Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

A pulton túl? 2. rész

2009.04.10. 08:29 | lokoszt | 54 komment

Címkék: budapest bud fapados lowcost

A folytatásban kiderül miért is nem kapunk percre pontos  információt, ha késik a gépünk, tényleg komolyan veszik-e a poggyász túlsúlyt és ki a problémásabb, a hajnali londoni, vagy a délutáni nyaralós korfui utas. A csekines interjú első része itt olvasható.

– Milyen konkrét feladataitok vannak egy késés vagy járattörlés esetén?

– Ha egy gép két óránál kevesebbet késik, akkor nincs semmi dolgunk, csak várunk türelemmel. Ha van másik járatunk, akkor természetesen kezdjük azt, és majd valaki más ezt a késő járatot kezelésbe veszi – beszállítja stb. Vegyük most úgy, hogy csak ez az egy járatom van, és késik pl. három órát. Két óra elteltével étkezési vouchereket kell osztanunk az utasoknak. Amúgy minden késésben letelt két óra után adunk kajajegyet. Konkrétan ennyi a feladat, más egyéb nincs. Illetve a hangosbemondón tájékoztatjuk az utasokat, hogy mennyit késik, mikor indul a járatuk. Ha pedig egy járatot nagy késés miatt vissza kell szállítani, akkor ennek a feladata is ránk hárul. Az érkező oldalra átvitt (visszavitt) utasoknak tranzitkártyát kell adnunk. Tulajdonképpen ennyi. Járattörlés esetén a jegyeladásban dolgozóknak van munkájuk – méghozzá bőven. Ilyenkor látni az érkezési oldalig tartó, kígyózó sort. :-(

– Gyakran adódnak konfliktusok az utasokkal? Mi okozza általában a problémát? Volt, hogy megfenyegettek?

– Konfliktus természetesen adódik, nap mint nap. Ezeknek inkább a mértéke a meghatározó. Másképp reagálnak az utasok ugyanarra a problémára. Ez egyébként legtöbbször a poggyászt érinti, méret és súly egyaránt. A méret kézipogyónál, a súly pedig inkább a feladandó csomagnál jelent gondot. Mostanában többször fordult elő, hogy negatív visszajelzéseket kaptunk, mégpedig hogy udvariatlanok vagyunk és arrogánsak. Ezt kikérjük magunknak! Viszont ami több mint 20 kg, azt ki kell hogy fizettessük túlsúlynak, és ami nagyobb a kézicsomagméretnél, azt nem engedhetjük fel a fedélzetre. Ez van. Ez a szabály! Ha valamelyik utas nem tudja magát ehhez tartani, az az ő baja. Felőlem veszekedhet, rólam lepereg, olyan, mintha magával veszekedne, és köszönje magának. :-) Én soha nem fogok utassal kiabálni vagy veszekedni, normál hangnem és valami frappáns válasz sokkal inkább lefegyverezi – ez tapasztalat. :-) És ezek után azt sem mondhatja, hogy arrogáns voltam.
Megfenyegetni még nem fenyegettek meg – szerencsére, de persze anyáznak meg sértegetnek néha, pont a túlsúly miatt. De hallottam már olyat is egy kicsit „illumináltabb” utastól, amint az egyik kolléganőmmel közölte, hogy „de megnyalnám a p...dat”. Azért nekünk sem könnyű...
Az is okozhat konfliktusfélét, hogy mondjuk nem tájékoztatjuk az utasokat, persze olyan dolgokat kérnek ilyenkor rajtunk számon, amikről az adott pillanatban még minket sem tájékoztattak. Lásd gépcsere (műszaki hiba miatt), amire a beszállítás közben jött rá a személyzet (vagy a szerelők). És hogy mikor fog ténylegesen indulni a gép, ezt ebben a másodpercben még mi sem tudjuk, de már jön a kérdés:
– Most akkor mikor indulunk?
– Ebben a pillanatban még mi sem tudjuk...
– De mi az, hogy nem tudják?
– Még nekünk sem mondták...
– DE MIÉRT NEM MONDJÁK MEG, HOGY....

Persze ami nem okoz konfliktust, annak örül az ember, de néha olyan kérdések záporoznak felénk, amitől elsírnám magam, vagy röhögőgörcsöt kapnék. :-) Pl. van olyan célállomás, ahova két különböző légitársaság is indít járatokat. Az egyik nem kis késéssel tud csak indulni, miközben a mellette lévő állóhelyen a másik légitársaság gépe pontosan indul, már épp szállnak be az emberek. És kérdi az utas, hogy ha egyszer ugyanoda megy a két gép, akkor ő miért nem szállhat fel arra a másik gépre. No komment...

– Milyen eszközeitek vannak egy hőbörgő utas lenyugtatására? Megtagadhatjátok a beszállítását?

– Az ilyen nagyon hőbörgő utasok azért elég ritkák. De vegyünk két példát, egyik (1.) aki azért hőbörög, mert sokat kell fizetnie a túlsúly miatt (természetesen saját hibájából), és a másik (2.) pl. részeg.
(1.) Aki ott megmondja, hogy ő nem pakolja ki a csomagját 20 kilóra, és nem is fizet, annak egész egyszerűen csak annyit kell mondani, hogy rendben, de addig nem adhatom oda a beszállókártyáját. Ez a jolly-joker. Mivel beszállókártya kell ahhoz, hogy a tranzitba mehessen és utazhasson, így azért elég hamar rájön, hogy nem neki van igaza. És kipakol, vagy megy fizetni. Nekünk teljesen mindegy, hogy melyiket teszi, csak valamelyiket. Miután kipakolt vagy kifizette, odaadjuk a beszállókártyáját.
(2.) Aki részeg, az eleve nem kaphat beszállókártyát. Persze olyan már volt, hogy valaki a check-in pult és a beszállítókapu között vált részeggé. :-) A durvább fajta meg inzultálja a többi benti utast. Ez hamar a tudomásunkra jut, és olyankor általában már rendőr is tudja. A rendőr mondhatja azt, hogy na jó, maga nem utazik, de ehhez nem elég, ha kicsit piaszagú. Ha pl. ordibál, zavarja a többi embert, vagy tettlegességig fajulna a dolog, akkor a rendőr egész egyszerűen visszafordítja. Ha csak kicsit piás, akkor kiszólunk a géphez, és a kapitány dönt.
A beszállást leginkább a kapitány és/vagy a rendőr tagadhatja meg, de nemrég volt arra is példa, hogy mi nem engedtünk valakit utazni, mert elég nagyot kummantott a kézicsomagjáról, konkrétan hülyének nézett minket a pultban, és azt hitte, hogy felvihet a fedélzetre egy bőrönd nagyságú táskát... nem utazott.

– Jellemzően eltérő az emberek viselkedése légitársaságonként? Több a cirkusz egy Ryanair-járat kiszolgálásánál, mint egy Emiratesnél?

