Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Kipukkadt a Ryanair

2012.11.22. 19:58 | lokoszt | 146 komment

Címkék: budapest ryanair bud fapados lowcost lokoszt

Eddig tartott a nagy lendület, azaz még 10 hónapig sem. A mindenható ma bejelentette Pesten, hogy a gonosz repülőtér mocskosan magas árai miatt eltakarítják a flotta nagy részét és rendesen szétbarmolják a menetrendet.

Azt, hogy ez mennyire rossz lesz a BA-nak pár számadattal alá is támasztották.

- 5-ről 3-ra csökken az itt állomásozó repülőgépek száma
- 30-ról 20-ra csökken az útvonalak száma (33%-os csökkenés).
- Heti 280-ról kevesebb, mint 170-re csökken a járatok száma (40%-os csökkenés).
- Éves szinten 2 millióról 1,2 millióra csökken az utasok száma (40%-os csökkenés).
- 20 útvonalból 9 esetében csökken a járatok gyakorisága.

Magyarul 10 járatot (Baden Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lübeck, Malaga, München, Oslo, Thessaloniki) bezártak, ami mondjuk nem teljesen igaz, mert ezen járatok egy része már eddig sem funkcionált.

Érdemes lenne mondjuk átnyálazni az összes úticélt, mert pl. Eindhoven nem szerepel a kukázási jegyzékben, január 10-től oda sem lehet foglalni. A márciusban még sűrítésre alkalmasnak talált Barcelona egész nyáron maradt heti 7, januártól viszont csak heti 3 járat lesz a katalán városba. Ritkul Barcelona, Bergamo, Charleroi, Dublin, Madrid, Róma, Velence és Varsó. TrevisoLondon nagyjából érintetlen maradt és egész jó áron lehet most foglalni januárra.

MO'L azért benyögte, hogy ha alakít a repülőtér az árain, akkor visszacsinál mindent. Naivitás lenne persze azt gondolni, hogy nagyon fáj nekik télire leállítani néhány veszteséges járatot. Így viszont megpróbálnak további árengedményeket kicsikarni tavaszra. A BA jelezte is, hogy hajlandóak tárgyalni az árakról. Ha igazak a Ryanair számításai és ez a visszavágás 800 ezer utas kiesését és 80 ember elbocsátást vonhatja magával, akkor igen komolyan el kell gondolkoznia a repülőtérnek, hogy meddig és mit enged még meg az íreknek.

Nem túl jó hír nekünk utasoknak, hogy jön a tél és marad a fűtetlen sátrazás, a Ryanair december 1-től nagy valószínűséggel kilövi fizetéskezelési költség megúszásának lehetőségét  és azt is bejelentették, hogy hatalmas ötlet lenne, ha fizetőssé tennék a kézipoggyászt is...

Mindezek fényében érdekes 2013 elé nézünk...

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr144920450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matheusz86 2012.11.22. 20:25:46

Kérdés: ezekre a járatokra még lehet jegyet foglalni. Tehát ha most lefoglalom a legolcsóbb járatra a jegyet, akkor elvileg a törlés után akármelyikre át tudom tenni a jegyem. Igaz?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 20:53:21

@Matheusz86:
Ebben a formában nem igaz, de befektetési célból próbálkozz nyugodtan.

tg_mak 2012.11.22. 21:45:32

A sajtóban az jelent meg, hogy 800ezer utas után 800 munkahely szűnik meg. Az itt írt 80 hihetőbbnek tűnik.

Shopping 2012.11.22. 21:48:17

Nekem speciel a "sátrazás" volt az utolsó csepp.

F@szom repüljön ezek után velük.

Személyenként 20-30 euró cent amit spórolnak a sátras megoldással.
Egy 300 fős repülőnél az 60-90 euró.
Ennyiért szopatják az utasokat?
Legalja

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.22. 21:59:52

Azt nem értem, ha csak a Bp Airport-tal van bajuk miért nem próbálkoznak Debrecennel? Hol van ilyenkor Kósa Lali, a nemzet egyik nagy megmentője?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 22:02:25

@klarky:
hiányzik nekik állítólag 5 m a betoncsík szélességéből :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.22. 22:05:57

@lokoszt: Azonnal kiemelt állami létesítménnyé nyilvánítani a Debreceni Repteret, államosítani, autópályalehajtót építeni hozzá (plusz egy új stadiont) és átadni szélesebb kifutóval! :-)

Nehogy má!!! :-) Ne fillérsekedjünk!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 22:10:01

@klarky:
:D
most kapcsoltak le valami debreceni nagyvállalkozót, aki utakat épített vagy mi. tuti az ő biznisze lett volna az 5 m, de így bukó :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 22:22:09

@klarky: Debrecenben siman lenne kapacitas ra.

Circus 2012.11.22. 22:23:34

Konkrétan ettől az idióta írtől kiütéseim vannak. Nem sírok utána, bár a lila se sokkal jobb, de legalább a 'miénk'.
Nagypofájú ígérgetés meg hazudozás hangosan, csinálni meg semmit.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 22:23:38

@lokoszt: Wizzairnek meg eleg? Na ne nevettesenek mar.

yPress 2012.11.22. 22:25:29

Gyanúm szerint mint minden éremnek, ennek is 2 oldala van (ha nem három).

Egyrészt MO'L-t nem kell félteni, eddig is simán csúsztatott. Az a része biztos igaz, hogy nem érte meg ezeket a járatokat fenntartani, de ennek (természetesen) több oka van.

Másrészt a BA árat emelt. Ez a lépés így önmagában elég barátságtalan (különösen hogy nemzeti légitársaság híján ide szeretnénk csábítani másokat). Viszont ha a hátteret nézzük: mi is van a reptér belengetett ingatlanadójával? Lehet, hogy nem az emberekkel fizettetik meg - de hogy az üregi nyulak nem fogják összedobni az új sarcot, abban biztos vagyok.

És hogy az érem harmadik oldaláról is szóljak: engem nem érint a csökkentés híre. Utaztam a Ryanair-rel, nem is egyszer, meg voltam velük elégedve. A sörsátor (pláne sör nélkül) viszont kiverte nálam a biztosítékot: már nem akarok egy ilyen szarrágó társasággal utazni.

pyf 2012.11.22. 22:27:43

A megszűntetésre ítélt oslo-i járat nem tudom, mennyire lehetett veszteséges, hisz hónapok óta, állandóan dudig van. Szóval ha ezt nem éri meg futtatni, akkor mégis mit?
A sátorozás pedig -szerintem- kifejezetten a BA szívatása. Semmi mást nem tettek, mint magát a beszállítást kirakták az épületből a betonra. Ennek mi a jó franc érteme volt? Ennyi erővel azt is elintézhették volna, hogy a 200E busz a gép mellett álljon meg.

Nekem személy szerint semmi bajom nem volt a sétákkal a gépek és az épület között. Sokkal jobb, mint egy transzfer buszba zsúfolódva szobrozni 5-10 percig, hogy aztán 20mp-et utazzunk vele a terminálig. Akkor már inkább a séta.

Hogy nagyon fapados a cég és a szolgáltatásai? Igen, azok. Na és? Annyi pénzért, amennyiért velük lehetett ingázni, már fél tank benzint sem adnak sehol. Márpedig sokunknak ez a társaság volt az egyetlen lehetősége, hogy rendszeresen hazautazhassunk.

Valami bűzlik ezzel az egész üggyel, és biztos vagyok benne, hogy a BA is nyakig sáros.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 22:27:53

Ami érdekes még:
"Kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás. "

zsüber 2012.11.22. 22:29:39

A Lisztferenc 1 ről leszerelt berendezésekkel feltuningolva egy komoly reptér lehetne a debreceniből. Nincs pl jégtelenítő rendszer, ezért nem repül a wizz télen onnan. a gépre ráfagyott jeget nem tudják leoldani.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 22:29:42

@pyf:
Akár busz, akár sátor, nem a légitársaság a hunyó, hanem a földi kiszolgáló, aki gátlástalanul kiterel a terminálból akkor is, ha a géped késik, tehát nem 10 percet kell heringként eltölteni hanem 30-50-et.

zsüber 2012.11.22. 22:32:51

oppa! gangamstyle!

repül télen a Wizz debrecenből mégiscsak.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 22:33:38

@tildy:):
"Debrecen kacérkodott már a Ryanair-rel is. O'Leary fapadosának azonban a hivatalos verzió szerint műszaki kifogásai akadtak. A bajuk az volt, hogy a debreceni kifutópálya szélessége nem éri el a 40 métert. A helyzet ellenben az, hogy az Airport Debrecen (AD) aktív futópályájának mérete 40m x 2500m. Emellett a Ryanair flottáját adó Boeing 737-800-as típus számára a Seattle-i gyártó által előírt minimális pályaszélesség 31 méter. A debreceni betonon számos alkalommal landoltak már a fenti típus méreteit nagyságrendekkel meghaladó típusok - Il-76, Boeing 767 - is. Ugyanakkor maga a típus a nyári charterszezon alatt rendszeres vendég a repülőtéren"

sencor 2012.11.22. 22:41:20

@zsüber: Pont most akartam írni hogy a Wizz repül Debrecenből télen, pont most indul majd a Milano és az eindhoveni járat. A ryanair meg azért nem repül Debrecenből mert a szabályzatuk szerint csak onnan repülnek ahol pálya szélesség megvan 45 méter, Debrecenben csak 40.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 22:45:33

@zsüber: Repul telen. Egyebkent most mi is a stajsz, fapados utasokat kitereli rogton a biztonsagi ellenorzes utan a skycourtbol?

