Matus bevette Izlandot.
Budapest - Bécs
A legegyszerűbb módja s kijutásnak az Euroline napi öt járatának az egyike, oda-vissza 3900 Ft-ért. A bécsi repülőtér tiszta éjjel-nappal nyitott kényelmes székekkel, amik alvásra kiválóak. Jó félórás késéssel érkeztünk.
Bécs-Reykjavík/ KeflavikA repülőgépen reggel 5.35kor indult. Az útvonalat a FlyNiki-vel tettük meg. A gép Embraer típusú volt és 10 szék híján teltház lett volna. Az utas összetétel elég érdekes volt, mert szinte csak 40, 50 év feletti párok voltak és nagy családosok, végén pedig megjelent Jürgen is a szép két méter magas másfél méter széles, szőke, agyon szoliztatott skandináv mintapéldány. A fedélzeti kiszolgálás tökéletes volt. Szinte óránként hozták az innivalót és a koszt is jó volt. Gyümölcs tál, paradicsom, rántotta, krumpli joghurt, dzsem. Négy óra repülés után 7.50-kor megérkeztünk Reykjavik alsóra, azaz Keflavikra, ami Reykjavik nemzetközi repülőtere a várostól 50 km-re. Leszállás után ért az első nagyobb meglepetést, pedig tudtam mire számítsak, de azért picit mellbe ütött: az árak. Ha egy az egybe váltanánk a izlandi koronát a forinttal, akkor csak egy picit lennének drágák az itteni árak, de hogy egy koronáért, majdnem két forintot kell adni?! Retúr buszjegy a reptérről: 3500kr, fél liter ásványvíz 130kr, belépő a Blue Lagoonba 28€, napi buszjegy 600kr, egy napos kirándulás 8000kr-tól, egy üveg tequila 5800kr, egy üveges sör 200kr-tól, fél liter cola 150kr, egy ebéd 1500kr-tól, bálna les 45€.
Napi buszjegyet nem igazán érdemes venni, mert nem akkora város, hogy ne lehessen gyalog bejárni, meg a buszok nem is olyan sűrűn közlekednek, a legtöbb fél óránként jár. Amit mindenképpen érdemes megnézni az a Perlan, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik egész Reykjavíkra, a sétáló utcákat, Hallgrímskirkja-t, ami egy nagy betonkupac a domb tetején templomnak álcázva és belülről is ugyanúgy néz ki, mint kívülről. Érdemes bemenni a múzeumokba, mert a legtöbbje ingyenes. A turinform helyi képviseleténél lehet kapni City Guide-t, ami több mint 130 oldalas és nagyon jó dolgok vannak benne. Reykjavík egyetlen plázája a Kringlon, ami semmiben sem különbözik a milyeinktől, kivétel a nyitva tartásában. Hétköznap 18.30-ig van nyitva, csütörtök kivételével, mert akkor 21.00-ig, vasárnap 13.00-17.00-ig.
Izlandi busztúra
A busz nyolckor indul és 7800ISK volt egy oda-vissza jegy. Adott helyeken megálltunk szétnéztünk, hogy fél órát, hol órát, hol két órát álltunk. Az út hossza oda-vissza kereken 230 Km volt. Az első megálló az a hely volt, ahol 930-ban már ülésezet az izlandi nép és van egy szép nagy hosszú törésvonal. Ha az egyik oldalon állsz akkor az európai lemezen vagy, ha másikon akkor az amerikain.
A második állomás a gejzírek voltak, amik közül az egyik kb 5-10 percenként lövell 10 méter magasra. Harmadik megálló Gullfos, ami a semmi közepén és izlandi méreteket nézve közepes vízesés, de gyönyörű, eddig legszebb legnagyobb vízesés, amit valaha láttam. Izland tele van fos(s) városokkal: Godafoss, Gullfoss, Selfoss, Dettifoss stb, ugyanis náluk a foss vízesést jelent.
Utazás a Blue Lagoonhoz (36-40 fokos víz). Az ára: 6200 ISK, ha csak transzfert kérsz az 3200ISK, a jegyet pedig a helyszínen is megveheted 28€-ért, gyerek, senior jegy 7€.
Reykjavík/ Keflavik – München- Bécs
Este 9kor indult a busz a repülőtérre, 20 perc sorban állás. A gép fél 1kor indult (Air Berlin, Boeing 737-800-as), 90%-on volt. A fedélzeti kiszolgálás a FlyNiki után felér egy pocsék jelzővel, adtak egy szendvicset és ennyi. Münchenbe pontosan érkeztünk és két órás várakozás után indultunk tovább a FlyNiki-vel Bécsbe. A repülő jó ha félig volt és szintén Embraer 180-as típusú. Az út 45 perces volt, normális szendvicset kaptunk. A landolás menetrendszerint volt, semmit nem késtünk.