Az írek múlt heti bejelentése után valószínűsíthető, (bár náluk is csak az a biztos, ami már elmúlt) hogy ősztől felszámolják a koncként pár éve ide dobott járataikat.
Már csak négy járatot érint a megszűnés, (Dublin, Bristol, East Midland, Glasgow) hiszen a többit már korábban megszüntette a cég. (Pestről volt Hahn, Bréma és Liverpool) Sármellékről már korábban leléptek, fénykorukban Hahn, London, majd Düsseldorf-Weeze volt elérhető a Balatontól. Két éve a kacsingató válság hatására már befenyítettek Budapesten is, majdnem két hónapra felfüggesztették a működést, mert jobban megérte a földön tartani a gépeiket.
Vagyunk egy páran, akik megváltóként vártuk a hárfások letelepedését és minden egyes bázis bejelentés után titkon abban bíztunk, hogy a következő majd BUD lesz. Cserébe kaptunk pár – turista szempontból érzésem szerint értékelhetetlen – desztinációt éjszakai menetrenddel és a nagytuti akciókból is rendre kimaradtunk. (Dublin mondjuk hiányozni fog a palettáról, főleg, hogy télen a Malév sem repülte eddig)
Pár hónappal ezelőtt már elhintették, hogy kivonulnak, ha nem méri olcsóbban a kötelező szolgáltatások árait a Budapest Airport. Szögezzük le, hogy a légitársaságok régóta panaszkodnak amiatt, hogy Budapest drága móka nekik, de azt is látni kell, hogy a Ryanair sajnál kifizetni minden egyes euro centet. A BA hangsúlyozza, hogy bőkezűen osztják a kedvezményeket, amennyiben tényleg jogosult rá az adott légitársaság, de az írek kötik az ebet a karóhoz: nekik a fele is drága.
A kivonulás bejelentése nem a szokott szövegkörnyezetben zajlott, ugyanis a Ryanair magyarországi képviselője elhintette, hogy ha nem ráncigálják a bajszukat ilyen irritálóan, akkor bizony ők 25, azaz huszonöt új járatot indítottak volna kis hazánk fővárosából szerte a világba. De mivel a BA nem volt hajlandó helyettük tárgyalni és kialkudni a kedvező árakat a földi kiszolgálóknál, búcsút intett nekünk Európa legtöbb városából kivonuló légitársasága… Azért a bedobott járatindítások realitását picit aláássa az a tény, hogy a cég nem túl hosszú magyarországi pályafutása alatt inkább csak megszüntetettek járatokat a hazai reptereken, mint sem újakat indítottak volna. Legutóbb a debrecenieket borzolta a hír, hogy azért nem megy oda a Ryanair, (ügyfélszolgálati bázison kívül) mert nekik 5 méterrel szélesebb beton kellene, hogy ne hisztizzen senki. Persze azon már nem kell meglepődni, hogy több, hasonló szélességű futópályát használnak nap, mint nap…
Ja, a sajtótájékoztató után átugrottak Prágába ugyanezt ott is elmondani… Az ajtóból még visszaszóltak az új kormánynak, hogy ugyan, szóljanak már rá a csúnya repülőtér üzemeltetőkre.
Bye-bye Ryanair.