DePassant 2012.11.22. 23:01:31

Óhhh index címlap...
Hirtelen nem tudtam honnan jöttek a "300 fős repülő" típusú kommentelők :P

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.22. 23:03:08

@DePassant:
én már kb, 3 komment után szaladtam a zindexre megnézni mi van :D

1kutya 2012.11.22. 23:10:09

@lokoszt: debrecennel annyi a gond, hogy Lajos mindenért kéri a tewenty (állítólag manapság a thirty) percentet, úgy meg nem igazán éri meg senkinek...

Kopi3.14 2012.11.22. 23:14:17

Én az írek helyzetét nem varrnám a BA nyakába. Valahogy a szintén olcsónak hirdetett Németszárnyaknál nincs ilyen gond, ok, nem a fő váró a végső dekkolási pont, de az nem sátor, s nem kell gyalog menni minden remek időjárási körülmény esetén a gépig.
Szerintem az ír annyira skót, hogy ha lehetne a budipapírért sem fizetne, mondván hozza minden utas a reptérre is, sőt, az mellett is a wc használatért fizessen pluszban. vagyis ha valaki hajlandó egy adott szolgáltatást megfizetni, akkor az van, ha nem, akkor nincs.

@pyf: lehet az utazást fillérbaszón a legolcsóbban megúszva letudni, avagy lehet drágábban, de komfortosabban. Nekem megéri a felárat a normális kiszolgálás.

pyf 2012.11.22. 23:52:20

@Kopi3.14:
Ha jól értem, neked most az fáj, hogy nem várok el semmit az alacsony árért cserébe.
Engedd meg, hogy gratuláljak!

bkkzol 2012.11.23. 00:06:51

Az ilyen szarrágó, sörsátras légitársaság nyugodtan elhúzhat! Biztos nagy haszonnal járt eddig is foglalkozni velük.
Akinek meg nincs pénze tessék szépen otthon maradni!

TH 2012.11.23. 00:12:56

@pyf: Rosszul érted. Csak arra utalt finoman, hogy vagy nem olyan igénytelen, mint te vagy vagy jobb anyagi helyzetének köszönhetően komfortosabb szolgáltatásokat is igénybe vehet. :D

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.11.23. 00:48:45

Rohadt szemét egy légi társaság ez az Ír banda!!! Röhely a sátor amibe bele kényszeríttik a Magyart!!! Eszelős szívatás amit ez a társaság csinál mindig is az volt és pontossan a Magyarok ellen irányítva mert máshol nem nyomják ennyire durván csak nállunk!!! Én azt mondom az a jó ha elmennek vigyék a rohadt többi repülőjüket is nem kell nekünk!!! Szívassanak valaki mást de ne a Magyarokat végre!!! Ráadásul hülyének néznek hazudoznak a FErihegyre fogják az egészet teljesen hülyének nézik a Magyart a kártyás fizetés lenyúlásról nem is beszélve!!!

Igenis én akár egy boykottat vagy egy támadást is elképzelhetőnek tartok hogy megértessük velük hogy elég volt!!! AZ ILYEN TAKARODJON AZ ORSZÁGBÓL IDE SE SZABADOTT VOLNA ENGEDNI MÁR ALAPBÓL!!!!!!!

Mercel 2012.11.23. 01:09:44

Még sosem utaztam a ryanair-el.
Ha rajtam múlik sosem utazom a ryanair-el.

Csak kérdés!
Nem lehet, hogy stikában a ryanair szeretett vezérünk és hű sameszai kormányközeli cége?:)
Csak mert vannak némi hasonlóságok az ország és cégvezetés között.:)

"Frigyes"

2012.11.23. 01:26:27

Én sajna repülni fogok a télen, majd jó vastagon kell öltözzem, hogy ne fagyjak a sátorba.
Elég durván tolják ezek a cégek manapság, de sajnos van, ahová mással nem lehet menni, ill. csak hasonlóan szar opciók vannak...

Pali13 2012.11.23. 02:21:13

Azt gyanítom, ez egy sima üzleti ügy. Valamiért, valamikben nem tudtak megállapodni, és ez lett az eredmény. Lesz itt még újabb forduló, mert a 800 ezer utas az 800 ezer utas.
Azt hiszem ebben a történetben a BA szívja a legnagyobbat, na meg az utasok egy része. Főleg azok, akik nem/nehezen találnak alternatív megoldást. Haver januárban a KLM-el utazik hazalátogatni Skóciából - közel fapados áron.

bati67 2012.11.23. 05:54:07

Óóóó... nagyon sajnálom! :-( Én szeptemberben utaztam Baden-Baden-be. Akkor még bent várakoztunk, a gép majdnem tele volt, nem volt semmi gond az utazás során és csak 19 eFt-ba került.

Én jól éreztem magam velük és legközelebb is velük repülnék!

Szumi 2012.11.23. 06:01:22

Érdekes, hogy mindjárt a RA-t ekézitek halálra...nézzük csak: a legolcsóbb jegyei nevetségesek - gyalog nem jutnál el annyiból a célállomásra. A többi repterekre/repterekről meg mégiscsak repül, kőházból, miegyéb. Én spec kiemelném a BA feneketlen és indokolatlan ( hacsak az egyéni meggazdagodás nem elég indok) haszonéhségét. Ha megtekintesz egy repjegy részletezést, akkor a natív utazási költség kb a 40 %-a a komplettnek - a többit felemészti a repülőtereken beharácsolt "illeték"..(milyen szép szó : ez minket "illet" a kedves utas pénztárcájából ). Elég sok repülőtéren megfordultam már és azzal együtt, hogy voltam olyan kis kínai reptéren, ahol az egyetlen extra egy WC volt, a legutálatosabbnak mindig is a Ferihegyi (nekem már nem lesz Liszt Ferenc) komplexumot tartom - ahogy a légitársaságok is szemmel láthatólag, a hatalmas díjak, drága szolgáltatások, drága üzemanyag, stb. miatt. De hogy átépítik, bővítik az épületet és az a végeredmény, hogy nincs egy rühös szék, ahova leüljek - vagy ha van, akkor az olyan, mintha a poggyászomon, vagy a kulikocsin ülnék - az botrány. hazafelé már az stresszelt mindig, hogy miképpen védem ki az erőlködő buzeráns taxisokat...
Más: szerintetek, ha egy járat indul a debreceni reptérről és indul Schwechatról, vagy Pozsonyból is, akkor egy budapesti melyiket fogja választani?

potyus 2012.11.23. 07:07:31

@pyf: Azt mondod, "inkább séta". Hát igen, már aki tud sétálni. Én speciel majdnem 70 évesen, két szétoperált térdemmel, majd össze csináltam magam amíg kimentünk a gépig. Szerintem a legmeszebb állót kaptuk ki, pontosan 12 percet vonszoltam magam, meg a csomagot. Jeleztem előre, hogy kérek segítséget, azt mondták, olyan korán van, hogy nincs személyzet aki ki tóljon, ha csak valaki rokon, vagy ismerős meg nem teszi azzal a kerekes székkel. Szóval anyjuk menjen velük inkább drágábban de emberségesebben. Mondhatom az érkezési ponton sem volt segítség (Bergamo).

Laci A Lakli 2012.11.23. 07:50:17

Személy szerint nem utaztam még a Ryanairrel (KLM és Lufthasa párti vagyok). A sátrakkal kapcsolatban, bekaphatja, mint a Ryanair mint a BA... Ugyanis itt sokkal többről van szó, mint az a 20-30 Eurócent. Gondoljatok bele, nyári forróság, kint várakozol a 30-40 fokban kb 1 órát, utána még 2 óra repülés. Naná, hogy fogsz venni a gépen egy fél literes vizet... Azért meg nem 100 Ft-ot hagysz ott hanem 800-at... És akkor csak egy utas évi 2 millió utassal számolva ez már nem kis pénz...
A BA meg kapja be, hogy engedi ezt! (Érdekes Billundban nem láttam, sátrakat)
Szóval itt egy újabb rejtett költség merül fel a fapadosokkal kapcsolatban...
Ami engem illet, akkor már inkább KLM, vagy Lufthansa akik tisztán játszanak. Emiatt szerintem sok célállomás esetén nagyon meg kell gondolni, hogy fapadossal utazik az ember vagy "normális" légitársasággal, mert sok esetben olcsóbban jön ki az ember.