– Emirates? :-D Az nálunk nincs, de kiváló példa a Ryanair, annak is a Dublinba induló járata. A Ryan dublini járatáról azt kell tudni, hogy általában tele van románokkal, az igazi, nagy bajuszos, kalapos, csilivili ruházatú románokkal. :-) Viselkedésükkel nincs gond, csak mondjuk az ápoltságukkal; két pulttal arrébb is érezni őket... :-/ A másik gond az, ha odajönnek eléd a pulthoz, az egész család, 10-12 fő, angolul senki nem beszél, de magyarul sem. Odajönnek, hoznak fejenként két csomagot és három kézipogyót, csomag nem volt fizetve, fizetni egyébként is csak bankkártyával lehet... És bármit próbálsz nekik mondani, egész egyszerűen nem értik meg, mert nem beszélnek a románon kívül más nyelvet. Na ezeknek magyarázd el, hogy mit szeretnél. Komikus, bár inkább tragikomikus. (Engem csak az érdekelne, hogy ilyen „tudással” miért mennek angol nyelvterületre, illetve ott mit csinálnak, mert az tuti, hogy nem nyaralni mennek.)
Általánosságban az alapján, hogy éppen milyen légitársaság utasait csekkolod, nincs nagy különbség az utazóközönségben. A németek nagyon precízek és pontosak, ez mondjuk kirívó. :-) De hát a németek alapból ilyenek.

– És járatonként? Nehezebb bánni a népekkel egy hajnali londoni járat esetén, mintha délután indulnának Korfura?

– A legeslegnyugisabb napszak a hajnal. Hiába van ijesztően korán, az a legjobb, és sokan azt szeretik a leginkább. Reggel még az utasok is álmosak, nyugodtak. Olyankor csend és béke honol a reptéren. :-) Ha engem kérdezel, én is a hajnalt szeretem a legjobban. Természetesen ekkor is adódhat konfliktus, és ez napszaktól függetlenül bekövetkezhet. De a munkakörülményeket figyelembe véve a hajnal a legideálisabb a munkához. Akkor még nyugodtan lehet dolgozni. Este, amikor 5-6 járat csekkol egyszerre, az próbára tesz mindenkit, check-inest és utast egyaránt. Egyrészt rengeteg ember van ott kis helyen, és szinte lehetetlen átjutni az 1-es pulttól a 10-eshez. A másik meg az az iszonyatos zaj, ami olyankor ott van. :-/ Nagyon kellemetlen és zavaró tud lenni, és ha az embernek így estére esik a harmadik vagy negyedik járata, akkor már fáradt, és olyankor sajnos hibázhat. Persze reméljük, ha hibázik is, akkor csak kicsit, olyat, amit még észre is vesz és korrigálni tud helyben. De esténként embert próbáló a helyzet. 300 ember zaja, a szalag is zúg mögöttünk, 2-3 gyerek ordít vagy hisztizik a tömegben, és akkor még ez, meg az, meg amaz.

– Mennyiben érintett benneteket a ferihegyi sztrájk? Előfordult, hogy rajtatok vezette le a feszültséget az utas? Szoktak egyébként dicsérni is? Kaptok pozitív visszajelzést?

– A sztrájk minket nem érintett, mi nem sztrájkoltunk, ám következményeit mi is viseltük. Ferihegy 1 bezárt – ez köztudott, minden forgalmat a 2A és a 2B bonyolított le. Ahogy a légitársaságok, úgy mi is „átköltöztünk” Ferihegy 2-re. Nekünk sem volt kellemes, hogy más, a megszokottól eltérő körülmények között voltunk kénytelenek dolgozni, mondhatni ismeretlen helyen, mert nekünk, akik a T1-en dolgozunk, a 2A és a 2B új helynek számított. Mi sem tudtuk, hogy melyik kapuhoz merre menjünk, mi hol van, ezt is meg kellett szokni.
Panaszkönyv az van, dicsérőkönyvről nem tudok, ahova az elégedett utasok írnának. Amúgy meggyőződésem, hogy az utasok több mint 95%-a teljesen elégedett velünk, csak ennek nem adnak hangot, mert természetesnek veszik, és ez így is van rendjén. Pozitív visszajelzést természetesen kapunk. Jó azt látni, amikor pl. egy idősebb nyugdíjas házaspár utazik. Ők azok, akik tényleg mindent komolyan vesznek. :-) Elolvassák a biztonsági kérdéseket, figyelnek arra, amiket mondunk vagy kérdezünk, és miután elmagyarázzuk, hogy hol és mikor szállhatnak be, nagy mosollyal az arcukon köszönik meg és kívánnak további szép napot. Ez nagyon jól tud esni.

– Ha a helyzet úgy kívánja, módotokban áll alkalmanként kibővíteni a szabályok adta lehetőségeket? Teszem azt, egy csinos hölgynek/úrnak a megengedettnél pár kilóval nehezebb a poggyásza, akkor nyomsz egy entert, és hadd menjen, vagy ennél bonyolultabb, esetleg lehetetlen?

– Nincs mód erre, a szabály mindenkire egyformán vonatkozik. És lehet ő Miss vagy Mr. World Hungary, neki is csak 20 kilós lehet a pogyója. Egy kacér mosollyal vagy bókkal nem megy semmire. Egyébként meg lehetne csinálni, csak senki sem fogja. Ha kiderül, hogy egy 25 kilós tatyóra 20 kilót ütött be, akkor ezért a check-ines vállalja felelősséget, és kitalálhat bármit, hogy miért csinálta, de ezért nem fogják megdicsérni, arra mérget vehet, sőt biztos, hogy valamilyen módon ő látná kárát...

– Egy repülésnél jelent valamilyen előnyt, hogy reptéri dolgozó vagy? Megismernek a pilóták, bemehetsz esetleg a pilótafülkébe? Automatikusan kapsz priority boardingot? Milyen kedvezményekkel jár ez a munka?

– Semmilyen előnyt nem jelent. Pilóták kizárt, hogy megismernének, max. mi ismerhetnénk meg őket, pl. van egy pilóta, akit rendszeresen látok, de még a nevét sem tudom – honnan is tudnám? Na, őt én megismerném talán az utcán is, de ő engem kizárt.
Eddig akárhányszor utaztam, nem jutottam be a pilótafülkébe a levegőben. :-( Csak a földön. Persze az nem magyar légitársaság volt. Magyar légitársasággal még nem utaztam azóta, mióta Ferihegyen dolgozom. Hogy esetleg növelné-e a levegőben történő pilótafülke-látogatás esélyét, hogy reptéri dolgozó vagyok? Hát őszintén megmondom, fogggggalmam sincs... Talán. Vagyis remélem, hogy majd egyszer lesz rá módom, mert rengeteg ismerősömnek már megadatott ez az élmény. Jó nekik.
Amúgy semmilyen kedvezménnyel nem jár ez a munka e téren, mondhatni csak annyival jobb nekem, hogy minden szabályt jobban tudok bármelyik utasnál, illetve én ismerem a légi utasként engem megillető összes jogot, és eredményesebben, illetve gyorsabban tudnám ezeket hasznosítani. Pl. járattörlés esetén szerintem a jegyeladásnál én lennék az első, akinek átírják a jegyét a következő járatra, és nekem még lenne hely a következő gépen, nem úgy, mint a húsz méterrel mögöttem álló utasnak...

