Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Fél perc alatt leemelik a pénzt, de mikor adják vissza?

2009.08.03. 08:16 | lokoszt | 61 komment

Címkék: budapest bud wizz városok fapados wizzair oslo lowcost lokoszt

Júniusban már írtunk a WizzAir féle  hogyan menjünk Osloba című népi játékról.
http://lokoszt.blog.hu/2009/06/20/majdnem_wizzair_rel_majdnem_osloba
Balage valami hasonlót osztott meg velünk. Akinek esetleg másik légitársasággal sikerül eljutnia olcsón Osloba, mindenképpen keresse meg az alábbi cikk szerzőjének blogját, mely számos hasznos információt tartalmaz a Norvégiába indulók számára. Az alábbiakból kiderül, hogy bizony 1 hónapos könyörgés az ára annak, hogy visszakapjuk az időközben már nem létező repülőjegyünkre kiadott pénzünket.

2009-03-30:
 
Már régen vágytunk Norvégiába és ezen a nyáron végre nyélbe is ütjük a dolgot.  (Persze  Új-Zélandra is vágyunk, de neki még várni kell. ;-))
Körülnéztünk  repülőjegy  fronton.  Közvetlen járatot egyetlen fapados légitársaságnál találtunk: a Wizzair-nél. Mivel még több hónap volt az utazásig,   elég   jó   áron   jutottunk   a  jegyekhez.  Persze  mire végigjutottunk  a  jegyfoglaláson,  az eredeti 30 ezer Ft-os jegyárunk majdnem  70  ezerre duzzadt (check-in díj, bankártya fizetés felár(!), csomagdíj: fejenként egy csomag, oda-vissza 12.000 Ft).

A lényeg: megvan a repülőjegy!
 
2009-04-06:
 
Boldogságunk öt napig tartott.
 
Ma  kaptunk  egy  levelet  a  légitársaságtól, hogy május 1. hatállyal megszüntetik  az oslói járatukat. Gazdasági válság rulez! Három opciót kaptunk:  vagy átrakjuk egy másik napra a jegyet (ez nem működik, mert a  járat  szűnt  meg),  vagy másik járatot választunk (de ha mi Oslóba akarunk  menni!), vagy vissza kérjük a pénzt. Maradt az utolsó! Hétfőn fel is hívtam az ügyfélszolgálatot (szerencsére voltak olyan gálánsak,
hogy  nem  az  emeltdíjas  számot  kellett  hívnom,  hanem  adtak  egy alapdíjasat),  megbeszéljük,  hogy  kérjük  vissza  a  pénzt. Mindenki udvarias, sokszori sajnálkozás, stb.
 
Mi pedig vissza a start mezőbe…
 
2009-04-09:
 
Előző  körünk  kudarcától  kedvünket  nem  vesztve  újra belevágtunk a jegykeresésbe,  azonban  most már nyitva a nem fapados társaságok felé is.  Nem  is  kellett  sokat  keresgélni,  mert  a Lufthansa-nál hamar találtunk alternatívát. Igaz, a legkedvezményesebb jegy eléréséhez két nappal  meg kellett toldanunk az utunkat (majdcsak elleszünk valahogy… ;-)),  mindkétszer  át  kell  szállnunk  (odafelé Frankfurtban, vissza Münchenben),  de  a  végső ár alig lett drágább, mint az előző: 90.000 Ft-ból megúsztuk.
 
Itt  hadd  meséljem  el  a „Lufthansa-bingo” élményemet. Mikor on-line foglalunk  jegyet,  meg  kell  adni az indulás és visszaút időpontját, majd  kapunk  egy  7x7-es táblázatot, ahol a sorok a megadott indulási dátum  +/-  3  nap,  míg  az  oszlopok az érkezési időpont +/- 3 napot reprezentálják  és a metszéspontokban az adott napokhoz rendelt jegyár látható.  Itt kell a megfelelőre bökni. Ami viccessé teszi az egészet, hogy  az  árak minden frissítéskor változtak, így a tegnap este 67.000 Ft-os jegy reggel már 85.000 Ft volt. Szerencsére kitartó frissítéssel egészen 44.700 Ft-ig leszorítottuk az árat. Érdemes volt várni…
 
És  még egy tanulsággal is gazdagabbak lettünk: a fapados, ha csomagod is van, egyáltalán nem olcsó!
 
2009-05-08:
 
Már  több,  mint  egy  hónapja,  hogy  a  Wizzair  elállt  az  utazási szerződésünktől, de még nem láttam pénzt.
 
Persze  ott  már gyanús lett a dolog, mikor másodszor hívtak fel, hogy akkor  most  mi  legyen a foglalásom árával és én kétszer mondtam el a különben  kedves  ügyfélszolgálatosnak, hogy – mint azt már jeleztem – kérem vissza a pénzt.
 
Az elmúlt két héten már én is kétszer kerestem őket és mindig ugyanazt a választ kaptam: már a számfejtésen van a pénzem.
 