Madár Fokker 2012.11.23. 08:05:52

Azért nem jár a Ryanair Debrecenbe, mert úgy gondolja, hogy nem éri meg. Ez az egész "nem elég széles a pálya" dolog csak terelés. Érdekes módon Memmingenben nem okoz nekik gondot a 30 méteres pályáról repülni.

Danidoo 2012.11.23. 08:10:47

Én elég sokat utaztam Ryanairrel, részben az ár miatt, részben mert számomra érdekes célállomásaik voltak. Voltam sátrazni is október végén - nem kellemes, de tudomásul kell venni, hogy ez egy fapados társaság (egyébként még mindig jobb volt a sátor, mint szeles időben védetlenül álldogálni.
Azt látni kell, hogy máshol azért lehet olcsóbb a reptéri díj, mert valami másodlagos / harmadlagos, egyébként nem túl jól kihasznált repterekre mennek, pl. Oslo Rygge, ahol a gépek 90%-a Ryanair. Ezeken a reptereken nyilván kevesebb a szolgáltatás, kisebbek, valószínűleg olcsóbban fenntarthatóak - ezzel szemben Ferihegy (csakazértis) egy modern és nagy reptér (rengeteg hibával persze).

Mad Mind 2012.11.23. 08:22:18

@A csótány is ember:
Én inkább megyek rendes légitársasággal és utána vonattal, vagy busszal a végső állomáshoz, mint megfagyjak egy 30-perces késés miatt, a reptéren, a sátorban. Drágább, de nem kapok tüdőgyulladást.

kpetya 2012.11.23. 08:27:27

@lokoszt:
azért terel ki, mert a hivatalos fordulóidő 25perc, és ha ezt nem teljesíti akkor büntit kell fizetni a reptérszámára. viszont ez a köcsög ír semmiért nem akar fizetni és rendszeresen a reptérre fogja dolgot, hogy a földi kiszolgálás miatt nem ment a 25 perc.
a sörsátor is azért mert így 25 euro centtel olcsóbb az ír számára. szvsz küldjünk mán 25 centet ennek a fsznak, hogy csinálja meg érte a kedves mamát.
értem én, hogy fapados, bizonyos szolgáltatások alacsonyabb szinvonaluak vagy alapból nem járnak. De vannak olyanok ami nélkül nem szolgáltatás. ilyen pl a csomag. 1 csomagot mindenkép ingyen kellene elfogadniuk.

kpetya 2012.11.23. 08:28:31

@Danidoo:

miért is kellett F1-t megszüntetni????
miért is kell pont ferihegyen lennie?! csináljanak máshová.

Danidoo 2012.11.23. 08:40:04

@kpetya: jó kérdés, hogy Feri-egyet miért kellett bezárni - erre a célra valóban alkalmasabb lenne / volt, ugyanakkor valóban jobb két félig kihasznált reptér helyett egy jobb kihasználtságút üzemeltetni - feltéve, ha a "jobb" reptérre hivatkozva nem kérnek az ezt nem igénylő társaságoktól magasabb díjakat.
De az, hogy máshova csináljanak? A szabad kapacitással rendelkező, már meglévő reptér helyett húzzanak fel egy újat? Ennek viszont nem sok értelmét látnám... Mivel a befektetésnek meg kell térülnie, a díjak itt valszeg még magasabbak lennének. Opció max. egy meglévő, megfelelő adottságú reptér lehetne, de nem tudom, hogy van-e ilyen

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 08:45:03

@kpetya:
A gond az, hogy a földön rosszul logisztikáznak a 25 perccel. Az is nonszensz, hogy BUD a 6-os gépeket sem tudja elindítani időben, nézd meg bármelyik reggelt a bud.hu-n. Minden gép a földön, minden utas ott van időben...
A sátorba akkor is kiterelnek, ha a géped még csak félúton van, mert nem érdekli őket a késés, megnézik a menetrendi indulást, ahhoz igazítva zavarnak ki mindenkit. Nem azon múlik a fordulóidő, hogy 180 ember odasétál a géphez, persze a távolság a szokásosnál nagyobb.

kpetya 2012.11.23. 09:01:18

@Danidoo:

nem nagyon tudok más fővárost európában ahol a város határ belül lenne reptér (talán csak London, de ott is olyan mintha nálunk vhol gödöllön lenne). A fel és leszállás a város felett folyik, zugló,szentmihály és keresztúron irritáló a hang reggel 6kor és este 11kor is. Nekem spec öröm hogy ennyivel kevesebb gép zúg a "fejem felett"

Globetrotter2014 2012.11.23. 09:06:05

A ryanair nagyon szemét dolgokat művelt a Feriheggyel pár éve. Szerintem még eléggé kesztyűs kézzel bánnak az írekkel.

Balogh Ádám Software 2012.11.23. 09:06:40

Madridban a Ryanair nem hogy a buszt, de még az utashidat is kifizeti. Ott nem húznak fel neki sátrat, az utasokat sem zavarják ki a betonra. Viszont ott nincsenek is rájuk szorulva, van elég utas nélkülük is.

2012.11.23. 09:12:16

@Mad Mind: Majd felöltözöm. Sajna Marosvásárhelyre most már csak Wizz van. A vonat igaz olcsóbb, de 10 órát kellene fagyoskodni amíg slow motionben odaér... kár, hogy nincs Malév, legalább kicsit korlátozták az árak felső szintjét... ez van, ha az ember kelet fele akar utazni :)
Máshová meg, sajnos legtöbb embernek nem mindegy, hogy 20-30, vagy 100e.

fingerbangs 2012.11.23. 09:15:17

Engem az erdekelne mikor csinal valaki ujra bp-nizza kozvetlen jaratot
Az nagyon hianyzik

Danidoo 2012.11.23. 09:15:59

@kpetya: sokáig Zuglóban laktam, ott engem is zavart a zaj - pedig az még azért elég messze van.
Teljesen egyetértek, hogy a Ferihegyek már talán túl közel vannak a városhoz (bár ha tömegközlekedéssel akar menni az ember, akkor mintha a világ végén lenne), de ezen változtatni nem tudunk rövidtávon.

Szerintem egyébként ez az egész csak szkanderozás, előbb-utóbb visszabővítik majd, a reptér is engedni fog (kell a bevétel). Pl. az Oslo-i járat rendszeresen tele volt az utóbbi időben (jó, februárban még csak 19-en voltak a gépen, de az az indulásuk utáni második napon volt).

Psyman 2012.11.23. 09:18:55

Mindig is mondtam, hogy EasyJettel kell utazni...

MrHardcore 2012.11.23. 09:23:55

Szánalmas, hogy nemzeti légitársaság híján csak az ilyen fullszar-fapad, sörsátras, faszkalap-igazgatós repülési kft-k seggét kell nyalnia a BA-nak, meg mindenkinek. Magyarisztánra már itt is a középkori viszonyok jellemzőek...

nehogymárne 2012.11.23. 09:27:19

@kpetya: London City Airport? nézz rá a google maps-re légyszives...

Kiterelnek, ha itt van a géped, ha nincs: két hete Lutonban ötven percet álltunk - ha nem is sátorban, de a pálya szélén egy fűtetlen, levegőtlen, ülőalkalmatosságok nélküli helységben a pálya szélénél, és néztük, ahogy a késéve bejött Vizzair gépből kiszállnak az utasok.

Olcsó Ryanair... hát lehet, hogy a jegy olcsó, de azon túl mindenért fizetni kell, és így a különbség szépen el tud olvadni egy olyan szintre, hogy megéri elgondolkozni néha. Persze vannak kihagyhatatlan ajánlatok, amikért bevállalja az ember a szívást is.

Én már réges régen nem repüléshez, hanem a volánbuszos tortúrához hasonlítom a fapados repülést, és csak akkor pöccenek be igazán, ha szeméyesen kezdenek baszogatni.

Ja és gratulálok annak az idiótának, aki egyáltalán megengedte felállítani a sátrakat. Azt kívánom neki, márciusig töltse ott minden szabadidejét.

Globetrotter2014 2012.11.23. 09:28:09

@MrHardcore: iq, vazze. A ryanair jelenleg a világ egyik legnagyobb légitársasaga részben emiatt a fapad miatt.