– Mi történik, ha megadja magát a számítógépes rendszeretek? Ez gyakran előfordul?

– Hál' istennek, nem gyakori, de természetesen előfordulhat, Murphy törvénye minket sem kímél, ami elromolhat, az el is romlik. Ekkor jön a manuális check-in, mindannyiunk rémálma. :-( Ez kb. háromszor lassabb, mint a normál check-in. Ilyekor nincs rendszer, amiben kereshetnénk az adott utast, egy kinyomtatott listából dolgozunk, azon keressük meg az embert. Írunk kézzel egy beszállókártyát és csomagcímkét, az összes számot, nevet stb.-t egy külön papírra leírjuk, rögzítjük, hogy melyik utas milyen sorszámmal, címkeszámmal stb.-vel lett felvéve a járatra. Baromi lassú a dolog, és nem túl hatékony, de ha nincs számítógépes rendszer, repülőgépek akkor is indulnak/érkeznek.

– Pár szóval emlékezzünk meg a hülye utasokról. Ha valaki úgy áll be a sorodba, hogy vett jegyet, csak nincs nála se a papír, se a hatjegyű kód, vagy on-line becsekkolt otthon, de elhagyta, amit kinyomtatott, akkor tudsz neki segíteni? Volt már rá példa, hogy a lutoni géphez sorakozott az, akinek Bergamóba kellett volna mennie?

– Emlékezzünk meg róluk. :-) Ha úgy áll be a sorba, hogy van foglalása, de nincs se kinyomtatott papírja, se hatjegyű kódja, nem baj. Legyen viszont útlevele vagy személyi igazolványa. Mi név alapján keressük az utasokat. Ha itt Ferihegyen nincs kódja, se foglalási papírja, gond nélkül utazhat. Hogy külföldön hazafelé jövet emiatt esetleg picit megszívja, az az ő dolga, nem foglalkozom vele. Adjon egy útlevelet vagy személyit, amiből számomra biztosan kiderül, hogy ő X. Y., és e név alapján tényleg pl. Marosvásárhelyre megy.
Megesik, hogy hiába keresem az utaslistában, nem találom. Ilyenkor az az első kérdés, hogy mikor vette a jegyét. Ha az elmúlt 24 órában, vagy indulás előtt pár órával, akkor nincs benne az utaslistában, pedig van érvényes foglalása a járatra. Ekkor meggyőződünk arról, hogy tényleg van-e foglalása (telefonon hívjuk a jegyeladást), és ha igen, akkor természetesen felvesszük, és mi visszük be az adatait a rendszerbe.
A másik eset, ez persze naponta van, hogy valaki rossz sorba áll be. Én pedig keresem név alapján, és sehogy sem találom, mert én egy adott járat rendszerében vagyok bent, és ha Londonba megy, akkor hiába nézem a marosvásárhelyi utaslistában, persze hogy nincs ott. Tegyük fel, én csekkolom a marosvásárhelyi járatot, mellettem pár pulttal arrébb pedig a londonit a kollégák. Ha kiderült, hogy az előttem álló utas Londonba menne, akkor megtehetem azt is, hogy gyorsan átváltok a londoni check-inre (járatra) a számítógépen, és felveszem az utast, mehet isten hírével. Vagy mondom neki, hogy bocs, ez a marosvásárhelyi járat check-inje, tessék átmenni azokhoz a pultokhoz, és majd ott a kollégák felveszik.
Lefogadom, a következő kérdésed az, hogy kinek mit mondok, mi alapján, ugye? :-D Ha nagy a sor előttem, és azok viszont tényleg Marosvásárhelyre mennének, akkor átküldöm, hogy tessék becsekkolni ott, mert van nekem elég dolgom a saját utasaimmal, hiába várt ebben a sorban pl. 15-20 percet. Mert ha egy londoni utas meglátja, hogy ezt felvettem, akkor akár jöhetne, hogy őt is... Na azért küldöm az elsőt is rögtön a saját sorába. Meg a marosvásárhelyiek is reklamálhatnának, hogy miért nem velük foglalkozom stb. De teszem azt, ha az én sorom már tök üres, mert egy órája kezdtünk, és szinte már végeztünk is, és ilyenkor jön egy londoni utas, hát akkor azt felveszem, üsse kavics.

– És amikor a személyzet hibázik... Mi volt a legnagyobb tévesztésed? Hol bukott ki a hiba? Csomagot tudsz máshova küldeni, mint ahova az utas repül? Persze véletlenül.

– Olyan nagyot nem is lehet téveszteni, hogy azt ne vegye észre az ember. Velem is előfordult, hogy rossz embert vettem fel. Nem én vettem észre, hanem az utas. Talán a legeslegelső járatomon volt. Az utasnak (kínai) tűnt fel, hogy nem jó beszállókártyát adtam neki... :-/ Beszóltam az FS-nek, hogy vegye le X. Y.-t, mert nem őt kellett volna felvennem. Utána az FS is hibázott, levette az utast, de sajna nem azt, akit kellett volna, hanem egy másik kínait. :-D Szerencsére kiderült hamar a hiba, és tudtuk korrigálni. Persze előfordul még most is, hogy bizony nem jó beszállókártyát kap az utas. Ez a hasonló vagy azonos nevek miatt néha előfordul. De furcsa az is, hogy amit kap kártyát az utas, ő sem nézi meg. Van, hogy rájövünk egy ilyen hibára, és a jót visszük be a kapuhoz az utasnak, az meg néz, hogy miért kell kicserélni a beszállókártyáját. Hát azért, mert nem a te neved szerepel rajta. De fel sem tűnik neki... mert rá sem nézett azóta, mióta megkapta... Furcsa, nem? :-)
Amire a legjobban kell figyelni, az a vízum. Mert ez a check-ines dolga!!! A ferihegyi határőr nem azt nézi, hogy az adott célországba utazó utasnak van-e vízuma vagy tartózkodási engedélye. A határőr azt nézi, érvényes-e az útlevele/személyije, és hogy a magyarországi tartózkodás rendben van/volt-e. Példa: egy kongói ember utazik Londonba Ferihegyről, kongói útlevéllel, és neki kell vízum, hogy Angliába mehessen. De hogy van-e vízuma, és az érvényes-e, azt a check-in agent ellenőrzi. Meg majd Londonban a londoni határőr. És ha nincs vízuma, vagy ha van, de lejárt, akkor visszafordítják az illetőt, és az angol bevándorlási hivatal megbünteti a légitársaságot, amiért odavitte vízum nélkül. A légitársaság ezt a büntit meg továbbpasszolja a ground handling cégnek, hogy ugyan miért vette fel az utast a járatra... Ground handling cég pedig kifizeti a büntit.... nem kevés. Az agent ilyenkor jól teszi, ha ismer pár imát... :-( Sajnos volt már, aki így járt.
Csomagot nem tudok máshova küldeni, mint a tulajdonosát. :-) A csomagcímke és a beszállókártya összefügg. Tételezzünk fel egy nagyon extrém helyzetet: ha valakit rossz járatra veszek fel, akkor a csomagját is ugyanarra a rossz járatra veszem fel. Persze ez azért extrém helyzet, mert ilyet el sem tudok képzelni. :-) Egy ilyenhez nem hibázni kell, hanem hülyének lenni... :-D De nagyon. :-) (Mivel a rossz járat utaslistáján, ugye, nem szerepel a neve, hamar kibukik a dolog.) Tehát mondom, ez lehetetlen. Az meg pláne, hogy utas és csomag más-más gépen, máshova repüljön. Szabály, hogy csomag az utasa nélkül nem repülhet. Olyan előfordulhat, hogy az utas a gépen van, de a csomagja „lekési” a gépet. Fordítva nem történhet meg. Ha az utas eltűnik a beszállításkor, azaz nem szállt fel a gépre, vagy lekési, mert a tranzitban elszórakozta az időt, azt olyankor mi rögtön tudjuk, hogy ki az, és hogy volt-e csomagja. Ha volt, akkor azt már veszik is ki a gépből.

