Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Fapados március Ibizán

2009.04.22. 21:50 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: utazás beszámoló spanyolország ryanair fapados wizzair lowcost bergamo olcsó repülőjegy lokoszt

BJani egy kisebb csapattal megjárta Ibizát, március közepén nálunk még reggeli fagyok voltak....időzíteni tudni kell :)

 

Márc 19. BUD-BGY WZZ235 HA-LPM

Hajnali fél 5-kor érkeztünk barátaimmal T1-re, ekkor a checkin már dolgozott, de sokan még nem voltak a sorban. Az emberek valahogy nem szeretnek korán kelni. :-)
A RZoli kollega kedvesen megsúgta, hogy melyik sorba célszerű állni a checkinnél (ezúton is köszönet érte), így szerencsére egyikünk poggyászába se kötött bele a pultnál ülő hölgy. Mondjuk azt is tegyük hozzá, hogy társaimnak is a lelkére kötöttem a méreteket jó előre, hogy ne is legyen ebből gond.
Checkin után irány a szeku, a sor gyorsan haladt, probléma nem volt. A beszállítás az egyes kaputól történt, természetesen buszozással. Gépünk, a HA-LPM a 109-es állóhelyen várt minket, mellettünk a 108-ason a lutoni HA-LPK állt.
A gépen a korai időpont ellenére kedves, mosolygós személyzet fogadott minket, és a madár is szép tiszta volt. Itt említem meg, hogy Wizzairrel ez volt az első repülésem, eddig valahogy mindig kimaradt. :-)
Amint a jobb hátsó részen elfoglaltam (kötelezően) ablak melletti helyemet, feltűnt, ami korábban nem: Az Airbuson mennyivel kisebbek az ablakok, mint a 737-esen. De szerencsére legalább karcos nem volt. :-)
Az indulás kicsit késett, mert a gépet jégteleníteni kellett, és meg kellett várni, míg a Lutonival elkészülnek, de aztán következtünk mi. A gurulást végül 6:09-kor kezdtük, ennyi asszem bőven belefér. Persze most a gurulás tovább tartott, mivel 31L zárva, de ez nyilván nem a Wizz hibája. Sőt, a pilóták próbálták is gyorsítani a dolgot, csak az XRay gurulóig gurultunk, így be is vágtunk a Brüsszelbe induló Malév elé. :-)
Végül a gázt 6:24-kor szúrták be neki, és elemelkedtünk a gyönyörű kék ég fele.
Budapest felett nem volt felhő ezen a reggelen, a lapos napfényben szépen látszott a város, ahogy elhúztunk nyugat felé. Zsámbék után már viszont felhősre váltott az idő, és az is maradt kb. Villach-ig. Ott szerencsére ritkultak a felhők, és előbukkantak az Alpok hófehér hegycsúcsai. Hamarosan megkezdtük a süllyedést, és Bolzanotól délre az immár felhőmentes Alpok felett siklottunk Bergamo felé, ahol a szokásos bal körrel hoztak le minket a 28-as pályára. Földet érés 7:39-kor, 4 perccel a menetrendi után. Rövid buszozás után már bent is voltunk a terminálban, minden klappolt. Egy 8-kor kezdődő boardingot el is értünk volna. :-)

BGY-IBZ RYR8882 EI-DLB

A járatunk indulásáig Bergamóban pont 2 óránk volt, hiszen a hivatalos indulás 9:35-re volt tervezve. Na ez nem jött össze, ugyanis az érkező gép késése miatt már a boarding előtt kiírták, hogy késik 10:40-ra az indulás. Végülis nagy para nem volt, de persze azért az ember fejében ott a gondolat, hogy mi lesz, ha törlik... (Ugyebár 13 embernek szerveztem ezt a kis kiruccanást, ennyien buktuk volna a szállást, stb...) De nem tették hála Istennek, sőt, a  kiírt időpont előtt már megkezdődött a beszállítás. Na annak a körülményei nem voltak épp európai emberhez méltók, de hát ez van...
A kapunk (asszem 12-es?) az ideiglenes csarnok kisebbik felében volt (schengeni). Azon a részen 2 beszállítókapu van, az ügyes olaszoknak sikerült rövid időn belülre 3 járatot is odatervezni, az annak megfelelő embermennyiséggel... Az örömöket csak fokozta, hogy mindig akadt néhány ügyes júzer, akik kinyitották valamelyik vészkijárati ajtót, hosszú percekig ordító szirénázást okozva a kis zárt térben...
De lényeg a lényeg, a kiírt 10:40-kor már a gép felé sétáltam, úgyhogy ez feledtette az addig átélt viszontagságokat. :-)
Beszállás után gurulás a 28-as pályához, ahonnan pontban 11-kor emelkedtünk el. Felszállás után balforduló, majd jobb, aztán ráálltunk a Genova felé vezető irányra.