A Wizz eddig jobb stratégiát vitt, ez a poggyász dolog elég nagy ökörség, szerintem rendes öngól. De ők is a nagyobb low costok között vannak.

A kreén új oldal sem javít az üzelti pozíciójukon...

jet set 2012.11.23. 09:41:44

@kpetya: Madrid, Lisszabon, London, Berlin, Szófia, Bukarest, ...
Szóval hülyeséget beszélsz.

MrHardcore 2012.11.23. 09:46:00

@ZF2: iqx2 vazz. Dolgoztam a Wizz-nél,így belülről is ismerem a dolgot. Az jó, hogy mindenki repülhet, de én a szarrágás oldalát is vágom, ezt próbáltam jelezni.Plusz egy csomó célpontot nem repülnek, a 2. plusz pedig az, hogy egy országban a befektetéseket, ezen keresztül pedig a gazdaság hajtómotorját- részben, de meghatározóan- jelentő üzletemberek nem fognak lókoszttal repülni.Ha valaki itt akarja hagyni az országot- mint ahogyan rengetegen tették eddig is- baromi hasznos a dolog, de hosszú távon a lényeget nem ezek oldják meg, akármekkora giant társaságok is önmagukban.

noel fielding 2012.11.23. 09:48:52

srácok!
amíg 99 forintért veszek repjegyet brüsszelbe odavissza illetékkel, addíg leszarom hogy a sátorban kell állnom 15 percig. Miért a Déli pályaudvaron légkondis váróban várod a vonatodat?
hagyjuk már..

anarch 2012.11.23. 09:52:20

@ZF2: EU-n belül is mondjuk ők azok akik masszívan nyereségesek. Részvényesnek lenni jó, utasnak már kevésbé...

Globetrotter2014 2012.11.23. 09:55:40

@noel fielding: az a 99 Ft inkább 10-15.000 ft extrák nélkül. Plusz a kivergődés bevergődés, pl Charleroiról (de sorolhatnám, Bergamo, Hahn, még eindhoven ok, bár valszeg az emberek nem onnan utaznak hanem valami kolyabb városból.)

Nyilvén a diplomácia csomagot nem a wizz fogja vinni. A kormáyzat is charter járatokat kénytelen foglalni.

És lesz pár tratlgia irány amit a kereslet kínálat nem fedez.

De ezt korábban át keleltt volna gonodlni mielőtt a malévot bedöntik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 09:59:54

Ezek közül Thessaloniki és Malaga egyébként is inkább nyári úticél, mint téli, szóval csak felfújják a dolgot, hogy nagy csökkentésnek tűnjön. Ha jól emlékszem, a nyári menetrend bevezetése előtt nem is nagyon ment gép Thessaloniki be.

Egyébként remélem, hogy a Wizz Air lenyomja ezt a szemét bandát és akkor lehet majd normális körülmények között repülni. Bár a repteret üzemeltetők akkor sem lesznek normálisabbak, a sátorozás miatt ők is simán átírták a biztonsági szabályzatot...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 10:02:21

@Danidoo: Aki már ült normális légitársaságon, az nem repülési élményhez, hanem Volán buszos nyomorgáshoz hasonlítja a Ryanairt.

Globetrotter2014 2012.11.23. 10:04:36

@anarch: mi a baj utasként, mondjuk egy sima wizzair úttal?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.23. 10:22:58

Eleve ilyen légitársaságot be sem engednék.

Nem tudja kifizetni a repülőtéri szolgáltatások díját? Viszontlátásra.

noel fielding 2012.11.23. 10:27:36

@ZF2: küldjem át a számlát? októberben mentünk 2 főre 198 Ft volt. jó egyébként 6-7 Ft szokott lenni, ez mega-akció volt.
el vagytok tévedve; nem leszarod milyenek a körülmények ha olcsóbban repkedsz europában, mint amennyiért vonattal megjárod a balatont??

balkon-úr 2012.11.23. 10:32:42

Azért a BA is elmehet a náthásba, az új, nagyon aljas, és rohadt drága parkolási rendszere miatt. Majd várom a családtagot az OBI parkolóban, telefon, hogy csomag megvan, jön ki. Mire kiér ott vagyok érte, talán így belefér az aljasan kicsire szabott 10 percükbe. A lenti parkoló, a szar töredezett járdával (feljáróval), nem igazán opció hét-nyolcszázért, esőben hóban. Biztos, a légitársaságoknak is ugyanígy betesz, mint az utazóknak, a parkolással.

Danidoo 2012.11.23. 10:34:44

@online távmunkás: repültem már sokfélével, Lufthansa, Air France, a megboldogultak közül Swissair és Malév, és valóban, más a színvonal, mint a Ryanairnél. Nem is azt keresem, hanem az olcsó megoldást világot látni.
Ma Magyarországon sok begyepesedett, külföldre sosem eljutó, idegen városokat / kultúrákat nem ismerő ember van. Ha ezek közül 1% a Ryanair vagy más low cost társaság hatására elmegy, és körülnéz, és netalántán még tanul is belőle (ha csak annyit is, hogy máshol sincs kolbászból a kerítés), akkor már megérte.
Nem mindenki arra használta a Ryanairt, hogy elmeneküljön az országból (arra egyébként sem alkalmas, mert ha felszámoljuk a poggyászdíjat meg egyebeket, akkor már valószínűleg úgyis jobban megéri mással menni).

Globetrotter2014 2012.11.23. 10:41:19

@noel fielding: érdekelne a trükk. Mivel az ultraakciós 129 ft-os jegy is rendszerint a fizetésnél hirtelen 10-15.000 lesz.

nowy 2012.11.23. 10:48:54

@Shopping: az a 20-30 cent 2 millió utasnál 400000-600000 euró...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 10:49:19

@ZF2:
ez olyan homáros hozzáállás.
A 129 Ft-os jegy, 129 Ft marad a végén is, amennyiben nem veszel hozzá a légitársaságnál extra szolgáltatást, biztosítást stb. és rendelkezel olyan kártyával (itt pl. több is van) amivel kikerülhető a fizetéskezelési költség.

Globetrotter2014 2012.11.23. 10:54:45

@lokoszt: milyen kártya kerüli ki? teljesen szabványos hitelkártyám van (Visa és Mastercard is, nem electron meg maestro meg egyébb kamu kártyák).

Na itt érdekelne mi a trükk.

Mi ezen az 5000 ft kezelési költség?

kpetya 2012.11.23. 10:55:55

@noel fielding:

attól, hogy néha-néha pár jegy van ennyiért az nem az átlag elérhető ár. te 100ft álltál szélben-esőben a betonon más meg 10e-15e Ftért vagy még többért.

kpetya 2012.11.23. 10:57:11

@nowy:

viszont csak 100ft kerülne többe a jegy egy normális kiszolgálásért.

kpetya 2012.11.23. 11:00:36

@nehogymárne:

gondolom ott nem london felett repkednek a fel és leszálló gépek hanem a temze vonalán a tenger felé.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:03:10

@ZF2:
Az egyik sem jó :)
Neteller, Moneybookers, akit érdekelt, az igényelt magának, 1 úton megvan az éves díj, ennyi. De már ne legyél lelkes, mert ez is megszűnik valószínűleg, majd akkor pampogunk mi is :)
Az, hogy mi kerül ennyibe (6 EUR nem egyenlő 5000 Ft) azt nem tudom, de a többi légitársaságnál is ez van, tehát ebbe a körbe most ne menjünk bele.
Ettől függetlenül lehet, hogy jövőre már a teszkóban is fizetni kell a kártyás vásárlás után, sőt lesz PIN kód adó is, de ez
már OFF :)

noel fielding 2012.11.23. 11:03:13

na és? 10-15 ezerért eljutsz Rómába, Londonba, Stockholmba, Párizsba, nem állsz esőben 15 percet?
18 ezerért tankolom meg a kocsit, amivel egy Sopron oda-vissza sikerül. miről beszélünk?
mi idén 4 helyen jártunk fapadossal 99-27000 közötti jegyekkel, rájöttünk hogy olcsóbb elrepülni bárhova, mint pl kocsival menni Prágába.
ha 100-150 ezer lenne a repjegy, akkor zavarna hogy a betonon kell állnom, nade valamit valamiért. szerintem..

kpetya 2012.11.23. 11:03:26

@jet set:

berlint néztem meg, egyik reptér kifutója sem a város felé néz. Madrid dettó.

nowy 2012.11.23. 11:04:42

@ZF2: Mastercard prepaid és a Ryanair Cash Passport
ezek kerülik ki az illetéket

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:05:16

@kpetya:
unokatesóm az egyik heathrow-i leszállóirányon lakik. Pár év után totál fel sem tűnik neki, hogy a futómű kiengedés előtt álló 747-es vagy 380-as húz el a feje fölött. Amúgy meg látványnak nem rossz :)

noel fielding 2012.11.23. 11:07:50

Ti vagy nem utaztok fapadossal csak fröcsögtök, vagy szarul keresitek/veszitek a jegyet. én örülök a fapadosoknak, onnantól kezdve hogy ülök a gépen és felpörög a hajtómű, nem érdekelnek a részletek. utazni jó, repülővel gyors is, tehát a többi (hogy adnak-e kaját, mennyi a lábtér és egyéb rinya) nem érdekel. olcsó húsnak híg a leve. de van lé!

kpetya 2012.11.23. 11:10:52

@noel fielding:

persze, plusz csomag plusz bejutás a városba.
de london decemberre a duplája pl. mert azért azt se felejtsük el, hogy nem akármikorra vonatkoznak ezek az árak.
rómába meg kinek van kedve este 10kor megérkezni? az plusz 1 szálláséjszaka.

