Bristol, a kellemes meglepetés

2009.02.11. 16:11 | lokoszt | 1 komment

Címkék: utazás beszámoló ryanair fapados lowcost bristol

Márknak január első napjaiban sikerült BUD-BRS jegyeket vásárolnia 10 HUF-ért. Az angilai iparváros meghódítására  egy összeszokott baráti társaság öt tagja kelt útra.

Izgatottan vártuk az indulás napját, próbáltunk felkészülni infókkal, megtalálni a megfelelő szállást, és közben imádkoztunk az égiekhez a jó időért. Február 2-án meglepetten olvastuk a neten, hogy Angliában beköszöntött a tél, és a légi közlekedés akadozik. Aggodalomra semmi ok, egyelőre csak a londoni járatokat törölték, nyugtattuk magunkat még dél körül is. 19:30-kor találkoztunk a srácokkal Ferihegyen, ahol már kígyózott az utazni vágyók sora. Az előzetes online check-in előnyeként elsőként sétáltunk át az ellenőrző kapukon. Vásároltunk némi útravalót a vámmentes boltban, majd a váróba érve egy repülőnyi dühös angol fogadott minket...ők a 18:00-ra kiírt Liverpooli járat utasai voltak, immár a sokadik sörük után...:)

Eljött a 21:30, a mi gépünk indulásának időpontja, ám repülőgép sehol...pár perc múlva megjelent 2 fiatal kolléganő, és tört angolsággal tájékoztatták, a liverpooli járat utasait, hogy a gépüket végleg törölték...lassan 4 órás "tologatás" után...még 30 perc, és ismét infó, a bristoli járat hamarosan indul. 22:45 magasságában már a gépen voltunk, és nem sokkal később felszálltunk! Az út némely szakasza rázós volt, az olasz sztyuvik ezt lezserül viselték, kiosztották a szokásos magazinokat, és enni-, innivalót kínáltak...
Bristol fölé érve folyamatos havazás, a leszállópályát nem tisztítják, nem tudunk leszállni...1 órát köröztünk a levegőben, mire hajnali 1 környékén szerencsésen földet értünk. 10 percet még vártunk, hogy valaki odatolja a gépünköz a lépcsőt, mert állítólag a földi személyzet nem számított az érkezésünkre...VICC...:)
Az "érkezési oldalon" 1 officer várt ránk, így a kötelező papírmunka 30 percet vett el az életünkből. Az utolsó busz a városba már elment, úgyhogy újabb 2 óra pauza, és még nem tudtuk mi következik ezután...:)
3:40-re beértünk a városba, az Airport Flyer nevű busszal, amire 6 GBP volt egy menettérti jegy. Itt pár perc séta után láttuk, hogy a lefoglalt szállásunk, ami egy hostel, zárva van, és nem is néz ki túl bizalomgerjesztően...pár percnyi eredménytelen telefonálgatás után viccesre vettük a figurát, és meghúztuk az "agancsos kólát", ami életet mentett a szállingózó hóban...reggel 7-ig megcsodáltuk az éjszakai Bristolt, majd egy Starbuck's kávézó jelentette a végállomást. Néhány kávé, és reggeli muffin elfogyasztása közben, egy Hotel Ibisben találtunk üres szobákat, amit telefonon le is foglaltunk...ekkor már több, mint 26 órája voltunk talpon.
A jó hír, és a café latte mindenkibe energiát és életkedvet öntött, a délelőttöt városnézéssel töltöttük. Elmentünk a város szélén álló sziklákat összekötő hídhoz, és megebédeltünk egy kebabosnál. Kora délután vettük át a szállást, ami nem messze a vasútállomástól, egy új Ibis szállóban volt. A 2 ágyas szobák kényelmesek voltak, és tiszták, saját fürdővel, éjszakánként 65 GBP-ért. Eldőltünk a fáradtságtól, és este 6-ig aludtunk. Ébredés után irány az Ashton Gate, a városi stadion, ahol megnéztük a helyi focicsapat, a Bristol City meccsét. A nagy hideg ellenére a hangulat fantasztikus volt, elvarázsolt minket. A mérkőzés után egy belvárosi pubban ittunk egy pár sört, és figyeltük a helyieket...:) Hajnali 1-kor kerültünk ágyba. Szerda reggel elhagytuk a szállodát, majd irány a Starbuck's, már csak babonából is...:) Délelőtt városnézés végre nappali fénynél, és fotózás immár vaku nélkül...:) elsétátunk a bolhapiacra, nézelődtünk a régi belvárosban, majd ebédeltünk az előző este felfedezett pubban. Alig kaptunk asztalt a déli csúcsban, a nyugdíjasok, és a söröző irodisták között. Kései "inglis brekföszt", baráti áron, 2.99 GBP-ért.
Kora délután indultunk vissza a reptérre, ahol már 30 perc csúszás volt kiírva a járatunkra.
gyorsan átjutottunk a biztonságiakon, bár az itteni ellenőrzés jóval komolyabb és aprólékosabb volt, mint az otthoni. 18:45 körül boarding, majd 15 perccel később felszállás. Este 10 körül értünk Pestre, ezúttal gond nélkül betartva a menetidőt. Fáradtak voltunk, de nagy élménnyel gazdagodtunk. Bristol összességében nagyon kellemes meglepetés volt: emberi léptékkel épült város, ami gyalogszerrel könnyedén bejárható. Zegzugos óvárosi rész, régi pubokkal, piaccal, kanyargó utcákkal...bármikor visszamennénk!:)

Köszönjük a beszámolót.

doki.zsuzsa 2009.02.15. 22:22:43

egyetlen megjegyzést tennék,, az Aiport Flyer single jegye kerül Ł6-ba, a return Ł8.
jó volt olvasni a beszámolódat! máskor is szívesen olvassuk hogy merre jártok :)