– Ha már itt a lehetőség, elmondanád, milyen szabályok vonatkoznak a kézipoggyászra? Jól tudom, ugye, hogy repülőterenként és légitársaságonként is változik? Ferihegyen mi a helyzet? Mekkora is egy kézipoggyász? Lehet-e mellette kistáska, fényképezőgép, laptop, uzsonnászacskó?

– Kézipogyó: 1 db csomag/utas. Szigorúan ennyi. Legyen olyan és akkora, hogy belefér a size-wize-ba. Ennek pontos méretét nem tudom fejből, de le van írva az adott légitársaság honlapján. Persze a fedélzetre vihető csomagok mérete légitársaságonként eltérő. Repülőterenként nem tudom, van-e ilyen eltérés. De pl. egyes külföldi reptereken még size-wize sincs... nagy kár:-(
A kézipogyónak akkorának kell lennie, hogy elfektetve kényelmesen beleférjen a size-wize-ba. Mellé egy kisméretű női táska vihető még fel, vagy fényképezőgép. Laptop már nem, mert az önmagában kézicsomagnak minősül. Ha van egy normál hátizsákod mint kézicsomag, és mellé felviszel egy kis nejlonzacsit, amiben van két szendvics, a kutya sem fog érte szólni. :-) Jó étvágyat. ;-)

– Fölülírja-e a Celebitől kapott utasítás a légitársaság honlapján fellelhető információt?

– Bármilyen utasítást a légitársaság ad! A Celebi nem mondhatja és nem is mondja meg, kinek milyen kézicsomagja lehet. Ezt velünk csak betartatják. Hogy minden utasnál csak egy kézicsomag lehet, ezt nem a Celebi mondta, hanem a légitársaságok. A fedélzeten rendelkezésre álló hely nem végtelen. Azért, mert rajtam celebis ruha van, és az utasnak én mondom, hogy csak egy kézicsomagot vihet fel, attól ezt még nem a Celebi mondja. :-)

– Hogyan fordulhat elő, hogy valakinek a csomagját nem engedik fel egy járatra kézipoggyászként, ugyanakkor a gépen kétszer akkora bőröndöket is látni?

– Mostanában gyakran előfordult az, hogy az utasok direkt arra játszottak, hogy csak a kapunál vegyük el tőlük a nagy csomagokat, amiért akkor már nem kell fizetni. Ergo azt mondták a check-innél, hogy ezt a táskát nem is viszik, itthagyják majd annál, aki kikísérte őket, bla-bla-bla. Aztán a kapunál mégis ott volt a nagy táska, sőt még nagyobbra hízott. Na, múltkor egy ilyen utasnak azt mondták, hogy bocsánat, de nem utazik, nemcsak a táska, de az utas sem. Mert ez történetesen a szabályok kijátszása az utas részéről. Akinek több csomagja van, vagy túlsúlya, tessék kifizetni vagy kipakolni, mert a szabály az szabály. A légi utasoknak vannak jogaik, ezt nagyon tudják hangoztatni olykor. Vannak azonban kötelességeik is – betartani a légitársaság szabályait, azokat, amiket foglaláskor tudomásul vettek és elfogadtak. De ha nem veszik tudomásul, vagy tesznek rá magasról, hát akkor nem kötelező őket elvinni. A légitársaságok fenntartják az ilyenre a jogot!!! A Ryanair nagyon erős az ilyenben. :)
A csekines interjú első része itt olvasható.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr11057135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mól 2009.04.10. 15:30:31

Szuper interjú! Köszönöm szépen!

Még lenne néhány kérdésem:

- Van-e valamilyen értelme az esetenként alkalmazott kézipoggyász-címkéknek (régebben a Skynál láttam, mostanában a Wizznél). Arra is láttam példát, hogy az ugyanarra a járatra becsekkoltató két agent egyike osztogatott címkét, a másik meg nem. Végül mindenki felszállhatott a kézipoggyászával, a címkét kutya sem nézte.

- Miért szűnt meg a gyalogos ki- és beszállítás Ferihegy 1-en? Ennek a pontos okaira lennék kíváncsi.

- Mikor kezdik el pontosan a gate-nél késő - feladott poggyásszal rendelkező - utas csomagjának keresését? Többször hallottam a reptéren, hogy név szerint szólítanak utasokat a gate-hez (már a last call után). Ilyenkor még repülhet, és csak ez után kezdik el keresni a feladott csomagját a gép gyomrában?

- Ha eleve tudható (pl. bud.hu alapján) hogy egy gép jelentős késéssel fog indulni (pl. a napokban a Wizz nápolyi járata), van-e lehetőség később becsekkolni? Köteles vagyok-e utasként adott esetben 12-15 órát a reptéren dekkolni csak azért, mert a szabály az szabály (menetrend szerinti indulás előtt nem később mint 40 perccel meg kell jelenni az utasfelvételnél)?

- Elméleti lehetőség: mi történik, ha egy gép 180 utasából mondjuk 150 indulás előtt 50 perccel áll csak be csekkolni? Gondolom, az utazást nem lehet megtagadni tőlük, hiszen időben ott voltak. Ilyenkor a gép késik? (Esetleg nyitnak újabb check-in pultokat?)

Egyelőre ennyi! Azt csak halkan jegyzem meg, hogy egyszer Wizz esetében volt egy 27 kg-os bőröndöm, melyre végül nem fizettem túlsúlyt (és ki sem pakoltam)! Helyes volt az agent, én meg szépen mosolyogtam. Lehet, hogy az állásával játszott?