Ma  aztán  elfogyott a türelmem és felhívtam a figyelmüket, hogy több, mint  egy  hónapja  ülnek  a  pénzemen,  de  megnyugtattam  őket, hogy utoljára  zavartam  őket,  legközelebb  már  a  felügyeleti szervükhöz fordulok. (Ez általában bejön.)
 
2009-05-12:
 
Több,  mint  egy  hónapnyi  huzavona  után  sikerült visszaszereznem a repülőjegyem   árat   a   Wizzair-től.   Lehet,   hogy  a  Közlekedési Felügyelettől még ők is félnek?

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr501283987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2009.08.03. 08:47:36

A norwegian nem volt opció?

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 09:04:57

@tompus: De valószínüleg az lett volna. Sajnos akkor nem találtunk rá. :-( Végülis a Lufthansa-val megyünk és bőven költségvetésen belül maradtunk.
Csak 20 ezerrel lett drágább és nem kell izgulnom, milyen további költségeket nyomnak rám, illetve, hogy esetleg törlik 2 héttel az utazás előtt a járatot. (Sokkal több veszne: autóbérlés, szállások, stb.)
A plusz két nap pedig még jól is jön: így is tömött lesz a programunk.

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 09:10:00

A fapadosoknak megvan a létjogosultsága:
* Ha rövid időre utazunk és nincs csomagunk
* Ha a célállomáson nincs időhöz kötött kötöttségünk
* Ha valóban minden fillér számít
* Bizonyos felkapott célpontok (pl. Párizs, Róma, London) irányába, ahol a nem-fapadosok mesterségesen magasan tartják az árat.

Azonban úgy tűnik, hogy vannak esetek, amikor nem biztos, hogy megéri azért a -20 %-ért a sok bizonytalanság és vesződség.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.08.03. 09:12:55

Hozzájön, hogy mostanában a hagyományos légitársaságok is egyre alacsonyabbra rugdossák az áraikat és akár adott esetben még olcsóbb is lehet, mint egy fapados.

kendeffybotond 2009.08.03. 09:15:31

A Norvegian repül Osloba Pestről!

tuli1 2009.08.03. 09:26:33

Csatlakozom az előttem szólókhoz, a Norwegian vsz. olcsóbb is lett volna, mint a Wizz.
A Lufthansa rendszerét én sem értem (de már KLM-nél is tapasztaltam hasonlót, minden frissítésre nő-csökken az ár), csak a program hibás, vagy ez a policy? Olyan, mint egy félkarú rabló, nyomogatod, és vesztesz vagy nyersz.

Kökény6 2009.08.03. 09:29:27

A Lufthansa-bingohoz:
Az árváltozgatás bizony más társaságoknál is megvan, nézd csak meg pl. a Malévnél. Ez gyakorlatilag az adott járatok telítettségétől függ, így próbálják meg feltölteni a kevésbé teli járatokat. Mindenesetre, ahogy közeledik az adott dátum, úgy lesz egyre kevesebb helye ennek a játéknak és így esélyed az olcsóbb jegyre.

Yeto 2009.08.03. 09:29:49

Miért "különben"? Az hogy jogtalanul egy hónapig használták a pénzedet nem ér meg egy bejelentést a felügyeleti szervnek? Aki lila, következmények nélkül lophat?

Tapmancs 2009.08.03. 09:35:54

Ugyanígy jártam a Wizz-zel, azzal a különbséggel hogy nekem 3 foglalásom volt a Bp-Sandefjord viszonylatra, és miután megmondtam nekik hogy visszakérem a pénzt, 3 napon belül a számlámon volt.

x/x 2009.08.03. 09:39:19

Olvassunk mindig kisbetűket! :)))

A Wizz-jegyem mellé rendeltem kisbuszos transzfert. A Wizz lemondta a járatomat az indulás előtt három héttel, korrekten vissza is adta a pénzt. Írtam a buszosoknak, hogy ne várjanak, mert nem megyek, kellene a pénz vissza. Nem kaptam meg, mert a kisbetűsben benne van, hogy ők mindenképpen elteszik. Akkor is, ha semmilyen költségbe nem kerülök nekik. Valóban benne van, de ez az üzleti modell szerintem már Albánia külsőn sem működőképes, csak nálunk. :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 09:42:34

