Matus kalandozásai - világjárás 3.

2009.12.28. 22:18 | lokoszt | 8 komment

Címkék: beszámoló easyjet marrakech

A tizenötödik nap Madrid – Marrekech

Elérkezett a nagy nap. Igazából az utazásom legjobban várt pillanata, mikor reggel tíz huszonötkor elindul a gép Marrakechbe. Most először repültem Easyjettel, de rögtön elsőre el is rúgták a pöttyöst. A sokat szidott Ryanair mindeddig percre pontosan (sőt, fanfáros gyorsasággal) repített úti céljaimra, az angolok, meg valahol elteázták az időt…

A repülőút csak száz percet vett igénybe és fél tizenegy után pár perccel landoltunk is Marrakechben. Az útlevél ellenőrzés előtt még egy hőkamerával is átvilágítottak bennünket, majd egy papír kitöltése után mehettünk is Szunna hírével..
A reptér előtt abban a pillanatban megtámadtak minket a taxisok, ahogy kiraktuk a lábunkat. Első nekifutásnak 150 dirhamért akartak minket elvinni. Ezt más országban még jutányosnak is gondolnám, de itt valahogy nem az igazi. Ja tényleg azt tudni kell, hogy kerekítve egy euró tíz dirham. Szóval a kezdeti lelkesedésüket kissé letörve 60 dirhamért vittek házhoz egy Mercivel. A szállás, mondhatni azt, hogy a főtérből nyíló egyik kis utca volt. Kiléptél az ajtón 10 métert megtettél és már a Medinába, bazárban találtad magad. Na most mi a taxis kézjelzését kicsit félreértelmezve a másik irányba indultunk meg a hostel felé… Nagy táskával mindennel együtt. Kb. egy jó fél órát bolyongva a bazárba és egy nagy félkör leírása és legalább 10 ember megkérdezése után érkeztünk meg a szálláshoz. Hiába volt a papíron utcanév, hogy hol található valahogy nem igazán mentünk vele semmire.
Első meglepetés a zuhanyzó volt. Csukjuk be szemeinket és képzeljünk el egy szűk egy méter szer egy méteres helyet, ahol van egy zuhanyrózsa és egy wc. De nem ám angol. Az a jó kis balkán pottyantós, aminél felé guggolsz és nyomod neki. Na ez volt a zuhanyzó alja. Ez az igaz kettő az egyben. Zuhanyzás közben nyugodtan tudsz kaksizni és a víz leviszi :D De wc papír se volt, szóval mindenki fantáziálhat…
A szoba egész kulturált volt, bár ágyakról nem lehetet beszélni, hanem egy jó vastag térdig érő szivacs volt lerakva. Ezen egy lepedő és takarónak kaptál egy huzatot. Kényelmesnek kényelmes volt és hamar felvette a testnek a formáját, mert amint beleültem ott marad a fenekem nyoma jó tíz centiméter mélyen.
Volt egy haláli aranyos takarítónőnk, akit Latícsiának hívtak, róla még mesélek később.
Mivel a napnak még csak a fele telt el, így útnak indultunk a bazár mélyére. Egész délután csak bolyogtunk és nézelődtünk, mert úgy voltunk vele, hogy majd utolsó nap vásárolunk. Nem tudtuk kristály tisztán megérteni, hogy de valami olyasmi volt hogy épp huszadikán volt vége a Ramadánnak és  így a következő két nap, mikor vásároltunk nem voltak nyitva a boltok nagy része, mert hogy pihentek az emberek…  Meg is kaptuk az emberektől, hogy bátrak vagyunk ám nagyon, hogy csak így angol tudással neki mertünk vágni Marokkónak, mivel itt mindenki vagy arabul vagy franciául beszél maximum spanyolul. Szóval az activity késségünket igen magas szintre fejlesztettük az eltelt három nap alatt.
A főtéren estére kipakoltak a kajások és egész olcsón azt lehet enni, amit az ember szeme szája megkívánt. Volt itt kagyló, rák, tengeri cuccok, csirke stb. Igaz kicsit félve ettünk, mert bennünk élt erősen az a látkép, amit a nap folyamán láttunk az állat feldolgozásról. Itt ÁNTSZ biztos nincsen.
Egy csirkeárust úgy kell elképzelni, hogy van egy háromszor három méteres helység, az eleje kicsempézve, majd a csávó fordul egyet és a hátsó részből elővesz egy csirkét. Fogja levágja feldarabolja és viszik, amikor viszik. A fél marha láb ott lóg kint egy felakasztott kampón és állítom, hogy ezek a húsok még életükben nem láttak hűtőt.

