A low-cost airlines fórumon indult "reptérbörze" eredményeit összefoglalandó íródott ez a remélhetőleg folyamatosan frissülő, 4 részes bejegyzés, épp 115 olyan reptérrel, ahol európai fapados cégek (is) járnak. Összeszedtük azokat a paramétereket, amelyek utasként fontosak számunkra egy légikikötőben. Minden javítást, frissítést szívesen veszünk a kommentekben. Kéretik jelezni hogy mikori az infó, és jelezze, ha szekun belüli helyről van szó. Az átjárhatóság és a wifi kivételével az itt említett paraméterek a szekun kívüli résznél fontosak.
Aki linkeli a listát, azt az anyacikkel (jelen oldallal) tegye, mert a blog.hu korlátai miatt az alcikkek címei már kétszer megváltoztak.
Pár fogalom a repterek listázása előtt
Átjárhatóság - repülőterek, ahol átszálláskor nem kell újra átmenni a szekun
Itt legtöbbször arról van szó, hogy a kiszálló utasok a beszállókkal egy légtérbe kerülnek, keverednek, bármiféle elválasztás (szalagkorlát, üvegfal, stb.) nélkül. Így kézipoggyásszal bátran tervezhető átszállás még akkor is, ha a menetrendben kevés idő van a 2 gép között. (Szívás: késés, másik gépet forgatnak be, stb.) És 99%, hogy csak schengeni zónán belüli járatoknál működik.
Éjszakázásra alkalmas repülőterek
Ez relatív, hogy ki meddig hajlandó leadni a kényelemből. Bővebben itt: The Guide to Sleeping in Airports
A reptérkódokra kattintva a reptér honlapja jön be. IATA reptérkódokról bővebben itt.
Integrált jegyrendszer a városi közösségi/tömeg/közlekedésben azt jelenti, hogy a jegyek adott zónára és időintervallumra, ezen belül valamennyi járműre érvényesek. Sok helyen hivatkozunk rá.
A cikk a blog.hu korlátai miatt 4 részre lett bontva, de az egyes repterek továbbra is közvetlenül elérhetők kattintással.
Gyorslinkek:
Lesz földrajzos klubban beszámoló?