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.04.10. 20:42:07

Érdekes volt. De a Malévnál például most már pont 23 kiló a limit, egyébként is vannak társaságonként spec. feltételek. Nyilván nem könnyű a check-in pultban ülőnek mindent fejben tartani, de a sportfelszerelés, búvárpoggyász is tipikusan olyan, hogy pár cégnél ingyen van, máshol egy jutányos árú pluszkerettel utaztatható, máskor meg kilónkénti vaskos árak. És repterenként változó a szigor is, ahogy én tapasztalom. Szerintem soha nem arra érdemes készülni, hogy "biztos most lesznek jó fejek, maradhat a 30 kiló is", hanem ellenkezőleg, örülni kell, ha valahol rugalmasabbak.
Mellesleg félelmetesen nem tudnak páran pakolni, egy hetes nyári utaknál bezsúfolni külön sportcucc nélkül egy csomagban 25-30 kilókat tiszta varázslat.:)

janper 2009.04.10. 20:47:31

Angliaban siman elfogadtak a 30 kilos csomagot 23 kiloskent, plusz penz nelkul (BA).

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.10. 20:50:06

@mól:
a kézipogyó címke is egy kiskapu lezárása. csak azt engedik fel a gépre, amin van címke, tehát, ha a csekinnél ügyesen eldugsz két csomagot, azzal már nem mész semmire, mert a kapunál elveszik. sőt olyat is láttam már, hogy a kapuhoz kirángattak két keretet és újból mérték randomra a cuccokat, mert ugye azzal is sokan próbálkoznak, hogy a csekinnél kivesznek belőle pár cuccot, majd amikor átment a centi és súlyellenőrzésen, visszapakolnak bele.

Tájfájter 2009.04.10. 20:54:22

Üdv, remek interjú, nekem is tetszik.

Pilótafülke:
Igaz nem most, hanem már vagy 12 éve volt, s azóta biztos szigorodott a dolog, de az alábbi eset történt meg velünk.

barátnővel utaztunk haza Izraelből és a check in-nél kiderült, hogy tele a gép, pont amikor mi kerültünk sorra. Mivel nbarátnő édesapja a reptéren dolgozott (hordárként), odaszóltak a check in-eseknek előre, és őt külön kiemelték a sorból és a pilótafülkében utazott pótszéken (pedig neki is rendes jegye volt, csak a túlfoglalás miatt egyből intézkedtek)
nekem még várnom kellett vagy jó 20 percet, míg upgradel-ték a jegyem, hogy felférjek az első osztályra, ahol még volt hely.

esetleg az overbookingról és az upgrade-ről is lehetne pár szó, illetve, hogy mit lehet felvinni a repülőre, vámmentes boltban mennyi mindent lehet vásárolni, illetve ha pl veszek Budapesten valamit a duty free-ben, és át kell szállnom, akkor az átszállásnál szólnak-e a megnövekedett kézi csomagomért?

Tájfájter 2009.04.10. 20:55:53

bocsi, kimaradt, hogy a barátnő édesapja Budapesten dolgozott hordárként, és a maléven keresztül szóltak oda Izraelbe.... (ami azért elég meredek az ottani szigort ismerve)

Gyulimali 2009.04.10. 20:58:20

Hihi, nekem a CDG-n azért a csomagom megcsinálta a Hong Kong-i átszállást, nekem meg nem sikerült, mert 1ó40 percet késett a gépem, és tuti király volt Melbourne-ben, vasárnap hajnali hatkor szembesülni a ténnyel, mert Párizsban simán letagadták, hogy a cuccomat feltették a gépre.. (Everything is under control, baggage does not travel without you) pedig biztosan tudta/látta, hogy ez a helyzet. Sőt, még szingapúrban is letagadták...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.10. 21:00:49

@Tájfájter:
a fapadosoknál ismeretlen az overbooking és klasszikus értelemben vett átszállás sem létezik (point to point)
Amúgy a duty frees dolgokkal is egyre óvatosabban kell bánni, mert van ahol már azt is belerakatják az egyetlen kis kézipogyóba...
a pilótafülkében való utazás meg sztem mindenki álma, de oda sajnos nem adnak el jegyet :)

Tájfájter 2009.04.10. 21:11:29

@lokoszt:

Igen, bocsi, én maléves tapasztalatot osztottam meg, aminél az alkalmazottak és családtagjaik anno a fenti kedvezményezett helyzetbe kerülhettek, fapadosnál gondolom kevésbé "családias" a cégen belüli policy.

A nép fia 2009.04.10. 21:25:01

Klassz írás!

Anno dolgoztam reptéren - csomagokat pecsételtem a röntgenben... Voltak akkora bőröndök, amiben egy mamut is elfért volna, esküszöm! Aztán ha valami nem fért át a röntgen alatt, akkor feltorlódott az egész szalag. Le kellett nyomni egy piros gombot, ami úgy nézett ki, kb. mint egy rakétaindító!

Sőt, olykor-olykor odapillantottam a monitorra, hogy mi megy át éppen; de az is megesett 1x, hogy a szekus azt mondta, nézzem meg a képen, a nő "férje" ott van a táskában. :-D

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.10. 21:35:40

@A nép fia:
ha vannak érdekes történeteid, nyugodtan írd meg :)

Sonica 2009.04.10. 22:01:03

Épp a wiccairnél hoztunk haza túlsúly nélkül 25 kg-s bőröndöt, Barcelonából. Egy hete sincs...

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.10. 22:03:38

baromsag az egesz. mindig 3-4 kezipoggyasszal utazok es mindig kb 10 kg plusszal. de elofordult mar 40 kg plussz is. soha nem vagtak meg. egyetlen egyszer szoltak ram - lehet, hogy veletlen, de egy szoke holgy volt, nem kulfoldi es pont akkor, amikor egy lany kikisert... :) -, akkor meg atpakoltam a kezipoggyaszaim egyikebe. az ok nagyon egyszeru: nincs kedvem a repjegy aranak sokszorosat kiszorni ilyesmire ha-nem-muszaly.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.10. 22:06:43

"Egy kacér mosollyal vagy bókkal" - dehogynem! ;)

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.10. 22:08:20

"Egy kacér mosollyal vagy bókkal nem megy semmire." - szoval szerintem ez mukodik. az meg plane itt is igaz, hogy ha kedves vagy, akkor veled is kedvesek lesznek.

banyanyanya 2009.04.10. 22:20:27

1szer Rómába repültem, és a gépen kiderült, hogy egy volt évfolyamtársam az egyik stewardess. Tök jó fej volt, egyszercsak megkérdezte akarok e picit a pilótafülkébe benézni. hehe mondom persze. aztán valahogy sikerült bent maradnom (a pótülésen, bekötve persze) elég sokáig, annyira, hogy a leszálláskor is a pilótafülkében voltam, ISSSSZONYATOSAN jó volt, nagyon érdekes. Ezúton is köszönöm még egyszer a lehetőséget :))))

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.04.10. 22:32:52

@Lord Multifilter: Láttam a sorban előttem álló embert aki 5 kiló pluszért fizetett mint a katonatiszt ilyen "baromságért", és épp elég utazgató barátom van, akivel megesett már hasonló. Szóval szerintem előfordul a kemény ellenőrzés. És meglehet, egyszer tényleg ott kell hagynod majd a repjegyárat még egyszer, bár nem kívánom hogy ilyen helyzetbe kerülj. Inkább csak azért írom az én ellentétes tapasztalataimat, hogy aki ezt olvassa, esetleg más véleményt is lásson.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.10. 22:43:06