Kivlov 2012.11.23. 11:12:15

"...hogy hatalmas ötlet lenne, ha fizetőssé tennék a kézipoggyászt is... "

Hatalmas? inkább szánalmas...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:14:19

@kpetya:
csomaghoz elég a kézi, ami még jelenleg ingyenes, nem úgy mint a wizznél. Bejutás a városba..hm általában az is olcsóbb mint amikor felutazok Pestre vonattal... persze vannak kifejezetten olcsó, helyi tömegközlekedéssel megközelíthető célpontok is.

kpetya 2012.11.23. 11:15:40

@lokoszt:

na ja csk heathrow 30km a város "közepétől" ferihegy meg 16.

noel fielding 2012.11.23. 11:15:53

jah, ha így nyomod..
mi vettünk pár éve cabin size bőröndöt, azzal utazunk (1 hétre is elég, ha csak a szükségeset viszed, tudsz csomagolni)
bejutni a városba mindíg be kell, ha nem akarsz a reptéren nyaralni, ez igaz (ezt nem értem mire mondod érvnek) miért, tömegközlekedni sem fogsz kint? vagy bliccelsz, úgy mint itthon szoktál?
mi most megyünk decemberbe rómába, este érkezünk (na és? ezt megint nem értem. persze plusz egy éjszaka szállá, na de már ott vagy! és reggel indul a nap, nem délben érsz oda. inkább megyek este, mint hajnali 5:40kor ..)

nowy 2012.11.23. 11:19:27

@kpetya: legyen már annyi esze egy felnőtt embernek,hogy számításba veszi ezeket is,amúgy van egy csomó reptér ahonnan ugyan annyi bejutni a fapadosról,mint a főreptérről

kpetya 2012.11.23. 11:22:18

@noel fielding:

szvsz az nem fröcsögés ha az ember nem akkor és oda utazik amikor olcsó a jegy.
apósnak is elég nehéz volt elmagyarázni miért nem 400ft a jegy mikor neki azt mondták, hogy annyiért is lehet utazni.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:22:28

@noel fielding:
Csodálkozom, amikor azzal jönnek, hogy oké, olcsó volt a jegy, de még ott a transzfer, a kaja, a szállás.
Oké, a transzfer a repülőterek velejárója, hol olcsóbb, hol drágább, de hozzáadva egy néhány 100 vagy 1000 Ft-os jegyhez még bőven jók vagyunk.
Kajak, enni itthon is kell, most meg már úgy állunk, hogy nálunk majdnem minden élelmiszer drágább mint spanyolban pl. A bérekről ne mis beszélve.
Szállás, én minden fapadozás után elhatározom, hogy na jó, most már elmegyünk egy hétvégére itthon is. Aztán elkezdem keresni a lehetőségeket és a szállás drágább vmi kis helyi tó partján, mint egy európai nagyvárosban, megy a lehúzás, meg mire eltömegközlekedek az ország egyik pontjából a másikba. Pl. Szeged-Sopron szint UFO kategória, addigra 4x megjárom repülővel Barcelonát, ráadásul kevesebb pénzért, repülővel, nem szakadt vonattal

anarch 2012.11.23. 11:23:27

@ZF2: Nem a RYR-ről szól a poszt+komment?

@noel fielding: fiatal vagy még :), én már inkább fizetek a kényelemért. Malév jó volt, idén lesz az első Karácsony, amit nem velük repülünk :(. Jó, egyszer volt LH, amikor Malév árai elszálltak és valami tripláját kérték a piaci árnak.

noel fielding 2012.11.23. 11:25:00

@anarch: most nyáron voltam 37. de köszi, fitalnak is érzem magamat :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:26:39

@kpetya:
itt a lényeg: ha olcsón akarsz utazni nem te döntöd el, hogy mikor és hova, hanem az akció, az olcsó jegy. ennyi

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 11:27:38

@Danidoo: Az utasok szempontjából addig voltak szép idők, amíg volt Malév. Általában annyiért kaptál egy Malév jegyet, mint egy fapados jegyet, ha vittél bőröndöt és kártyával fizettél. Akkor volt csak különbség, amikor sokkal jobb reptérre vitt a Malév. Mióta nincs Malév, azóta az összes hagyományos légitársaság felemelte a díjait :(

kpetya 2012.11.23. 11:29:26

@noel fielding:

ööö, bp-prága 600km, 450ft benzinnel számolva cirka 20e ft. nem vagy időhöz kötve, akkor indulsz amikor akarsz, nem tudod lekésni. A repjegy decre 122 euro.

kpetya 2012.11.23. 11:32:35

@lokoszt:

én ezt tudom. de nem mindenki hobbiból utazik.
vagy az sem ritkaság, hogy csak május közepén tudom meg, hogy júliusban vehetem ki a szabimat.
és mint mondtam az valóban lehet érv, hogy 100ftért álldogálok a betonon ( mondjuk 2 kisgyerekkel nem annyira), de 20eft már nem és ugye simán lehet ennyi egy jegy vagy még több, fapadoson is.

morbiczer 2012.11.23. 11:36:47

@noel fielding: 99 forintert szokoevenkent egyszer veszel jegyet Budapest-Charleroi viszonylatra. Ugy 15 ezer (egy iranyra) realisabb ar.

Sajnos nagyon elterjedt urban legend, hogy a fapadosok mindig mennyire olcsok. Ha beleszamolod a sok lehuzast, amivel operalnak, meg az extra kellemetlenseget, akkor gyakran olcsobb "rendes" legitarsasaggal utazni.

Valamikor augusztusban vettem Brusszel-Budapest-Brusszel jegyet karacsonyra, es Lufthansaval muncheni atszallassal olcsobb volt mint a Wizzair/Ryanair alomparossal Charleroi-n keresztul.

noel fielding 2012.11.23. 11:38:23

@kpetya: vissza hogyan utazol? nekem Prága kocsival oda-vissza 36ezer + magyar, szlovák és cseh autópálya matrica.
lekésni a mozit sem szoktam, nem értem ezzel mit akarsz mondani :)
mégegyszer mondom, nem értem ezt a nyígást :)
vicces.
nem kötelező utazni, persze repcsivel meg pláne.
(ha céges útra mész, akkor lehet zavaró, hogy öltönyben állsz a betonon, nade b@zmeg az a céged hibája, hogy nem tisztel meg és nem vesz jobb jegyet)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:40:22

@morbiczer:
itt egy legenda :)

KIUTAZÁS

reptérről BUD (BUD) reptérre BGY (BGY)
Wed, 12Sep12 repülés FR8411 Indulás BUD a 06:10 érkezés BGY a 07:45

JÖN VISSZA

reptérről BGY (BGY) reptérre BUD (BUD)
Tue, 18Sep12 repülés FR5048 Indulás BGY a 22:20 érkezés BUD a 23:55

FIZETÉSI RÉSZLETEK

198.00 HUF Teljes díj
0.00 HUF Adó és egyéb költségek
198.00 HUF Összesen fizetendő

anarch 2012.11.23. 11:42:59

@ZF2: De ha már szóba hoztad... baromi kicsi a lábtér, az előttem levő ülése folyamatosan nyomja. A reptér ahonnan mennek, tömközzel nehezen megközelíthető, gyakorlatilag csak egy busz van egy repülőnyi utasra... két órával indulás előtt, a taxis pedig csillagászati áron nyomja. Emiatt a többség rokonok/ismerősök/üzletfelek lécci-lécci gyere ki kocsival megoldását választja. A normál reptérre 15 percenként van busz és félóra, de tervezik a vasúti kapcsolatot. S most olvasom ezt az "új" bohóckodást a csökkentett kézipoggyászmérettel, ami elég látványos hazugság, hiszen a standard kézipoggyász kisbőrönd befér az előtted levő ülés alá, ezért standard :), tehát ezekre hivatkozni méretcsökkentésnél eléggé átlátszó. A késés illetve törlés kezelésük is "vicces". Keress rá nyugodtan, javasolt kulcsszavak: törlés wizzair homár. Az emeltdíjas ügyfélszolgálat sem egy jól hangzó hívószó számomra :).

