BJani egy kisebb csapattal megjárta Ibizát, március közepén nálunk még reggeli fagyok voltak....időzíteni tudni kell :)
Márc 19. BUD-BGY WZZ235 HA-LPM
Hajnali fél 5-kor érkeztünk barátaimmal T1-re, ekkor a checkin már dolgozott, de sokan még nem voltak a sorban. Az emberek valahogy nem szeretnek korán kelni. :-)
A RZoli kollega kedvesen megsúgta, hogy melyik sorba célszerű állni a checkinnél (ezúton is köszönet érte), így szerencsére egyikünk poggyászába se kötött bele a pultnál ülő hölgy. Mondjuk azt is tegyük hozzá, hogy társaimnak is a lelkére kötöttem a méreteket jó előre, hogy ne is legyen ebből gond.
Checkin után irány a szeku, a sor gyorsan haladt, probléma nem volt. A beszállítás az egyes kaputól történt, természetesen buszozással. Gépünk, a HA-LPM a 109-es állóhelyen várt minket, mellettünk a 108-ason a lutoni HA-LPK állt.
A gépen a korai időpont ellenére kedves, mosolygós személyzet fogadott minket, és a madár is szép tiszta volt. Itt említem meg, hogy Wizzairrel ez volt az első repülésem, eddig valahogy mindig kimaradt. :-)
Amint a jobb hátsó részen elfoglaltam (kötelezően) ablak melletti helyemet, feltűnt, ami korábban nem: Az Airbuson mennyivel kisebbek az ablakok, mint a 737-esen. De szerencsére legalább karcos nem volt. :-)
Az indulás kicsit késett, mert a gépet jégteleníteni kellett, és meg kellett várni, míg a Lutonival elkészülnek, de aztán következtünk mi. A gurulást végül 6:09-kor kezdtük, ennyi asszem bőven belefér. Persze most a gurulás tovább tartott, mivel 31L zárva, de ez nyilván nem a Wizz hibája. Sőt, a pilóták próbálták is gyorsítani a dolgot, csak az XRay gurulóig gurultunk, így be is vágtunk a Brüsszelbe induló Malév elé. :-)
Végül a gázt 6:24-kor szúrták be neki, és elemelkedtünk a gyönyörű kék ég fele.
Budapest felett nem volt felhő ezen a reggelen, a lapos napfényben szépen látszott a város, ahogy elhúztunk nyugat felé. Zsámbék után már viszont felhősre váltott az idő, és az is maradt kb. Villach-ig. Ott szerencsére ritkultak a felhők, és előbukkantak az Alpok hófehér hegycsúcsai. Hamarosan megkezdtük a süllyedést, és Bolzanotól délre az immár felhőmentes Alpok felett siklottunk Bergamo felé, ahol a szokásos bal körrel hoztak le minket a 28-as pályára. Földet érés 7:39-kor, 4 perccel a menetrendi után. Rövid buszozás után már bent is voltunk a terminálban, minden klappolt. Egy 8-kor kezdődő boardingot el is értünk volna. :-)
BGY-IBZ RYR8882 EI-DLB
A járatunk indulásáig Bergamóban pont 2 óránk volt, hiszen a hivatalos indulás 9:35-re volt tervezve. Na ez nem jött össze, ugyanis az érkező gép késése miatt már a boarding előtt kiírták, hogy késik 10:40-ra az indulás. Végülis nagy para nem volt, de persze azért az ember fejében ott a gondolat, hogy mi lesz, ha törlik... (Ugyebár 13 embernek szerveztem ezt a kis kiruccanást, ennyien buktuk volna a szállást, stb...) De nem tették hála Istennek, sőt, a kiírt időpont előtt már megkezdődött a beszállítás. Na annak a körülményei nem voltak épp európai emberhez méltók, de hát ez van...
A kapunk (asszem 12-es?) az ideiglenes csarnok kisebbik felében volt (schengeni). Azon a részen 2 beszállítókapu van, az ügyes olaszoknak sikerült rövid időn belülre 3 járatot is odatervezni, az annak megfelelő embermennyiséggel... Az örömöket csak fokozta, hogy mindig akadt néhány ügyes júzer, akik kinyitották valamelyik vészkijárati ajtót, hosszú percekig ordító szirénázást okozva a kis zárt térben...
