Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Málta, ősz végén 3/3

2010.11.24. 22:12 | lokoszt | 4 komment

Címkék: ryanair málta fapados wizzair lowcost lokoszt

A máltai beszámoló várva-várt befejező része következik.

 

Még mielőtt elindultam voltam Máltába, körbenéztem az interneten, mit érdemes megnézni, illetve kérdeztem azokat, akik már jártak ott. Realizáltam, hogy azért van mit megnézni, és mivel csak 5 napom volt, szelektálnom kellett.

 

Ezért már az első nap két helyet is beiktattam, az első volt a főváros, Valletta, a második pedig a régi főváros, Mdina és a mellette elhelyezkedő Rabat.
A busz pont régi városrész előtt áll meg, ahol egy nagy kapun lehet bemenni a városba. Vallettát a lovagok alapították és gyakorlatilag egy kis félsziget, amit nagyon durván körülbástyáztak és megerősítettek. Ha az ember látja ezeket a nagyon vastag falakat, megérti, hogy a török sereg miért nem tudta soha elfoglalni a szigetet.
Itt a Köztársaság utcán végigsétálva eljuthat az ember a legfontosabb látványosságokhoz. A leghíresebb a Szent János Társkatedrális, amely tényleg egy barokk csoda. 8 € a beugró, ebben benne van az audioguide használat és a múzeumbelépő is. Erre azt mondom, tényleg megéri az árát.

Ez után megnéztem a Nagymesteri palotát is, bár idő hiányában nem mentem be, csak a belső árkádokat jártam körbe. Ez után egy rövid séta a hangulatos kis utcácskákban és megnéztem a felső és alsó Barakka Kerteket, ahol az egyikben volt egy emléktábla az 56-os hősöknek.

Ezek után buszra szálltam és tovább mentem Rabatba, ahol elmentem az őskeresztény katakombákhoz. Ezek közül végül a Szent Pál katakombát néztem meg, de elég nagy csalódás volt, igazából csak kis lukakat lehetett látni 5 €-ért. Innen tovább mentem Mdinába, a régi fővárosba, amely szintén egy erődített város nagyon sok szép középkori házzal, palotával.
Másnap beiktattam egy 1 napos hajókázást a szigetek körül. Ez egy nagyon jól sikerült nap volt. Először is gyönyörű napsütéses 28 fok volt 23 fokos tengerrel, másodsorban nagyon sok szép helyet láttam, és talán így mutatja meg az ország a legtöbb szépségét. Szerencsémre találtam egy céget, akik nem csak Cominora (a 3 fő sziget közül a legkisebb) szerveztek kirándulást, hanem Gozora (második legnagyobb sziget) is, mindezért 20€ fizettem. Ez nagyon jó ár, figyelembe véve, hogy ezt a túrát saját szervezésben is ennyiből hoztam volna ki, és itt háztól házig vittek és egy csomó olyan dolgot láttam, ami tömegközlekedéssel nem elérhető.
Szóval 11 órakor indultunk el, és útközben Cominon meglátogattuk a hullámverés által kialakított barlangokat, amelyek szinte mindenhol megtalálhatók a 3 sziget körül.  Ezek nagyon lélegzetelállító helyek, nem csoda, ha a filmipar is lecsapott rájuk, például itt forgatták a Monte Cristo Grófja és a James Bond és a Trója több jelenetét is. Ezek után elértük Cominot, ahol megnézhettük a Santa Marija Tornoyt, a gyakorlatilag egyetlen látnivalóját ennek a kis kopár szigetnek. Ezzel ellentétben a tengerpartja gyönyörű, található itt egy világhírű strand, a Kék Lagúna, amely egy kis homokpad, ami nem mély és a visszatükröződő víz miatt ragyogóan azúrkék színű.

Itt lehetett egy órát mártózni, majd mentünk tovább Gozora. Itt én felmentem busszal a fővárosba Victoriaba, ahol megnéztem a fellegvárat és sétáltam egyet a városba, de aki akart 6,5 €-ért befizethetett egy szervezett buszozásra is.

Visszafelé még megnéztünk még néhány természeti szépséget, majd kiszálltunk egy helyen, a Szent Pál szigeten, ahol a legenda szerint 60-ban Szent Pál hajótörést szenvedett. Tudósok kételkednek ebben, de helyiek nagyon hisznek benne.
Ez után a következő nap elmentem megnézni a Kék Barlangot (Blue Grotto), amely az egyik leglátványosabb természeti képződménye Máltának.

Innen az országúton továbbsétálva (vagy taxival 5€) lehet elérni a számomra legérdekesebb látványosságot, a történelem idők előtti 2 templomot HagarQim-t és Mnajdrát. Szóval ez két templom kb. 6000 évvel ezelőtt épült, 1000 évvel a nagy piramisok előtt.
9 € a belépő, a múzeum része pár éve lett átadva az EU-s strukturális alapok támogatásával, és interaktívan mutatja be a templomok történetét és építésének technikáját. Maguk templomok egy műanyag sátor alatt tekinthetők meg, és ellentétben a Stonehenge-dzsel teljesen körbejárható, a köveket meg lehet érinteni.

Az utolsó napot egy délelőtti napfürdőzéssel kezdtem, kihasználva a nagyon jó időt és a meleg tengert, majd dél környékén elindultam a reptérre. Nagyon hangulatos utam volt, kivételesen egy jófej sofőrt fogtam ki, aki hangosan bömböltette a rádiót, amelyből jó kis slágerek jöttek, amelyeket két teljesen lökött római csajszi folyamatosan kommentált.
A reptéren már elment a jó kedvem, mert ki volt írva, hogy késik a gép 1 órát… 2 órát… 3 órát… 4 órát. Végre beszállítottak a gépbe, miközben az olasz utasok közt kiszedték a nagy csomagokat, és kegyetlenül beszedték rajtuk a pluszdíjat. Szóval volt nagy rebellió, az olaszok felháborodottan kérték a panaszkönyvet, meg vaffankulóztak. A két olasz sztyuvi meg számomra hihetetlen módon, fél perc alatt lecsitította a hőbörgőket és végül is sikerült elindulnunk Rómába. A gép gyakorlatilag tele volt, egy csomó olasz átjött egyet bulizni Máltára a hétvégére.
Ez a kis malőr sajnos meghiúsította az ajándékvásárlási terveimet és már rögtön kellett is indulnom becsekkolni a Budapesti Wizzair járatra. Csodával határos módon időben indult a gép, ez is gyakorlatilag teljesen tele volt, főleg magyarokkal. Magyar személyzet és magyar kapitány volt.
Végül is szeretnék egy nagy piros pontot adni a BKV-nak. Elértem még a legutolsó 200-as buszt, ami a Kossuth utcához visz, ahol kis sétával elérhető a 950-es és 914-es busz megállója, amely 5 percen belül jött és az Astoriánál is várakozás nélkül csatlakozhattam a 907-re, így zuglói otthonomba 50 perc alatt hazaértem.
Összefoglalva egy nagyon költség- és szabitakarékos kiruccanás sikerült összehoznom, hiszen 55000 Ft-ból kijött (költőpénz nélkül), és csak 2 napot kellett kivennem ehhez a 6 napos úthoz.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr502471432

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reményi Tibor - A RÁDIÓ VARÁZSA (2) 2010.11.27. 08:00:10

Diákkoromban meleg nyári estéken, amikor a hőség elviselhetővé szelídült, édesanyámmal sokszor sétáltunk a környező utcákon. A házak ablakai nyitva voltak, kihallatszott a rádiók hangja. Tíz órakor, a pontos időjelzést jelentő gongütés után Pintér Sánd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozomago 2010.11.25. 10:10:07

Valóban gyönyörű hely lehet, egyszer talán én is elmegyek oda, tök jó, hogy ilyenkor is ennyire meleg van ott! :) Tulajdonképpen egy elcsúsztatott nyaralásnak is beillik így és ennyiért már szinte ajándék.

Egyékbént épp a minap olvastam, hogy mostanában a máltaiak is egyre jobban érdeklődnek irántunk, mert a foci-válogatottjuk két legjobb játékosa itt játszik a Fradiban. Gondolom a világhírű máltai bajnokságot annyira nem vetted szemügyre, de azért megkérdezem, hogy nem láttál esetleg máltai kocsmában magyar focimeccset néző szurkolókat? :) Vicces, hogy ennek kapcsán kerülünk kapcsolatba velük, hiszen egyik ország sem a labdarúgásáról híres :D
De ahogy látom, van ennek hagyománya, ez az 56-os tábla nagyon szép dolog.

sportswear 2010.11.25. 11:59:02

Hát igazából nem láttam meccset néző máltaiakat sem. Nálam teljesen kiesik a foci, tehát, nem is nagyon figyeltem oda ilyesmire :-)

kincaann 2011.01.06. 09:12:48

Meg tudnád írni melyik volt az a cég amivel a hajókirándulást bonyolítottad? Előre is köszi!

Odeon3x 2011.01.25. 16:45:15

Sziasztok, én Budapest-Pisa-Malta-Pisa- Budapest útvonalon utaztam: 20. ezer Ft összesen. Málta egy isteni sziget, imádtam, top 5 úticélom. Olcsó szállások, hotelek, és az élet sem annyira drága, mint a többi dél-európai országban:)
Szeretnék még elmenni oda többször....tervezem újra.
süti beállítások módosítása