Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Fapados repülőterek: Bergamo - balra el Milano

2008.12.20. 06:24 | lokoszt | 35 komment

Címkék: utazás fapados wizzair lowcost bergamo

Bréma és Frankfurt Hahn megszüntetése után után létjogusáltsága lehet egy új, sok érdekes város felé nyitott lokoszt bázisreptérnek. A célállomás neve Bergamo, jelenleg a WizzAir tolja arra a biciklit. A repülőtérről számtalan légitársaság kínál jobbnál-jobb utakat, s ha Pestről kedvező árú jegyet tudunk lőni a Wizznél, akkor gyoran el is felejtjük a levesbe ment német városokat. Aki nem megy tovább és inkább Olaszországgal ismerkedne, szintén jól jár.  A terminál elhagyása után könnyűszerrel eljuthatunk Bergamo belvárosába, Milánóba illetve Bresciába. A leendő bergamoi utasok kedvéért ancsi_milan eldobta a fakanalat és röviden összefoglalta a reptéri lehetőségeket. Köszönjük, reméljük azért a vacsi is finom lett.


Ha már az országon belüli opciónál maradtunk, akkor Bergamoból érdemes mindenhová busszal utazni, ez a legegyszerűbb, ugyanis sűrűn járnak,  s a jegy sem drága. Az érkezési oldalon található kis irodákban válthatunk jegyet a buszokra, ám néhány légitársaság már a repülőn lehetőséget ad a jegyvásárlásra.

Tehát ha szerencsésen földet értünk és onnantól föld-föld célokban gondolkozunk, íme a lehetőségek:

Orio Al Serio ---> Bergamo (pályaudvar)
Közlekedik: 6h05 - 00h15 (ált. 20 percenként)
A jegy ára egy útra: 1.70 €

Orio Al Serio ---> Milano (pályaudvar, Air Terminal) A buszt az Autostradale üzemelteti.
Közlekedik: 4h30 - 1h00 félóránként
Jegy: Felnőtt 1 út: 7.90 €
      Gyerek 1 út . 3.95 €
      Felnőtt retúr 14.50 €

Orio Al Serio ---> Milano (pályaudvar, Air Terminal) A buszt a Locatelli Air Pullman üzemelteti.
Közlekedik: 4h50 - 00h15
Jegy: Felnőtt 1 út :8 €
      Gyerek 1 út: 3 €
      Felnőtt retúr: 14 €

Orio Al Serio ---> Milano (Lambrate pályaudvar)

Közlekedik: 4:30 - 08:10 - 11:15 - 13:00 - 18:00 - 22:00
Jegy: Felnőtt 1 út: 7.90 €
      Gyerek 1 út: 3.95 €
      Felnőtt retúr: 14.50 €

Orio Al Serio ---> Brescia (CIBA)

Közlekedik: 08:30 - 11:15 - 16:10 - 18:30 - 22:00
Jegy: Felnőtt 1 út: 10 €

Ha ki szeretnél jutni a reptérre:

Bergamo---> Orio Al Serio reptér
Közlekedik: 5h18 - 00h
Jegy: 1.70 €

Milano (pályaudvar, Air Terminal) ---> Orio Al Serio A buszt az Autostradale üzemelteti.

Közlekedik: 4h - 23h30 félóránként
Jegy: Felnőtt 1 út : 7.90 €
      Gyerek: 1 út : 3.95 €
      Felnőtt retúr: 14.90 €
     
Milano (pályaudvar, Air Terminal ) ---> Orio Al Serio A buszt a Locatelli Air Pullman üzemelteti.

Közlekedik: 4h - 23h15
Jegy: Felnőtt 1 út: 8 e€
      Gyerek 1 út : 3 €
      Felnőtt retúr: 14 €

Milano (Lambrate pályaudvar) ----> Orio Al Serio

Közlekedik: 6:00 - 09:45 - 12:45 - 16:00 - 19:30 - 23:20
Jegy:  Felnőtt 1 út: 7.90 €
       Gyerek 1 út: 3.95 €
       Felnőtt retúr: 14.50 €

Brescia (CIBA) ---> Orio Al Serio
Közlekedik: 06:15 - 09:45 - 14:45 - 17:15
Jegy: Felnőtt 1 út: 10 €

Ha autóval mennénk Milánóig, 2.60 €-t kell fizetni az autópályáért, persze ezt csak Milánó "határáig". Onnan, attól függően, hogy merre megyünk, még fizethetünk.