nowy 2012.11.23. 11:43:15

@kpetya: Bp-Madrid 5000 km, benzin kb 180e ft,jegy 20e ft most decemberre,de ha extrákat is akarsz,akkor 36e + 3e Ft transzfer
de júniusban 13e ft volt az oda-vissza jegyem Madridba, májusban pedig Milánóba oda-vissza 2400 forintért repültem

noel fielding 2012.11.23. 11:44:35

@morbiczer: ja, de 99-ért kimentem hétvégézni brüsszelbe. itthon kikapcsoltam a fűtést, nem égettem a lámpát, tehát ha szert rágni akarnám, akkor ugyanannyiba volt az a hétvégém, mintha itthon maradtam volna és mondjuk egyik este elmegyünk vacsorázni vagy egy buliba, ahol elvertem volna a zsebpénzem.
én szeretek utazni, ha tudok megyek is. nem sírok hogy nem fér el a lábam, mert 2 óra múlva barcelonában vagyok és kiülök a tengerpartra 2 sörre.
tény hogy nem karácsony elött utazgatok amikor a legdrágábbak a jegyek a rokonlátogatók miatt. bocs

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 11:48:51

@noel fielding:
a Barcelonetás sör nekem is a kedvencem. Megyek is két hét múlva, igaz télen még nem söröztem ott, de ez nem akadály :) ja és kemény 6 ezer Ft volt a jegy.

ezabloghunickmarfoglalt 2012.11.23. 11:50:24

szerintem is megalazo amit a ryanair muvel, nekem mar a gyaloglas a terminaltol a repulogeőig is kiboritott, faszom hogy tonkre kellett tenni a malevot

Globetrotter2014 2012.11.23. 11:51:38

@anarch: a én ebből a lábteet tartom egyedül problémásnak, de 2 órára belefér.

Ellenben sokkal öregebb csotrgányokkal utaztam pl a Lufthansával (igaz a lábtér rendben volt :) )

számos reptérre megoldható kisbuszos transfer 15-20 EUR/fő. Egy személyre teljesen rendben van. Ha pedig többen mennénk rendszerint van barát aki elvisz.
A stadard kézipoggyász nem fér be sehova, csak az ülés fölötti tartóba. Ettől függetelnül genyóság, kis feárat kifitzetek érte ha felengedik de ha nem, akkor nem fogok a wizzairrel repülni mert a becsokkolás aránytalan teher (ahogy írták sokan akkor már rendes légitársasággal is belefér a ktsvetésbe). Pont az volt eddig j hogy a kis gurulóst felengedték, nem keleltt becsekkolni és egy hétvégére elég cuccot el tudtál vinni.

Madár Fokker 2012.11.23. 11:51:53

Mondjuk Prága amúgy sem egy jó példa. Egyszerűen azért, mert közel van és közvetlen fapados járat sincs. Akkor már inkább kimennék vonattal. 59 Euro a retúrjegy fejenként és ezért az árért 3 napig tömegközlekedhetsz. Plusz megúszol minden macerát, amivel a repülés jár.

marott 2012.11.23. 11:56:55

Nov. 13-án reggel és 14-én este jöttem mentem Ryan-nal, busszal vittek és hoztak is. Én sem értettem. Nem volt sátrazás.

akárkivagybárki 2012.11.23. 11:58:59

@noel fielding: Egyet kell hogy értsek veled.
35 éves vagyok és idén tavaszig egyszer sem repültem soha sehová.
Mégpedig azért nem mert hiába dolgoztam ki a belemet akkor sem tudtam összespórolni annyi pénz hogy albérlet,számlák és egyéb fizetnivalók mellett el tudjak valahová utazni pár napra külföldre. Nem a Ryanair seggét akarom nyalni de idén az ő áraik miatt kétszer utaztam el Londonba,jövőhéten megyek Hollandiába és januárra is van egy Barcelona oda-vissza foglalásom. Londont megjártam cakkpakk 11 ezerért,Eindhoven oda-vissza 5550 forint Barcelona retúr 8000. Akármilyen szopás is volt vagy lesz ennél a cégnél mindig elvittek és visszahoztak egyben és boldog voltam hogy repülhetek és kinyitották elöttem Európát még ha patetikusan is hangzik...

kpetya 2012.11.23. 12:07:46

@noel fielding:

@akárkivagybárki:

mindig az marad ki a történetből, hogy a gépen utazó 100-150 emberből hányan utaztak ennyiért.

noel fielding 2012.11.23. 12:11:57

@kpetya: most te kötekedni akarsz?
persze számít hogy mikor veszed, de ez köztudott.
legyél az elsők között!
neked mindíg vajas felével lefelé esik le a vajaskenyered, az a típus vagy.
ne utazz sehova, ne láss világot!! nem való

Bélabáttya (törölt) 2012.11.23. 12:12:03

Nem ismerem a körülményeket, de szinte biztos vagyok benne, hogy a mértéktelenül magas BS-árak tehetnek arról, hogy megszűnnek az olyan, kifejezetten nyári ótvonalak, mint Barcelona, Thesszaloniki.
Bizonyár nem azérr, mert télen a kutya se jár arra...

akárkivagybárki 2012.11.23. 12:12:27

@kpetya: Ez igaz de tény hogy naponta veszem a "fáradságot" és átnézem szinte az összes desztinációt hogy mikor hová és mennyibe kerül..
Ezt bárki megteheti.

Vasököl 2012.11.23. 12:12:47

Jogos a blogíró felvetése ami a Ryanair Budapest-Eindhoven 2013.01.10 utáni időszakra vonatkozik. Nekem volt megvásárolt (!)jegyem január végére és a gyanús netes információk miatt felhívtam az Ügyfélszolgálatukat: valóban január 11-től nincs Bp-Eindhoven járat. A kedves ügyinéző felajánlotta hogy tud nézni a közelben máshová...Maastricht-ot ajánlotta, de utána elnézést kért oda sem lehet már majd velük utazni.
Ennyit erről a légitársaságról...
De azért durva hogy még néhány napja lehetett január végére jegyet venni.
Kérdés ezt mégis mikor szándékozták közölni Velem, mint ügyfelükkel???

Balatoni Futár 2012.11.23. 13:11:07

Szomorú, hogy egy únszimpatikus Ír légitársaságtulajdonos és egy gazdag német reptértulajdonos/üzemeletető marakodnak a magyar koncon. A közölt járatszámok, utasszámok, munkahelyszámok valóságtartalama erősen kérdőjeles, hisz még csak néhány hónapja próbálkoznak felépíteni a rendszert. A sátrazás szánalmas. Mindkettőt elzavarnám haza, boldogítsa a saját népét.

battagergo 2012.11.23. 13:13:02

@kpetya: annyira tipikus magyar vagy. Akinek semmi nem jó. Kellenek a konkrét tények? BUD - PSA - VLC - BLQ - BUD, 13 ezer magyar forint júliusban, tavaly.
MXP - PMI, PMI- MXP 12 ezer forint, júlis 12-19.
Most vettem Brüsszelt oda-vissza 1800-ért. (De azért 1800, mert 4-en megyünk) Novemberben voltam Varsóban 2608 ft-ért.

Figyelni kell. Nem csak akkor, amikor neked jól esik. Ez egy olyan hobbi, amire időt kell fordítani. És nem csak sírni amiatt, hogy lemaradtál vagy soha nem is láttál ilyen áron jegyet. Olvasgattam a kommentjeid és csak a károgás jött le belőle.
Ez az oldal amúgy is lokoszt, nem csillivili lufi. Engem nem zavar, hogy téged zavar, csak csináld csöndben.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 13:21:32

@battagergo:
egyik olvtárs Japánban járt, de előtte körbefapadozta Európát, ráhangolódásképpen :)
nem az a poén, hogy Japánban volt (Narita, 80 EUR, Alitaliával) hanem, hogy 2 nap alatt 2x :D Beszámoló hamarosan...

battagergo 2012.11.23. 13:25:17

@lokoszt: ezek az elárazott Alitalias jegyek?
láttam 33 € volt New york és 120 € San Fransisco... de lemaradtam 4 órával :(

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 13:33:31

@battagergo:
ne, volt valami akciójuk... ez mondjuk akció volt, nem olyan mint a wizznél, hpgy felemelik a jegyárat 20 %-kal, majd másnap bedobják, hogy minden olcsóbb lett 10%-kal :D

csincsilla72 2012.11.23. 14:43:31

Amíg csak ótvarok a körülmények, addig fapadozzon az igénytelen utas. A gond akkor van, amikor a biztonsági előírásokat sem hajlandóak betartani a diszkont légitársaságok. Volt erről pár cikk az utóbbi időben, el lehet ezen gondolkodni.
A Ryanair pedig lesz szíves megfizetni a BA díjait vagy húzzon a francba. A repülő nem BKV, engedtessék meg egy buszjegynél többet elkérni a repülőjegyért.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.23. 14:51:37

@csincsilla72:
Kifejtenéd, hogy milyen biztonsági előírásokat nem tartanak be? Akár írhatsz egy posztot is, ha annyira sokat.

battagergo 2012.11.23. 16:20:19

@csincsilla72: az miért fáj, hogy egy bkv jegy áráért lehet utazni? beszarok, komolyan. még ez is probléma...