De lényeg a lényeg, a kiírt 10:40-kor már a gép felé sétáltam, úgyhogy ez feledtette az addig átélt viszontagságokat. :-)
Beszállás után gurulás a 28-as pályához, ahonnan pontban 11-kor emelkedtünk el. Felszállás után balforduló, majd jobb, aztán ráálltunk a Genova felé vezető irányra.
Az idő még mindig felhőtlen volt Észak-Olaszország felett, de a Pó síkság felett elég párás volt a levegő. Így előállt az az érdekes eset, hogy az alattunk elterülő síkság csak egy kis része látszott rendesen, de mögötte az Alpok félkörívben Monacótól Bresciáig végig tisztán kivehető volt...
Genova után a tenger felett átmenetileg befelhősödött, de ott látnivaló nem akadt nagyon sok amúgy sem.
Aztán ahogy arra már MAH224 olvtárs leírása alapján is számítottam, feltünt Mallorca, és elkezdtük a süllyedést. Érdekes volt látni a szigetet felülről. :-)
Eredetileg ugyanis Mallorcára utaztunk volna (gyakorlatilag ingyen) FR-el, csak ugye decemberben betörölték a HHN-t és Brémát, így az oda és a visszautunk is ki lett lőve. A maradék jegyeket már nem tudtuk hasznosítani, így kárba mentek... Így váltottunk Ibizára. :-)
Mallorca után már csak néhány perc repülés Ibiza, a sziget keleti partja előtt repültünk végig, így megcsodálhattuk szinte az egész szigetet. Végül egy órás késéssel 12:24-kor szálltunk le az ibizai 24-es pályára.
Ibizán rövid buszozás után percek alatt kint voltunk az utcán, és kapkodtuk le a kabátokat, pulcsikat magunkról. :-)
Kellemes egy pólós idő fogadott minket, felhő sehol.
Most ez már természetesnek tűnik, de március közepén mi ugye a magyarországi fagypont körüli hófúvásos időből indultunk, így meglehetősen jól esett. :-) Feledtette is az 55 perces várakozást a buszra, mely persze az orrunk előtt ment el.
A busz egyébként Eivissáig 1.55 euro, és elég sok helyen megáll. Jegyet a sofőrnél kell venni.
A szállásunk nekünk is a Hotel Maritimo volt, ami teljesen bevált. Mi 4 db 3-ágyast vettünk ki két éjszakára, összesen 404 euroért, ugyanis a szobánkénti plusz 8eurot úgy döntöttük, nem sajnáljuk a tengerre néző szobáért. :-)
A szállodában amúgy volt egy pár vendég még rajtunk kívül, de azért összeségében látszott, hogy még sokszor annyi lenne a kapacitása.
Reggelit nem kértünk, így arról nem tudok nyilatkozni. A konditerem, uszoda és jacuzzi használata ingyenes.
Egy dolgot viszont halkan megemlítenék azok számára, akik esetleg kicsit kibővítenék a szobák kapacitását. :-) A szállodában mikor érkeztünk magyar volt a recepciós, és ahogy az elmondásából kiderült, nem ő az egyetlen hazánkbéli ott. Szóval a falnak is füle van. :-)
Amúgy érdekes, hogy mindenütt magyarokkal fut össze az ember. Szeptemberben a Göteborgi F1-ben is magyar volt a recepciós, ott majdnem le is buktunk, hogy 3-an aludnánk a kétszobásban, mert későn fedte fel magát. :-)
Lecuccolás után kicsit pihiztünk a parton, lévén a korai kelés (számomra pl. 2:30) miatt kissé fáradtak voltunk. Délután gyalog megnéztük a Dalt Villa-t ami a régi városnegyede Eivissának. Szerintem szép és hangulatos.
Másnap délelőtt elbuszoztunk a buszállomásról a 13-as busszal a 16-km-re lévő Santa Euláriába. Menetjegy 1.75 a sofőrnél, félóránként jár. Euláriában megnéztük a kis dombon lévő 16.századi templomot, a sírkertjében két magyar sírját is megtaláltuk.
Utána gyalog elmentünk a Cala Llonga nevű helyig (~3km egyirányban), ami egy hangulatos kis tengeröböl néhány (akkor kihalt) szállodával, és homokos tengerparttal. Itt napoztunk órákon át (jól le is sültünk), és egy keveset fürödtünk is, bár március 20.-án még kicsit hideg volt a víz.
