Kalandos szeptemberi nyaralás a Kanári-szigeteken

2010.10.17. 22:37 | lokoszt | 11 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló spanyolország brüsszel ryanair wizz wizzair lanzarote lokoszt tsf

Lóri küldte az alábbi beszámolót, köszi.

Az eredeti cél Szardínia volt, de valahogy nem találtunk megfelelő helyen megfelelő szállást. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve megnéztem a booking.com-on, hogy milyen lehetőségek vannak a Kanári –szigeteken.

Amit láttam, az megdöbbentett: halomban álltak a jobbnál-jobb szállások, fillérekért! Nem is haboztam tovább, kerestem a megfelelő repülőjegyet. Csak hogy minden a legsimább legyen, a Ryan épp 7 eurós akciót tartott, és ebbe pont beleesett a Charleroi-Lanzarote útvonal, azonnal megvettem a két jegyet. Másnapra a visszautat is leakciózták, úgyhogy az is a kosárba került, itthonról pedig Közép-Kelet Európa legnagyobb légi társasága szállított minket 3.990 Ft-ért, oda és vissza.

BUD-CRL
Sajnos nincs napon belüli csatlakozás Lanzarote-ra, így az első éjszakát a reptéren töltöttük. Mivel a Wizz reggel repül CRL-re, volt egy egész napunk a nem sok kalandot ígérő Charleroi felfedezésére. Néhány szép épület, rajzfilmfigurák mindenütt, de semmi több, ráadásul szerintem drága város, viszont szinte az egész le van fedve free wifivel. A busz Charleroiba 2.70 euro/út, Brüsszelbe 13 euro.  Éjszaka a reptéren minden OK volt, leszámítva az éjjel 11-kor Marokkóból érkező gép utasaira váró arab lakosságot, akkora ricsajt csináltak, hogy hajnali 1 óra előtt nemigen tudtunk elaludni, de utána jó volt, az érkezési oldal legvégébe gubóztuk be magunkat.

CRL-ACE (TFS)
Amilyen könnyen ment az út megszervezése, olyan nehézségekbe ütköztünk CRL-en: fél 6-kor indultunk becsekkolni, amikor a döbbenetes hír fogadott minket: törölték a járatunkat! Az információnál azt mondták, a franciák sztrájkolnak /ez szept. 7. volt/, és emiatt törölni kellett jó pár gépet, köztük a miénket is. Cserébe felajánlották, hogy a: visszafizetik a jegy árát; b: átfoglalják a következő járatra, amire leghamarabb vasárnap van 4 hely /közben öcsémék is beszálltak a buliba/…kártérítést pedig nem fizetnek. Arra a kérdésemre, hogy más desztinációra esetleg áttennének-e, egyértelmű nem volt a válasz. A döbbenet, fejetlenség és ijedtség után úgy döntöttünk, hogy mivel más választásunk nincs, délután hazajövünk a Wizz-járattal. A bajt csak tetézte, hogy mivel az utolsó pillanatban foglaltuk a szállásunkat, a felét már levonták a számlánkról, amit nem fizetnek vissza. CRL-en vannak jó kis fizetős internet-gépek, ha jól emlékszem 2 euró/15 perc, 3 euró/30 perc, és miközben néztem, hogy mennyibe fáj hazajutnunk, észrevettem, hogy a szomszéd gépnél egy házaspár a szigetek közötti utazási lehetőségeket keresgéli. Ugyanis nekik egyből átfoglalta az irodában a hölgy a jegyet Tenerifére! No, kapva az alkalmon gyors sprint vissza, persze egyből átírta, amikor mondtam, hogy másoknak bezzeg egyből megcsinálta...Így végül hála a reptéri internetes gépnek, mégse maradt el a régen várt nyaralás.

Tenerife South-ra még aznap délután megérkeztünk, a gép 99%-ig tele volt, a törölt járatok utasaival megtömve.  A kapitány nem szólt hozzánk a 4 óra hosszú úton, csak egy lapot küldött körbe az útvonalról és a fontosabb repülési információkról.

A tenerifei reptérből nem sokra emlékszem, mivel rohannunk kellett, mert 1 óránk volt, hogy elérjük a sziget északi részén lévő Santa Cruz de Teneriféből induló hajót, ami Lanzarotera megy. Autót béreltünk, amit le tudtunk adni a kikötőben, ez 43 euró volt, picit drágább, mintha négyen busszal mentünk volna, de biztosabbnak éreztük így a 60 kilométeres utazást. Természetesen nem értünk oda időben, mire megtaláltuk a hajót, már elvileg nem lehetett volna becsekkolni, de valószínűleg nem akartak elesni egy tucatnyi utastól, így mindenkit felengedtek, ugyanis több sorstárs is hozzánk hasonlóan ezt a módszert választotta. Az Armas társaság kompja amúgy 8 emelet magas, a fedélzetén medencével, nagyszerű étteremmel, és hatalmas bőrfotelekkel várt minket, amikben nagyon jót tudtunk aludni a 12 órás út alatt. A jegy 40 euróba került fejenként, és szerda reggel 7-kor már Lanzarotén voltunk, így csupán egy napot vesztettünk a Ryanair miatt, plusz 4 emberre számolva 250 eurót, amit megpróbálunk bevasalni, ha valakinek van tapasztalata, várom a segítséget!

