Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Eindhoven airport

2014.06.11. 06:00 | csekkin | 13 komment

Címkék: wizzair repülőterek Eindhoven

Régi adósságomat törlesztem az eindhoveni reptér rövid ismertetésével, bemutatásával. A diszkont áron repülő utasoknak (a lókoszt utasnak) fontos reptér Eindhoven. Ide érkezhetünk, ha 1 vagy 2 napos városlátogatás a cél, az 1 napos EIN kör az egyik klasszikus rövid kirándulás, aki az 1 napos repülést/túrát ki szeretné próbálni, kevésbé ennél alkalmasabb lehetősége van erre. Eindhoven akkor is fontos a lókoszt utazónak, ha Amszterdam a cél és EIN-ből autóbusszal vagy vasúttal megyünk tovább, valamint ha Eindhoven környékén szeretnénk körbenézni, városokat, falvakat, a vidéki Hollandiát megnézni, pl. Maastricht, Tilburg, Breda, ’s-Hertogenbosch, környező kis falvak, de akár Rotterdam vagy Hága is.

logo.jpg

Nem elhanyagolható szempont (sőt!), hogy Eindhovenből számos helyre utazhatunk tovább kényelmes átszállással a Ryanair (pl. Portugáliába, Mallorcára, Ibizára, Marokkóba, Szardíniába), Transavia (pl. számos török városba, a Kanári szigetekre), Wizzair (pl. Riga, Vilnius, Gdansk), esetleg a Corendon (török nyaralóhelyekre) gépeivel. Gyakori vendég így itt a Wizz és a Transavia.

EIND1.1.JPG

EIND1.3.JPG

EIND1.2.JPG


Budapestet a nyári menetrendben napi két Wizz járat köti össze Eindhovennel, a téliben hetente négyszer napi két járat és háromszor napi egy járat üzemel. A napi két járat és a menetrend praktikussága lígy lehetővé teszi az 1 napos kirándulást is. Ezen túl heti két alkalommal Eindhovent Debrecennel összekötő Wizz járat is működik. Az utóbbi két-három évben jelentős fejlesztéseket hajtottak végre az eindhoveni reptéren. A fejlesztések előtt is egy teljesen gördülékenyen működő, barátságos, családias méretű és hangulatú, utasbarát reptér volt. A bővítéssel, fejlesztéssel szerencsére ez nem változott, természetesen a méret és a funkciók igen. A fejlesztést-bővítést egész egyszerűen a forgalom növekedése indokolta, a reptér mérete már nem volt összhangban a forgalom nagyságával. EIN Hollandia második legnagyobb reptere Schiphol mögött, 2013-ban 3,4 milliós utasforgalmat bonyolított le. A régi terminál is barátságos, utasbarát volt: 


EIND1.JPG

EIND2.JPG

 
A terminál default „csendes” terminál, azaz a monitorokon van minden lényeges információ. A mosdókban pedig (legalábbis pár éve így volt, arra is figyeltek, hogy esővízzel öblítsék le a megfáradt utasok (vég)termékeit :)

 
EIND3.JPG
EIND4.JPG

 
A kilátóterasz méretben változatlan maradt, a reptér belső terének jellege sem nagyon változott. És természetesen maradt a repülőgéphez való gyaloglás is. A Ryanair-es ketrec is a régi maradt.
A bővítés előtti terminál is a klasszikus lókoszt repülőtér tulajdonságait mutatta, nagyon komfortosan megvalósítva. Lókoszt alatt azt értem, hogy az egyszerű, de funkcionális és jól működő megoldásokat alkalmaztak. A repülőgépeket gyalogosan közelítjük meg, nincs buszoztatás vagy cső. A gyalogos megközelítés nagyon jól irányított, bólyák és irányító korlátok között jutunk el gépünkhöz. A bővítéssel a géphez jutás technikai része nem sokat változott, legfeljebb annyit, hogy a nagyobb forgalom miatt esetleg kicsit többet kell gyalogolnunk, hogy felszállhassunk.Nagyon látványos része a terminálnak a kilátóterasz, a reptér forgalmát meglehetősen zavartalanul és akadálymentesen követhetjük figyelemmel. Az alábbi fotók a felújítás előtt készültek. 

