Igen, kis szervezéssel mindez simán kivitelezhető, sőt a nap végi sört is már a kiindulási ponton kortyolhatjuk. Előző posztunkban talán csak a negatívumok domborodtak, a fapados ellen kommentelőknek íme egy kellemes, 1 napos lokoszt élmény.
BUD-BGY (Wizzair, 6.00-7.35)
Talán a kora reggeli időpontnak köszönhetően, de nagyon pontosan ment a becsekkolás, a poggyászok ketrecbe rakásának nyoma sem volt. A schengeni váróban tágasan, kényelmesen lehetett ellenni a beszállásig. Beszállítás természetesen busszal, LF kb. 75-80%. A csomagfeladási díj megnövelése óta szemmel láthatóan nagyobbak a kézipogyók, így volt ez most is. Elég sok ideig tartott beküzdeni a gyakran kisbőrönd méretű kézipoggyászokat. Taxizás 5.55-kor, felszállás percre pontosan. A reggeli fedélzeti fogyasztás a szokásosan minimális. Érkezés 7.28-kor BGY-be. Elég kicsi repülőtér, de láthatóan most bővítik, elég nagy építési munkálatok folynak. Az elég korai óra ellenére hatalmas a nyüzsgés a kis bergamói reptéren. A terminál kávézóját kipróbálom, nagyon finom presszókávét lehet inni.
BGY-MAD (Ryanair, 9.00-11.25)
A menetrend szerinti indulás előtt kb. 45 perccel a madridi járat kapuja előtt megjelenik néhány ember, majd a sor rendkívül gyorsan elkezd növekedni. Én is felhörpintem a kávémat és beállok a sorba. Közben megjegyzem magamban, mennyire jó dolog az onlány csekkin, komoly időmegtakarítást, idegeskedést lehet vele megspórolni. A 9.00-ás BGY-MAD gépen (beceneve: The Pride Of Scotland) az LF 98% fölötti, gyakorlatilag csak egy-két hely marad üresen. A csomagok helyükre rakása itt már komoly nehézségekbe ütközik, többet nem is lehet elhelyezni a fej feletti rekeszekben, előre is viszik őket szépen. Persze nem az utaskísérők, ők csak rámutatnak a táskára és megkérik a tulajdonosát, hogy vigye előre. Az út hivatalosan 2 óra 25 perc, végül is leszállás 11.10.kor, érkezés csőre a madridi 1-es terminálon. Első benyomás: tágas, tiszta, nem zsúfolt terminál. Kényelmesen át lehet ballagni – helyenként mozgójárdán megpihenve – a 2-es terminálra, ahonnan a metró indul. Könnyen és gyorsan lehet jegyet venni, én az 5.2 €-ba kerülő napijegyet veszem, ami korlátlan utazásra jogosít egy egész napra. Metróval könnyen a városközpontba lehet jutni. Ha nem tévedek egyébként, nekünk is ilyen (vagy hasonló) Alstom metrónk lesz a 4-es metró vonalán. A napijegyhez szép kis tokot, metró- és várostérképet is kapok. Piros pont! A városba indulás előtt megnézem még az esti gépet, csak úgy ellenőrzésként. 20.15-ig vannak kiírva az induló gépek (ez enyém 20.10-kor indulna), de a wizz járata nincs kiírva. Na mindegy, majd csak lesz valahogy,meg egyébként is már Madridban vagyok.
MAD-BUD (Wizz, 20.20-23.20)
Az online csekkin hiányát most nagyon megérzem, sajnos egy kb. 20X30 cm-es lapos kézivel ki kell majd várnom a becsekkolási procedúrát. A reptéri képernyőket nézegetve továbbra sem látom a budapesti 20.10-es járatot, de megnyugszom kissé,. mert ugyanezt a járatszámot Budapestre megtalálom 20.20-kor. A becsekkolásnál rengeteget kell várni, nagyon hosszú sor áll és a legutolsó pillanatban kezdik el a műveletet, akkor is rendkívül lassan. Egyetlen fiatalember küzd a poggyászokkal, szalagokkal, kb. 8-10 perc egy átlagos 3-4 fős család/csoport becsekkolása. Szerencsére nyílik még egy pult, így ott sikerül a beszállókártyát végül megszerezni. LF kb. 85%., a kézipoggyászokkal ismét hamar megtelik a felső rekesz. Ismét pontos indulás, kb. menetrend szerinti érkezés.
Egy nap valóban nem túl sok idő (sőt: rövid) egy utazáshoz, de ennyi idő alatt is jókat lehet repülni és bele is lehet kóstolni egy város hangulatába, légkörébe. Egyetértek azokkal is, akik szerint Madrid megér 1 napnál többet is. Ez bizony így van!