Kata24 2012.11.23. 22:35:58

Idén ősszel repültem Charleroiba oda-vissza 600 Ft-ért, Bergamoba oda-vissza 1200 Ft-ért, januárban megyek szintén Charleroiba (persze onnan tovább kirándulva) oda-vissza 260 Ft-ért. Felőlem vegyen jegyet a Lufinál, KLM-nél, Air France-nál, BA-nál stb. az, akinek sok pénze van, és pengessen ki sok tízezret egy jegyért. Ők engem néznek le, mert "proli" utas vagyok, én pedig őket nézem hülyének, amiért egy csomó pénzt ki..nak az ablakon, amikor utazhatnának olcsóbban is :D

És nem, semmi bajom nem volt a Ryanairrel. Elvittek A pontból B-be, ahogyan ígérték. A sátorban NEM KELL 1-2 órát állni, mint ahogyan azt egyesek hajlamosak beállítani. Az utazás teljesen rendben volt, semmi biztonsági zűr, mindenki túlélte, jééé, milyen érdekes. Az, hogy nem adnak enni-inni egy 1,5 órás úton, kit érdekel??? Van nálam szendvics, vizet szerzek leszállás után a terminálon, ennyi.

Na de úgyis az a lényeg, hogy dögöljek meg, amiért nem lennék hajlandó 30 ezres jegyeket venni a Malévnál, ha még létezne is, ugye? :D

.SG. 2012.11.24. 16:19:27

Én sem értem az okostódor, lehurrogós tipikus magyar suttyóhozzáállású embereket, akik azzal jönnek, hogy "nem mindenki ússza meg ilyen olcsón" és hogy nem mindenki hobbiból repülget és sasolja a jó dátumokat.
Na most már kérem szépen: aki "nem ússza meg olyan olcsón", még az is fele annyiért vagy olcsóbban utazik, mint ha egy "rendes" cégnél venne jegyet. Aki üzleti útra megy valahova, az a munkahelyen verje az asztalt, hogy mi a rossebért a legolcsóbb fapados jegyet vették neki. Ha nem szereted a fehércsokit, nem kell megenni b..meg, senki nem kényszerít, de utána pökhendien okoskodni arról, hogy a fehércsoki miért szar, nevetséges. Senki nem fog senkinek fegyvert a fejéhez, hogy Ryanair-rel repüljön, és aki velük repül, az általában tudja, ez mit foglal magában.

Nem. Kötelező. Ryanairrel repülni. Komolyan, aki megengedheti, vegyen magának 2x-4x-10x annyiért jegyet, aztán örüljön neki, hogy csápra áll a gépe, meg hogy kap kaját arra a baromi hosszú 2 órás útra. Ami alatt 1500-2000 kilométert megtesz. A levegőben. Egy fémdobozban 10,000 méterrel a föld felett. Én már ezen is elképedek, hogy egyesek nem tudják a repülés csodájának a tényét sem értékelni, meg felfogni azt, hogy valaki nagyon szeret ennek a csodának részese lenni, még akkor is, ha kevés a lábhely és nincs ingyenkaja, meg várni kell negyed órát-fél órát egy sátorban. Én speciel leszarom.
Nekem otthon levonatozni Pestről Bajára diákjeggyel másodosztályon 1600 forint. Tehát a retúr 3200. Cserébe jó esetben 4 óra az út, az egész egy lepukkadt f.startály és még az sem garantált, hogy nem hal le alattunk a vonat. Ha szerencsém van, akkor ennyiért meg cakkumpakk elmegyek olaszékhoz, ide Franciaországba vagy Belgiumba vagy Katalóniába. Akkor most miről is beszélünk?!

.SG. 2012.11.24. 16:31:15

Ja igen, még a vonatozásról: ha meg búcsút intek az egyetemnek, és már a diákkedvezmény se fog járni és esetleg intercityzni akarok helyjeggyel, akkor nettó 8000 alatt nem úszom meg, amiért már teljesen reálisan lehet több nagyvárosba is elrepülni. És repülhetek. És máshol lehetek. A MÁV-tól meg pl. mit kapok cserébe az orbitális összegért, amit kifizetek? Ott is szarráfagyok a pályaudvaron, akár Déliből megyek Bajára, akár a Nyugatiból Szegedre, IC-n ott sem tudom lóbálni a lábamat, és nem ritkán előfordul, hogy lehal a vonat. Na meg alapból is marha lassú.

A Ryanair részéről persze nem szép, hogy fenyegetőzik, meg ilyen megoldásokat implementál vagyis implementáltat a reptérrel kvázi rákényszerítve őket, de akkoris ahogy már említették az egyike azon kevés cégeknek, amelyeknek hála az átlagmagyar, aki otthon nyomorog és rosszabb hónapokban a számlákat alig bírja befizetni, el tud menni kicsit Európát látni, repülhet, és mindehhez nem kell 5 év alatt összespórolt pénzét elköltenie.
Aki pedig jól áll anyagilag, az úgysem fog Ryanairezni, és akinek meg az derogál, hogy sátrakat lát egy reptéren, annak nincs mondanivalóm.

Homokdűne 2012.11.25. 10:44:20

@.SG.: Azért ha valaki látná, hogy ezek a kaják hogy készülnek meg meddig állnak, lehet, hogy inkább lemondanának róla :-)

Szóval ne a kaja-pia legyen a szempont, akinek ez a fontos, menjen el egy drága étterembe, nem kell érte repülőre ülni. :-)

Amig 20-30 EUR-ból eljutok a télből a nyárba a Ryanair-rel (és igen, kibírok 2-3 órát kaja nélkül vagy viszek szendvicset, amiben legalább tudom, hogy mi van), meg tudok foglalni 10 EUR/éj szállást, addig biztos nem fogom a normál légitársaságot választani közel négyszeres vagy magasabb áron.

eszti8 2012.11.26. 10:24:41

sziasztok! egy teljesen off kérdésem van, de nagyon sürgős lenne tudnom... ferihegyen egész éjjel működik a biztonsági ellenőrzés, ugye? tehát ha holnap hajnalban indul a gépem, de én már ma este 11 körül kimegyek bkv-val, át tudok menni rögtön a biztonsági kapun, és bent tudom tölteni az éjszakát, igaz? köszi :)

Steve_Jones 2012.11.26. 10:53:02

Szemét egy banda. Velem most nagyon kib@ctak, mert pont a madridi járatot tolták el egy nappal, és Madridból Tenerifére mentem volna tovább. Pont kijött volna a csatlakozás, most utazhatok Wizzel. Szerencsére max 9 ezres lesz a veszteségem, de azért tényleg dühítő. Egyébként színjáték az egész, egyszerűen leosztották a piacot a wizzel. Pl Madrid: a wizz sz-p-v repül, a ryan h-cs-sz. Csak hát a rohadt anyjukat miért nem osztották le hamarabb a piacot, akkor eleve tenerifére mentem volna továbbra is ryannel, a ráhordó járat pedig a wizz lett volna, így most fizethetik majd szépen vissza a madridi jegyemet , hogy ez miért volt jó nekik... Abban viszont igazuk van hogy a wizz is görénykedik a kézipoggyásszal- ez a Váradi is egy undorító figura, Oszkóékról nem is beszélve- és az 1-est SZIGORÚAN TILOS lett volna bezárni, onnan kultúráltan indulhattak volna a fapadosok, nem lett volna ez a sörsátoros cirkusz. Ezek után Pestről SOHA TÖBBET nem fogok indulni!!! Bezzeg Hahn-ban Weeze-ben Charleroi-ban, Bratislavában, stb miért tudják megoldani a korrekt beszállást? Az 1-esen korrekt volt eddig minden!!! Szóval itt mindenki sáros, az egész Budapest airport meg a wizz meg a ryan is bekaphatja, csak azért mert magyarok vagyunk, már mindent meg lehet velünk tenni??? Innentől kezdve majd választok német desztinációkat (Hahn, Weeze, stb.), oda meg majd megyek ICE-vel (sokszor még így is olcsóbb, ha azt vesszük, hogy a ráhordó repülőjegyet nem kell megvennem, majd kidobott pénzként benyelnem. Régebben Pozsonyból indultam, érdekes, hogy ott is teljesen korrektül ment a beszállás, és a jegy is fillérekbe volt. Sokszor olcsóbb volt még úgyis, hogy Pozsonyba kimentem az Orangeways-sel, vagy vonattal, mellesleg soha semmilyen inzultus nem ért Pozsonyban. Sokkal jobb volt mint hogy most égetjük magunkat ezzel a sörsátoros mizériával. Miért van az, hogy MO-n valahogy semmi sem akar rendesen működni??? Ja és ha már itt tartunk, miért nem mennek pl. Sármellékről a járatok? Inkább kibuszoznék, csak korrekt lenne a beszállás. Sármelléket meg Debrecent kifejezetten fapados redszerre szabták!!! Na mind1!