"az igazi, nagy bajuszos, kalapos, csilivili ruházatú románokkal. :-) "

Oláh cigányoknak hívják őket. Én a hatvani MOL kúton dolgoztam, ott szinte mindennap megfordultak osztrák rendszámú Passat és más felső-középkategóriás verdákkal. Úgy tűnik, igazi világpolgárok ők :))

Egyébként nagyon érdekes a cikk, legalább egy kicsit megismertem a repteret ami nekem mindig egy hideg, idegen világ, ahonnan szívem szerint menekülnék akár fel-, akár leszállásról van szó. Főleg ha még átszállás is társul hozzá, egy este 11 - reggel 7 éjszakázás két gép között valami világvégén levő tökömtudja milyen ország repterén nyomasztó tud lenni, nem csodálom ha néhány utas nem bírja idegileg, talán ebből adódik a feszültség.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.10. 22:52:46

@ElChe: en elhiszem, hogy szamtalan embert vagnak meg a tulsully miatt. de at tudsz pakolni a kezipoggyaszodba ha ilyen van. meg a lenyeg: a cikk allitasaval szemben igenis elofordul sokszor, hogy senkit nem erdekel, hogy tulsullyod van! persze erre nem lehet teljes bizonyosaggal epiteni...

blacklord 2009.04.10. 23:22:11

Szerintem is fura azért ez a magabiztosság - azért nem ritkán fordul elő, hogy elkeveredik egy-egy csomag (különösen átszállásosoknál gyakori, de volt már amúgy is). Szólhatott volna az illető arról is, hogy ezek miért vannak...

szcsongor 2009.04.11. 00:19:54

Hehe, a túlsúlyhoz annyit, hogy én meg amikor költöztem le Németországból Spanyolországba úgy két éve, a Germanwings Köln-Alicante járatára 53 kilónyi cuccal csekkoltam be. A GW 23kg-t enged fel, de azért így is volt 30kg túlsúlyom. A csaj a checkinnél kurva rendes volt, sápítozott kicsit, hogy atyaég kb 200 eurot kéne ráfizetnem stb... De meggyőztük barátommal, aki segített kicipekedni, hogy költözök, csak egy irányba megyek, nem hagyhatok itt semmit ebből stb., úgyhogy felengedett, persze mondta közben, hogy most épp az állásával játszik, úgyhogy gyorsan fogjuk rövidre a dolgot.
Beszállításnál ő vette el a kártyámat, mosolyogtunk szépen egymásra, aztán ennyi...(fenébe, a kártyára felírhattam volna a telefonszámomat, ha már ennyire szimpi voltam neki, de hát késő bánat... :):):), na meg a csajomhoz költöztem le épp, szal úgyse léptem volna meg :P)

Ja egy teljesen más sztori meg, hogy Nürnbergben egyszer egy magyar csekkolt be engem Air Berlinre (nem budapesti járatra), de csak beszállításnál találkoztunk, ott köszönt rám magyarul. Meglepődtem, nem számítottam rá, hogy ott magyar checkinessel fogok találkozni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.04.11. 03:51:04

Nekem egyetlenegy kifogásom van a ferihegyi checkin ellen és ez lehet akár a légitársaság hibája is. Általában két kézipoggyász van nálam: fotóstatyó + laptop, vagy fotóscucc/laptop egy hátizsákban + egy állvány. Ezzel sehol sem szokott gond lenni, de újabban szólnak Ferihegyen, hogy jó volna összeszíjazni a kettőt, mert csak egyet volna szabad... szóval a szabályok homályosak, meg nehezen értelmezhetők, a személyzet számára is. Jó volna egyszer s mindenkor kiírni, hogy mit meddig merre, nem pedig olyanokkal jönni, hogy 'mostanában szóltak, hogy...' mi az hogy mostanában?
Emlékszem Heathrow-n totál stopp volt a két tatyómnak, ott bezzeg tudták, hogy egyetlenegy kézipoggyász és nem több (ott kis női retikül sem fér bele mellette, 1db és kész). A megoldás az volt, hogy kivettem a notit a táskájából és hónom alá csapva vittem fel a gépre, mert az nem számított külön poggyásznak. A pici notitáskát pedig feladtam poggyászként (megérkezett amúgy). No comment :D

zse 2009.04.11. 06:38:47

Azt hiszem, Malév lapján olvastam, hogy kézipoggyász egy megadott max. méretű táska PLUSZ egy fényképezőgép PLUSZ egy laptop, meg még valami plusz.

Mindenesetre nekem kézipoggyászból gond még nem volt. Hátizsák + laptoptáska + fotóstáska simán felment idáig minden reptéren.

Poggyászra nem egyszer kellett már ráfizetnem. Olyan is volt, hogy +5kg-ból 2-t átpakoltatott a lány, a maradék mehetett. Máskor meg +1 sem.

Változó.

funfun 2009.04.11. 07:05:17

1.) Működik a túlsúlyért nem kell fizetni szabály csinos lányok esetében, ha szerencséjük van, és férfi a check-in-es, exem rendszeresen így ment Budapestről Rómába 30-35 kg-os poggyásszal.
2.) Mikor az easyJet-nél még nem volt kézipoggyász súlykorlátozás (olyan súlyú lehetett, amit segítség nélkül fel tudsz emelni), Berlinben egy SS-stílusú nő az biztonsági átvilágításnál nem engedte, hogy felvigyem, visszaküldött. Én már feladtam a 20 kg-ot, és ez a táska 25 kg volt!! Szerencsémre későn mentem biztonsági ellenőrzésre, és bár vissza kellett mennem a check-in pulthoz, ott látták, szűk fél óra múlva indul a gépem. A Schönefeldi reptér elég nagy, easyJet hátulról indul. Elvették a táskám, adtak poggyászjegyet, és azt mondta a check-in-es nő: Run, Forest, run! Tényleg rohantam, már mindenki beszállt, felszaladtam a gépre (ott gyalog történik, a kapu előtt áll), és már csukták is be az ajtót. Szerencsére nem fért be az időbe, hogy fizessek. Amúgy sajnos fizettem már...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.11. 08:25:58

"Ha valamelyik utas nem tudja magát ehhez tartani, az az ő baja."

ez a kijelentés beza vegytiszta arrogancia..

és mindenki tudja, hogy egyesekkel nagyon is kivételeztek, másokat meg szivattok.

azokat lehülyézni, akik végső soron munkát adnak nektek meg szerinted mi? orbitális parasztság.

tény, hogy az emberek nagyon hülyék, de, érdekes, ritkán olvasok olyan blogot, ahol pl. orvosok fikázzák nyílt arroganciával a betegeiket, h milyen idióták (pedig tényleg azok) - egyszerűen azért mert ez orbitális parasztság.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.11. 08:27:09

amúgy jó poszt, tanulságos. csak kicsit álszent :)

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 08:39:12

@blacklord:hát ahoz neki nem sok köze van.
pl. a szalagvégen a rakodó elnézi a célállomást, félrerakja bepittyenti mégis, nem keresik vagy kiveszik bizti ellenőrzésre az utas meg nem kerül elő a gép meg megy vele de a csomag marad. átszállásnál tényleg gyakoribb, BUD vagy DUB egy gyors pillantásra képes megkeverni a "dógozót" ;)

Lzooltan · http://lukacs.eu 2009.04.11. 09:48:58

Sajnos még nem jutott el mindenhova ez a 'csomag egyedül nem mehet' vívmány. Nyáron Szenegálon át utaztam Gambiába. Egy ázsiai csoport rendesen túl volt pakolva és úgy 'alakult', hogy az ő poggyászaikat tették fel elsőként. Az én csomagom már nem fért fel. Sőt, a következő három napban egyik járatra sem. Végül a 4. napon érkezett meg a táskám Dakarból Banjulba, de közben minden járathoz ki kellett mennem, hogy hátha azzal érkezik, mivel a minimális IT felszerelésükkel nem tudták, hogy mi várható a következő leszállással.
A visszaúton pedig megkérdezte a poggyászos, hogy 'miért jó neki, ha felkerül a csomagom a gépre?'. 40 dollárt kellett a zsebébe tennem, hogy a dakari átszállásnál nálam lehessen a poggyászom.

Lzooltan · http://lukacs.eu 2009.04.11. 09:51:16

Ja, Air Sénégal Internationallal repültem Dakarból. Szörnyű volt a gép, egy lepukkant Dash 300-as. A reptér szintén durva, egész éjszaka a tranzitban voltam. Ez egy kb 15 nm-es kis helyiség, itt összezártak egy csoport ázsiaival, akik valami fura döntés folytán a Peking-Milánó útvonalat dakari átszállással tették meg. Az útlevelemet elvették, amíg a tranzitban voltam.

Chi Chi (törölt) 2009.04.11. 10:36:42

a foglalási kód sem viccből készül ám.
a kedvenc hívásom (fapados callcenter) egy checkin-es lánytól jött, aki remegő hangon kérte, h csináljunk valamit, mert név alapján beszállított egy kovácspistit, de aztán jött az igazi kovácspisti a foglalási kódjával... javasoltuk, h menjen és keresse meg a tranzitban a saját kovácspistijét és küldje haza :(


és a fapadosnál ismeretlen az overbooking? khm...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 10:38:04

@nyuszsz:
mesélj :) e-mailben sok ezer karakterben is jöhet :P

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 11:02:43

T. KopaszMercis!
a kommented a benne lévő trágárság miatt én vettem ki. ha egy kicsit szalonképesebben ismét megírod, biz'Isten bent marad. sorry.

KopaszMercis 2009.04.11. 11:10:13

megtehetted volna hogy szolsz, mert mar nem latom pedig szerintem jo lett :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.11. 12:51:35

Az ismeretség előnyeiről csak annyit, hogy amikor a reptéren dolgoztam, elég jól ismertem a front-line dolgozókat. Ők még jobban engem, mert ha beszart valami a pultban, akkor én mentem ki javítani. Amikor nyár van, kánikula (a T1 és a T2 is tiszta üveg, amin a tájolásnak köszönhetően besüt a nap, a lábuk alatt meg fűt a PC ezerrel, úgyhogy a légkondi egy kalap gittet nem ér), áll a sor, és mindenki ideges, akkor képzelhető hogy a check-ines úgy vár a szerelőre, mint zsidók a messiásra. Amennyire tudtunk, igyekeztünk, nem is voltunk népszerűtlenek.
Szóval amikor odalibbentünk becsekkolni a római járatra, tudták kik vagyunk. Nyolchónapos gyerekkel voltunk, kérdeztük, hogy fel tudnak-e úgy venni minket, hogy a B ülést blokkolják (a háromból a középsőt nem adják ki másnak), hogy a gyereknek ne kelljen végig az ölünkben ülnie?
- Persze, nincs tele a gép, nem lesz gond!
- Köszi, sziasztok!
- Szívesen, jó nyaralást!
Felszálltunk, elhelyezkedtünk, sztyuvi hozta a gyereknek a "pót hevedert", bekötöttük. Egyszerre megjelenik egy ürge, hogy neki ide, a B-re szól a beszkártyája. Államat megkerestem a földön, nejem kicsatolódott, ürgét leültettük. Szerencsére a sztyuvi látta, mi a helyzet, és amikor lement a beszállítás, és mindenki elhelyezkedett, keresett a pasinak helyet máshol, úgyhogy megoldódott a dolog, de látszik, mit ér a reptéri ismeretség.
Na jó, máskor azért nagyon sokat. Akár súlyos órákat, vagy/és megspórolt tízezreket is. Ha kell, van sztori arról is.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 12:57:44

@Csokis:
mivel a blog nyitott mindenre, szívesen várunk élményeket önálló posztként is. jobb fen van egy email cím is :)

traiano 2009.04.11. 13:31:27

Az EasyJet a következőt csinálja, ha overbooking szaga van egy járatnak már akkor, amikor foglalsz: megkapod a foglalási kódodat, a bankkártya számládon zárolja a jegy ellenértékét.
Azt hiszed minden oké. Viszont addig semmi nem oké, amíg az összeg zárolásából igazi terhelés nem mutatkozik a kártyaszámládon. Addig ugyanis az EasyJet szempontából te még nem fizettél. Márpedig nincs az a hatalom, amelyik az EasyJet-et rákényszeríthetné, hogy az elkülönített pénzt végre le is vegye a számládról. A dolog innentől kezdve két esélyes. Ha felférsz a járatra, akkor az EasyJet végre tényleg elveszi az addig csak zárolt összeget, ha pedig nem férsz fel, akkor feloldja az összeg addigi zárlatát és az ügyletet ki nem fizetettként kezeli. Utóbbi esetben a fuvarozási Terms and Conditions megfelelő pontja lép érvénybe, amelynek tucatnyi oldalát a népek nem szokták elolvasni, csak egy klikkeléssel elfogadni. Hogy melyik pont? Azt nem árulom el. Olvassátok el végre töviről hegyire minden fapados fuvarozási feltételeit, amelyiknek odaadtok pénzt és értelmezzétek. Hasznotokra válik.

safranek 2009.04.11. 14:04:34

Nekünk Londonból haza késett két és félórát a gépün ( Wizz ) folyamatosan apdételték a várható késés idejét 15 percel. Ez a gép Pestről jött, tehát már a levegőben volt ezalatt, azaz pontosan lehetett volna tudni az érkezési időt. Nem értettem, hogy miért csinálták.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 14:04:47

@KopaszMercis: semmi gond nem volt vele, csak a nyelvezet, ezért is csak a komm.-et töröltem, nem szándékoztalak kitiltani sem ;)
sajnos nem tudjuk 18+ karikázni az oldalt.;)

KopaszMercis 2009.04.11. 14:09:43

Na akkor megprobalom megfeleloen leirni..