Délután gyalog vissza Szt. Euláriába, majd onnan megint busz Eivissába.
Harmadnap délelőtt összecuccoltunk, és kis boltolás után ( a buszpályaudvar mellett olyan jó kis egy eurós boltok vannak, hogy a csajokat alig lehetett elvontatni onnan...) már mentünk is a reptérre. Gyorsan eltelt az idő... :-(
Márc 21. IBZ-BGY FR8883 EI-DLB
Aznap Ibizán fordított volt a táncrend, gépünk - mely ugyan az volt mint két nappal korábban - a 06-os pályára érkezett, majd onnan is szállt fel velünk. A beszállítás pontos volt, így teljesen időben is indultunk.
16:53-kor emelkedtünk el a pályáról, a jobb oldalról szépen látszottak a sólepárló tavak, és távolabb Formentera. A baloldalról Ibiza látszott volna, de mivel tudtam, hogy a repülés további részében szembe napos lesz, én nem oda ültem. Be is jött. :-) Ibizát elhagyva Mallorcatól keletre repültünk el, majd a menorcai reptér felett vezetett utunk, a jobb oldalról még épp látszott a sziget csücske. A tenger felett tulajdonképp semmi különös nem történt, de a felhőkép nekem nagyon tetszett. Ezért éri meg repülni...
Később Korzika látszott, de a nagy párában szinte csak sejteni lehetett. Genovától kicsit DK-re értük el az olasz partokat, ugyanott, ahol két nappal korábban elhagytuk azt. Ekkor már megkezdtük a süllyedést egyenesen Bergamo fele.
Az Appenninek északi csücske és a Pó-síkság szépen látszott a lemenő nap fényében. Egy nagy bal fordulóval fordultunk a 28-as pályára, ahol egy kicsit hullámvasutas megközelítés után :-) pontosan 18:30-kor landoltunk. A rózsaszín Napkorong éppen ekkor bukott a nyugati horizont alá.
Kiszállás után gyalog mentünk az épületbe, szokásosan gyorsan ki is jöttünk a túloldalán. Mivel a budapesti gépünk csak másnap reggel indult, volt egy esténk Bergamóban. Fölsiklóztunk az óvárosba, sétáltunk, majd az alsóvárosban beültünk egy pizzázóba. A pizza végülis nem volt vészes, de az ital nagyon drága volt... Kóla decije egy euro :-/
Az utolsó busszal visszamentünk a reptérre (remélem az a magyar csaj, akinél jól beégtünk a buszon ezt a posztot nem olvassa... :-) ), majd leheveredtünk az érkezési oldalon. Kicsit társasoztunk, majd szunyáltunk is egy keveset a földön elterülve. Aztán csak eljött a reggel.
Márc 22. BGY-BUD WZZ236 HA-LPS
A checkin pontosan nyitott, mi pedig hamar túljutottunk rajta. A securitinél sem volt nagyobb probléma, bár így reggel kicsit alaposabb volt a társaság, mint azt az olaszoktól megszoktuk.
Gépünk a HA-LPS 12 perccel menetrend előtt meg is érkezett, és 20 perccel később már mi is a gépben voltunk. Így a menetrendi indulás előtt 10 perccel már gurultunk is. Reggel úgy látszik az olaszok sem lusták. :-)
7:59-kor rugaszkodtunk el a 28-as pályáról, ahonnan az eljárást követve nagy balfordulóval fordultunk Budapest felé. Az idő most is felhőtlen volt az Alpok felett, mi pedig csodáltuk a táj szépségét.
Graz, Szombathely, Várpalota érintésével egyenesen tartottunk a 31 jobb pálya felé, és eseménytelen repülés után 9:15-kor szálltunk le rája. Hosszú gurulás után végül 9:22-kor, 13perccel menetrend előtt álltunk be T1 elé.
Összességében mind a Ryanair, mind a Wizzair remek szolgáltatást nyújtott. A Wizzairel ugye ez volt az első utam, szolgáltatási színvonalban elégedett vagyok velük, kb. a SkyEurope-hoz tudnám őket hasonlítani. Szép és kedves stuvik, tiszta gép.
Persze a magasabb szolgáltatási színvonalhoz kicsit magasabb ár is tartozik, így lehetnek ár/érték arányban kb. egyenlőek a Ryannel. :-)
(A Wizz jegy pont dupla annyi volt (20euro), mint a Ryan (10euro).)