Én Londont repültem a Wizzair-rel nemrég. Azt csinálták a foglaláskor, hogy a menüben kijött az ár forintban, ami alatta volt, hogy ennyi Euró. Köv opció, forintban, vagy EUR-ban fizetsz ikszelődoboz. Benyomtam, hogy Euró, mert Eur kártyával fizettem ki a jegyet, erre kaptam egy számlát arról a forint (!) összegről, ami a menüben volt, meg levontak az Eur számlámról TÖBBET, mint ami EUR összeg meg volt adva a menüben. Reklamáltam e-mailben, mert ez az egyetlen módja, hogy az ügyfélszolgálatukkal az ember kapcsolatba léphessen, ha nem akarja kifizetni a 06-90-es szextelefon árat a telefonos ügyfélszolgálatukhoz (mást nem adnak meg a honlapjukon, ez is egy rablás). Az emailemre egy hónap elteltével kaptam egy szűkszavú választ, miszerint a bankom vett le többet, mert a jutalék ... Ilyet ki látott már, hogy egy bankkártyás fizetésnél a számlavezető bank többet vesz le, mint amennyit a szolgáltató lehív?? Hát persze hogy nem mondtak igazat. Mivel azonban a jegy árához képest nem volt jelentős az eltérés (csak az elv) nem vittem tovább a dolgot. A kérdés csak az, hogy hány utasukat húzzák még le így tíz-húsz-harminc euróval? Nézegettem az internetes közösséget, kommenteket és nem csak én jártam így.

moncayo 2009.08.03. 09:44:25

Ez a bankkártyás fizetés díj is csalás. A Visa International vagy a MasterCard, EuroCard iylen forgalmú cégeknél cca. 1-1,5 %-ot kér. (csak megjegyzem, hogy tőlem, mint kisvállalkozástól is csak 3%-ot), azaz egy 100 eurós jegy esetén 1-2 Eurót. Nos, erre teszik rá a tripláját! Kockázat sincs, amire a bank megadta az engedélyt azt ki is fizetik. És az 1-2 erós költség a készpénzes fizetésnél sokkal, de sokkal több lenbe, pénzkezelés, őrzés, szállítás, banki kp. díj.

Szóval azért ott nyúlnak le ahol tudnak.

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 09:46:46

@Yeto: Nem vagyok egy feljelentgető, főleg, hogy nekem viszonylag kevés bizonyítékom volt. Például nem vettem fel az első (sem a többi) beszélgetéseimet, így csak az ő általuk "minőség-bizotsítás" céljából rögzített beszélgetés lehetne a bizonyítékom. Az meg véletlenül eltűnhet...
A fenyegetéssel elértem a célom, a többi nem érdekel.

blackshepherd · http://suckit.blog.hu 2009.08.03. 09:49:00

Addig nincs baj, amíg nem Brazíliába repülsz Air France járattal, Massával a fedélzeten.
suckit.blog.hu/2009/07/31/massa_hetfon_hazarepul_braziliaba

;)

Egyébként Norvégiába utazni veszélyes, hiszen a fővárosban már mindenki Oslóban van.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 09:52:53

@moncayo: nem is megyek velük többet és akit csak tudok le is beszélek róluk.

Esperes úr 2009.08.03. 09:58:55

Én a Sky Europe-pal jártam hasonlóképpen: az egyik jegyet kétszer húzták le a számlámról, de soha többé nem fizették vissza. Az általuk küldött Tatra Banka igazolást az Erste nem fogadta el, a fogyasztóvédők elhajtottak a picsába azzal, hogy forduljak bírósághoz, de én nem akarok pereskedni 21 ezer forint miatt. Két év után feladtam. Költsék gyógyszerre.

hank_1974 · http://hirzanza.blog.hu/ 2009.08.03. 10:03:12

Már én is írtam egy korábbi bejegyzéshez, hogy pont ugyanígy jártunk a nyári norvég utunkkal. Pár különbség volt. A repjegy nekünk fejenként megállt 30 ezer alatt, csomaggal együtt, tehát nem 20% volt a különbség, igaz, nagyon-nagyon korán foglaltuk. A másik meg az, hogy a törlés után egy héttel már a számlámon volt a pénz.

Gabbesz 2009.08.03. 10:03:18

@Balage1551: Biztos a te nagy fenyegetésedtől szarták össze magukat és azért fizettek.
Plusz lehet őket szidni, hogy ilyen meg olyan költségeket tesznek rá a jegyre, de a Lufthansa még így is 30%-al volt drágább, ráadásul két nap szállást is finanszíroznod kellett, amit eredetileg nem terveztél. Ez gondolom ismét nem két forintba került.
Nem értem hol van a történetben a homárság.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.03. 10:06:15

Én megtettem volna a bejelentést gondolkozás nélkül.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.08.03. 10:15:19