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

mestska · http://cities.blog.hu 2009.12.30. 17:57:38

Ahogy kilépsz a marrakechi reptérről, a taxisok mellett ki van írva táblán, hogy a tarifa 50 dh.
A busz meg tizedannyi :)

szállás millió jobb van, abszolút elfogadható olcsó áron.

Erősen negítavn állsz Marrakechez szerintem. Azt biztos nem láttátok ezek szerint, hogy az egyes árusok naponta hányszor mosnak fel a boltjuk előtt. Szerintem a medina tisztább, mint sok piacunk.

Jó, húst nem biztos, hogy vennék :)

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2009.12.31. 00:00:47

@mestska: Hali én írtam a beszámolót. A beszámoló kicsit meg lett kúrtítva és nem én voltam ezért ilyen amilyen. amúgy 60 dirhamért vitt be a taxi házhoz, míg a busz hármunkat szintén 60ért vitt volna be... amúgy a szállást nem rossz dologként életem meg, hanem kifejezetten viccesnek, kihívásnak találtam és az ember ne várjon sokat 7euroért :D

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.31. 00:06:06

@AzUtazó:
Találó az új nicked :)
Szerintem nem sokat húztam belőle, a 16-17-18. nap még hátra van, ha gondolod berakom visszamenőleg is nyersen, de akkor azon fognak lovagolni, hogy 467 helyesírási hiba van részenként.
Hidd el, elég melós publikálható állapotba hozni a beszámolóidat. De nem is ezért szeretünk :)

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2009.12.31. 00:26:35

Szard le :D Hullafáradtan nehéz beszámolót írni. Utána meg a ....nak van kedve ennyit gépelni. Amúgy csináltam én is egy oldalt de hogy teszem a nickem mellé a blod címét?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.01.03. 18:48:53

@AzUtazó:

míg a busz hármunkat szintén 60ért vitt volna be...

nem emlékszem konkrétan, mennyi volt a buszjegy, de nem volt fejenként 20 dirham, lehet, hogy összefutottatok valamilyen "kedves" sofőrrel is? :)

senator412 2010.01.05. 00:06:55

@mestska: a magyartázat az lehet, hogy kétféle busz van: a 19-es reptéri gyorsjárat, erre 20dh a jegy, míg a közönséges városi busz (11-es számmal, erre viszont csak 3dh a tarifa.

ősi homár fapados · http://zsigavagyok.tumblr.com/ 2010.01.05. 17:23:06

"Fogja levágja feldarabolja és viszik"
pontosan, ezért friss!
birkákkal ugyanez, egy nap elad egyet, értéktelen részek, maradék megy a kolbászba, sztem szépek a húsok
Dzsemmán gyakorlatilag mindent végigettem, ráktól birkafej-belsőség kombóig, semmi bajom nem volt, itthon volt már problémám streetkajával

(jó, mondjuk ez március eleje, nyáron más lehet....)

ősi homár fapados · http://zsigavagyok.tumblr.com/ 2010.01.05. 17:35:57

@mestska:
szállás - engem meg pont a középkategória nem érdekel, amit a szálláson megspóroltunk (ultralokoszt, de teljesen rendben volt), azt elköltöttük itt: