Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Repülés az olasz csizma sarkába

2010.04.06. 21:00 | lokoszt | 6 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló wizz városok pozsony fapados lowcost bergamo treviso bts lokoszt bri

Senator Marokkó után egy tartalmas olaszországi kiruccanást tett. Néhány várost útba ejtve Bariba repült.

 

Régi vágyam volt eljutni az olasz csizma sarkába, s azzal a hátsó szándékkal foglaltam egy BUD-TSF-BUD kört, hogy Trevisoból tudok hozzá kapcsolni új szektorokat. Ez a visszaútra könnyen ment, mert keddi napon az FR BRI-TSF ideálisan csatlakozott a W6 TSF-BUD-hoz.
Az odaúthoz TSF-en keresztül nem klappolt a menetrend, így BGY felől keresgéltem, de mivel a hajnali Wizzhez túl kockázatosnak tartottam az átszállást, a péntek esti BTS-BGY mellett döntöttem. Ez persze reptéri éjszakázást jelent, de hát BGY lassan már a második otthonom :) Viszont még így is olcsóbb volt Bergamoba kijutni, mint a W6 legalacsonyabb ára (3900Ft), merthogy a télen még voltak elvétve 5€-s Ryan promók, amihez a Student Agency 5 € buszjegyét hozzászámítva is 3000 alatt tudtam kihozni az árat.
A Bergamo-Bari desztinációt 12 €-ért, a BRI-TSF-et pedig 4€-ért kombináltam hozzá. A végösszeg kb. 7500 Ft, a pozsonyi helyi buszjeggyel együtt.
És most jöjjenek az úti élmények:
BTS-BGY (FR)
Azok közé tartozom, akik kedvelik a pozsonyi repteret, ezúttal sem csalódtam: gyors ellenőrzés, kedves fogadtatás, kulturált várakozás (előbb egy külön helyiségbe engednek be, a priorityseket ezen belül is másik részlegbe). 20 perccel indulás előtt még nem zárták a kaput, és a csomagokkal sem szívóztak, bár nem is nagyon lett volna miért, meglehetősen beidomult volt a közönség, semmi kirívó pakkot nem észleltem.
Most alkalmam volt megfigyelni, mit kezdenek a letépdesett szelvényekkel: a sorszámukat bepötyögték a számítógépbe, nyilván így szűrendő ki, nem fiktív beszállókártyát használ-e valaki. Aztán 20-as kupacokba pakolták őket, és újra átszámolták.
Furcsállottam egy kicsit, milyen sokan vettek elsőbbségit, aztán kiderült mi az oka. Egy trükk, amivel még engem, vén rókát is sikerült átverniük. Ezeknek a várakozó helyiségeknek ui. több kijárata van. Először a priorityseket vezették ki az egyiken, majd az ajtót bezárták. Mikor a többiek szépen felsorakoztak mögötte, váratlanul az ellenkező oldali kaput nyitották ki – így lettek az utolsókból az elsők. Akkora volt meglepetés, hogy inkább hangos derültséget váltott ki az utasok között, semmint szitkozódást vagy hasonlót.
BGY-n is kénytelen voltam megállapítani, hogy van új a nap alatt: sokszor éjszakáztam már itt, de még sosem történt olyasmi, mint most. Úgy éjfél körül a földön fekvőket felrázogatták, megkérdezve, másnap reggel repülnek-e? Én is bizonygattam, hogy igen, erre ők: akkor mutassak beszállókártyát. Mikor nyúltam volna érte, előzékenyen elhárították, hogy neeem, nem kell, maradjak csak nyugodtan. Hogy ennek mi értelme volt? Mindenesetre jó tudni, hogy most már ezt is figyelik – valószínűleg elszaporodhattak a másnap nem továbbutazó csövezők. Ennek ellenére továbbra is menekültszállásnak nézett ki az érkezési oldal, egészen 3.30-ig, amikor is jön a katonás ébresztő. Régebben ez is 4 körül volt (még régebben fél5-kor). Szóval tovább romlottak az amúgy sem fényes körülmények.
Ellenben az emeleti rész (a security-n túl) már szépen kiépült, egészen elegáns, most már a külső oldali szárnyát is megnyitották, totál panorámával az Orio Center felé. Most a földszinti rész, ahol a duty free volt, be van falazva, mindenkinek föl kell menni az emeletre.
BGY-BRI (FR)
A beszállítás laza volt, jó páran két kis táskával érkeztek, s minden további nélkül be is szállhattak.  Olyanra sem emlékszem ezen a reptéren, hogy ne lett volna buszoztatás – hát most nem volt (azt még nem is említettem, hogy érkezéskor sem).