 
EIND5.JPG

EIND6.JPG

EIND7.JPG

EIND8.JPG

EIND9.JPG

 
Néhány fotó a felújításról:

 EIND12.JPG

EIND13.JPG

EIND14.JPG

EIND15.JPG

 

A bővítés a terminál épületének megnagyobbítását és egy szálloda felépítését jelentette.
A terminál hasznos alapterülete jelentősen megnőtt, több új boltot nyitottak. Többek között egy Albert Heijn to go élelmiszerboltot, ami különösen jól jön. A boltok többsége a biztonsági ellenőrzés előtti részen van (mindenki számára hozzáférhető), a security után is van benn egy duty free bolt, aki még szeretne hazavinni pár apróságot Hollandiából. Mindenesetre a kinti (security előtti) Aviflora és Albert Heijn boltok szerintem a legjobbak a reptéren.

Bővítés utáni fotók:

EIND18.1.JPG

EIND18.JPG

EIND16.JPG

EIND17.JPG

EIND20.JPG

EIND19.JPG

 
Hatalmas fejlesztés és előrelépés a reptéri szálloda megépítése. Papír szerint egy háromcsillagos szállodáról van szó. A tisztaság és a szolgáltatások alapján simán megérdemelne magasabb csillagszámot. Arról nem is beszélve, milyen látványt nyújt egy jól kiválasztott szoba. A reptér forgalmát premier plánban lehet követni. Egy repülésfanatikusnak ez szinte megfizethetetlen! Meg lehet engem ezért kövezni, és a Burj al Arab-ban még nem szálltam meg (az eindhoveni Tulip Inn-ben meg igen), de a kettő közül gondolkodás nélkül és egyértelműen az EIN reptéri Tulip Inn egyik reptérre néző szobáját választanám, ha választani kellene.

 EIND21.JPG

EIND22.JPG

EIND23.JPG

EIND24.JPG

 
Ez pedig egy igazi 3D-s látvány, de monitor/tv sem kell hozzá, csak egy jó irányba néző szállodai ablak...

 EIND25.JPG

 

Tömegközlekedés a reptérről.

Ha Amszterdamba, Den Bosch-ba vagy Utrecht-be szeretnénk eljutni a reptérről közvetlenül odajuthatunk. Eindhoven városközpontjába nagyon egyszerű a bejutás. Autóbusszal a legegyszerűbb a közlekedés. A 400 és a 401 jelzésű autóbuszokkal utazhatunk az eindhoveni Centraal Station-ig (Központi pályaudvar). A főpályaudvaron pedig azonnal át is szállhatunk a vasútra. A 400-as busz talán jobb választás lehet, ez egy shuttle típusú autóbusz, közvetlenül és megállás nélkül visz minket a Centraal Station-ig. A 401-es busz is jó választás lehet, igaz van jópár megállója, de látványosabb útvonalon halad és ugyanannyiba kerül. A viteldíj 3,5 € egy útra. Napijegyet (dagkaart)már nem lehet kapni. A másik megoldás, ha elektronikus jegyet veszünk, de az egyetlen útra egyszerűen nem éri meg. Ha valaki mégis chipkártyás megoldást keres: itt keressen: OV-chipkaart.
A 400-as és a 401-es végállomása: a Centraal Station-nál van.

 

EIND10.JPG

EIND11.JPG

EIND26.JPG

EIND27.JPG

 
Egyik legkedvesebb repülésemmel zárom lassan a fotók sorát, az alábbi repülőgép legelső útja volt egy BUD-EIN menet. Hála Istennek, én meg rajta voltam :)


EIND28.JPG

 

ÚJ! Elkészült a reptéri utcakép az EIN reptérről!

