Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Wizz Air: isztambuli járat felfüggesztve!

2011.06.10. 09:48 | lokoszt | 6 komment

Címkék: wizz fapados wizzair

Június 16-tól törölte az isztambuli járatait a WizzAir. Ezzel kapcsolatban számos kérdés felmerült, talán az alábbi cikk választ ad a kérdésekre. A Turizmus Online cikke.

"A charter engedélyünk június közepétől nem lett meghosszabbítva, így más lehetőség híján a Budapest-Isztambul járatot egyelőre szüneteltetjük" - tájékoztatta a Turizmus Online-t a Wizz Air.

Kérész életű volt a járat, mely menetrendszerinti közlekedésre sosem kapta meg az engedélyt a két ország légügyi hatóságaitól. Így lett belőle a 2010. decemberi 17-i indulásra fából vaskarika, menetrendszerinti, vagy állandó charter. Sok kritika érte a fapados fuvarozót török oldalról. A járat indulásának napján a török légügyi hatóság egészen odáig ment, hogy a főigazgató hivatalos levélben figyelmeztette Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját, amennyiben a légitársaság nem hagy fel a charterként elindult isztambuli járatra történő jegyek közvetlen értékesítésével, jogi lépéseket tesznek – értesült akkor a Turizmus Online szerkesztősége. Ennek oka, hogy Jegyet a bérelt charterekre a gépet a légitársaságtól bérlő chartergazda vagy a vele szerződött partnerek értékesíthetnek, azt a légitársaság közvetlenül nem árusíthat. Kivételt képez az az eset, ha a légitársaság tulajdonát képezi egy utazásszervező cég is.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság

(NKH) Légiközlekedési Igazgatósága mást kifogásolt. Tőlük decemberben megtudtuk: a Wizz Air még korábban uniós úti célok tudomásulvételét kérte az NKH-tól. Ezek közt bújt meg a Sabiha Gökcen-i járat is, mely az EU-n kívül esik. Emiatt a Nyitott Égbolt elvén működő uniós gyakorlattal ellentétben nem elég a két érintett ország légügyi hatóságainak jóváhagyása, hanem ahhoz az államok közötti légügyi egyezmény módosítása szükséges. A tévedést az NKH munkatársai akkor jelezték a társaság felé, tudomásukra hozva, hogy a menetrendszerinti isztambuli járatot a hatóság nem hagyja jóvá.

Válaszképpen a Wizz Air arra jutott, hogy állandó charterként üzemeltetné a járatot. Ez fából vaskarika, vagy állandó, menetrendszerinti járatot üzemeltet valaki, vagy alkalmanként közlekedő, többnyire utazásszervezőknek bérbe adott chartert – közölték az NKH-nál.

Arnold Ferenc, az NKH Légiközlekedési Igazgatóságának megbízott igazgatója még decemberben mondta: az ügyben folyik a konzultáció a légitársaság, a hatóság, a minisztérium valamint a török fél között. Szerkesztőségünk megtudta: hazai részről megvan a nyitottság, de sok múlik a török félen.

Ugyanakkor a Wizz Air szerkesztőségünknek csütörtökön eljuttatott közleményében ekképp fogalmazott: „Az utat 2010 decemberében indítottuk, kezdetben charter engedéllyel. Azóta többször kértük az illetékes hatóságoktól a menetrendszerinti járat-kijelölést, de a kezdeti pozitív visszajelzések ellenére, ezt a mai napig nem kaptuk meg.” Ezt az engedélyt –tudtuk meg – a társaság június közepétől nem tudta meghosszabbítatni.

