Egy rövid nyaralás Thesszalonikiben 1.

2012.08.13. 19:45 | lokoszt | 1 komment

Címkék: wizz városok wizzair Thesszaloniki

Zoli útja úgy indult, hogy még februárban a 300 Ft-os Wizzair akcióban akart jegyet venni, de mire leegyeztette és szólt a jóáras foglalás miatt Suta Lacinak, addigra 5000 Ft lett a jegy. Végül is így sem volt drága, úgyhogy belevágtak.

Márciusban jött a levél a Wizzair-től, hogy törölték a járatot. Hívtak, hogy visszaadják a pénzt, de mondtam, hogy nem kell a pénz, tegyék át más időpontra az utat. Mondták, hogy azt nem lehet, de én kötöttem az ebet a karóhoz, hogy az EU-s rendelet (261/2004/EK) alapján igenis kötelesek átrakni az én általam választott időpontra. Akkor jött a kifogás, hogy ez kereskedelmi törlés, és arra ez nem vonatkozik, de aztán megkérdeztem, hogy mutassák meg a Rendeletben, hol van benne a „kereskedelmi törlés” kifejezés, amire már csak azt a választ kaptam, hogy méltányossági okokból (!) átteszik a jegyünket.
Tehát április helyett júliusban, illetve 2 nap helyett 4 napra mentünk Thesszalonikibe, reggel 6 óra 40-es Wizz madárral. Én vonattal mentem ki a reptérre, egy kis rohanással már várt a buszcsatlakozás a Ferihegy megállóban. Az út zökkenőmentes volt, buszoztatás, 70%-os telítettség, magyar személyzet és a kapitány útközben egyszer beszélt hozzánk.
Megérkezvén a Thesszaloniki repterére, kimentünk a terminálból, ahol megáll a 78-as busz, ami kb. 40 perc alatt bevisz a belvárosba. Jegyet 0,8 €-ért a megálló melletti kunyhóba lehet venni, ahol adnak egy tök jó tömegközlekedés térképet és a 78-as járatról szóló tájékozatót (angol és görögül), amik nagyon hasznosak. Ezen kívül még lehet 90 percig érvényes átszállójegyet is venni (ez jó a szabadstrandra pl.) 0,9 €-ért, illetve napi jegyet 4 €-ért, ami érvényes az 50-es turistabuszra, mire egyébként 2 € lenne a jegy. Az egyszeri jegyeket a buszon is lehet venni automatából 0,9 €, illetve 1 €-ért, ami nem tud visszaadni.
Rögtön a terminálból kijövet van egy turista információs központ is, ahol adtak egy ingyenes várostérképet, amivel gyorsan megtaláltuk a szállásunkat. A szállodánk, a Hotel Esperia, a belvárosban volt, és nagyon meg voltunk vele elégedve, 182 €-t fizettem érte 4 napra kettőnknek nagyon bőséges reggelivel. Mókás, mert mi voltunk egyedül.
Miután leraktuk a bőröndjeinket, elmentünk várost nézni. Nagyon meleg volt, 40 fok környékén, amit elég nehezen viseltünk, de nagyjából mindent megnéztünk, amit fontos megtekinteni a városban: a Fehér Tornyot, az Arisztotelész teret, a Galériusz Diadalívet és Rotundát, illetve a sok szép színes templomot, estefele pedig, mikor már nem volt olyan meleg (csak 31 fok ) felkaptattunk a bizánci várfalhoz, ahonnan megnéztük a gyönyörű naplementét és a panorámát.
Utána még lesétáltunk a partra, ahol már szinte minden bár dugig volt, és ittunk valamit.
Másnap kimentünk a város szélénél található IKEA melletti tömegközlekedési csomóponthoz, és felszálltunk a helyi 80 centes jeggyel igénybevehető 69-es számú buszra, ami 20 perc alatt kivitt minket a Paralia nevű megállóhoz, ahol egy szabadstrand található. Igazából ez egy védett öböl, ami elég sekély is (tökéletes gyerekeseknek), főleg helyiek használják, de mivel hétköznap volt, csak egy pár nyugdíjas jött ki élvezni a tengert. Ami nagyon tetszett ezen a partszakaszon az, hogy közel a vízhez voltak fenyők, aminek az árnyéka alatt lehetett lenni és nem égett szét azonnal az „irodaszűz” bőrünk. Én rögtön összehaverkodtam a nyugdíjas mamákkal és közösen lakomáztunk a parton lévő körtefa ízletes gyümölcseiből.
Estefele hazaindultunk és mivel már nagyon éhesek voltunk, és nem akartunk a városközpontig várni, bementünk az IKEA-ba enni. Itt egy szintes az IKEA, és a buszmegállótól 3 percre lévő bejárati ajtónál van az étterem. Tudtam, hogy a szokásos húsgombóc-lazac választékon kívül az IKEA-nak vannak helyi specialitásai is, ezért is mertünk bemenni enni. Volt is nagyon finom töltött paprika-paradicsom körettel 3,5 €-ért, én meg lecsaptam a 0,99€ akcióra, ami egy adag tésztát és egy üdítőt jelentett, illetve a 2 féle salátára 1 €-ért. A 99 centes akció nagyon tetszett, főleg úgy, hogy egy üdítő magában 1,1 €. Ami még plusz jó volt, hogy a szokásos üdítőkön kívül volt még frappé automata is, amit leutánozva a helyieket (még a hajléktalanok is azt szürcsölték) nagyon megszerettünk. Este még elmentünk a Fehér Torony elé, ahol az ún. boat barok vannak, ami egy csicsás hajó fél órás hajókázással, az utazás ingyenes, csak a fogyasztásért kell fizetni, ami egy kicsit drágább a kinti parti kávézóknál (10 €-t fizettem 2 korsó sörért).

Vállalkozz · http://szallashelyek-utazas.info 2012.09.22. 16:32:24

Nagyon profi! :)
Most Ryanair-rel is meg lehet játszani:

2012.Okt.24.:

ETS Levy: 85.00 HUF
FARE DISCOUNT: -689.80 HUF
Total Price: 5,564.20 HUF

LOKOSZT FUN Hírleveletek van az ilyen tuti ajánlatok meghirdetéséhez?

szallashelyek-utazas.info/thessaloniki/

Olcsó és jó szállás Thesszalonikiben vagy környékén?