Nem a reklám helye, de január 20-án - egyelőre rejtélyes okokból  - lesz egy reggeli és egy esti járat is a BUD-BGY útvonalon, egy napos fanoknak erőteljesen ajánlott :)

Ha a reptéren vagyunk kénytelenek eltölteni az éjszakát, arra kell ügyelnünk, hogy az indulási részleget lezárják-tehát még véletlenül se keressünk ülőalkalmatosságot az indulási részlegen, mert éjfél után a rend szigorú őrei szépen eltessékelnek az érkezési oldalra, ahol már akkor a (rutinos) utazók elfoglalják az összes széket, sőt a földön is alig találni üres "fekhelyet".

valahogy igy néz ki BGY egy éjszaka:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr81832485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.22. 21:53:43

Kedves ancsi_milan!

Köszönjük, hasznos.
Bergamoról kérdeznék még, ha lehet tőled vagy másoktól. Mivel szép városnak tűnik és olcsó a jegy, mi és (gondolom mások is) egy napos karikát néztünk ki.
Kérdéseim:
- www.atb.bergamo.it/airportbus/inglese/tariffe_en.htm
Jól érzékeli igen szerény angol tudásom, hogy a 3.50-es jeggyel a reptérről bejutok a városba, azon belül egész nap használhatom a buszokat és a siklókat - vagy miket. De akkor vissza a reptérre már kell váltanom egy 1.70-es single tripet?
- Van javaslat, hogy mit érdemes egy nap alatt megnézni azon kívül, hogy az óvárost egyben?
- Ha már arrafelé jár az ember, valószínűleg kedve támadna egy igazán autentikus pizzára, tésztára, cappuccinora, persze nem a legdrágább helyen. Van javaslat, tapasztalat?

Köszönöm előre is, mi január 14-én utazunk.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.22. 22:44:20

hello, szerintem hamarosan reagál ancsi :)

vitamia 2008.12.23. 08:06:37

Ciao KEEP:)
Ancsi vagyok, csak ezt az azonosítóm tudom ma használni, nem tudom miért...
Nos, leszögezném, hogy Bergamoban ugyan többször jártam már, de mivel én Milánóban (is) lakom, ezért annyira nem ismerem a várost, ennek ellenére szívesen megosztom veled azt a pár dolgot, amit Bergamoról tudok:) Mint említettem párszor megfordultam már ott, de tudod én azért használom BGY desztinációt, mert így a legolcsóbb megközelíteni Milánót s mivel nagyon sűrűn ingázom, nem mellékes, mennyiért..:)

Nos, kezdeném az utolsó kérdéseddel: ha finom tésztát akarsz enni, mindenképpen keress egy ún. Pastarito éttermet, ebből elég sok van minden városban, Bergamoban is. Nagyon sokféle tésztájuk, pizzájuk van, amikhez mindenképp rendelj egy kis száraz vörösbort ( kis kancsókban szolgálják fel, nem pohárban, 0,5-1l-es kiszerelésebn:) ) Árak: a pizza min. 6-7 euróba kerül, max. 15 euróba, ha ennél kevesebbért vagy többért ajánlanak, akkor ne hagyd magad átvágni:) Ettem már 3 eurós pizzát...nos, nem részletezném, milyen volt:) Ami pedig 15 eurónál többe kerül, azt meg egyszerűen ne vedd meg, mert az már tényleg drága:) Bergamoban is, mint minden vendéglő előtt Olaszországban, ki van téve az étlap, érdemes tanulmányozni. Az óvárosban egyszer betértem egy vendéglőbe, de ott 25 eu volt egy pizza, szóval azért vigyázz.
Jah! Ha esetleg egy útszéli AutoGrill nevű étterembe készülnél enni, ne tedd, az ottani pizza nem olasz pizza, még csak nem is hasonlít rá:) Az Orio al Serio reptér mellett van egy, semmiképp ne térj be oda:)
Azért én a pizza és a pasta:) mellé a heyedben reggeliznék egy brioche-t, (ejtsd: briós) ami a francia croissant olasz megfelelője, de szerintem sokkal finomabb, a reptéren a La Marianna nevű kávézóban pl. nagyon finomat adnak:) És ne feledkezz meg az olasz kávéról sem, isteni:)

Utazás: Mivel mi mindig kocsival közlekedtünk, így sajnos nem próbáltam még a bergamoi tömegközlekedést, de megnéztem azt az oldalt, amit becopyztál és szerintem jól értetted: ha megveszed a 3,50 eurós jegyet, akkor nem kell más jegyet venned. Gondolom én. De azért nem árt megkérdezni....ha megérkeztél, kiléptél az ajtón az érkezési oldalon , fordulj el balra, a kávézók után találod az információt, ahol beszélnek természetesen olaszul és angolul ( más nyelvvel nem érdemes poróbálkozni:)) )ott tuti segítenek.