Én is egyetértek azokkal, akik a fapados varázsának halványulása után inkább visszatérnek a hagyományos légitársaságokhoz. Nagyon sokszor repültem Wizzel Budapest-Malmö és bBudapest-Stockholm (Skavsta) között. Igazán nagy katasztrófa nem igazán történt soha, de a kis kellemetlenségek pont elegendőek ahhoz, hogy egy idő után visszatérjek a Malévhoz.
- A jegyár 40-50 százalékkal olcsóbb a Malévnál, ha sikerül időben foglalni. Ellenben a Malév indulás előtt egy héttel is ugyanannyiba kerül, tehát spontánabb útitervezést is megengedhetek magamnak ugyanannyi pénzért (ekkor könnyen meglehet, hogy a Wizz sokkal drágább).
- A buszozás Stockholm és Skavsta között másfél óra és 3.000 forint egy útra.
- A Wizz előszeretettel landol éjfél körül, ezek után még másfél óra buszozás nem igazán kellemes.
- Nincs minden nap Wizz járat, egy hosszú hétvégét betervezni szinte lehetetlen.
- Átlagban egy-másfél órát késnek a Wizz járatai. Ez nem horribilis, de sok kicsi sokra megy és a tizedik alkalommal, főleg éjféli érkezéskor már idegesítő.
- A helyjegy hiánya elég kulturálatlan tülekedést okoz a beszállásnál.
- A Wizz gép szinte soha sehol nem kap csápot, buszozni kell a terminálhoz, ami egy extra időigényes kényelmetlenség.

Ezek mind apróságok, de összesítve az időm és a kényelmem megér annyi pénzt, hogy visszatérjek a Malévhoz (jelenleg 50 ezer forint körül van egy retúrjegy Stockholm és Budapest között, ez nem annyira vészes). Inkább utazom eggyel kevesebbszer évente. A Wizz után valóságos megváltás a Malév kényelme és pontossága.

nix 2009.08.03. 10:17:34

@Zig Zag: a telefon meg azért emeltdíjas, hogy a telefonos üfsz üzemeltetési díját ne kelljen azoknak az utasoknak a jegyeibe is beépíteni, akik képesek 2009-ben neten elintézni az ügyeiket. A panaszt meg minden rendes helyen írásban kell megtenni... az, hogy mennyi időn belül kapsz választ, az már más lapra tartozik... :(

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 10:19:12

@Gabbesz: Teljesen igazad van: még mindig olcsóbb (lett volna). Ezzel szerintem senki sem vitatkozik. Azt is elismerem, hogy nekem a legnagyobb problémám a bizonytalansági tényező, ami aggaszt egy fapadosnál:
* Nem tudhatod, hogy milyen költségeket sóznak még esetleg rád, akkor, mikor már kényszerhelyzetben vagy (hallottam már olyanról, akitől a check-in nél kértek plusz díjat és olyat is, akinek utazás előtt küldtek levelet, hogy az árfolyamváltozás miatt fizessenek még).
* Nekem például, ha most lemondanák/átraknák a járatot, minimum 50 ezer forintomba kerülne. (Autóbérlés, szállás)
Nekem emiatt nem éri meg, de mint egy korábbi commentemben leírtam VAN létjogosultsága a fapadosoknak.

Ami a többlet szállást illeti, egyrészt valóban drágább két nappal, de ez nem döglött idő, mert ennyivel több időnk lesz eltölteni ott. Nem tekintem kidobott pénznek. (Megint hangsúlyoznám, hogy ez az érv egy valóban költség érzékeny utazáskor nem állja meg a helyét, de hogy most 12 vagy 14 nap...)

A homárság pedig az, hogy négy-öt telefonos kör és utánajárás után kaptam vissza a pénzem, úgy, hogy a lemondó e-mailjük után 1 nappal jeleztem igényem. Bevallom -- lévén ez április volt --, attól féltem, hogy a Wizzair lehúzza a rolót és én búcsút inthetek a pénzemnek.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.08.03. 10:20:32

@hank_1974:
A Wizz telefonos ügyfélszolgálatán sajnos több dolog is ügyintéző függő. Többször volt, hogy ugyanabban a menetrend módosításos szituban az egyik embernek szó nélkül bárhova, bármikorra átírták a jegyét, a másiknak másnap már szűkítették a lehetőségeket, harmadik nap egy 3. ügyintéző meg hallani sem akart ezekről az opciókról.

@Zig Zag
Amúgy van normál számuk is, ahol akkor segítenek csak, ha ők a hunyók, ha csak úgy csacsogni akar velük valaki, azt átpattintják a szextelefonra.

Bit Rot 2009.08.03. 10:22:07

"Már több, mint egy hónapja, hogy a Wizzair elállt az utazási szerződésünktől, de még nem láttam pénzt."

Rosszul álltál hozzá.
Az első felszólítás után, miután nem jött meg a pénzed, rögtön a bankot kellett volna hívd, hogy vonják vissza a bankkártyás tranzakciót, mert nem teljesített a másik fél, jogosulatlanul emelték le a pénzt.

Innentől kezdve a bank intézi a többit...

Bit Rot 2009.08.03. 10:23:21

Aki tud angolul, annak a wikipedia-ról:
---------
Chargeback

Overview

The chargeback mechanism exists primarily for consumer protection. U.S. credit card holders are afforded reversal rights by Federal Reserve Regulation Z under the Truth in Lending Act. U.S. debit card holders are guaranteed reversal rights by Federal Reserve Regulation E under the Electronic Funds Transfer Act. Similar rights extend globally pursuant to the rules established by the corresponding card association or bank network.