Hazánk és Törökország között

a menetrendszerinti, polgári légi forgalmat a hatályban lévő 1968-as kétoldalú légügyi egyezmény szabályozza. Ennek értelmében a magyar részről kijelölt, a másik fél által jóváhagyott menetrendszerinti fuvarozó egyelőre a Malév. Ugyanakkor az egyezmény 3. cikkeje nem zárja ki a lehetőségét több légiközlekedési vállalat kijelölését a menetrendszerinti forgalomban… Amennyiben abban a felek egyetértenek, de kiköti, hogy a kérdéses társaságnak vagy a kijelölő szerződő fél - azaz a magyar vagy török állam, vagy a szerződő államok polgárainak tulajdonát kell képeznie. A Wizz Air-t emiatt éri bírálat mondván, hogy a magyar üzemelési engedéllyel, de amerikai tulajdoni háttérrel, genfi székhellyel és a Nagy-Britanniához tartozó Guernsey szigetén bejegyzett fapados a fenti kritériumoknak nem felel meg maradéktalanul.

A Turizmus Online értesülései szerint májusban a két ország az egyezmény felülvizsgálatát kezdeményezte. A megbeszélések során döntés született a járatok országonként heti 10-re növeléséről. Októberben a felek tovább folytatják a tárgyalást, melynek alkalmával ismét terítékre kerülhet a Wizz Air ügye. Addig is: „Továbbra is megteszünk mindent, hogy Budapest és Isztambul között repülhessünk” – tájékoztatott a légitársaság.

Vereckei András ,

főmunkatárs

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr642972555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pamuk 2011.06.10. 11:47:40

Aki nyilatkozta ezt az egészet sem gondolta végig hogy mennyi hülyeséget beszél.

A gittegyletek egymásra mutogatnak és közben nagyokat sunnyognak, amin belül érzésem szerint a magyar szerv még nagyobb szemét mint a török. Tényleg 1968-as papírok kellenek ide? Mert ugye a kisbetűs malév érdeke fontos, az utazóké nem.
Miféle ostoba indoklás a tulajdonosi háttér belekeverése az ügybe? Miért mehet Antalya, és miért nem Isztambul? Hogy van az, hogy az illetékes légügyi aktatologató hatóság nem áll ki a saját országának versenyzőiért?
Megbújt az uniós úti célok közt SAW, és ezt kifogásolják.
Sóval kellene beszórni az egész hivatal hűlt helyét!

thenorbeast 2011.06.10. 13:21:58

És mi van a Budapest - Antalya járattal? Az se uniós célpont, ahhoz képest meg vígan repülnek a gépek.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2011.06.10. 18:16:29

Udv az elozo evtizedekben! Az emlegetett 68-as cucc szovege betu szerint a Bermuda I-bol lett osszeollozva, erzodik is rajta a szellemisege. A Bermuda I (es II) egyik legfontosabb celkituzese az volt angol reszrol, hogy az amerikai dominanciat megakadalyozza az angol reptereken (foleg a Heathrow-n), ezert a szigoru szovegezes. A sors fintora, hogy az osszes allam azt kezdte majmolni, es az alapjan ollozgatta ossze a sajat megallapodasait.

Itt ugyanaz erezheto, mint ami a Heathrow eseteben ervenyesult: piacvedelem. Anatlyaba repulhet akarki, mert oda csak a vakaciozo tomegek mennek penzt kolteni, termeszetesen az ele nemfog a torok fel akadalyokat gorditeni. Isztambul mas kerdes, ott mindket allamnak van vesztenivaloja.

Egyebkent ha megnezitek, az EasyJet is csak es kizarolag a sajat orszagaikba jaratnak jaratokat, az egyeb hubjaikba nem. Ugyanezen az elgondolas alapjan jott letre az EasyJet-CH is, sokkal egyszerubb volt nekik bejegyeztetni egy svajci ceget, mint egyenkent kuzdeni az adott orszag+Svajc hatosagparosaval mindne utert.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.06.12. 19:13:01

Ez itt a lényeg:

"Ennek értelmében a magyar részről kijelölt, a másik fél által jóváhagyott menetrendszerinti fuvarozó egyelőre a Malév."

Az egyetlen útvonal ahol valahogyan betarthatnak a Wizz-nek

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2011.06.22. 21:15:46

Es lass csodat, a mai akcios Malev ajanlat mar 39.900 huf, szemben a korabbi 26.990 huffal.
süti beállítások módosítása