 
Nagyobb térképre váltás

 Egy videó az új terminálról:

 

 

Heeft u maar een prettige reis! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr766294147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arpad1983 2014.06.11. 09:04:22

@char_le_roi: Lehet hogy nincsen sok logika benne, hogy Eindhovenen keresztül menjen valaki Törökországba, de ha valakinek az ár fontos, igenis így fog menni. Jómagam is mentem már például Budapest - Eindhoven - Riga útvonalon, ugyanis a közvetlen Air Baltic 130 eurós jegyét nem tudtam megfizetni, (Wizzel 3090 volt Eindhoven és onnan Riga 9,90 euró). Nem mindegy hogy 6200 forint vagy 130 euró.

arpad1983 2014.06.11. 10:40:57

@char_le_roi:
én sem néztem utána Corendon árainak tény.
De most egy példát megnéztem az oldalon retúrjegyet nálunk Eindhoven és nyaralóhely törökben és vissza retúr 138 euró. Tény nem a legkevesebb. Pestről a Wizz vagy a Pegasus a nyerő ebben az esetben Istanbuli átszálással.

Kata24 2014.06.11. 12:10:43

@char_le_roi: Nem az az egyetlen 7 csillagos a világon...

csekkin 2014.06.11. 14:51:46

T. Kommentelők figyelmébe! Ez nem a fröcsögés, acsarkodás, az indokolatlan, közönséges, trágár, vulgáris-aljas megnyilvánulások terepe (ezt nem is tűröm). A kommentelésnek is vannak írott-íratlan (alap)szabályai, ezeket kéretik betartani! Thx

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2014.06.11. 14:59:51

Én is szeretném kérni az unatkozó trollokat, hogy ne itt éljék ki vágyaikat. Amúgy meg van valami mondás az adjon isten-fogadj isten összefüggéseiről...

jet set 2014.06.15. 20:18:19

@Kata24: Mivel 7 csillagos kategória nem is létezik.

Kata24 2014.06.15. 23:03:25

@jet set: Hivatalosan valóban nem :) Csak bizonyos szállodák így hirdetik magukat, és nem a Burj-al-Arab az egyetlen ilyen.

2014.06.19. 17:24:53

huh ez jo cikk bár az Eindhoveni reptérnél ami jobb és olcsobb átszállási pont és nekem jobban bejött mint Eindhoven az pedig Brüssel also azaz Brüssel Chaleroi onnanis vannak tök jo csatlakozások sőt én egy német karikát is mennék vele.

De Eindhovennél is nincsen vonattal németország (pl Köln és nyugati rész ) sem messze szoval nem rossz és olcso a repcsijegy. Miota a Germanwings eszeveszetten felemelte az árait (köhöm én utaztam vele még 8000 ft alatti áron is igy megéri Brüsszelből németország és Eindhovenből is Németország. Mert Eindhovenből a gyorsvasut nagyon fontos és gyors. :)))

De eindhovent mint várost azt viszont max egy éjszakára vállaljátok be mert mi beleestünk ebbe a hibába és egy nap után dögunalom. Bár mi Dzsuzsák meccsre mentünk ki. Anno.

TAvaly mentem Brüssel és pest karikát és odavissza 8000 ft volt a repjegy igaz aznap mnetem jöttem de megérte szoval tudom ajánlani Eindhoven mellett Brüsszelt is.

2014.06.19. 17:29:29

köszi a képeket tök jol kibővitették elég tré volt ég 2010-ben mert csekkoltak kb hat gépet és a sor a buszmegálloig állt

Berta Szí 2014.08.12. 17:22:02

Arra nem találtam infót a cikkben, átjárható-e a reptér. Mert nem mindegy, az érkezés után ki kell-e jönni, és újra átmenni a szekun, vagy rögtön mehet az ember a másik csáphoz...?

John Heard 2016.10.26. 22:58:45

Hát nem tudom. Nekem ez a fapados dolog elég fura. Múltkor csináltam poénból egy foglalást egy egyhetes oda-vissza Bud-Bru vonalra, és hajszálra ugyanannyi volt a Ryanair mint a Brussels. Máskülönben, ha Amsterdamba akarok menni, akkor oda repülök, ha Törökországba, akkor direkt oda stb. Azért nem repülöm át a kontinenst, hogy utazhassak két fapadossal. Inkább direkt egy normális társaság!
süti beállítások módosítása