Steve_Jones 2012.11.26. 11:03:44

Ja és még egy adalék! A moneybookers kártyámmal is kitörölhetem a valagamat, mert pont a legjobb járatok esetén számolják fel a 6 eurós költséget. Ezzel a kártyával pont az lett volna a célom hogy a nyári hónapokra fillérekért foglalhassak jegyeket. Pont a spanyol, német, angol desztinációkra kell fizetnem a sarcot? Nevetséges!!! MO-n MIÉRT NEM LEHET RYANAIR CASH PASSPORT kártyát igényelni??????????
Állítom, hogy a végén a költségek meg majd úgy lesznek beállítva, hogy a wizz drágább lesz ugyan de a wizz kártyámmal pont ugyanannyit fogok majd fizetni, mint a Ryanairnél a sima kártyámmal. Na mindegy, szóval kartelleznek rendesen, szépem leosztották egymás között a piacot. Szó se róla, mert nem érdekelne, ha pl. megmaradt volna az 1-es terminál, vagy indítanák a gépeket pl. Sármellékről. De ez a 2-es téma ez mindenkinek kínos, az utasoknak is és a BUD-nak is a reptéri társaságokról nem is beszélve. Ezután BUD-ot elfelejtem bármennyire olcsók is innen a jegyek, onnantól, hogy ezt az országot elhagyom, teljes egészében embernek érzem magam, ilyen problémával sehol sem találkoztam még a leggagyibb reptereken sem.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.26. 11:05:50

@Steve_Jones:
jövő héttől Moneybookers sem lesz, addig ne húzd fel magad. Ha minden igaz 10 EUR / tranzakció lesz a díj... felejtsd el a ryanairt

Globetrotter2014 2012.11.26. 11:12:25

@lokoszt: a legxemetebb dolog akkor is az hogy járatonként számláznak. És aránytalan összegeket. Itt egy fizetés van. Akkor is ha a ryanair felszámlázna fizetésenként 1-2 eurót, de egy 100 eurós foglalásnál Visával ez simán duplázódhat.

És pont ezért összahsoníthatalanná válnak az árak. Pont mint amikor a reptéri díjakat nem tüntették fel. A ryan (sé tsai) most uygabnúgy élnek vissza ezzel a tétellel...

Steve_Jones 2012.11.26. 11:26:23

@nowy: Igen, A BP Madrid az jó ötlet lett volna. Én is úgy foglaltam, hogy január23 BP-Madrid, jan. 24- Madrid Tenerife, Január 27-én vissza szintén madridi átszállással. Erre eltolják a madridi járatot egy nappal. Szerencsére időben kapcsoltam, a jan 23-as wizz jegy kijött 6500 ból, és csak január 28- án jövök vissza, a madridi szállás meg megint csak fillérekbe van. OK, így is kijön kb. 30-ból az összes repülőjegy, de egyrészt én 20-ból akartam megoldani, másrészt engem ez a hozzáállás zavar, amit it MO-n művelnek az emberrel, ráadásul plusz egy nap szabi és közek 3000 Ft plusz a 27-i madridi szállás. És végül is ez is a bukta részét képezi. És ha nem vagyok ölég gyors, akkor sokkal több is veszhetett volna a bulin, ráadásul már beleéltem magam, hogy megyek majd télből a nyárba.

Steve_Jones 2012.11.26. 11:33:30

@potyus: Igen pont ez a legnagyobb aggályom nekem is. Én először áprilisban találkoztam a jelenséggel(Charleroiba mentem), és nagyon meglepődtem. OK,, hogy én egy életerős egészséges ember vok, de mi van azokkal akik nem egészségesek? Sajnos nem lepett meg, hogy ilyen bunkó módon viselkedtek Önnel, szemét Ferihegytől nem is vártam volna mást. Amikor az 1-esről repültünk anno, ott rendben volt minden. Ez óriási hiba volt bezárni.

Steve_Jones 2012.11.26. 11:36:13

@Laci A Lakli: Jogos. Viszont énbelőlem akkor se fognak egy vacak garast sem kicsikarni, mert a reptéri mosdóvízből jól teleiszom magam, azt a 3-4 órát pedig kibírom már csak azért is. Poharat meg még egyelőre felvihetek a kézipoggyászommal.

Steve_Jones 2012.11.26. 11:45:54

@ZF2: A moneybookers kártya pont erre való. Azzal tényleg megvan a 99 Ft. De igen ám! Csak hogy nem mindenhová! Angliába, Spanyolba, Németbe a 6 EUR sarcot ugyanúgy ráterhelik a kártyára! Charleroi-t meg Eindhovent meg már nagyon unom!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2012.11.26. 11:58:29

@Steve_Jones:
ne kavarj.
"Angliába", "spanyolba", "németbe" nem igaz ebben a formában.
Ha onnan indulsz, az más, de Pestről retúrnál nem igaz.

Globetrotter2014 2012.11.26. 12:56:37

@Steve_Jones: akárhogy is, az Apple gond nélkül számláz 1-2 eurós összegeket a hitelkártyámra.

Igazából még SENKI sem számlázott felárat a hitelkártyás vásárlásért. Pláne nem a fizetési összeg 30-50%-át...

Búbos Blanka 2012.11.26. 17:13:57

@eszti8: tudomásom szerint nem.
de a legegyszerűbb, ha felhívod őket és megkérdezed.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2012.11.29. 14:52:00

@lokoszt: A friss hírek szerint az €6 adminisztrációs díjat beípítik a jegyárba (nem lesz elkerülhető) ezen felül lesz 2% hitelkártya díj. Ami viszont elkerülhető lesz betétikártyás fizetéssel vagy Ryanair cash Passport-tal.

Ez várhatóan február 1 től-lép életbe.

Yumurdzsak 2012.11.30. 13:43:39

@ZF2: akkor kell venni, amikor olcsó, mondjuk én az ezrest se sokaltam érte + reptérről stop. gyorsabb és olcsóbb

Homokdűne 2012.12.02. 12:33:29

@Yumurdzsak: és a weboldallal kelni illetve feküdni :-)

csekkin 2012.12.02. 21:09:49

@ZF2: Max Neked lesz 10000-15000 :) a 7 forintos jegyeknek ugyan november 30-tól vége (Ryanair megszüntette az ingyenes foglalást), de 290-ért simán vannak most is jegyek. Előttem kommentelőhöz csatlakozva: én is foglalási papírral tudom ezt bizonyítani.

telegdyd 2012.12.05. 12:21:16

Hát nem tudom, miről megy a vita, akinek megéri velük utazni az úgyis velük fog, aki meg megteheti hogy szarjon rá a pár ezer forintos különbségre, az megy egy jobb, kényelmesebb társasággal, azt is meg tudom érteni teljesen.

De az, hogy egész nap sasolni kell az oldalt egy jó ajánlatért, az egyszerűen nem igaz. Példának okáért holnap utazunk ketten Eindhovenbe 4300 forintért. Nem figyeltem az időpontokat, csak felmentem, beírtam hogy mikor kell ott lennem és foglaltam egy jegyet. Jegyár 258 forint, Adminisztrációs díj 4080 forint (Mastercard). Véleményem szerint teljesen korrekt ár, főleg hogy akkor is meg kellene vennem a jegyet, ha az 20-30ezerbe kerülne.
A kézipoggyász dologtól kicsit félek, de megpróbálom betartani a meghatározott méreteket, úgy csak nem kötnek belém...
süti beállítások módosítása