megvárni. Ha nagyon sok utas érkezik a példa szerint késve BUD-ról az EDI járatra, akkor sem biztos, hogy bekésetik miattuk. Persze a késés mértékétől is függ. Mivel naponta több járat is van, inkább a következőre pakolnak át, természetesen a saját költségükre.

tg_mak 2010.12.20. 14:48:08

@Joel Teitelbaum: Köszönöm, így pontosabb. (Ez egy fél pluszpont a fapadosok javára, azaz a hagyományos sem visz el mindig azonnal. :))

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.12.20. 15:49:00

@Tajogkepu: Ugy vannak nagyreszt, hogy a nyereseges(ebb) hosszutavu/gyengen kiszolgalt piacokra hordjak ra az utasokat a rovidtavu halozattal.

Plusz az emlitett uzleti utasokbol; ha nekem egy fontos targyalasra kellene odaernem valamikorra, nincs az a jegyar, amiert fapadossal repulnek.

Metric Galactic 2010.12.20. 16:39:49

@tg_mak: Pedig én pont úgy olvastam valahol, hogy a Skycourt-ot a fapados társaságok is használni fogják. De lehet csak annak a cikknek a szerzője értett félre valamit. Most keresem azt az újságot amiben volt, de ha ez nem így van akkor ez rossz hír nekem, mert igaz évi 1-2 repülőutat ejtek meg, de szinte mindig fapadossal. Sajna nekem nem a fán terem a pénz.

Üzleti utasok: Nekik nem véletlenül van business class. Ha nekem kéne üzleti útra mennem akkor én sem mennék fapadossal (több okból sem), de egyébként az más kérdés, hogy akkor nem nyaralni mész, hanem nyilván pénzt keresni, így ott ezáltal is mérséklődik a költséged (főleg ha a cég fizeti a repjegyet).

hbe 2011.02.07. 11:38:05

Az itteni kommentek között érdemes lenne megnézni, hogy hány esetben egyezik az ip különböző nick alatti hozzászólásoknál. Szerintem jópár hozzászólás shill jellegű.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.02.07. 21:34:51

@hbe: "Szerintem jópár hozzászólás shill jellegű." Mire gondolsz? Hogy az Expedia, az index fórum és a Budapest reptér a lokoszt.blog.hu kommentekben reklámozza magát? Nem hiszem..

ZiMM · http://zimm.host56.com 2011.09.05. 10:58:36

Hátha valakit érdekel wizzair jegyár kereső:
zimm.host56.com
süti beállítások módosítása