Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Utasjogokról ismét

2014.06.18. 12:36 | lokoszt | 1 komment

Törölt járat, elveszett csomag, nem létező csatlakozás… pár dolog, amivel nem szívesen találkoznánk utazásunk során.


Ha mégis megtörténik a baj: jár-e kártérítés, miért vis major, EU-s szabályok, angol nyelvű nyomtatványok… lesz vele dolgunk, mire minden egyenesbe jön. Már egy éve mobilon is tájékozódhatunk jogainkról, lehetőségeinkről, telefonunkon érdemes magunkkal vinni ezt a magyar nyelvű alkalmazást.
Nem állunk jól. A hazai légi utasok majdnem 80 %-a nincs tisztában a repüléssel kapcsolatos jogaival, de nem vagyunk sereghajtók, így is van még egy ország, melynek utasai nálunk is tájékozatlanabbak . A magyar utasok kétharmada nem is gondol arra, hogy tömegközlekedésre váltott jegyével bizonyos jogok illetik meg, melyek figyelembe vétele a szolgáltató kötelessége.

Scope-Area.jpgHányszor tapasztaltuk, olvastuk, (mesélték mások) hogy váratlan helyzetben, ordas nagy késésé ellenére sem kaptak információt, sem a földiektől, sem a légitársaságtól, pedig: Az utasoknak az utazás minden fázisában joga van a megfelelő tájékoztatáshoz, különösen speciális helyzet esetén.
Utasként jó, ha tudjuk: jogunk van panaszkodni, segítséget kérni és adott esetben pénzbeni kompenzációt kapni. Ne hagyjuk, hogy lerázzanak, az utasjogi rendelet érvényes az Unió mind a 28 tagállamában, emellett az Európai Gazdasági Térség (EGT) államaiban is alkalmazni kell az előírásokat.
Az alkalmazás innen tölthető le

Magyar nyelvű infók: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/hu/index.html

Hasznos linkek:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_hu.htm
http://ec.europa.eu/dgs/transport/index_en.htm

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr886340239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ifj Vakherda Pál 2014.07.07. 16:01:01

Sziasztok!

Amennyiben nem sikerül érvényt szerezni a jogaitoknak a légitársaságnál, úgy ajánlom a kesettagepem.hu oldalt. Csak sikerdíj!
süti beállítások módosítása