A consumer may initiate a chargeback by contacting their issuing bank, and filing a substantiated complaint regarding one or more debit items on their credit card statement. Chargebacks are the consumer's last line of defense against unscrupulous merchants. The threat of forced reversal of funds provides merchants with added incentive to provide quality products, helpful customer service, and timely refunds as appropriate. Chargebacks also provide a means for reversal of unauthorized transfers due to identity theft.

Reason codes

With each chargeback the issuer selects and submits a numeric "reason code".[1] This feedback may help the merchant (and acquirer) diagnose errors and improve customer satisfaction. Reason codes vary by bank network, but fall in four general categories:

* Technical - Expired authorization, non-sufficient funds, or bank processing error.
* Clerical - Duplicate billing, incorrect amount billed, or refund never issued.
* Quality - Consumer claims to have never received the goods as promised at the time of purchase.
* Fraud - Consumer claims they did not authorize the purchase, or identity theft.
-------------

TLoF 2009.08.03. 10:27:03

KLM járat, mátrix. Budapest - Varadero (Cuba) útvonal.

Első blikkre 300 forintos eurónál 247e forint egy retur jegy.

1 hónappal később 270 forintos eurónál 265e egy jegy.

Még pár nappal később vissza tértem megnézni, hogy mi van. 211e forint.

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 10:33:38

@Gabbesz: Apropó, panaszbejelentő rendszerekben otthon vagyok és általában segít, ha megpedzegetem a Felügyeletet: ha más nem, átraknak problémás ügyfélnek vagy magasabb prioritásra.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 10:44:34

@nix: mint írtam, írásban tettem panaszt (email) és arra írásban is kaptam választ. az más kérdés, hogy fából vaskarikát.

GO!photo · http://microstockphoto.blog.hu/ 2009.08.03. 10:46:36

Tavaly en Stockholmon keresztul kozelitettem Norvegiat: Oslo is tavol van mindentol, konnyebb volt odajutni (vmi Dan fapadossal mentunk) es autoberles is olcsobbnak mutatkozott. Nekunk igy jol mukodott, de persze lehetnek mas szempontok is, melyek alapjan ez ki van love.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 10:57:06

Ha nem ér túl nagy érdeksérelem, nem küzdök a szolgáltatókkal, csak soha többé nem veszem őket igénybe. Előbb utóbb itt Kelet-Európában is lesz piaci önszabályozás és az ilyen Wizz-félék jól tönkremennek. Az Easy Jet-tel pl eddig jók a tapasztalataim. Majd megyek velük, meg Malévvel, meg bármimással csak Viccerrel nem. Nomen est omen.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.08.03. 11:10:42

@Zig Zag:

Itt valszg. a Wizznek volt igaza. Forintban érkezett a terhelés az eurós számládra (mert azt ixelted be), és ilyenkor a bank konvertál, méghozzá olyan mocsok árfolyamon, amilyenen akar (ill. a hirdetményben közzétett.)

2009.08.03. 11:24:02

Nekem szintén volt régen egy ilyen történetem, de én még értesítést sem kaptam, így ott toporogtunk a reptéren. Ellenben mikor kiderült, minden bosszuság ellenére fizették a taxit haza, és egy hét múlva ott volt a zsé a számlán újra.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.08.03. 11:25:26

@mindphaser:
az is szép lehetett, jöhet minden ilyen :)

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2009.08.03. 11:29:50

@mindphaser:
Nagyon vígasztalt volna, ha nyaralás helyett hazataxiznának. :-)

Arról nem beszélve, hogy az esetleges további veszteségeket, kifizetett költségeket nem téríti meg a társaság.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.08.03. 11:30:45

Hitelkártya. Teljesítés letilt.

ehhh 2009.08.03. 11:44:51

sokaig jo volt utazni a wizzairrel, olcso es megbizhato, ferihegyi sztrajk idejen is kevesebbet kesett, mint egy malev alapbol. aztan egyszercsak nekem is bejelntettek, hogy ket nappal kesobb megy a gep, vagy ha akarom, akkor visszafizetik a jegy arat, csakhogy volt (lett volna) csatlakozasom, amit igy buktam, utanaolvastam, ez igy jogszeru. na azota koszonom, nem kerek tobb wizzairt.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 12:05:16

@Comandante en Jefe: Nem konvertálhat, mert EUR-ban jövő lehívást EUR számlának az EUR kártyájával fizettem, és előzőleg be is jelöltem a milyen devizanemben fizet-nél a Wizz jegyrendelésnél, hogy EUR. Ha az MNB középárfolyam pl. 281,7, akkor sehogy se tud 262 lenni a forintra visszaszámolt repülőjegy, ugye? A bankom aznapi árfolyama egyébként: V:277,83 K:281,20 E:284,57