Az idő még mindig felhőtlen volt Észak-Olaszország felett, de a Pó síkság felett elég párás volt a levegő. Így előállt az az érdekes eset, hogy az alattunk elterülő síkság csak egy kis része látszott rendesen, de mögötte az Alpok félkörívben Monacótól Bresciáig végig tisztán kivehető volt...
Genova után a tenger felett átmenetileg befelhősödött, de ott látnivaló nem akadt nagyon sok amúgy sem.
Aztán ahogy arra már MAH224 olvtárs leírása alapján is számítottam, feltünt Mallorca, és elkezdtük a süllyedést. Érdekes volt látni a szigetet felülről. :-)
Eredetileg ugyanis Mallorcára utaztunk volna (gyakorlatilag ingyen) FR-el, csak ugye decemberben betörölték a HHN-t és Brémát, így az oda és a visszautunk is ki lett lőve. A maradék jegyeket már nem tudtuk hasznosítani, így kárba mentek... Így váltottunk Ibizára. :-)
Mallorca után már csak néhány perc repülés Ibiza, a sziget keleti partja előtt repültünk végig, így megcsodálhattuk szinte az egész szigetet. Végül egy órás késéssel 12:24-kor szálltunk le az ibizai 24-es pályára.

Ibizán rövid buszozás után percek alatt kint voltunk az utcán, és kapkodtuk le a kabátokat, pulcsikat magunkról. :-)
Kellemes egy pólós idő fogadott minket, felhő sehol.
Most ez már természetesnek tűnik, de március közepén mi ugye a magyarországi fagypont körüli hófúvásos időből indultunk, így meglehetősen jól esett. :-) Feledtette is az 55 perces várakozást a buszra, mely persze az orrunk előtt ment el.
A busz egyébként Eivissáig 1.55 euro, és elég sok helyen megáll. Jegyet a sofőrnél kell venni.

A szállásunk nekünk is a Hotel Maritimo volt, ami teljesen bevált. Mi 4 db 3-ágyast vettünk ki két éjszakára, összesen 404 euroért, ugyanis a szobánkénti plusz 8eurot úgy döntöttük, nem sajnáljuk a tengerre néző szobáért. :-)
A szállodában amúgy volt egy pár vendég még rajtunk kívül, de azért összeségében látszott, hogy még sokszor annyi lenne a kapacitása.
Reggelit nem kértünk, így arról nem tudok nyilatkozni. A konditerem, uszoda és jacuzzi használata ingyenes.
Egy dolgot viszont halkan megemlítenék azok számára, akik esetleg kicsit kibővítenék a szobák kapacitását. :-) A szállodában mikor érkeztünk magyar volt a recepciós, és ahogy az elmondásából kiderült, nem ő az egyetlen hazánkbéli ott. Szóval a falnak is füle van. :-)
Amúgy érdekes, hogy mindenütt magyarokkal fut össze az ember. Szeptemberben a Göteborgi F1-ben is magyar volt a recepciós, ott majdnem le is buktunk, hogy 3-an aludnánk a kétszobásban, mert későn fedte fel magát. :-)
Lecuccolás után kicsit pihiztünk a parton, lévén a korai kelés (számomra pl. 2:30) miatt kissé fáradtak voltunk. Délután gyalog megnéztük a Dalt Villa-t ami a régi városnegyede Eivissának. Szerintem szép és hangulatos.

