Extrém luxemburgi egynapos

2012.04.29. 11:43 | lokoszt | 9 komment

Címkék: utazás ryanair városok fapados lowcost városlátogatás luxemburg olcsó repülőjegy lokoszt

Legtermékenyebb szerzőnk, Zoli  a Benelux államok közül már a két nagy testvérnél járt, így ideje volt, hogy megnézze Luxemburgot is.

Valaki egyszer mutatta nekem a Flibco busztársaságot, aminek van a Charleroi-i reptérről közvetlen járata Luxemburgba. Ez a dolog csak lelkesedés szintig jutott, de mivel most volt egy csomó 3000 Ft-os retúr Ryanair jegy Charleroira, utánanéztem, hogy van-e busztáraságnak ehhez passzoló kedvezményes, 5 €-s jegye. Odafele 10.20-as buszra találtam, a visszafelé utat meg úgy tudtam megoldani, hogy az éjjel 2.10-es busszal jövök vissza és a másnap reggeli Ryan madárral tudok hazajönni. Tök jól jött ki, nem kellett szabi, szombat reggel mentem, vasárnap reggel jöttem haza.

Ahhoz, hogy a 6 órás gépet elérjem, a 4.14-es zuglói vonatra szálltam fel, de mivel a BKV és a MÁV közlekedésmérnökei nem állnak egymással szóba (minek képzi az ország egy csomó pénzért a mérnököket?), ezért a 4.30-ra értem a Ferihegy megállóba, ahonnan 27-kor elment a 900-as busz. Szóval, több mint 25 percet álltam a megállóban, mire jött a következő busz, és már negyed 6 múlt, mire odaértem a reptérre és kellemetlenül nagy sor volt a sok kora reggeli járat miatt. Nem jutottam előre a sorban, így egy kicsit pofátlanodtam, és végül is utolsó előttinek sikerült felszállnom a gépre.

Nagyon kevesen voltak, kb. a gép fele volt tele, sajnos ez előre vetítheti a kétszeri hétvégi brüsszeli Ryanair járat sorsát. Magyar kapitány és magyar személyzet volt, a szokásos cigánykodással és a végén harsonás öntömjénezős érkezéssel. De pont ettől egyedi érzés a Ryanair utazás. Mivel volt még vagy 2 órám a buszom indulásáig, megnéztem alaposabban a repteret, felmértem a lehetőségeket. Először is sajnos nincs ingyenes internet, csak a reptér saját oldala érhető el ingyen. Vannak kihelyezett számítógépek, amin lehet netezni, 15 perc 2, 30 perc 3, 1 óra 5€-ba kerül. Van étkezési lehetőség is egy jó pár helyen: egy kávé 3, egy korsó sör 5€-ba kerül. Van egy kis pékség is, ott 1,5 euró egy elég kicsi péksüti.

Mikor már kifáradtam a járkálásban, leültem az egyik sarokba pihizni, meg enni valamit. Mellém ült egy néni, és ki-be pakolta a bőröndjét, de nem igazán tudott benne rendet tenni. A végén odajött hozzám, és megkaptam tőle az uncsinak vett drága levendulás ajándékcsomagot, mondván az már neki nem fér bele a csomagba, ami aztán végig illatozott a táskámban, úgyhogy volt, ami elnyomja a kolbászszagot. Eljött az indulás ideje, a Flibco busz az egyes kapu elől indul, jól ki van táblázva, könnyen észre lehet venni.

Kicsit nehezen indultunk el, bár alig voltunk a buszon, de a soför mindenkit megvárt, aki ki volt nyomtatva a listáján. Egyébként volt, aki ott helyben vett jegyet, az nem tudom mennyibe került, de egy 20€ körül lehetett. Ez után következett a 3 és fél órás buszozás és bóbiskolás. A luxemburgi határnál ébredtem fel, de hirtelen azt hittem a svédországi buszra szálltam, mert a határon egy óriási Ikea terül el. Megérkezvén a Luxemburgi Pályaudvarra, ahol a 13-as poszton állnak meg a Flibco buszok, egy rövid sétával a vöröskeresztes zászlókkal díszített utcákon eljutottam az egyik viaduktig, amin be lehet jutni az óvárosba.

Mint utólag kiderült, Luxemburgban április az adakozás hónapja, és erre emlékeztetve a lakosságot van kizászlózva a város. Gyorsan besétáltam a II. Vilmos térig, ahol vettem a helyi turistairodában egy 1 napos Luxemburg Kártyát 11 €-ért, amivel az összes fontos látványosság, múzeum és az egész országra szóló tömegközlekedés ingyenes.Akkor szólt a hölgy, hogy pont indult egy városnéző túra, ahova még becsatlakozhatok, és ennek az ára is benne van a kártyámba. A 2,5 órás túra alatt bemutatásra került a város a története, a fontosabb látványosságok, és az idegenvezető sokat mesélt az uralkodócsaládról, az épületekről és mai kormányzatról. Utána még nyakamba vettem a város, és kihasználva a kártyámat, megnéztem a Bock katakombát, amely a város védelmében játszott nagy szerepet.

Ezek után jött még 2 múzeum, a várostörténeti és a természettudományi. Mindezt követően elmentem még enni valamit. Itt ajánlanám az „Á la Soup” éttermet, ahol 150 féle levest lehet megkóstolni, amik 4,5 €-nál kezdődnek. Kimentem a pályaudvarra, hogy elmenjek még valamerre vidékre is, de már sötét is volt, fáradt is voltam, úgyhogy inkább elücsörögtem egy darabig, játszva egy kicsit a mobilomon. Este 11 környékén visszamentem a belvárosba, és bementem egy diszkóba, ahol elszopogattam 2 sört a buszom indulásáig. Vissza úton végig aludtam a többi arab vendégmunkással együtt, akik velem együtt utaztak a kora reggeli marokkói ryanair járatokra. Visszafele a repülőn szintén magyar legénységgel mentünk vissza kb. 90 %-os telítettséggel. Összefoglalva 6000 Ft-ból megjártam, egy izgalmas, de nagyon fárasztó túrával a legkisebb Benelux államot.

tothmesz · http://tothmesz.blog.hu 2012.04.30. 20:12:22

Pont ugyanezt csináltam meg ugyanennyiért csak egy nappal később. :) Én már a 8:40-es buszra tudtam 5€-s jegyet venni. Voltunk rajta négyen, ebből 3 magyar.
1-2 dologgal kiegészíteném a részletes beszámolót:
- A Flibco busz Luxembourgig 27€/irány, ha helyben veszel jegyet.
- A város gyalogosan is könnyűszerrel bejárható, nem feltétlenül szükséges tömegközlekedni. Talán csak a Kirchberg (EU központ) a kivétel, de az sem feltétlenül.
- Az állomástól indulva a központ felé kétfelé ágazik az út, a bal oldali a Pont Adolphe hídon, míg a másik a Viaduc-on megy keresztül. Érdemes esetleg odafelé az egyiken, visszafelé a másikon menni.
- Ingyenes nyilvános WC: én egyet találtam. Ha a Viadoc-on megyünk át az állomás felől, akkor a Cité judiciaire udvarán van egy lift lefelé a Grund részre. Ennek az alsó "állomásán" van a hegy belsejében.
- A Bock kazamatákat én is ajánlom, nagy élmény volt. A sima belépő €3, a diák €2,80.
- Látnivalók közül ajánlom még a Notre-Dame katedrálist, a kriptában van Vak János díszes síremléke.
- Egyébként a város neve a magyar helyesírás szerint Luxembourg, az országé pedig Luxemburg.

Minden ellenkező híreszteléssel ellentétben Charleroi reptéren LEHET éjszakázni, ahogy ezt jó sokan meg is teszik, az épületet nem zárják be!

tothmesz · http://tothmesz.blog.hu 2012.05.01. 10:51:05

Sokaknak hasznos lehet: Ingyen wifi városszerte több helyen elérhető, a "Hot City" táblával jelölt oszlopokon vannak a routerek. (A telefonomnak mondjuk nem sikerült megfelelően kapcsolódni.)

Yumurdzsak 2012.05.02. 12:50:43

grat a beszámolóhoz! én május végére tervezekhasonló, de ennél hosszabb tripet.

szombaton voltam ferihegyen, szintén reggeli 6-os járatra voltam hivatalos. igen, későn érkeztem, de nem volt normális utasirányítás, az emberek tolakodtak, a vonalkódos nőnél meg bekunyerálták magukat. a vonalkódos nő egyedül tartotta hősiesen a frontot, visszazavarva a priorityhez állókat. nekem pl. azt mondta, csak akkor vesznek előre a securitynél, amikor már csak negyed órám maradt, addig álljak sorba. persze nem kerültem sorra, így mehettem a géphez soron kívül. így utolsó előttiként érkeztem a fedélzetre, miattam elmaradt a fanfár! remélem, amikor a wizzair gépeit átteszik a 2-esre, beiktatnak még pár reptéri dolgozót.

DePassant 2012.05.06. 23:42:28

Aki pedig nem szeretne (sokat) sétálni, nevetségesen olcsó €4 a napijegy, ami másnap reggel 8-ig érvényes, az egész "országban" minden tömegközlekedési eszközre.
Mi jártunk egy pár helyen a fővároson kívül is, én Esch-sur-Alzette-et emelném ki, ami nagyon szép hely, arra figyeljünk, hogy nem túl gyakran járnak arra buszok, érdemes előre megtervezni a visszautat is!!

airzound 2012.05.09. 21:56:24

@DePassant: 4 euro a napijegy, de ha jól láttam a neten akkor hétvégére pedig 6-ért olyat lehet kapni amivel akár 2-5 ember is mehet egyszerre. :)

Miért mondod, hogy nem túl gyakran járnak? Én úgy látom azért minden órában van busz, akár több is:
www.sales-lentz.lu/mobilitaetswelt/horaires

Bár persze relatív kinek mit jelent a nem túl gyakori buszjárás. :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.06.20. 17:24:13

Ti ugye kispénzű diákok vagytok?
:-)
Apropó, kerékpárt, netán autót mennyiért lehet ott bérelni?

ZoRRaW 2012.06.27. 10:38:38

@Kara kán: kerékpárt tudsz kölcsönözni a város több pontján, hitelkártya kell hozzá, bővebb infó a veloh oldalon: www.en.veloh.lu/content/view/full/1817#faq0 - autóbérlésre van lehetőség, a szokásos cégek oldalait kell megnézni, pl. Europcar, Avis, Hertz. Az országról igyekszem sok infót feltenni a magyarok.lu honlapra.

ZoRRaW 2012.06.27. 14:12:41

@tothmesz: nem hagyhatom, hogy félrevezesd a wifire éhes látogatókat :-) A HotCity nem ingyenes, hitelkártya vagy előre vásárolt feltöltőkártya kell a használatához illetve LUXGSM mobilelőfizetőknek benne van a havidíjban az elérés. Viszont a Pizza-Hutban ingyenes a wifi (pl. a város főterén)

sportswear 2012.06.30. 07:59:27

Én a Quickben is wifiztem ingyen :-)