Lanzarote amúgy egy vulkáni sziget, vagy száz vulkán található itt, emiatt meglehetősen kopár, csupán pálmák, kaktuszok és hasonló növények találhatók rajta. A táj emiatt lenyűgöző, félelemkeltő is egyben, látva, hogy micsoda pusztítást végezhetett itt a természet. Van egy nemzeti park is, Timanfaya a neve, busszal visznek körbe a vulkánok között, nagyon izgalmas. Ugyanitt van egy látványos grillező is: a húsokat nem parázs fölött, hanem egy mély lyuk fölé tettek egy grillrácsot, ahol a földből feltörő forróság segítségével sülnek meg az ételek.

Maga a sziget nagyon olcsó: a szállás egy hétre 190 euró volt 2 főre, ez egy apartman volt, felszerelt konyhával, nappalival, közös medencével, 3 percre a parttól. Az élelmiszerárak /Spar/ hasonlóak az itthoniakhoz, némely dolog picivel több, mint nálunk. Béreltünk autót is, 2 napra 50 euro volt egy új kombi Astra, több napra naponként olcsóbban adják. A benzin pedig megdöbbentően olcsó: 80-90 cent egy liter!! Hihetetlen, hogy egy szigeten, 1200 km-re az anyaországtól képesek 60-80 forinttal olcsóbban adni a benzint, mint Magyarországon! Rengeteg étterem van a parti sétányon, konszolidált árakkal, egy esti 3 fogásos menü 8 euro körül van, bár ennél is olcsóbban lehet étkezni a kínai éttermekben, ha valaki arra fanyalodna, de ha végképp nem bírod ki gyorsétterem nélkül, akkor a két nagy burgergyár érted települt oda!

A szállásunk Puerto del Carmenban volt, itt több homokos part is van, elég nagy ahhoz, hogy ne érezze magát az ember bezsúfolva. Az egyik részen a víz tele van mindenféle színes hallal, nagy élmény közöttük úszkálni úgy, hogy kb 10 centire vannak tőled! Érdemes elmenni autóval El Papagayo beachre is, itt 3 euro/autó a belépő, és rengeteg gyönyörű strand található. Tipikus óceáni, óriás hullámok a sziget másik oldalán, nyugaton vannak, ahol úszni nem lehet, csak küzdeni a 3 km hosszú, homokos parton a szembe jövő, fürdőruhaszaggató hullámokkal…felejthetetlen élmény, az ember nem akarja abbahagyni, csak ha már totál kifáradt.

Ezen a szigeten /gondolom a többin is hasonló/ az időjárás szinte tökéletes: nyáron nincs olyan hőguta, mint itthon, 28-32 fok között van a hőmérséklet nappal, télen is 24-25 fok, tehát nagyon kellemes, nem véletlenül töltenek több hónapot el itt a német és angol nyugdíjasok, ők teszik ki a nagy részét az ide látogató turistáknak.

ACE-CRL
Visszafelé már Arrecife repteréről indultunk, ahogy azt terveztük is. Busszal vagy taxival is könnyen és gyorsan megközelíthető, a taxi 12-14 euro/kocsi, busz pedig 1-1,5 euro/fő. Jó hír, hogy CRL-el ellentétben nem kell egy vagyont elkölteni kajára a reptéren, van egy jó kis Burgerking a security után. Viszont figyelni kell a kézipoggyászra, mert a beszállításnál szigorúan ellenőriztek /nem csak minket, másokat is, sőt tesómék 2 nappal később ugyanígy jártak, és fizetniük kellett/, mind méretet, mind súlyt. Velünk engedékenyek voltak, hagyták, hogy a 1,5 kg pluszt magunkra öltsük, hirtelen melegünk is lett a 30 fokban :) A gép most kb 65%-os volt, 3,5 óra volt az út, a kapitány megintcsak hanyagolt minket, nem volt semmi izgalom.
Brüsszelben újabb csövezés a reptéren, filmnézéssel hamar eltelt az idő, éjjel megint megjelent egy arab banda, nagy hangzavar közepette. Amúgy aranyosak voltak, késett a gép, amire vártak, és az egyik hölgy mindenkit megkínált süteménnyel, kedves volt tőle. Viszonylag tele volt a váróterem éjszakára, sokan aludtunk ott.

CRL-BUD
Hazafelé kis késéssel indultunk, Fényes Attila volt a kapitány /vele már sokszor repültünk/, ami érdekesség, hogy egy /ha jól emlékszem/ Irma nevezetű hölgy volt a másodpilótája.

Mindent összevetve a szigetet azoknak ajánlom, akik pihenni akarnak egy jót /de nagyon jót/, nem várost nézni, mert itt nincs sok látnivaló. Vannak szebb helyek is Európában, én olasz-mániás vagyok, de ilyen áron én még nem nyaraltam, még a Balatonon sem…

lesaux 2010.10.18. 02:45:31

Csertő Irén, nem?
Amúgy jó kaland volt, rettegek egy ilyen járattörléstől vagy bármilyen galibától.

