Júniusban már írtunk a WizzAir féle hogyan menjünk Osloba című népi játékról.
http://lokoszt.blog.hu/2009/06/20/majdnem_wizzair_rel_majdnem_osloba
Balage valami hasonlót osztott meg velünk. Akinek esetleg másik légitársasággal sikerül eljutnia olcsón Osloba, mindenképpen keresse meg az alábbi cikk szerzőjének blogját, mely számos hasznos információt tartalmaz a Norvégiába indulók számára. Az alábbiakból kiderül, hogy bizony 1 hónapos könyörgés az ára annak, hogy visszakapjuk az időközben már nem létező repülőjegyünkre kiadott pénzünket.
2009-03-30:
Már régen vágytunk Norvégiába és ezen a nyáron végre nyélbe is ütjük a dolgot. (Persze Új-Zélandra is vágyunk, de neki még várni kell. ;-))
Körülnéztünk repülőjegy fronton. Közvetlen járatot egyetlen fapados légitársaságnál találtunk: a Wizzair-nél. Mivel még több hónap volt az utazásig, elég jó áron jutottunk a jegyekhez. Persze mire végigjutottunk a jegyfoglaláson, az eredeti 30 ezer Ft-os jegyárunk majdnem 70 ezerre duzzadt (check-in díj, bankártya fizetés felár(!), csomagdíj: fejenként egy csomag, oda-vissza 12.000 Ft).
A lényeg: megvan a repülőjegy!
2009-04-06:
Boldogságunk öt napig tartott.
Ma kaptunk egy levelet a légitársaságtól, hogy május 1. hatállyal megszüntetik az oslói járatukat. Gazdasági válság rulez! Három opciót kaptunk: vagy átrakjuk egy másik napra a jegyet (ez nem működik, mert a járat szűnt meg), vagy másik járatot választunk (de ha mi Oslóba akarunk menni!), vagy vissza kérjük a pénzt. Maradt az utolsó! Hétfőn fel is hívtam az ügyfélszolgálatot (szerencsére voltak olyan gálánsak,
hogy nem az emeltdíjas számot kellett hívnom, hanem adtak egy alapdíjasat), megbeszéljük, hogy kérjük vissza a pénzt. Mindenki udvarias, sokszori sajnálkozás, stb.
Mi pedig vissza a start mezőbe…
2009-04-09:
Előző körünk kudarcától kedvünket nem vesztve újra belevágtunk a jegykeresésbe, azonban most már nyitva a nem fapados társaságok felé is. Nem is kellett sokat keresgélni, mert a Lufthansa-nál hamar találtunk alternatívát. Igaz, a legkedvezményesebb jegy eléréséhez két nappal meg kellett toldanunk az utunkat (majdcsak elleszünk valahogy… ;-)), mindkétszer át kell szállnunk (odafelé Frankfurtban, vissza Münchenben), de a végső ár alig lett drágább, mint az előző: 90.000 Ft-ból megúsztuk.
Itt hadd meséljem el a „Lufthansa-bingo” élményemet. Mikor on-line foglalunk jegyet, meg kell adni az indulás és visszaút időpontját, majd kapunk egy 7x7-es táblázatot, ahol a sorok a megadott indulási dátum +/- 3 nap, míg az oszlopok az érkezési időpont +/- 3 napot reprezentálják és a metszéspontokban az adott napokhoz rendelt jegyár látható. Itt kell a megfelelőre bökni. Ami viccessé teszi az egészet, hogy az árak minden frissítéskor változtak, így a tegnap este 67.000 Ft-os jegy reggel már 85.000 Ft volt. Szerencsére kitartó frissítéssel egészen 44.700 Ft-ig leszorítottuk az árat. Érdemes volt várni…
És még egy tanulsággal is gazdagabbak lettünk: a fapados, ha csomagod is van, egyáltalán nem olcsó!
2009-05-08:
Már több, mint egy hónapja, hogy a Wizzair elállt az utazási szerződésünktől, de még nem láttam pénzt.
Persze ott már gyanús lett a dolog, mikor másodszor hívtak fel, hogy akkor most mi legyen a foglalásom árával és én kétszer mondtam el a különben kedves ügyfélszolgálatosnak, hogy – mint azt már jeleztem – kérem vissza a pénzt.
Az elmúlt két héten már én is kétszer kerestem őket és mindig ugyanazt a választ kaptam: már a számfejtésen van a pénzem.
Ma aztán elfogyott a türelmem és felhívtam a figyelmüket, hogy több, mint egy hónapja ülnek a pénzemen, de megnyugtattam őket, hogy utoljára zavartam őket, legközelebb már a felügyeleti szervükhöz fordulok. (Ez általában bejön.)
2009-05-12:
Több, mint egy hónapnyi huzavona után sikerült visszaszereznem a repülőjegyem árat a Wizzair-től. Lehet, hogy a Közlekedési Felügyelettől még ők is félnek?