KopaszMercis 2009.04.11. 14:12:26

@Lord Multifilter:
En mindig felviszek egy brontoszauruszt, egy iraki tomegsirt, es 3 leonardo freskot magammal a fedelzetre es sosem kell fizessek semmiert. Az osszes sztyuvi meg mindig leveszi a bugyijat a szoknya alol es nekem adja ajandekba, a pilota pedig kijon es megmasszirozza a talpamat mielott felszalunk... szal kispalyas vagy!

Jah es nekem fizet a csekin pultnal elore a legitarsasag hogy megjelentem.. fel sem kell szaljak hozza a gepre!

Amugy te mar elengedett kezzel ulsz a bilin kistestverem, te annyira kemeny vagy?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.04.11. 14:18:27

@traiano:
na ez nekem új, kedves sokat repült olvtársak, hasonló tapasztalat?

KopaszMercis 2009.04.11. 14:26:50

@lokoszt:
csak szolhattal volna elore, de igy is jo :)

Van olyan blog ahol nem gaz tragarsag .. de ezt nyilvan te is tudod. Szal nem ranadlirozni akartam, de az ilyen arcok miatt orulok annak hogy az akcentusom alapjan nem tartanak magyarnak es amikor egy ekkora budos paraszt megjelenik a csekinnel akkor a tobbi civilizalt neppel egyutt tudok cocorogni :)

KopaszMercis 2009.04.11. 14:40:50

ja latom itt tobb owner megy... remelem igy azert tetszik. Most felolvastam a csajomnak.. meg igy is eleg nagy budos parasztnak tart, bart jot derult a dolgon :)

doki.zsuzsa 2009.04.11. 17:48:17

nagyon jó a poszt, gratula érte!
egy észrevétel:
"az utasok direkt arra játszottak, hogy csak a kapunál vegyük el tőlük a nagy csomagokat, amiért akkor már nem kell fizetni."

doki.zsuzsa 2009.04.11. 17:51:04

na , a fele nem ment el az előbbi hozzászólásomnak
de én már nem írom újra,, azt a rengeteget

szóval: úgy tudom hogy kell a kapunál is fizetni , méghozzá 15€-t és csakis BANKKÁRTYÁVAL, legutóbb SVQ-n egy néninek én fizettem ki 30€-t két táskáért ,mivel nála nem volt kártya.

doki.zsuzsa 2009.04.11. 18:02:26

lassan ezer fölé emelkedik a repüléseim száma- de egyre több gixer kerül a gépezetbe amióta többnyire fapadosokkal utazom.
nemrégiben egy esti járatnál már a buszon voltam,mikor hallottam,hogy a hangosban a nevemet mondogatják
nagyon nem hatott meg,miután úton voltam a géphez ,had kiabáljanak- én itt vagyok,, és indulok a gépemhez
a repülőn a stewik hatszázszor megszámolták az utasokat, de csak nem stimmelt valami,,, eztán beleszólt a mellényes srác a mikrofonba és a nevemet kiabálta
hátulsó sorok egyikében felálltam, meg még az előttem lévő sorokban hárman,szerintem a srác azt hitte poénkodunk, de végignézve az utaslistát, egyre jobban összeszökött a szemöldöke- mi meg vigyorogtunk,hogy 4en is egyforma nevezetűek, egy gépen utazunk (én annyira nem lepődtem meg, mert volt már rá péda,ráadásul elég gyakori nevem van) és ötödiknek is kellene lennie- aki később meg is érkezett , wc-n volt még a boarding előtt-csak sokan voltak -no comment

a hab a tortán akkor volt,mikor a mellettem ülő srác az órájára nézvén hangosan közölte magának,hogy á,de jó nem késünk,még pont időben vagyunk
én szóltam neki,hogy ember, már negyedórás késésben vagyunk- akkor derült ki a turpisság,hogy ő bizony a 20:40-es EMA-gépen szeretne csücsülni,merthát Ő arra vett jegyet- kiderült hogy az EMA gépnél (ugyancsak a 7-es kapunál várakozva) bambul egy "Kovács Béla,Kiss Pista vagy Nagy Jano",aki viszont DUB-ba szándékozik utazni

ovarzolee 2009.04.15. 13:56:31

Mi tavaly augusztusban repültünk a Norwegiannel Osloba. A társasággal semmi gond nem volt, de a Wizzair majdnem elbaltázta az egészet. Április elején lefoglaltuk a 4 jegyet. Visszaigazolás stb. rendben. Pénz leemelve. Aztán akarom foglalni a bérautót, amihez kérte a rendszer a járatszámát. Mivel a jegyek nem voltak kéznél ezért újra rákerestem a járatra. Na ekkor jött a meglepi. A gépet törölték! Gyors emeltdíjas telefon, majd visszahívtak és közölték, hogy stratégiai okok miatt csak szeptembertől indul a járat. Kérdeztem, hogy és mikor óhajtottak volna szólni. Erre azt mondták, hogy időrendben értesítenek mindenkit... A pénzt 2 nap alatt visszautalták. Nagy pevh lett volna mert a gép nem a Gardermoenra megy mint a járatok többsége, így az autó vagy 100km-re lett volna tőllünk. Szerencsére időben kiderült a probléma.
A Norwegian sima volt. 4-ünknek volt 1db plusz utazótáskája, de vissza felé nem számoltak rá semmi díjat. Igaz a haver táskája lemaradt. 1 héttel később kapta meg, de hiánytalanul.
Sem Pesten, sem Osloban nem nézték a kézipoggászokat. Igaz odafelé volt, akinek akkora koffere volt, hogy az államadósság is elfért volna benne.

ovarzolee 2009.04.15. 13:58:25

A norvég úthoz még két dolog.
Osloban borzasztó lassan kaptuk meg a csomagokat. Majdnem 1 órát vártunk rá. A bérautó is lassan ment kb. másfél óra.
Visszafelé többen voltunk a gépen. Ez 1 óra késést jelentett. A gépen újra útlevél ellenőrzés volt.

zophie 2009.08.03. 10:12:30

jump seat-hez: akarhanyszor repultem eddig Malevnal, mivel hozzatartozom a legitarsasag alkalmazottja, en mindig ID kartyaval es stand-by jeggyel repulok. ez ugye azt jelenti, ha nincs hely a gepen, nem repulok. ha van hely a business-en, lehetoseg szerint oda szoktak ultetni. de altalaban mar check-in-nel megemlitem, hogy nekem a jump seat tokeletes lesz (amin azert szoktak csodalkozni, mert szerintuk kenyelmetlen, de szerintem meg az elmeny karpotol mindenert)es az esetek tulnyomo reszeben vegul a pilotafulkeben szoktam utazni.

viszont mas legitartsasagnal eddig hiaba probalkoztam, a szabaly az, hogy csak crew vagy staff vagy azok hozzatartozoi utazhatnak jump-on. (de ezert meg karpotolnak a private jet-ek pilotafulkei :)
süti beállítások módosítása