Párizs helyett: Bologna vagy Turku

2010.01.15. 10:08 | lokoszt | 16 komment

A minap megszüntetett Budapest – „Párizs” járat után a következő lépés  a WizzAirnél szerenécsre már a nyitás. Az egy megszűnő járatot tavasszal két új induló követi.  Nézzük.

Megszűnt: Párizs (BVA)
Azaz Beauvais, amit csak néhány fapados (Wizz, Ryan, Blue stb.) hív Párizsnak. Valójában egy kis falusi betoncsík, jó messze Párizstól. Ráadásul a transzfer kiszolgálás sem állandó, csupán az induló és az érkező járatokhoz igazítva közlekednek a buszok. Bár ki lehetett fogni 10-12 ezer forintos retúrokat, de ha hozzávesszük a transzfer 28 euróját és a kb. 90 perces buszozást, akkor már nem is annyira kedvező. Ne sajnáljuk, ne  szervezzünk búcsúkoncertet a műjégpályára, bár tuti pár embernek hiányozni fog. (azoknak, aki azt hitték ez itt már tényleg Párizs és azoknak, akik ez a városka közelebb volt a leendő úticéljukhoz).  Ismereteim szerint átszálló állomásnak sem sokan használták, tehát nem tűnik nagy veszteségnek a bukta. Ráadásul az easyJet már egy éve ORY-t kínálja, ahonnan egyszerűbb és olcsóbb a bejutás Párizs belvárosába és átlagban 15 ezer Ft között kihozható egy forduló.

Indul: Bologna (FRL)

A WizzAirnél Forlit nevezték ki Bolognává. A vasútállomásra elvileg 1 euróért juthatunk el valamelyik ATR busszal. A repülőtérről természetesen a nagy Bologna is célba vehető  viszonylag egyszerűen, de több város közül is dönthetünk.
Számtalan olasz „totóváros” elérhető lesz a leszállás után. A környék: Cesena, Ravenna, Imola, de Rimini is 50 km-en belül van. Bővebben majd egy próba után, vagy a kommentekben. (Megjegyzem volt már pár talán informatív sorom, de elszállt a word :)

Indul Turku (TKU)

Március 15-én indul, (16.25-19.50, 20.20-21.45, egy órával vannak előrébb) hetente kétszer, hétfőn és csütörtökön repül majd. A sajtószöveg szerint Finnország kedvenc tengerparti városába repít bennünket a WizzAir. A repterek várostól való távolságára specializálódott honlap szerint mindössze 8 km és 2 euró választja el a betoncsíkot a városközponttól. Nem kimondottan baráti árú már a repülés sem - 16 ezer körül van a legolcsóbb retúr – és Finnország árai is jóval magasabbak a nálunk megszokottnál. Biztosan sok látnivaló van a finn városban, a tenger valószínűleg nem feltétlenül a fő vonzereje. Maradjunk annyiban így látatlanban, hogy nagy kihívás lehet 4 napot eltölteni a városban, vagy közvetlen környékén. Ha távolabbra fókuszálunk, van elég időnk és pénzünk, mehetünk „nyugatra” vagy tovább Tallinba, esetleg Szentpétervárra.

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.01.15. 13:38:52

Én 12-ért foglaltam majdnem Turkuba még mikor bejött, csak annyira drága kint a szállás, hogy elment tőle a kedvem :D

TGV 2010.01.15. 15:07:47

Latszik meg nem jartal Parizsban de foleg a BVA repter kornyeken. Bp fele talan a legjobb repter volt (marmint a felujitas utan, mert elotte egy nagy satorbol kellett beszallni) mondom ezt ugy, hogy jol ismerem az osszes parizsi repteret, eleget repultem mindegyikrol kulon-kulon is.
Elegendo volt kimenni a buszhoz 3h15-tel a gep indulasa elott es onnan mar nem lehetett lekesni, nem kellett kilometereket gyalogolni a repteren es a busz menetideje nem volt sokkal tobb, mint a tobbi reptrre menni (Roissy busszal 45-60 perc forgalomtol fuggoen, vonattal 40 perc, de utana a repteren belul meg sokat kell gyalogolni vagy buszra varni, es Orly sincs sokkal kozelebb) es a transzfer ara +4€ volt a tobbihez kepest.
En sajnalom, sokat repultem veluk, mert sokszor voltak a legolcsobbak.

Burma · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.15. 15:08:19

Én Rómába 26-ért mentem repülővel (retur)

guszti 2010.01.15. 15:14:24

én se sajnálom, egyszer jártam ott, de annyira tahók voltak velünk a wizzes kisasszonyok, hogy remélem kirúgták mindet

ibn_battuta 2010.01.15. 15:17:08

A Wizzairnek tegnapig volt egy akciója, melynek keretében NAGYON olcsón árultak jegyeket kb 8-10 városba. Egy ismerősöm így foglalt tegnap este Forlí - Budapest jegyet, oda-vissza 30 euróért (adókkal és illetékekkel együtt)

Pár éve nagyot szívtunk a Beauvais-i reptérrel, dec 30-án nagy hóesésben mentünk minibusszal Párizsból a reptérre, a barom sofőr folyton mobiltelefonált, még a csúszós autópályán is, bele is borultunk az árokba, két hathónapos kismamával együtt. Nem volt vidám. A többi reptérre van gyorsvasút, az megbízhatóbb.

Picsasereghajtó 2010.01.15. 15:17:09

"csupán az induló és az érkező járatokhoz igazítva közlekednek a buszok."

Kérdeném, hogy egy reptérre/ről milyen időpontban kellene még transzferbuszt indítani? :)

Kerti Öröm 2010.01.15. 15:21:17

Egyáltalán nem nagy kihívás 4 napot eltölteni Turkuban: A Turku - Helsinki - Tampere háromszög önmagában kitölti ezt az időt, de Helsinkiből érdemes egy napra átkompozni Tallinba is.

Egyébként decemberben simám meg lehetne tölteni egy Rovaniemi-be induló járatot is. Szép nagy reptér van ott is, alig pár km-re a Mikulás házától. Sok gyerek simán kinyafogná a fapados repjegy árát, és amúgy is nagy élmény elmondani, hogy járt már a sarkkörön túl is.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.01.15. 15:45:20

@Sün! balázs:
pl. 30 percenként, nem adott gép érkezése/indulása után/előtt x idővel.

Warnika 2010.01.15. 15:48:39

sziasztok,
mi ketten 27e Ftért repültünk ősszel BVA-ba, oda vissza, illetékekkel együtt. 13 EUR volt a transzfer per fő per út. Szerintem jó kis reptér volt, legalább ezen lehetett eddig Párizsnál spórolni.

kovácspéterke 2010.01.15. 15:50:48

@ibn_battuta: Bocs, de ez a sofőr hibája, nem a reptéré...

Sztem teljesen kényelmes volt ez a reptér, és nem értem ki miért menne ki, akkor, amikor nem jön repcsi.

frompearly 2010.01.15. 15:52:04

egy kérdés ,Párizs= Beauvais?

Tapmancs 2010.01.15. 15:55:21

@lokoszt: De mégis ki használná azokat a buszokat?

frompearly 2010.01.15. 15:57:01

@Mrs. Jackman: mihez képest? egy tanyasi buszmegálló szintjét aluról súrolta...

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.01.15. 16:11:06

Én anno 6500ft vettem jegyet, na jó anyám fizette mert vele mentem de a két jegy volt együtt 13000ft. december elején.. és nem tudom én élveztem, igaz hosszú az út de ennyiért.. valamit valamiért

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.02.15. 11:45:06

TSR-FRL brutál olcsó április-májusra...

tg_mak 2010.02.16. 00:42:35

@lokoszt: CLJ-CUF és CLJ-PSA szektorokra is találni BKV jegy áráért utakat március-áprilisban. (Nézegettem is sokáig, de végül BTS-en keresztül jobb kört sikerült terveznem.)