TappMancs 2010.10.18. 09:44:49

Parkolás mennyire problémás Lanzarote-on? Mennyi lóvé megy el egy nap alatt nagyjából parkolásra meg- megállva itt- ott?
Busszal is el lehet boldogulni, mennnyire lehet körbejárni a szigetet?

kidfirnigel 2010.10.19. 10:56:51

@TappMancs: Hú, nem is emlékszem, hogy valahol kellett volna parkolásért fizetni...legalábbis mi nem voltunk olyan helyen. Mi csak autót használtunk, de vannak buszok is: www.arrecifebus.es/web/
Mivel tényleg fillérekbe kerül az autóbérlés és a benzin, mi inkább ezt választottuk, mint igazodni a menetrendekhez. Rengeteg iroda van, ahonnan lehet bérelni, mi nem előre foglaltuk le, csak bementünk egy irodába, és vittük is a kocsit, nem kell hozzá semmi extra, csak a jogosítvány, plusz a bérleti díj, nincs kaució!

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2010.10.23. 12:34:27

"..250 eurót, amit megpróbálunk bevasalni, ha valakinek van tapasztalata, várom a segítséget!"

--> Járattörlés esetén

Pénzbeli kártérítés jár, kivéve, ha Önt 14 nappal a járat indulása előtt erről tájékoztatták, vagy az eredeti induláshoz közeli (2-4 óra) időpontra átirányították.
A légitársaság akkor sem köteles fizetni, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését rendkívüli körülmények (pl. időjárás, terrortámadás gyanúja és előre be nem jelentett sztrájk) indokolták.

Egyéb esetekben a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat (a beszállás megtagadásánál említettel azonos mértékű összeget) vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni Önt úticéljára."

Szóval átfoglaltak és ennyi...többre ne számíts.
Ebben az évben 2x törölte a BUD-DUB járatunkat a Ryanair időjárás miatt, átfoglaltak és ennyi volt.

Viszont a biztosításunk (nem a foglaláskor választható) szépen fizetett emiatt, csak a Ryanairtől kellett egy igazolás a törlés/késésről.
Azt készséggel elküldték :)
Illetve a biztosító megtérítette volna az ebből adódó extra költégeket, ha számlával igazoljuk azt pl. szállás, taxi.
A szüleink nem tudtak számlát adni erről:))

ja igen és aki kérte annak áttették a jegyét a Ferihegyről Pozsonyba, ebből nem csináltak ügyet.

A kézipoggyász mérése érdekes eddig csak Londonban láttam erre mérlegeket, de ott sem használták.

TappMancs 2010.10.24. 17:03:01

@kidfirnigel: Megnéznéd nekem ezt a buszos weboldalt, hogy a menetrendet meg tudod-e nyitni? Nekem nem megy, már sokszor próbáltam, ie-vel is, foxival is meg operával is, plugin gondom van, amit hiába rakok fel, látszólag minden rendben, aztán mégse megy... Ha működik az oldal, akkor az én gépemmel van vmi és rendbe kell hozni, mert buszokat keresgetve mindig ebbe az oldalba akadok, kell ez az oldal nekem.
A busz csak olcsóbb lenne, mint a kocsi, eddig nem volt gondom a tömegközlekedéssel külföldön.

tg_mak 2010.10.24. 19:51:33

@TappMancs: Timetables for parades -> Línea 31------Direccion Costa Teguise -> Ayuntamiento de Teguise: letöltöttem, megnyitható.
Próbáltad hivatkozás mentése más névennel? (Nekem foxi van, telepítve van egy modul, ami rákérdez kattintás után, hogy megnyitom, letöltöm, HTML-esítem, stb, így alap, hogy letöltöm.) Nem lehet, hogy nálad az a baj, hogy a böngésző akarja megnyitni sikertelenül, de egy pdf olvasó simán megnyitná a gépedről?

tg_mak 2010.10.24. 19:57:51

@TappMancs: Gugelben találtam, talán ez is megoldás. Hivatalosnak tűnik, remélem aktuális is: www.discoverlanzarote.com/bus_timetables.asp

TappMancs 2010.11.04. 13:36:20

@tg_mak: Köszi szépen, leszedtem mindet már :-)

Ti Arrecife- be vagy Puerto del Carmen- be tennétek a székhelyeteket? Fogy az idő, szállást kéne foglalni, lassan döntenem kéne, ami nehezen megy. Már ezer képet és videót megnéztem neten...

kidfirnigel 2010.11.06. 19:17:03

@TappMancs: Mi Puerto del Carmen középső részén laktunk, Arrecife nagyobb város, nem az a tipikus nyaralóhely, én mindenféleképp PDC-t ajánlanám!

evanagy 2010.12.09. 12:04:50

Nagyon régóta vágyom a kanári szigetekre ezért, irigykedve és kicsit dühösen olvastam a cikket. Ezek után árgus szemekkel fogom nézegetni a fapados cégek weboldalait, hátha én is kifogok valamit, mert nagyon jót akarok pihenni :)

Egyébként hol érdemes nézelődni leginkább?