Pitta2 2009.08.03. 12:30:56

@x/x: Európában bevett gyakorlat, hogy úgy foglalhatsz szállodát, hogy ha nem mész, nem kapod vissza a pénzt.

dayweed 2009.08.03. 12:42:17

@Zig Zag: pont annyit, amennyien nem foglalkoztok a kis összeggel és tovább sétáltok. Mo-n nincs fogyasztóvédelem, mert nem csinálunk. Emberek FOGYASZTÓVÉDELEM! Tessék kiállni az igazunkért, hogy valami változzon ebben a szfészekben.

amfiteatrum 2009.08.03. 12:45:42

2007-ben a Norwegiannel voltunk Norvégiában a Bp-Oslo illetve Trondheim-Oslo-Bp útvonalon, csomaggal együtt volt 45 000 Ft a jegy (adókkal együtt) Osló-Trondheim között autóval mentünk.

Col.Maybourne 2009.08.03. 12:50:48

@Rékuc: Nagyon igazad van. Annak aki bevallalja az altalad irott 'extrakat' annak talan (!) megeri. Fiataloknak biztos jo, kozeledve a 40hez inkabb a hagyomanyosok.
Tenyleg, a SAS miert nem repul ARN es BUD kozott?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 12:51:59

@dayweed: elvileg igazad van, de 4-5 ezer Ft-ért nem megy az ember utána - legalábbis a nettó panasz után lepattantam és nekem már nem ér többet. Nincs nekem erre időm, se energiám, hogy levelezgessek, ne adj' Isten pereskedjek. Nem is éri el a kárérték tán a belépő szintet. Ezt ők is tudják, ezért sumákolnak el csak ennyit.

Ha viszont itt a blogon elmondom másoknak is lehet, hogy sokkal többet tettem.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.08.03. 12:53:30

@min0rity r3port: Ha a fizetéskori pillanatban nem volt letiltve, tilthatod akármikor... Szerintem. Tapasztalatom szerint.

lkjpoi 2009.08.03. 13:00:13

@Zig Zag: A fapadost az olcsójánosoknak találták ki. Cserébe az alacsony árért vállalsz némi kockázatot. Ezzel tisztában voltál, amikor a jegyet váltottad, akkor most mire fel pattogsz? A pénzedet meg visszakaptad, kb. ha törődtél volna vele, akkor nem vársz 1 hónapot.
"Előbb utóbb itt Kelet-Európában is lesz piaci önszabályozás és az ilyen Wizz-félék jól tönkremennek."
"Ha viszont itt a blogon elmondom másoknak is lehet, hogy sokkal többet tettem. "

Muhaha, a wizz aztán tőled messze nem fog tönkremenni, nézz már utána, a forgalmuk mekkora része a magyarországi...

Milkykee 2009.08.03. 13:06:02

Rékuc nagyon is jól leírta.
Én utaztam egy párszor ezzel a csaló bandával, de egyszer, pár éve, mikor a reptéren derült ki, hogy törölték a járatot, és senki nem volt hajlandó segíteni addig, míg sírva, üvöltve nem vertem ököllel Luton reptéren a Wizzair pultját. Na az volt az utolsó, hogy én ezeknek pénzt fizettem. Azóta British Airways-el megyek, semmi bajom velük, átlag 160 fontért oda-vissza kiskirályként kezelnek a gépen is, a reptéren is.
Egyébként kb hetente lehet olvasni az interneten, kit hogyan szívatnak meg, és még mindig van, aki jegyet vesz tőlük. Tényleg ennyire hülyék az emberek?

lkjpoi 2009.08.03. 13:06:24

@Rékuc: Hát nemtom Malév vs. Wizz... a Malév _lényegesen_ drágább volt, cserébe este 11 után indult, visszafelé hajnali 6-kor, a Wizz a délutáni órákban. A Malév F70-eseinél jóval szebbek, kényelmesebbek az A320-asok. Ugyanúgy busszal vittek a géphez. Mindkettő pontosan indult.
Szóval minden relatív.
Úgy gondolom egyébként, a késés valóban az olcsóság része, mindenki eldöntheti maga, hogy csak el akar jutni a célhoz, és megéri olcsóbban a kockázat, vagy fizet a biztosabbért.
A wizznek a gépei a lehető leggyorsabban fordulnak is a célállomáson, szóval ha az egyik úton csúszás van, az onnantól az egész napra kihat, valószínű ezért volt, hogy neked az esti járatoknál sokszor előfordult, hogy késtek.
Ez benne van.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.08.03. 13:09:49

@Comandante en Jefe: Nincs igazad: a leírtak alapján szemét módon megvezették a honlap info felületén.

"ár forintban, ami alatta volt, hogy ennyi Euró. Köv opció, forintban, vagy EUR-ban fizetsz ikszelődoboz. Benyomtam, hogy Euró, mert Eur kártyával fizettem ki a jegyet, erre kaptam egy számlát arról a forint (!) összegről,..."