Másnap délelőtt elbuszoztunk a buszállomásról a 13-as busszal a 16-km-re lévő Santa Euláriába. Menetjegy 1.75 a sofőrnél, félóránként jár. Euláriában megnéztük a kis dombon lévő 16.századi templomot, a sírkertjében két magyar sírját is megtaláltuk.
Utána gyalog elmentünk a Cala Llonga nevű helyig (~3km egyirányban), ami egy hangulatos kis tengeröböl néhány (akkor kihalt) szállodával, és homokos tengerparttal. Itt napoztunk órákon át (jól le is sültünk), és egy keveset fürödtünk is, bár március 20.-án még kicsit hideg volt a víz.
Délután gyalog vissza Szt. Euláriába, majd onnan megint busz Eivissába.
Harmadnap délelőtt összecuccoltunk, és kis boltolás után ( a buszpályaudvar mellett olyan jó kis egy eurós boltok vannak, hogy a csajokat alig lehetett elvontatni onnan...) már mentünk is a reptérre. Gyorsan eltelt az idő... :-(

Márc 21. IBZ-BGY FR8883 EI-DLB

Aznap Ibizán fordított volt a táncrend, gépünk - mely ugyan az volt mint két nappal korábban - a 06-os pályára érkezett, majd onnan is szállt fel velünk. A beszállítás pontos volt, így teljesen időben is indultunk.
16:53-kor emelkedtünk el a pályáról, a jobb oldalról szépen látszottak a sólepárló tavak, és távolabb Formentera. A baloldalról Ibiza látszott volna, de mivel tudtam, hogy a repülés további részében szembe napos lesz, én nem oda ültem. Be is jött. :-) Ibizát elhagyva Mallorcatól keletre repültünk el, majd a menorcai reptér felett vezetett utunk, a jobb oldalról még épp látszott a sziget csücske. A tenger felett tulajdonképp semmi különös nem történt, de a felhőkép nekem nagyon tetszett. Ezért éri meg repülni...



Később Korzika látszott, de a nagy párában szinte csak sejteni lehetett. Genovától kicsit DK-re értük el az olasz partokat, ugyanott, ahol két nappal korábban elhagytuk azt. Ekkor már megkezdtük a süllyedést egyenesen Bergamo fele.

Az Appenninek északi csücske és a Pó-síkság szépen látszott a lemenő nap fényében. Egy nagy bal fordulóval fordultunk a 28-as pályára, ahol egy kicsit hullámvasutas megközelítés után :-) pontosan 18:30-kor landoltunk. A rózsaszín Napkorong éppen ekkor bukott a nyugati horizont alá.

Kiszállás után gyalog mentünk az épületbe, szokásosan gyorsan ki is jöttünk a túloldalán. Mivel a budapesti gépünk csak másnap reggel indult, volt egy esténk Bergamóban. Fölsiklóztunk az óvárosba, sétáltunk, majd az alsóvárosban beültünk egy pizzázóba. A pizza végülis nem volt vészes, de az ital nagyon drága volt... Kóla decije egy euro :-/
Az utolsó busszal visszamentünk a reptérre (remélem az a magyar csaj, akinél jól beégtünk a buszon ezt a posztot nem olvassa... :-) ), majd leheveredtünk az érkezési oldalon. Kicsit társasoztunk, majd szunyáltunk is egy keveset a földön elterülve. Aztán csak eljött a reggel.

Márc 22. BGY-BUD WZZ236 HA-LPS
A checkin pontosan nyitott, mi pedig hamar túljutottunk rajta. A securitinél sem volt nagyobb probléma, bár így reggel kicsit alaposabb volt a társaság, mint azt az olaszoktól megszoktuk.
Gépünk a HA-LPS 12 perccel menetrend előtt meg is érkezett, és 20 perccel később már mi is a gépben voltunk. Így a menetrendi indulás előtt 10 perccel már gurultunk is. Reggel úgy látszik az olaszok sem lusták. :-)
7:59-kor rugaszkodtunk el a 28-as pályáról, ahonnan az eljárást követve nagy balfordulóval fordultunk Budapest felé. Az idő most is felhőtlen volt az Alpok felett, mi pedig csodáltuk a táj szépségét.

Graz, Szombathely, Várpalota érintésével egyenesen tartottunk a 31 jobb pálya felé, és eseménytelen repülés után 9:15-kor szálltunk le rája. Hosszú gurulás után végül 9:22-kor, 13perccel menetrend előtt álltunk be T1 elé.
Összességében mind a Ryanair, mind a Wizzair remek szolgáltatást nyújtott. A Wizzairel ugye ez volt az első utam, szolgáltatási színvonalban elégedett vagyok velük, kb. a SkyEurope-hoz tudnám őket hasonlítani. Szép és kedves stuvik, tiszta gép.
Persze a magasabb szolgáltatási színvonalhoz kicsit magasabb ár is tartozik, így lehetnek ár/érték arányban kb. egyenlőek a Ryannel. :-)
(A Wizz jegy pont dupla annyi volt (20euro), mint a Ryan (10euro).)

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr561080919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása