Irány Lanzarote! 2/1

2010.03.16. 07:18 | mrandor | Szólj hozzá!

Címkék: barcelona beszámoló spanyolország ryanair fapados ace lowcost bcn lanzarote lokoszt

Az index low-cost topikján többen beszámoltak már a Kanári-szigeteken tett útjukról. Mi is kedvet kaptunk, hogy a télből a tavaszba repüljünk és Lanzarote szigetére esett a választásunk.

02.20. BUD-BCN
cpt. Szegedi Béla és segítője Hola! Gergely + 3 csinos crew a HA-LPU fedélzetén

A parkolás jól kezdődött. A cégnek nem akarok ingyenreklámot csinálni, de remek szolgáltatást nyújtottak. A T1-T2 között hagytuk a kocsit, 5 napra egy őrzött parkolóban. 4.500 forint volt, de nem csinálnak ügyet abból, ha késik a gép, nem számolnak +1 napot, ha az érkezés átlóg a következő napra. A terminálra a transzfer ingyenes. Ezt a szolgáltatást több cég is nyújtja, szerintem nagyon praktikus.

A repülőgépbe a beszállás csak az 1. ajtón volt lehetséges, mert a gép tankolt, a hátsó ajtó a menekülő útvonal volt - tájékoztatott egy celebis munkatárs.
Eseménytelen út, az Alpokig felhőben, de szerencsére a Mont Blanc-nál már kitisztult (ezért ültünk a jobb oldalra), ekkor jelentkezett be Hola! Gergely másodpilóta és szólt a néphez.
Barcelonába vonattal mentünk be (T10-es gyűjtőjegy - megjegyzem, egy alkalommal véletlenül csak egyszer érvényesítettem és átfértem még a nyitott kapun), a hátizsákot a Sants-on tettük le (3-4 euró között van egy fakk, ami hatalmas), majd nyakunkba vettük a várost. Las Ramblas, Placa Catalunya, rakpart, Barri Gotic stb.

Na ekkor már szarul voltam, kijött rajtam a nátha: hőemelkedés, állandó orrfúvás meg az ilyenkor szokásos.
A késő délutáni AVE elnevezésű nagysebességű vonattal átmentünk Madridba (a legolcsóbb jegy 45 euró körül), elfoglaltuk a szállást, majd én a betegség okán átszenvedtem az éjszakát.

Az éjszakát egy 4* hotelben töltöttük Madridban, a Tryp Hotel Alcalaban, 29 euró volt egy éjszaka 2 főnek, reggeli nélkül. A reptér közel volt, 3 megállóra a 200-as busszal. A szállást a www.lastminute.de honlapon foglaltam, ahol időnként lehet találni ún. Top Secret szállásfoglalási lehetőséget: ez azt jelenti, hogy az általad meghatározott időpontra adnak egy szállást remek áron, de nem tudod, hogy melyik szállóba. Kockáztattam és ez alkalommal bejött.

02. 21. MAD-ACE
Időben értünk ki a reptérre, online checkin, majd a kapuhoz mentünk. A gépnek (EI-DAY) már volt egy kanyarja Granadába, ahonnan késve indult. Így mi is késve indultunk Marquez kapitánnyal és Krisztina sztyuvival, aki csinos és kedves volt.
Omar nevű srác volt a fősztyuvi, de szerintem otthonukban Krisztina a főnök, úgy tűnt, egy párt alkotnak.
A beszállítás azzal kezdődött, hogy az egyik handlinges egy gördülő ryanes kerettel járt a sorba állt emberek mellett és a nagynak tűnő táskákat és hátizsákokat belemérette a keretbe, majd indult a pakolás. Kellemes volt az út Lanzarotéra, késtünk, de az eredeti késésből lefaragtunk.

Lanzarote maga egy csoda.
Autónkat felvettük, amit az autoreisen.es oldalon foglaltunk; 3 napra (vasárnaptól szerdáig) 57 euró volt egy Seat Ibiza, ami végül Seat Altea XL lett.
Elkezdtünk volna pakolni, ám a csomagtartó nem nyílt ki. Visszamentem, a dolgozók sokatmondón összenéztek, mekkora f**z a csávó, nem tud kinyitni egy csomagtartót... De ők sem tudták! Kaptunk hát egy másik ugyanilyen autót, közölték, hogy a 147-es parkolóhelyen van. Odamentem, nincs ott. Vissza a pulthoz, megint összenéztek, ez egy balf**z, gondolták, jött a faszi, tényleg nincs ott. Na elkezdték keresni, telefonáltak ide-oda, mire kiderült, hogy egy emelettel feljebb, egy zárt parkolóban van a kocsi. A faszi lehozta az autót, aminek viszont a hátsó ablaktörlője volt letörve. A Zasszony, aki amúgy is csak ette a kefét, már zabos volt és kezdett reklamálni, de leintettem, mert nem tudta, amit én igen: az első kocsit 1/4-ig telt benyóval adták ki, ebben viszont 3/4-ig volt tele és a papíron nem javították ki.

Így 57 euróért a Seat Altea fél tank benzinnel akkor is jó fogás, ha a szigeten a benzin 0,83-0,9 euró/liter.
Nem szabad elhinni, amit az útikönyvek írnak, hogy Lanzarotén nem esik az eső. Néha itt is esik, nekünk az első nap. Az este folyamán pedig párásodott a levegő, reggel nagy volt a páralecsapódás, ez remekül pótolta a kocsimosást.
A mi szállásunk Playa Blancán volt, a sziget déli részén, ami egyébként a leginkább napsütötte. Kellemesen ölelik körül a helyet a hegyek.