Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Őszi járatsirató: elrepül a Ryanair is

2010.05.04. 23:58 | lokoszt | 4 komment

Címkék: budapest ryanair fapados


Az írek múlt heti bejelentése után valószínűsíthető, (bár náluk is csak az a biztos, ami már elmúlt) hogy ősztől felszámolják a koncként pár éve ide dobott járataikat.

 

Már csak négy járatot érint a megszűnés,  (Dublin, Bristol, East Midland, Glasgow) hiszen a többit már korábban megszüntette a cég. (Pestről volt Hahn, Bréma és Liverpool) Sármellékről már korábban leléptek, fénykorukban Hahn, London, majd Düsseldorf-Weeze volt elérhető a Balatontól. Két éve a kacsingató válság hatására már befenyítettek Budapesten is, majdnem két hónapra felfüggesztették a működést, mert jobban megérte a földön tartani a gépeiket.

Vagyunk egy páran, akik megváltóként vártuk a hárfások letelepedését és minden egyes bázis bejelentés után titkon abban bíztunk, hogy a következő majd BUD lesz. Cserébe kaptunk pár – turista szempontból érzésem szerint értékelhetetlen – desztinációt éjszakai menetrenddel  és a nagytuti akciókból is rendre kimaradtunk. (Dublin mondjuk hiányozni fog a palettáról, főleg, hogy télen a Malév sem repülte eddig)
Pár hónappal ezelőtt már elhintették, hogy kivonulnak, ha nem méri olcsóbban a kötelező szolgáltatások árait a Budapest Airport. Szögezzük le, hogy a légitársaságok régóta panaszkodnak amiatt, hogy Budapest drága móka nekik, de azt is látni kell, hogy a Ryanair sajnál kifizetni minden egyes euro centet. A BA hangsúlyozza, hogy bőkezűen osztják a kedvezményeket, amennyiben  tényleg jogosult  rá az adott légitársaság, de az írek kötik az ebet a karóhoz: nekik a fele is drága.

A kivonulás bejelentése nem a szokott szövegkörnyezetben zajlott, ugyanis a Ryanair magyarországi képviselője elhintette, hogy ha nem ráncigálják a bajszukat ilyen irritálóan, akkor bizony ők 25, azaz huszonöt új járatot indítottak volna kis hazánk fővárosából szerte a világba. De mivel a BA nem volt hajlandó helyettük tárgyalni és kialkudni a kedvező árakat a földi kiszolgálóknál, búcsút intett nekünk Európa legtöbb városából kivonuló légitársasága… Azért a bedobott járatindítások realitását picit aláássa az a tény, hogy a cég nem túl hosszú magyarországi pályafutása alatt inkább csak megszüntetettek járatokat a hazai reptereken, mint sem újakat indítottak  volna. Legutóbb a debrecenieket borzolta a hír, hogy azért nem megy oda a Ryanair, (ügyfélszolgálati bázison kívül) mert nekik 5 méterrel szélesebb beton kellene, hogy ne hisztizzen senki. Persze azon már nem kell meglepődni, hogy több, hasonló szélességű futópályát használnak nap, mint nap…

Ja,  a sajtótájékoztató után átugrottak Prágába ugyanezt ott is elmondani… Az ajtóból még visszaszóltak az új kormánynak, hogy ugyan, szóljanak már rá a csúnya repülőtér üzemeltetőkre.

Bye-bye Ryanair.
 

 

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr701975420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sylba 2010.05.05. 17:39:26

Annyit hozzáfüznék ahhoz amit írtál, hogy az valahol kamu volt a Ryan részéről hogy azt mondta hogy ősszel megszüntette anno 2008 októberétől a három elég jó járatot (a brémai, meg a hahn szerintem nagyon jó volt csak akkor pont a wizz vagy az easy is repülte és így nem érte meg. A brémait nem, azzal mentünk is jó kis járat volt tele volt, ha érdekel majd írok Brémáról beszámolót jó kis hely. Hamburgtól nem messze:D ) szóval akkor azt mondta a Ryan hogy pihenteti a gépeit, igazából az úgy nézett ki hogy bövitett a Weeze részleget és új járatokat indított Olaszországból.

Most, hogy kivonulnak nem lepődők meg ilyen árak mellett, és valljuk be "színvonal" ami a Bud-on megy. MErt jó lenne de az illetékek tényleg gázok. De annak örülhetünk, hogy van vasútunk, és emellett meg vonattal el tudunk Pozsonyba illetve Bécsbe menni és onnan megfelelő fapadossal továbbutazni. Kábé ez lesz.

A Ryan gyorsan akar hasznot, és látványosan. Szerintem a az Easy, Germanwings meg a Wizz meg inkább reálisan fektet bele Pestbe, mert azért utas lenne.

Viszont egy kérdés, amiről sehol infót nem találok, úgy volt hogy lesz egy fapados reptér Székesfehérvár környékén az hogy áll, oda nem lehet a Ryant elcsábítani?

Másik, hogy a Ryan azért jól kiszúrt azokkal akik még Dublin környékén melóznak mert vagy mennek Pozsonyba( ami eddig is népszerű volt Sky europe fénykorában) vagy szívnak az Aer lingus 50-60-es árain. :S még jó hogy Pozsony közel van.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.05.05. 19:16:25

@Sylba:
Beszámoló jöhet bármikor :)
Szerintem Székesfehérvár felfutása még messze van. Én egy picit jobban örülnék, ha Temesvárról indítanának pár járatot, bár az aradi kivonulás után erre vajmi kevés esély van.

Dublint szerintem a WizzAir megvizsgálja és ha okosságnak találják, akkor nyitnak arra...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2010.05.06. 13:07:34

Azért a DUB-BUD €10 return jegy hiányozni fog.. A lökdösődés, hogy kiszálljon elsőként a !buszra! az nem annyira:)

Azért volt olyan, hogy a Malév-et választottuk helyettük mert csak 5€-val volt drágább és a feladott csomag ingyen ment..

Pozsonyban szépen növekszik a Ryanair útvonalak száma, gondolom ezért könnyen válnak meg Budapesttől és Prágától is.

A Wizzair talán megnézi, de egyszem dublini járatra nem hiszem, hogy a DAA kedvezményeket osztogat nekik. A Dublin reptér nem olcsó azt mondja a Ryanair:))) De, innen még nem akartak kivonulni:) Bár járatokat szüntettek meg.
Meglátjuk

littlechiniese 2010.06.06. 15:22:40

A budapesti tax tenyleg tul magas.
Csak azt nem ertem, miert muszaly Dublinbol repulnie a Ryanairnek?
Shannon az orszag kozepen van, igaz sokkal kevesebb szolgaltatassal, de olcsobban, mint Dublin, es a szamottevo letszamu magyar kolonia konnyen eljuthat akar Dublinbol, akar Corkbol busszal. Szoval, sztem csak akarat kerdese.
A Malev arai jelenleg megfizethetetlenek, marad az Aer Lingus.
süti beállítások módosítása