Tehát infó szerint EUR fizetés közzétett EUR áron, a saját kártyád EUR alapú. Ezek után az egész konvertálós csikicsukit a nyakadba varrják egy kedves HUF szlával körítve. Kedves, "korrekt" megoldás a több haszonért. Sima megtévesztés, szerintem. Látom közben megjött a válasz az árfolyamokkal, így még nyilvánvalóbb, hogy mi történt.
Lehet, hogy van vhol apróbetű, ami szerint csak a HUF összeg az irányadó, de akkor minek az EUR fizetés + az EUR ár a HUF ár mellett? Cég szerint tájékoztatás, fogyasztók részére megtévesztés. Az ilyen kötsög szolgáltató messzire kerülni, lehetőség szerint mindenhol feljelenteni!

lkjpoi 2009.08.03. 13:12:23

@Milkykee: "Egyébként kb hetente lehet olvasni az interneten, kit hogyan szívatnak meg, és még mindig van, aki jegyet vesz tőlük. Tényleg ennyire hülyék az emberek?"

Ha annyira sok ilyen eset volna, biztos nekik is jobban megérné tartalék gépet üzemeltetni. Így viszont ez éri meg jobban, hogy időnként valaki megszívja. Ez egyfajta üzletpolitika, amikor jegyet vásárolsz, sztem eldöntheted, hogy tetszik-e, vagy sem... amúgy Londonból napi 2 járat van, nem? szóval legkésőbb fél napon belül haza tudtak volna hozni... a maradék cca 100-200 emberből rajtad kívül hány hisztériázott sírva?

Ringlósztár 2009.08.03. 13:27:50

@lkjpoi: Mi van?
wizzair fan vagy?
marketingelsz nekik megbízással?
nem azért fizetsz egy szolgáltatásért, amelynek egyik paramétere egy időpont, hogy attól 1/2 nappal el lehessen térni.
Hadd hisztériázzon már sírva a pénzéért, baszod!

lkjpoi 2009.08.03. 13:37:35

@Ringlósztár: még egy hülye :)
olcsójános vagy?
A szolgáltatás nem az, hogy időben elvisznek, hanem hogy elvisznek... valamikor... kb. akkor...
ha mégsem, akkor meg visszaadják a pénzt... majd valamikor... amikor nagyon muszáj.
Ezek után hisztériázni, hogy nem volt szerencséje, nevetséges, akkor nem hisztériázott, amikor olcsóbban repült, és minden rendben volt?!
Repültem AirBerlinnel, Malévvel, Wizzel, sosem volt semmi gond, a három közül a Wizz messze a legolcsóbb volt, de kalkuláltam vele, hogy mi van, ha kibasznak velem. Nyilván ha fontos, hogy menjek, és hogy időben ott legyek, akkor enm Wizzel fogok menni, aki meg kockáztat, és aztán hisztizik, az simán szánalmas.

flea 2009.08.03. 13:46:38

Nemtom, én leginkább azért nem mentem eddig wizzel soha, mert elmebeteg időpontokban képesek indulni/érkezni (Bp-London viszonylatban). Ők a legolcsóbbak, de inkább easyJettel megyek - pontosak, korrektek, és nem sokkal drágábbak.

Malévet meg BA-t is próbáltam, de ritkán versenyképesek árban, és ha mégis, akkor sem kapok tőlük semmivel sem többet, mint az easyJettől. Az egyetlen, amiért megérné, ha Gatwick/Luton helyett Heathrow-ra vinnének (egy-másfél órával kevesebb tömegközlekedés érkezés után), de azt meg csak a nevetséges heathrow-i illeték árba építése után csinálják, és annyit meg már nem ér meg.

flea 2009.08.03. 13:47:39

Ja, após meg egyéb rokonság már ment Wizzel, és nem bánták meg... gondolom a viszonylattól, az időszaktól, és a bánat tudja, még mi mindentől függ.

lkjpoi 2009.08.03. 13:50:41

@Ringlósztár: egyébként most olvasgatom a wizzair honlapját, úgy tűnik, késés vagy törlés esetén barátságosabban járnak el, mint korábban, azért a piac valamennyire csak rákényszeríti őket erre...
Olyanra volt már példa, hogy ezek alól book.wizzair.com/useful_information/travel_conditions/#25 kibújtak valamilyen indokkal?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 15:10:56

@lkjpoi: ez az "olcsójános" sértő. te sem fizetsz 200 forintos kenyérért 300-at, mert te nem vagy olcsójános. ugye. van egy szerződés, világos kockázatokkal, de az nincs benne az apróbetűs részben, hogy: "ügyfeleinket rutinból átverjük egy kis túlszámlázással". erről van pusztán szó. ez az amiért a te szóhasználatoddal "pattogok" és nem egy hónap várakozás után, hisz én azonnal elküldtem a panaszt, csak a Wiccer várt egy hónapot a válasszal. És nem, a pénzemet nem kaptam vissza. Ezt is tudnád, ha elolvastad volna amit írtam.

lkjpoi 2009.08.03. 15:29:00

@Zig Zag: ha tudod bizonyítani, jelentsd fel őket, ha nem, akkor valószínűbb, hogy te néztél el, vagy nem olvastál el elég figyelmesen valamit. Egy ilyen méretű cég nem teheti, és nem is teszi meg, hogy szimplán átbasszon. Az viszont már igaz, hogy a figyelmetlen embereket ilyen-olyan módon lehúzzák, de az ilyenekért általában előbb-utóbb rájuk szólnak.

