Bergamo-Milano, sok hasznos infóval

2009.08.19. 19:24 | sYg | 10 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló fapados wizzair lowcost városlátogatás bergamo

sznekia járta meg Milanot, az ő beszámolóját olvashatjuk, sok hasznos ár infóval! Tante grazie!

Augusztus 10-én reggel percre pontosan 6 órakor indult a Wizzair. Zökkenőmentes csekkolás a kóddal, beszállítás. Újra Szilágyi kapitánnyal repültünk, most egy kicsit durván tette le a gépet. Viszont a személyzet nagyon kedves,az idő pedig borús volt.
Aztán Bergamo repterén lett nagy kavarodás. Még itthon eldöntöttük, hogy busszal megyünk be Milánóba. A buszok Bergamo és a Milánói Központi Vasúti Pályaudvar között ingáznak.
Na, én a nagy eszemmel...válasszuk az olcsóbb buszt, mert annak a menetrendjében is van központi pályaudvar. Megvettük az ATB buszra a három jegyet, felszálltunk. Gyanús volt, hogy olyan, mint nálunk a helyi buszok, de hát mindegy. Igen, csakhogy az ATB busz a Bergamo vasúti pályaudvarig járt... Miután ezzel szembesültünk két választás maradt: vagy visszamegyünk a reptérre és felszállunk egy Milánóba tartó buszra, vagy megyünk vonattal. Mi a vonat mellett döntöttünk. 12,6 €/3fő, emeletes vonat, 60 perc alatt benn volt a pályudvaron (9,47-kor indult). Onnan gyalog 45 perc a szállásunk.
Szállás: Hotel Brasil (Via Gustavo Modena 20.) 180€/3fő/3éjszaka.
A szállás a centrumtól (Dóm tér) kb. 25 perc séta. Tehát tökéletes. Mellette kb. 20 méterre van egy GS Szupermarket. Az árak kb. mint nálunk a Spar vagy Penny. Pl.: 2 joghurt 0,65€, 6 zsömle 0,67€.
Mi gyalog jártunk be minden főbb látnivalót. Dómba ingyenes a belépés, de a terszra 8€! Voltunk ingyenes Da Vinci kiállításon (a vázlataiból interaktív+2 eredeti vázlat kiállítva sötét boxban), a Santa Maria Delle Grazie-ben csak úgy tudtuk volna megnézni az Utolsó Vacsora freskót, ha előre jegyet rendelünk rá..:-( A Sforzesco kastélyba is ingyen lehet bemenni,
Amitől kész voltam: ingyenes wc a központban és tiszta! Turistáknak hatalmas információs központ, pihenő ágyakkal. A turista információnál ingyen adnak várostérképet, az emberek udvariasak, aranyosak.
Hazafelé: a gép nyolckor indult vissza Bergamoból. Hatra kellett kiérni, ezért mi fél négykor indultunk a szállodából. Olyan korán nincs még helyi busz, ezért gyalog ki az vasútállomára és most busszal mentünk a reptérre (47 km, kb. 50 perc) - 17,80 €/3fő.
Na, ott aztán volt kavarodás megint. Fél hatkor már ott voltunk. Fél hét körül írták ki, hogy a Budapesti géphez a 12-es kapunál van csekkolás. Ott álltunk, mint a feszület negyed nyolcig, csak nem jött senki (rajtunk kívül még voltak egy páran). Aztán a egy másik monitoron minden szöveg nélkül kiírták, hogy 40-41. Odamentünk, na ott adták oda a beszállókártyát és közölték, hogy benn a 12-es kaputól indul a gép (a beszállókártyán is az volt). Százezren a kilépőnél, ugyhogy 3/4 nyolcra értünk be terminálba. Irány a 12-es kapu az emeleten! Kiírva: Bratislava. 7,55-kor már csak rákérdeztem, hogy biztos innen megy a gép. Mire az olasz lazán áthúzta a 12-est és kijavította 10-re és mutatta, hogy menjünk le a 10-es kapuhoz. Amit persze már akkor zártak és "vinnyogott" az utolsó figyelmeztetés! Persze az sem vigasztal, hogy rajtunk kívül még egy csuklós busznyian jártak így, úgyhogy ott már szinte kilöktek bennünket a kapun. A gép teljesen tele volt. Tóvári Attila volt a kapitány. A személyzet faarcú volt, viszont az idő tiszta, így gyönyörű volt az Alpok.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.08.19. 19:27:13

Ide áthelyeztem, a képeket várjuk, BTS-ből a kapcsolódó kommenteket kiszedtem.uff.

sznekia 2009.08.23. 15:21:58

KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGETEKET! AMATŐR VAGYOK ÉN MÉG EHHEZ..:-)
VÁLOGATOK MAJD KI NÉHÁNY FOTÓT ÉS ELKÜLDÖM /TUDOM,IDE: lokoszt@gmail.com/:-D
KÉSZÍTETTÜNK EGY-EGY RÖVID VIDEÓT A FEL- ÉS LESZÁLLÁSRÓL IS.
MÉGEGYSZER KÖSZI NEKTEK!

RIZSA 2009.08.25. 17:02:06

Sziasztok!

Köszi Syg a beszámolót.
Mi is tervezünk egy 2 napos túrát Bergamóba,Atalanta meccs nézéssel összekötve a közeljövőben. Esetleg tudna valaki ajánlani egy olcsó szállást Bergamóban?

sznekia 2009.08.25. 18:50:50

@RIZSA: Szia mi mindig a Booking.com-on foglalunk le szállást, mert ott nem kell előleget átutalni, elég egy kártyaszámot megadni. Már 1 csillagostól kezdve vannak szállodák és egyéb szállástípusok

Bergamo:
www.booking.com/searchresults.html?label=gog235jc;sid=728045ae6836d5e6bf84381aee284eee;class_interval=1;idf=1;offset=0;si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi;ss_all=0;city=-111474k

Az egyik ismerősöm mindig a lejárt Auchan hitelkártyája számát adja meg az oldalon és a helyszínen pedig készpénzzel fizet.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.08.26. 11:45:52

@RIZSA: Mi a www.centralhostelbg.com/ -ban voltunk.
Tervbe van nekünk is egy-egy meccs, akár Atalanta is, de azért a SanSiro mókásabb :)
Az uccsóról itt olvashatsz: lokoszt.blog.hu/2009/03/05/az_elmeny_megfizethetetlen

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.02.21. 16:16:17

Egy két apróság péntek reggel a busz 100perc alatt abszolválta az utat a reptértől a belvárosig visszalfele 45 perc alatt. szállásunk hotel medusa volt 3 főnek 60 euro(szappan, törölköző, reggeli, ami kell) 10perc busszal a Duomotól. 5,5 euro a kétnapos jegy, ami mindenre jó. És egy plusz információ (tapasztalat alapján) ha túliszod magad és mentőt kell hívni :) bevisznek a korházba, kijózanítanak és ingyenes... amin nagyon meglepődtem. ja és nem én ittam magam KO-ra :D

ifjú padavan 2012.03.07. 10:46:15

Úr Isten, ilyet megjegyezni, hogy ki a kapitány :)