Nevezetességek: Nos, Bergamo egy ún. alsó-és felsővárosi részből áll, eközött műxik egy felvonó. Mehetsz gyalog is, de elég húzós, meg most kissé hideg van:) Az alsóvárosi rész a modernebb, ha shoppingolni akarsz,akkor azt itt. Mondjuk még megnézheted a Santa Maria delle Grazie-templomot vagy az Accademia Carrara-t. A felsőváros tök szép, ajánlani tudom a Colleoni kápolnát, a Porta S. Giacomo-t, a Vecchia teret, illetve a bazilikát.
Ha mondjuk hétvégén mentél volna, akkor ajánlottam volna egy jó kis meccset, attól függően, hogy Bergamo csapata otthon játszik-e:))))
No ennyi, remélem tudtam egy kicsit segíteni:)
Jó utat, kár, hogy nem 12-én jössz, akkor együtt repültünk volna:)

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.23. 08:31:46

Nagyon szépen köszönöm, tökéletes.

Én igazság szerint később akartam menni az időjárás és a vizsgaidőszak miatt, dehát ugye az igazi lókosztos akkor megy, amikor ingyenjegy van a Ryanairnél Pozsony-Bergamo viszonylatban. És persze egyből 4 fővel utazik :)

ancsi_milan 2008.12.23. 08:38:11

ÓÓÓÓ, ryannel mész?:) No én azzal soha többet:)
Megátalkodott wizz-es vagyok:))

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.23. 08:41:08

Némá tényleg, az Atalanta bergamoi csapat és a hétvégén az Interrel játszik. Hogy mik vannak :)
A hölgyek valószínűleg nem kultiválnák és a visszagépet sem érnénk el :)

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.23. 08:42:43

Néztem a wizzt is, de 4 főre az már >30.000 Ft és az éjszakát is meg kell oldani, mert reggel jön vissza a gép.
Ryannél reggel megyek, este jövök, 4 főre 0.08 euró és ugye a 30.000 Ft > 0.08 euró képlet alapján nem rossz. Győrben amúgyis vannak rokonok, az meg közel van Pozsonyhoz.

ancsi_milan 2008.12.23. 08:43:27

Na arra a meccsre nem mennék spec. ...viszont most volt Atalanta-Juve, a szívem vérzett..:( Majdnem kimentem egy napra emiatt:) ( na nem az Atalanta miatt:)
Ugyanmár, majd jöttök másikkal, illetve én is nő vagyok és imádom a focit:) Majd megszeretik:)

ancsi_milan 2008.12.23. 08:47:11

Akkor január 20.-án kellett volna mennetek, ott -ki tudja , miért- két gép van, reggel egy, este egy.
Mondjuk, ha könnyen megoldjátok a Pozsony akciót, akkor tényleg érdemes onnan repülni.
Ryannel még nem próbáltam BGY-t, de nem is akarok, elismerem, hogy árban jók, de nekem Pozsony gázos, illetve miután késtem elég sokat velük illetve töröltek, feladtam. Meg úgy az egész nem szimpi.

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.23. 08:51:53

jan 20-ra meg nem volt jó jegy. Egyébként januárban csak ingyen, fizetni csak akkor, ha jó idő van.
Ha tetszik, visszamegyünk pár napra, akkor jön megint a zaklatás a további infókért.
Megnézzük akkor milyen meccs van, legfeljebb a többiek beülnek egy pastára, mi meg egy meccsre. Mit szólsz?

