Nem csak Európán belül lehet olcsón repülni, igaz, itt sohasem lesznek ingyen jegyek. Az idén ősszel elvérzett az egyik transzatlanti low cost társaság a Zoom Airlines. Ennek az lett a hatása, hogy a konkurenciát jelentő Air Transat (AT) jegyárai egyből megemelkedtek, igy amig nem lesz versenytárs, az AT egyeduralkodó maradt ezen a piacon.
Az AT gépei London Gatwick South termináljáról indulnak Toronto, Montreal, Calgary, Vancouver és (májustól októberig) Halifax és Fredericton repülőtereire. Az utazást a legegyszerűbben BUD-ról EasyJet-tel esetleg Malévvel lehet kombinálni. A jegyárak itt az indulás napjához közeledve egyre olcsóbbak. 1-2 nappal indulás előtt 0.50 GBP + Tax az ár. Figyelembe kell venni, hogy az ülőhely előre kiválasztása indulás előtt 72 órán belül már nem lehetséges és aki az utolsó napra halogatja a vásárlást, megkockáztatja, hogy megtelik a gép. A hely kiválasztása 5 GPB irányonként. LGW-n a South terminal "B" zónájában történik a check-in indulás előtt 3 órával. Itt lassabban halad a sor mint egy európán belüli útnál, igy érdemes időben odaérni. A fedélzetre max. 5 kg a felvihető poggyász megengedett súlya és itt ezt szigorúan ellenőrzik és be is tartják. Annyira, hogy 5.5 kg esetén már megkérnek arra, hogy azt a fél kilót pakold át nagy bőröndbe. Többek között amiatt is lassú a check-in, hogy szinte mindenki pakolni kényszerül. A beszállitás indulás előtt 45 perccel kezdődik "hátulról-előre" tehát a gép hátsó részében ülő utasok szállhatnak be először és igy tovább előre. A Transat A310 (Toronto, Halifax, Fredericton) és A330 (Montreal, Calgary, Vancouver) gépeket használ, valamint code-share parterként a Thomas Cook (TC) is repül Transat járatszámmal, ők 757 (Toronto, Montreal) és A330 (Calgary) gépekkel repülnek.
Az ülések a Transat gépen 3+3+3 (A310) és 2+4+2 (A330) elrendezésűek, kényelmesek, szélesek, de a sorok közötti távolságok már fapados szintűek, igy elég kényelmetlen hosszabb úton. Fapadoson nem szokványos módon itt ellátás is jár. Napszaknak megfelelően reggeli, ebéd, uzsonna vagy vacsora, de (azért mégis csak fapadon utazunk) igen szerény és kevés. Semmi design, semmi tálca. Ha az AT repüli a járatot akkor az ital ingyenes, de csak akkor ha kinálják, egyébként fizetős. A TC által üzemeltetett járaton a kaja egy fokkal ehetőbb de az italokért minden esetben fizetni kell.
A TC gépei sokkal kényelmesebbek, az üléstáv még a hagyományos légitársaságoknál is a jobbak közé tartozik, bár az ülések keskenyebbek mint a transat gépeken. Repülés közben 2 filmet vetitenek, a TC gépein nézhetetlen minőségű öreg csöves televiziókon, a Transat gépeken LCD monitoron. Foglaláskor egyből a teljes árat láthatjuk erre már csak akkor kerül valami ha az ülőhelyet előre akarod kiválasztani. Valamennyi kártyatipussal ingyenes a fizetés.
Köszönjük Janos32 tapasztalatait.