Az útból a reggeli tompultság miatt nem sokra emlékszem, két apróságot kivéve. Egy nő, aki az elsők között szállt be, először a mellettem lévő ülésre vágódott be az amúgy még tök üres gépen. Még mielőtt félreérthettem volna, némi hezitálás után fogta magát, és átült 3 sorral előbbre. Majd fél perc múlva ugyanabban a sorban a másik oldalra. De mindig a középső ülésre. Ez lehetett a mániája, vagyis inkább hogy közre legyen fogva, ugyanis végül onnan is felkelt, és bekéredzkedett két ember közé – na ilyet sem láttam még.
A másik elképedésem: a fedélzeti magazint olvasgatván bukkantam a következő hírre. A Ryan egyes téli járatain próbajelleggel bevezeti a csomagfelvételi pultok megszüntetését. Vagyis az utasok feladni kívánt csomagjaikat maguk viszik a repülőhöz, mégpedig annyit, amennyit elbírnak és fel tudnak tenni a futószalagra. A gépre továbbra is 10 kg-os határig vihető fel kézicucc. Mindezt annak érdekében „hogy még kedvezőbb jegyárakat alakíthassunk ki”. Az nem derült ki, hogy vajon a csomagdíjak hogyan változnak, és pl. megszűnik-e a túlsúlydíj, mint a Wizznél. Arra is kíváncsi leszek, hogyan oldják majd meg technikailag az egészet. Ott áll majd valaki a futószalagnál, és nézi, ki tehet oda föl csomagot?


A Bari reptérről két bejutási lehetőség van a városba: egy gyakrabban járó közvetlen busz 4,15-ért, és a ritkábban járó 16-os városi járat 0,8 €-ért. Utóbbihoz jegyet az emeleti indulási részen nyitva tartó könyvesboltban lehet beszerezni, az előbbihez magán a buszon. Mindketten az épület lenti jobb sarkáról indulnak (az épületből kilépve értve az irányt).
BRI-TSF (FR)
A 3-as kapuhoz írták a gép indulását, aztán váratlanul átírták 7-esre, amit egy csomó utas nem észlelt (nem mondták be a változást). Így történhetett, hogy miután a többség beszállt, s úgy 20 perccel az indulás előtt kezdték lezárni a kalaptartókat, hirtelen szól valaki elölről, hogy új utasok jönnek. Aztán több hullámban érkezett 5-10 fő, és utána megint újabbak, még akkor is, amikor már indulni kellett volna. Nyilván akkorra szedegették össze a reptéren tévelygőket, holott már régen zárva kellett volna lennie a gate-nek. A személyzet nem kevesebb, mit 12-szer számolta újra a létszámot, már kezdett őrülten idegesítő lenni. Végül emiatt 10 perccel később indultunk, pedig ezen a gépen volt a legkisebb LF (66%) - az előző két szektoromon gyakorlatilag teljes volt a telítettség.


Mindezek ellenére végül pontosan érkeztünk (ahogy az előző két esetben is), a fanfárt sem mulasztották el egyszer sem. És most egyik esetben sem csapták a gépet a földhöz. Külön pozitívumként éltem meg, hogy kifejezetten halkan szóltak a zenei effektek és egyéb ajánlatok. No és hogy lecserélték azt az irritálóan vontatott idős női hangot, aki eddig olasz verzióban ismertette a biztonsági szabályokat.
TSF-BUD (W6)
Trevisoban is meglepetések értek. Innét most még nem volt online c/in, így kénytelen voltam pulthoz állni. Viszont örömmel tapasztaltam, hogy easy-s szokás szerint jóval az előírt előtt (2,5 óra) megnyitották, így nem kellett sokat várni. Mindig hátizsákkal utazom, amit még soha nem ellenőriztek keretügyileg. Most azonban nem léphettem be a security területére addig, amíg bele nem tettem a kutricába. De csak a súly érdekelte őket, az nem számított, hogy valójában nem is fért bele a hátmerevítő miatt.
Jellemző, hogy az  FR szomszédos kapuhoz 5 perccel későbbre kiírt járatára előbb kezdték a beszállítást, mint a miénkbe (pedig már benn volt mindkét gép) és előbb is indultak el. Mi még a hivatalos indulási idő után 10 perccel is ott rostokoltunk.
A gép majdnem tele volt (95%), többségében olaszokkal, egy komplett iskolai osztályt is beleértve, akik hangosan tapsoltak a landoláskor. Érkezés előtt fél órával tömény parfümillat öntötte el a légteret, kiömlött talán, vagy valaki a frissen vett szerzeményét rögtön kipróbálta a környezetén, nem tudom. Bóna József volt a cpt., ám ezúttal nem lehetett túl jó passzban, mert nem szólt hozzánk, ilyen is rég történhetett. Hátszélben a késést behoztuk, és puhán huppantunk a betonra. Már csak a buszoztatás volt hátra, amit BUD-on valószínűleg már soha nem fognak megunni.
 

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr351890871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Catella 2010.04.06. 22:25:26

Szép ez a város (is).

senator412 2010.04.07. 08:36:31

@Catella: Városok:) Ugyanis több is szerepel a képeken, fentről lefelé: Bari, Bari, Matera, Alberobello.

Szke 2010.05.14. 11:10:03

@senator412: Szia!
Engem érdekelne beszámoló/hasznos infók magáról Bariról, a többi városkáról stb. (most, hogy nyártól már egyenesen is el lehet jutni oda :))

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.05.14. 11:12:26

@Szke:
Hamarosan lesz egy Bari beszámoló, már csak a képeket várom hozzá.

senator412 2010.05.21. 09:07:59

@Szke: Szia. Mi érdekel egészen pontosan?
süti beállítások módosítása