ancsi_milan 2008.12.23. 09:01:06

Remek ötlet:) De ha már meccs, akkor javasolnám Milánóban a San Siro-t, hidd el, felejthetetlen élmény:) S ha már visszajöttök BGY felé, akkor érdemes Milánóba is elnézni:)Jegyeket meg majd szerzek, szerencsére van kontakt:) De a Serie A mérkőzéseire amúgy sem drága, 30-35 euróért mentünk a múltkor is.
Igen, igazad van, ha mehetsz szinte ingyen, akkor hajrá, lehet, hogy ha mondjuk meg tudnám oldani Pozsonyt, én is onnan repkednék.
Bár én még titkon mindig reménykedem abban, hogy végre egy fapados elrepül mondjuk a Malpensáig...:)

senator412 2008.12.23. 11:24:05

- A 3,50 eurós napijeggyel be lehet utazni a reptérről a városba, és vissza is lehet vele menni, de ezt a reptéri oda-vissza utat egy nap csak egyszer lehet igénybe venni - ezt akarták kifejezni, csak eléggé félreérthetően fogalmaznak az angol fordításban. Az olasz nyelvű változat egyértelmű.
- Én a Rocca erőd környékét is ajánlom, elsősorban az onnan nyíló szép kilátás miatt. Fel lehet kaptatni a botanikus kerthez is, ami télen talán kevésbé érdekes, de a panoráma onnan még különlegesebb. Ha Botticelli és Tiziano rajongók is vannak a csapatban, az Accademia Carrara képtár is szóba jöhet.
- Ha valaki az éttermi vékony tésztájú kerek pizza helyett a vastagabb, szögleteset kedveli, amit súlyra mért adagra szeletelnek, a felső város pékségeiben 3 euróért is talál kellően autentikusat :)

ancsi_milan 2008.12.23. 11:39:06

senator412 a szöglets vastag pizzának sztem nincs íze,( a tészta-ízen kívül:)) ) vagy lehet, hogy neked szerencséd volt?:)))

senator412 2008.12.23. 17:56:31

Én mindkét változatot szeretem, de ízetlent még csak Magyarországon ettem... Bergamoban (de máshol Lombardiában is) úgy tapasztaltam, nem spórolnak a sajttal, így aztán tésztaízűvel nem is találkoztam :)

ancsi_milan 2008.12.24. 08:21:21

@KEEP: Hmmmmm....ez érdekes, mert én tuti ettem arrafelé....bár most már nem vagyok benne biztos, lehet, hogy az Orio al Serio - Bergamo-t összekötő autópálya közelében lehetett...? :-(
Ha mást nem , vannak még Pizzarito éttermek, akkor az talán van Bergamoban...

ancsi_milan 2008.12.24. 08:22:37

@senator412: Jó neked:) Az utcánkban van 2 pizzéria, a szögletes pizzájuk horror, sajt szinte semmi, csak paradicsomszósz, meg elvétve néhány sonkadarabka...:)

ancsi_milan 2008.12.24. 08:42:57

@KEEP: Megnéztem a honlapjuk, na az sem igaz, hogy csak ennyi éttermük van Lombardiában, kapásból tudok kettőt ami nincs rajta a térképükön...:) Sztem régen frissítettek:)

ancsi_milan 2008.12.24. 08:45:18

@lokoszt:
"A leendő bergamoi utasok kedvéért ancsi_milan eldobta a fakanalat és röviden összefoglalta a reptéri lehetőségeket. Köszönjük, reméljük azért a vacsi is finom lett."

Nos , Lúz, nem lett finom!:) Életem első sajtos pogácsáját sütöttem éppen, miközben írtam BGY-t....olyan kemény lett, hogy még a kutya sem ette meg:)

ancsi_milan 2008.12.24. 08:52:52

Még talán annyit ajánlanék BGY-ügyben, hogy ha már erre jártok és min. egy éjszakát maradtok is, akkor érdemes ellátogatni Como-ba, megnézni a Lago di Como-t, nekem kedvencem, amikor csak tehetem, átmegyek egyet sétálni. ( Csajoknak: Geroge Cloony is elég sokat tartózkodik ott:)) )

Amúgy Olaszországban - mint mindehol külföldön - arra érdemes csak vigyázni kaja szempontjából, hogy ne gyorséttermekben egyetek "specialitásokat", (pizza, pasta, fagyi, sütik)mert azoknak ugye közük sincsen a normális ételhez. Érdemes néha rááldozni néhány euróval többet és beülni egy éttermebe.

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.24. 08:59:40

@ancsi_milan: Az majd nyáron lesz remélhetőleg.
Most szigorúan egy napos, vendéget is viszünk meg minden

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.24. 13:41:36

@ancsi_milan:
hogy tudsz sárga háttérre írni? :) a válasz opció miatt?
Pizzához annyi véleményem lenne nekem, mint aki nem rajong különösebben az olasz ízekért, hogy a Rómában és Milánóban is próbálkoztam mindenféle pizzákkal, de nekem az Autogrill menü jött be, szelet sajtos, húsgolyók, sörrel :)

ancsi_milan 2008.12.25. 06:45:41

@lokoszt: Igen, sztem a válasz miatt:) /Nekem is sárga vagy most./
Na tessék...autogrill...nem is mondok semmit, ízlések és pofonok:)
Egyszer ugorj le Szicíliára és térj be egy Ganci gyorsétterembe...na ott aztán kedvedre csemegézhetsz /húsgolyó is van dögivel/, de úgy látom, hogy neked legjobban az arancino /en.wikipedia.org/wiki/Arancini/ jönne be:) Mondjuk isteni:) Ehhez jó a sör is :P

KEEP · http://joomla.blog.hu 2008.12.25. 16:32:58

Bergamo időjárásilag milyen pl Budapesthez viszonyítva? Mire lehet készülni január közepén?
Hamár itt tartunk: A gépre felvihető poggyászoknál nem nagyon találtam megemlítve olyanokat, hogy kabát, pulóver, ami ugye a reptér környékén kell, de a gépen nincs használatban. Ezek hogy működnek?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.25. 18:12:14

@ancsi_milan:
kösz a linket, nekem kellene megírni a wikis cikket? :P
említettem, hogy nem vagyok olasz konyha fan, de a legjobban az autogrill jött be, ez van :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.25. 18:15:02

@KEEP:
januárban hideg lesz, legalábbis tippmixen erre fogadnék :) én március elején voltam két éve, fenn napoztunk 13-14 fokban a Dóm tetején, itthon pedig épp hótorlaszokkal küzdöttek Szeged környékén....tehát nem mindig jönne be a tippmixes tippem :)
a pulcsi és a kabát szériatartozék, azért nincs említve, persze nem illik 13 kilósra pakolni a zsebeit :)

ancsi_milan 2008.12.26. 06:45:27

@KEEP: Nekem az a tapasztalatom -Milánóra értve-, hogy legyen bármilyen idő, az két nap múlva ideér Magyarországra:) Így persze nehéz kiszámolni, milyen idő lesz ott, de legalább tudom, milyen idő lesz itthon:)))
Amúgy most hidegebb van, mint itt és már egy éve rengeteget esik az eső, előtte nem volt ilyen, tehát legyen bármilyen évszak, az esernyőm nem hagynám otthon:)

ancsi_milan 2008.12.26. 06:46:18

@lokoszt: Csak megmutattam, mit egyél legközelebb :PPP Ha már bejön az autogrill..:P

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.26. 21:50:28

@ancsi_milan:
most nézem, elcseszted a pogit, erre találták a jófajta fagyasztott cuccokat, ott nagyot nem lehet már hibázni :P

doki.zsuzsa 2008.12.27. 00:05:30

@lokoszt: csináld már meg az utolsó képet,légyszives,mert nekem nem megy... csöppet kicsinyiteni kellene
köszi! :)

gyzozo 2008.12.27. 20:28:59

@KEEP: Ha megveszitek a napijegyet a buszra és az állomásnál leszálltok, avval szembe van egy nagy Pizzéria, melyben fakemencébe sütik a PIZZÁT és az árak a bejártnál is kivannak téve. Sopingolni az alsó városrészben lehet, de a régi városba a siklóval a legjobb felmenni szerintem. A reptéren az érkezési oldalon a zöld infopultnál van kirakva Bergamo turisztikai füzet, busz menetrendel, várostérképpel!!!

doki.zsuzsa 2008.12.27. 21:13:08

@gyzozo: a zöld infopultnál este 8-9ig csinos lányok vannak.... ráadásul angolul is beszél a többségük

Frajt 2009.01.14. 10:51:47

engem a városnézés után érdekelne a fatüzelésű kemence, tehát felsővárosból jönnék siklóval. onnan merre gyalog messze van? merre?

gyzozo 2009.01.25. 20:17:29

Pontosan a vasútállomásnál van ez a pizzéria!

tg_mak 2012.05.06. 16:42:22

@ancsi_milan: "Bár én még titkon mindig reménykedem abban, hogy végre egy fapados elrepül mondjuk a Malpensáig...:)"

Lehet mást is rendelni Nálad? ;-)
süti beállítások módosítása