Gerardus A. Lodewijk 2009.08.03. 15:29:33

@moncayo: "Ez a bankkártyás fizetés díj is csalás."

Érdekes, tudomásom szerint alapesetben a kártyacégek a kártyaelfogadási szerződési feltételeikben szigorúan kikötik, hogy a kártyaelfogadó nem kérhet plusz díjat attól, aki kártyával fizet. Egy ilyen díj ugyanis - pláne ha sokszorosa a kártyacég jutalékának - egyértelműen a kártyacég hírnevét rontja.

lkjpoi 2009.08.03. 15:30:27

Csak hogy példát mondjak, mondjuk + szolgáltatás (biztosítás) igénylése alapból be van jelölve. Ha csak nyomod, h tovább, benne lesz az is az árban. Nem basztak át, mert kapsz szolgáltatást, amiért fizetsz, de nem biztos, h akartad, csak épp nem figyeltél oda eléggé.

lkjpoi 2009.08.03. 15:33:09

@Zig Zag: " 7.3. A VITELDÍJ PÉNZNEME
A Viteldíjat, adókat, illetékeket és az Egyéb Szolgáltatások Díjait az Indulási Hely pénznemében vagy – amennyiben az Indulási Hely pénzneme nem konvertibilis – az általunk megjelölt más valutában állapítjuk meg és ugyanebben a pénznemben bocsátunk ki számlát. "

Érdekes, ezt te nem olvastad? Pedig bejelölted a checkboxot foglaláskor, hogy elolvastad, és megértetted...

ancsi_milan 2009.08.03. 15:53:41

A Lufinál azért változhat a jegy, mert vannak olyan, utazási irodák által készített foglalások, amit ha 24 órán/48 órán belül nem fizet ki az illető,( az irodának) akkor a foglalás automatikusan törlésre kerül. Mivel a Lufi nem fapados, ezért náluk ez megjátszható.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.08.03. 16:03:13

@lkjpoi:
1. bejelöltem a checkboxot, hogy EUR a pénznem. (ezt is írtam)
2. valóban nem vonhat le a bank (kártyaelfogadó hely) többet.
3. de, olvastam a tájékoztatót. a számla valóban az indulási hely pénznemében lett kitöltve. ezt is írtam. és nem, nem lepődtem meg rajta.
és nem, nem vagyok funkcionális analfabéta.
és észreveszem azt is, ha rafinált módon default-ban felajánlják, hogy kössek náluk biztosítást. és neeeeem. nem kötöttem náluk biztosítást.

de, a menüben megkérdezik, hogy milyen pénznemben fizetsz (v.ö. checkbox), majd több EUR-t vontak le, mint ami a menüben megadtak és annál is többet, mint bármely konverziós árfolyam azt indokolná.
és nem, nem értem, hogy az EUR-EUR konverzió hogyan lehetséges.
megkérdeztem, hogy milyen árfolyammal dolgoznak és az a ügyféltájékoztató anyagukból hol olvasható ki? erre "megválaszolták" a kérdésemet hogy forduljak a bankomhoz, hogy miért annyit vontak le az EUR kártyás EUR számlámról. Ha pedig a viteldíj pénzneme HUF, ami legjobb tudásom szerint konvertibilis, és megadják, hogy szerintük az x EUR, majd rákérdeznek, hogy milyen pénzben akarsz fizetni, erre pedig beikszel(het)ed az EUR-t, akkor nem frankó, hogy többet vesznek le, vili? Elosztottam a HUF viteldíjat a levett EUR összeggel, és irracionális árfolyamot kaptam. ennyi a történet.

még annyit, hogy lkjpoi-t nem akarom befolyásolni semmilyen irányba. vegyen magának sok-sok Wizz repülőjegyet és élvezze az utazást.

lkjpoi 2009.08.03. 16:06:33

@Zig Zag: akkor lehet h tényleg szemét módon szarul váltanak, és nem éri meg. Arra kell vigyázni, hogy _bármi_ pluszt bejelölsz egy ilyen oldalon, az nem azért van, hogy neked jobb legyen, hanem hogy ők keressenek rajta... igen +1-2 eurót akár... sok kicsi sokra megy... ha mindenki csak simán repülőjegyet venne náluk minden nélkül, az nem volna akkora biznisz.
süti beállítások módosítása